aliento Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 (edited) Zdravim vas, ospravedlnujem za zakladanie novej temy a aj za to, ze co sa tyka aut som totalny analfabet, ale topic, co som tu nasiel a najviac sa priblizoval k mojmu "problemu", ostal nevyrieseny http://forum.skodahome.cz/topic/36796-18t-n75-turbo/ Neviem, ci to suvisi, ale radsej uvediem celu chronologiu: Auto sa nezohrievalo, resp padala teplota-vymenene cidlo+termostat->OK. Par tyzdnov dozadu pri prudkom zosliapnuti plynu sa na rychlostiach z 3->4 a 4->5 zacalo objavovat take neprijemne vibrovanie, akoby v plynovom pedali a auto sa vobec nebralo -spomalit-podradit-a pomaly zlahka pridavat. Celkovo som mal pocit, ze auto nejak zlenivelo a po zohriati malo zvuk pomaly jak diesel. Diagnostika neukazala absolutne nic (diagnostika v zmysle vycitat pamat zavad...) Vymenilo sa to najlacnejsie - sviecky, ktore tam boli 10 rokov a vibracie zmizli ale stale som mal pocit, ze je to lenive. Ako mechanik nahadzoval kryt vsimol si, ze jeden vyvod na N75 je totalne vylomeny a ostal zasunuty v tej najhrubsej hadici do ktorej vedie. Vyzeralo, ze je zalomeny uz dlhsie, ale diagnostika absolutne nic neukazala. Asi dva dni som s tym decentne chodil, kym dosiel novy. Moj dojem je, ze po vymene podla mna nenastala ziadna zmena v spravani. Diagnostika hodila daco o odpojenych vstrekoch, chlap to zmazal, ked sme sa vratili z vyskusania, uz to tam nebolo. Akoby to slo ako 1.8 bez turba. Pri 4-5 reaguje na plyn velmi velmi vlazne. Roztiahnut to na 120 si vyzaduje riadne dupnut na plyn, kdezto pred tym bolo citit vyrazny zatah aj pri vyssich rychlostiach, pri ovela jemnejsom zosliapnuti plynu. Prosim vas ako zistim, ci je ten ventil dobry? Nemohlo sa medzicasom, ako to bolo vylomene, nieco dostat do toho potrubia a zadrbat sa? Po com by ste sli ako po prvom? Buduci tyzden mam ist na "normalnu" diagnostiku, len sa kapku obavam, ze chlapi zas zacnu menit veci hlava-nehlava a skusat a presviedcat, ze to ide normalne a podobne. Vopred dakujem za odpoved a za vasu zhovievavost a pochopenie A. Edit: Zabudol som dodat, ze bola aj cistena a nastavena do zakladnej polohy skrtiaca klapka. Na volnobehu totiz trosku skacu otacky. Nie moc, ale je to aj pocut a rucicka tak jemne kmita. Je to normalne? Edited April 29, 2016 by aliento Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.jakubco Posted December 15, 2017 Share Posted December 15, 2017 Dobrý deň. Vyriešili ste tento problém? Ja rieším presne ten istý. Mám O1 1.8T AGU 290000KM. Mám vymenené svečky, šktiacu klapku vyčistenú a nastavenú ale motor raz ťahá a raz nie. Nejedná sa len o "pocit". Každý deň chodím do práce cez jeden kopec. Auto je zohriaté a niekedy vyletím hore na 4ke pri 90km ale niekedy je auto tak lenivé že musím podradiť do 3ky. Tiež my skáču otáčky na voľnobehu presne tak ako písal aliento. Teraz cez sviatky sa chystám namontovať manometer aby som vedel ako tlačí turbo a taktiež vymeniť komplet PCV systém, a skontroľovať prípadne vymeniť komplet sanie aj s intercolerom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.jakubco Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Tak som dnes zistil zaujímavú vec. Keď je vonku +teplota, tak auto neťahá + spotreba okolo 9l. Ale ak klesne teplota pod 0 tak ide ako z praku a spotreba okolo 7l. Keď som išiel z práce tak chvíľu po chvílke jazdy my klesol trošku pedál, zrejme pohon klapky (bolo 1°c podla palubného pc) a auto bolo lenivé ale ako som išiel cez kopce tak teplota vonku klesla na -0,5°c a pedálsa zase pohol smerom dole a auto už išlo ako má aj spotreba klesla. A naopak, keď teplota stúpla tak auto zase prestalo ísť. Má niekto nejaký typ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aliento Posted December 18, 2017 Author Share Posted December 18, 2017 (edited) Nazdar. U mňa to nakoniec došlo do stavu, že auto neťahalo vôbec a vibrovalo už stále, aj na voľnobehu a nie len "občas" za jazdy. Prvý mechanik sa s úškrnom vyjadril, že to ide akoby na 3 a pol valca. Skúšal odpájať jednotlivé valce a skutočne s jedným niečo bolo. Keď ho odpojil úplne, tak sa auto roztriaslo totálne , keď ho pripojil tak triaslo s ním menej, ale stále. Vybral z neho sviečku celá mokrá od benzínu. Povedal, že to bude s najväčšou pravdepodobnosťou vstrek, nech sa stavím za týždeň, že sa na to mrkne. Ešte mi povedal, nech skúsim do toho natankovať 100-vku a dal mi nejakú capinu na preplach...BG dačo. Spravil som jak povedal a hneď na druhý deň ráno som valil k druhému, čo mal čas a nejakú lavicu na preplach-čistenie vstrekov, či také dačo. Ráno to isté správanie aj u neho, skúšal to isté, povedal mi v podstate to isté-asi vstrek... Za tri dni mi chlapík volá, že nech si dojdem po auto, že si ho šiel hneď v ten deň večer potiahnuť do garáže a po trasení ani stopy. Spravil diagnostiku, bol sa na ňom 2x previezť nič netrasie a že všetko z diagnostiky je ok. Takže čo s tým bolo netuším. Edited December 18, 2017 by aliento Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.jakubco Posted December 18, 2017 Share Posted December 18, 2017 Umňa to nemôže byť vstrekovač lebo mám Lpg a robí to aj jedno aj druhé. Skôr mám podozrenie na system sitiča alebo niečo okolo váhy a teploty vzduchu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.jakubco Posted December 19, 2017 Share Posted December 19, 2017 Takže dnes som postúpil o malý krok ďalej. Váha je v poriadku dáva dobré hodnoty a klapka je tiež okey. Takže ďalší krok bude výmena pcv a všetkych trubiek okolo toho systému. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.jakubco Posted December 23, 2017 Share Posted December 23, 2017 Takže, zatial som zistil že je nefunkčný ten malý jednosmerný PCV ventil a desivá diera na kolene odvetrávania kľuky. Keď to bude poskladané tak uvidíme čo ďaléj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
R.jakubco Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Takže. Po sviatkoch strávených pri aute som zistil jednoznačné zlepšenie. Voľnobeh sa ustálil resp. Osciluje medzi 840 po 890 podľa Vagu. Budík ukaxuje na voľnobehu podtlak 7bar a pri plnom plyne pretlak 0,4 bar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.