Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jde vlastne o to, jestli tam ten binec pro spravny pristup vzduchu (kvalita i kvantita) vadi a nebo ne.

test vzduchových filtrů byl kdysi ve světě motorů

Nevím jak to je, jestli filtrační schopnost nové vložky je, nebo není ideál a taky jestli bordel na staré vložce vadí nebo ne.

Vím jedno, brácha na O2 1.9TDi 77KW mění olej (Mobil1) od cca 70 000 spolu se vzduchovým filtrem (zásadně Mann) každých 10 000km.

Aktuálně má najeto 380 000km, turbínu měnil při 320 000km spíš pro sichr a byla naprosto hezká, hladká, nedosekaná, při výkupu nám borci říkal,proč jsme ji měnili? dostal za ni 4500kč. Vačky, vstřiky má původní, jen hydra měnil asi při 250 000km jedno zánlivě cvrlikalo, naftu bere na EO a dává VIF 100ml na nádrž.

 

Druhý borec na B7 2.0TDi 125KW při 130 000 turbo KO, long interval, vzduchový filtr měnil poprvé 90tis, protože prej nemá škodovku ale überwagen a že to vydrží ? 

Byl jsem se na to jeho turbo podívat a lopatky dosekané, měly tendenci se rozdvojovat, krátce na to mu odešel EGR.

Filtry a olej měníme s bráchou ve všech autech po 10 000km a myslím, že to má něco do sebe, ale je to každého věc a každý na to máme jiný názor.? Toť mé poznatky a zkušenost?

Upraveno od xtrack

Taky měním po 15 tis. - olej+filtry. Jednou servis (kvůli garanci), jednou sám svépomocí.

Mám ale dotaz: teď bych měl měnit olej v servise (najeto 61 tis. km) ale palubní počítač mi hlásí, že do výměny mám ještě 3 tis. Současně bych měl ale absolvovat prohlídku vozu po 60 tis. km, tzn. nejen olej, ale i další úkony vč. např brzdovky. Mohu počkat s tou prohlídkou těch 3000 km, aniž bych ztratil nějakou garanci či záruku mobility na 5 let? Netuším jak to má Škodovka nastavené.

Já už se lekl, že jsem jediný blázen co mění vzduchový filtr společně s každou výměnou oleje, tedy po 10-15tkm (+ samozřejmě rovnou kabinový filtr a každou druhou výměnu ještě palivový). Těch pár korun za filtry mi nestojí za nějaké budoucí možné problémy s autem.

před 12 minutami, KarelM napsal:

Taky měním po 15 tis. - olej+filtry. Jednou servis (kvůli garanci), jednou sám svépomocí.

Mám ale dotaz: teď bych měl měnit olej v servise (najeto 61 tis. km) ale palubní počítač mi hlásí, že do výměny mám ještě 3 tis. Současně bych měl ale absolvovat prohlídku vozu po 60 tis. km, tzn. nejen olej, ale i další úkony vč. např brzdovky. Mohu počkat s tou prohlídkou těch 3000 km, aniž bych ztratil nějakou garanci či záruku mobility na 5 let? Netuším jak to má Škodovka nastavené.

V mem servisu toleruji prejezd do 1000 km a max mesic navic. Ptal jsem se na to kdysi.

Na nic bych necekal a udelal vse ihned.

Autu to jedine prospeje.

před 27 minutami, KarelM napsal:

Taky měním po 15 tis. - olej+filtry. Jednou servis (kvůli garanci), jednou sám svépomocí.

Mám ale dotaz: teď bych měl měnit olej v servise (najeto 61 tis. km) ale palubní počítač mi hlásí, že do výměny mám ještě 3 tis. Současně bych měl ale absolvovat prohlídku vozu po 60 tis. km, tzn. nejen olej, ale i další úkony vč. např brzdovky. Mohu počkat s tou prohlídkou těch 3000 km, aniž bych ztratil nějakou garanci či záruku mobility na 5 let? Netuším jak to má Škodovka nastavené.

Aby Ti nepropadla záruka mobility. Mám osobní zkušenost, že v tom mají bordel, auto psalo nèco jiného než měli v systému a když jsem přijel podle auta o týden později, po termínu který měli v systému, chtěli po mě 500kč za prodloužení mobility a přitom byla chyba u nich.

Ten servis jsem tehdy navštívil naposled.

U leasingovek uz by to bylo na dve navstevy. Pokud by udelal servis ukon o 3 tis. km driv, neproplati to. Mne se ted lisil interval o tusim 900km, tak jsem to dopocital presne mezi a bylo..

před 4 hodinami, ZbyšekSU napsal:

Já už se lekl, že jsem jediný blázen co mění vzduchový filtr společně s každou výměnou oleje, tedy po 10-15tkm (+ samozřejmě rovnou kabinový filtr a každou druhou výměnu ještě palivový). Těch pár korun za filtry mi nestojí za nějaké budoucí možné problémy s autem.

Nejsi jediný, já to dělám taky, akorát vzduchový dělám každou druhou výměnu oleje. Olej dělám po 12500 Km. A znám hafo dalších, kteří to dělají podobně.

Nejsou to zas takový peníze, aby člověk mazlikovi nedopřál ?

...ještě k té prohlídce po 60 tis. km: rozhodující je palubní počítač nikoliv pevný údaj v návodu (60 tis. km). Mám počkat až PP ukáže, že je třeba jít na výměnu oleje a servisní prohlídku,  může to být klidně i v 65 tis. km. Nevadí to.  Tak mi to vysvětlili v mém autoriz. servise. No každý říká něco jiného, tak nevím. 

Pekna blbost.Rozhodujuce je bud 2 roky,alebo 60 000,co nastane skor.Elektronika nikdy servisny interval cez 60000 nepusti.Skor je skusenost,ze ho skracuje.Pri prekroceni prichadzas o zaruky,aj preto sa radsej odporuca skor.

Tak můžeš mít v 65 tis třeba třetí prohlídku, to není problém.

Dva servismeni mi to nezávisle na sobě potvrdili: Mám čekat až to pípne, pak přijet. Po mé připomínce, že tam mám najeto už 62 tis., mi znova zopakovali, že to nevadí. Servisní prohlídku a úkony určené pro 60 tis. km (mj. výměnu brzdovky, oleje v motoru a snad i oleje v převodovce?) provedou při 65 tis.  

A kollko rokov ma tvoje auto?

Uvedení do provozu 22.1.2016, čili v lednu tři roky.

A to je oko, 60tis km, nebo 3 roky, to co nastane dříve. Tvé auto už tento sevis má za sebou (mělo by mít).

Je otázka co je relevantní: předepsaný údaj v servisních intervalech (tz. těch 60 tis.) nebo údaj palubního počítače.... Někde jsem vyčet, že PP může intervaly zkrátit, ale i prodloužit...

Na strane 254 uzivatelskeho manualu je to jasne napsano. 

.... můj manuál má jen 252 stran, ale patrně myslíš tuto pasáž " U vozidel s proměnlivým intervalem servisních prohlídek se po vynulování ukazatele výměny oleje v odborném servisu zobrazí nové hodnoty servisního intervalu, které jsou vypočítané podle předchozích provozních podmínek vozidla. Tyto hodnoty jsou potom dále průběžně upravované podle aktuálních provozních podmínek vozidla".

Upraveno od KarelM

Servisní intervaly se mohou prodlužovat a zkracovat, ale to platí v průběhu, nemohou překročit ty lhůty 30tis. km/2r atd.

U tebe prostě nastal ten interval po 3 letech a byli provedeny úkony které má tato prohlídka obsahovat nezávislé na km. Tedy tvé auto se očividně neřídí podle km, protože nemáš dostatečný nájezd, ale je u tebe dříve splněna ta podmínka na věk. To samé olej 30tis nebo 2 roky, i kdyby auto ty dva roky stálo, tak podle intervalu bys měl olej stejně vyměnit.

Tak to je vtipné, omlouvam se, netusil jsem ze je x manualu. 

V mem je napsano: Olej: podle ukazatele, nejpozději po 30 nebo 2 letech

Prohlidka: Prvni po 30 nebo 2 letech, dale po 30 nebo 1 rok

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.