Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, jsem vlastníkem vozu Škoda Fabia 1.2 HTP, 40 kW, r. v. 2003 a dnes během cesty do práce došlo ke snížení výkonu a auto se ne a ne přehoupnout přes cca 2000 ot./min. Nejvíce to bylo znát u zařazeného převodového stupně 4 a 5. Po chvíli se to celkem o dost zlepšilo, ale stále to nebylo v takovém stavu jako včera. Kde by mohl být problém? Může toto způsobit i nekvalitní palivo? Děkuji.

EDIT: Jen ještě dodám, že kamarád tvrdí, že mám podkompresovaný motor. Tak jestli to s tím nějak nesouvisí. Zkrátka při studeným motoru se to auto dost houpe (skáče),najeto cca 160 000 km.

Upraveno od KoumiCZ

U toho typu motoru a takového nájezdu bych jako úplně první věc zjistil stav "podkomprese" Od toho se pak budou odvíjet další věci.

Předpokládám ,že klasická údržba svíčky,filtry,včetně palivového) je v pořádku.

  • Autor

Ano, klasická údržba by měla být v pořádku.

"podkompresorový motorů - to je docela v tipné označení.

 

nech si někde udělat výpis z diagnostiky a pak nech změřit kompresi - tenhle motor rád "uchází". Pokud chceš teoretizova o možných příčinách tak dopozučuji nejdříve pročíst toto:

 

http://forum.skodahome.cz/topic/64691-motor-12-htp-v%C5%A1e-kolem-motoru-a-probl%C3%A9m%C5%AF-s-n%C3%ADm-rozcestn%C3%ADk/

 

 

cca třetina těch témat obsahuje možnou příčinu tvých problémů

Upraveno od Wittmann

  • Autor

Vidím, no. Vůbec z toho teda nemám radost :-(

  • Autor

To asi nevypadá dobře. Doma jsem si to připíchl na diagnostiku a toto je výsledek. Teď už mi můžete sdělit něco bližšího? Děkuji.

 

3af1b2c81253493da857e89bab88617c.PNG

----------------------------------------------

600726122fcbaec480c04d9a508f4816.PNG

Noo zkus prohodit zapa.moduly mezi sebou pokud zavada bude pretrvavat videl bych to na podpalenem ventilu

  • Autor

A tam se ty ceny oprav pohybujou celkem dost vysoko, že?

hlava nic draheho a jedes dal, potom eventuelne  vylagrovany kat nebo spodek motoru ...... Honem To Prodej :kol-31:

  • Autor

Kontrolka motoru by při této chybě předpokládám svítit měla. Pokud ano, tak mně nesvítí.

změř tu kompresi. A co voda v oleji/olej ve vodě?

  • Autor

Voda v oleji/olej ve vodě by to být neměl. Předpokládám teda. Používám olej Total 5W-40. Jinak, tu kompresi mi změří asi jen v servisu, že? Nebo to jde pomocí VCDS?

No bud nějaký mechanik,nebo v servisu. Ale pokud to měření rozchodíš přes VCDS tak určitě napiš jak!!! :kol-32:

  • Autor

Jsem laik, tak proto se tak hloupě možná ptám.

Jak dlouho může od projevení tohoto problému trvat, než někde s autem zůstanu viset a motor odejde do věčných lovišť?

To ti nikdo přesně neřekne. Samozřejmě, že bys stím jezdit neměl,než se na to nějaký automechanik nepodívá. Vlastně i dotoho servisu bys to měl jen odtáhnout,protože jinak se oprava může fakt hodně prodražit.

je divné, že máš závady zapsané v paměti a nesvítí check :kol-32: , jsi majitelem od prvopočátku? Nabízelo by se totiž, že by někdo před tebou provedl "úpravu" kontrolky. Jinak jak tu zaznělo, pokud se chyba prohozením zapal.modulů nepřemístí, tak na 99% "rozkvetlé" ventily. Vzhledem k nájezdu, bych doporučil s repasem hlavy provést i překroužkování pístů, bo po zvýšení komprese, se ti může nehorázně zvednout spotřeba oleje (staré kroužky budou propouštět) - zkušenosti zdejšího mechoše Hubo44

No tak když to znova čtu, tak jestli to začalo dělaz zničeho nic při jedné cestě, tak to na podpálené ventily neukazuje. To je dlouhodobý stav. Jinak tady bez vagu si asi moc nepomůžeš.  Jde tam zjistit vynechávání zápálů jednotlivých válců, a po tom bych šel jako první. Jinak bez Vagu pokud chceš tak bych si půjčil zapalovací cívku, nebo i třeba koupil (cca 700kč) ty taky rády odcházejí. Taky bych vyměnil svíčky. Přehazování věcí je taky cesta, ale na to opravdu potřebuješ vag a trochu s ním umět dělat. Nicméně tlaky bych nechal změřit taky. Ta závada "bohatá směs" je podle mne momentálně mimo hru, já ji měl celé roky, taky, přičemž auto procházelo bez problémů na emisích, během vlastnictví se vyměnila lambda, potom opravovala hlava, ale závada tam prostě byla celé roky co jsem fabii měl.

Já jsem vadý modul "lovil" skoro tři měsíce, než jsem ho našel. Projevoval se jen občas chvilkovým výpadkem , hodně příjemné při předjíždění, nebo někde na křižovatce. Podmínka byla, že motor musel být řádně prohřátý , cca 50km jízdou. Až jsem ji konečně jednou chytl pomocí vagu a těch měřených hodnot, tak po výměněně už se to nikdy neopakovalo.

 

Ten modul je nejrychlejší a nejjednodušší možnost toto potvrdit-vyloučit. Navíc tam naráží na nekvalitní palivo, což by taky mohla být varianta pokud natankoval někdě v JZD.

Upraveno od Alma

tak určitě ... cokoliv jiného než GO hlavy bude vždy lepší varianta, uvidíme co nám poví. Mně "naštěstí" klekl každý modul, hned a natvrdo, bez nějaých předchozích projevů

  • Autor

Tak jsem byl dneska na diagnostice problému a mám to potvrzený. Špatný tlak ve válci 2. A oprava kolem 10.000 Kč, ještě mi to prej ale upřesní a pak se domluvíme.

EDIT: Zapalovací cívky a svíčky mezi sebou prohazoval a měl to píchnutý při těchto krocích i na VAGu. A výsledek byl stejný. Rozdílný tlak na válci 2 zůstal. Na STK jsem byl začátkem roku, emisema jsem prošel. Ta příliš bohatá směs mě tudíž nevzrušuje, už jí tam mám delší dobu. A olej, to je problém, no. Mám spotřebu oleje 2,5 litru (objem nádrže na olej) na 3000 km.

Upraveno od KoumiCZ

Teď ještě zvaž jak hodně to chceš udělat pořádně. Základem je hlava. Jak ale tedy už někdo psal, na místě je i výměna pístních kroužků. A pak je také dobré zkontrolovat katalyzátor, který může být prapříčinou všeho. Ta hlava je v každém případě jen důsledek.

no myslím, že po takové dávce oleje 2,5l/3000 km bude asi kat KO, ale rozhodně jak jsem říkal, udělat i ty kroužky, bo jak se repasem zvýší komprese, bude to ještě horší než teď

  • Autor

Katalyzátor byl měněn cca před rokem.

  • 4 měsíce později...

Něco podobného jsem zažil dnes po cestě z práce. Po každém přeřazení (po 4. rychlostní stupeň) mi vždy přestal motor na chvilku reagovat. Stávalo se to vždy mezi 1900 až 2000 otáčkami. Prostě to vypadalo, jako kdyby do motoru nešla palivová směs. Teď jsem to byl ještě na půl hodiny projet, zasel jsem nějakých 30 kilometrů kolem domu a auto opět reagovalo bez problému.

 

Mám kolem 108 tisíc kilometrů, před měsícem měněn olej, svíčky, provozní kapaliny, atd...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.