Červen 12, 20196 r No jo na studium je léto blbé, ale v létě teprve člověk dojezdy a ovládání oken dálkou ocení, respektive je začne postrádat. Na Polu je mám a na FIII ne a je to bez nich děsný opruz. Upraveno Červen 12, 20196 r od Lancelot
Červen 12, 20196 r Přesně, střídám Fabii, která toto před bezmála 20-ti léty měla, Oktávku 2 a občas právě Rapida. Je to děs. Nejsem elektrikář (doma si zapojím tak akorát zásuvku), takže ze schémat toho moc nevyčtu. Tuším, že asi jen o jiném modulu ve dveřích to asi nebude, to už by měl kdekdo. Jde mi jen o to zjistit co vše řádově vyměnit a co by to řádově stálo. Pokud by to nebyl úplně úlet, tak bych to někomu svěřil, klidně Wirerovi ?. Aspoň bych si udělal výlet na Slovensko ?
Červen 12, 20196 r No suše vzato. Minimálně 3 kompletní motory s elektronikou. Nové drátky ze dveří. No a nejspíš nová řj. Tedy prakticky neřešitelné a i když se do toho někdo pustí tak to bude pěkná pálka.
Červen 13, 20196 r No jestli by se kvůli tomu musela měnit i řídící jednotka auta a všechny stahovačky, tak to je tedy spíš ten úlet než něco proveditelného. Ale tušil jsem to. Nezbývá mi než nechat dokodovat aspoň to řidičovo okno, což je tedy skoro na nic, ale aspoň něco...
Červen 13, 20196 r jo to okno dokodovat sice ide, ale zevraj to funguje podla sily vetra, pozicii slnka a mesiaca. Teda niekedy to funguje, niekedy nie. Chcel som to dat tiez dokodovat a sam wirer mi povedal, ze 100% funkcnost nie je zarucena.
Červen 13, 20196 r Taky se mi nepodařilo zjistit na základě jakého postavení planet, hvězd nebo manželky to funguje. Někdy to jde napoprvé a někdy až na pátý pokus. Existují moduly, kdysi jsem montoval na Fiat Brava tenhle modul a fungoval, stačilo mu dostat impuls od zamknutí a nebo odemknutí a podle toho otevřel nebo zavřel okna, bohužel to fungovalo vždy, takže i za deště se okna otevřely, skončil jsem u toho že jsem namontoval jen zavření oken při zamčení. Mělo to v sobě i proudovou ochranu, takže to poznalo kdy jsou okna zavřená.
Červen 13, 20196 r Dodatečné moduly fungovaly co jsem tu na fóru četl jen na starších autech. Pro Rapid ani Fabii III před fl nic takového neexistuje. I když rád bych se mýlil ?
Květen 28, 20205 r Funguje to dovření či otevření podržením DO na Fabii FL i když má jen přední okna v elektrice?
Srpen 26, 20205 r Mohl by prosím někdo kdo má Fabii III po FL jen s předními okny v elektrice vyfotit kód BCM jednotky? Umístěná je dle obrázku (ozn. J519) nad levým podběhem, štítek je směrem k motoru. Jde vyfotit mobilem na selfie + si něčím posvítit. Docela by mě zajímalo jestli tam je 2Q0 937 090 (a nějaké písmeno) nebo 2Q0 937 089 (a nějaké písmeno). Díky moc
Srpen 26, 20205 r treba SW:2Q0-937-087-A HW:2Q0-937-087 , nebo SW:2Q0-937-089-A HW:2Q0-937-089 ...muzes si vybrat ?
Srpen 27, 20205 r Tipuji správně, že čím vyšší číslo za nulou na konci, tím více funkcionalit pro vyšší výbavy? Dokázal by někdo říct, zda 2Q0-937-089-A podporuje jen 2 přední okna v elektrice, nebo všechny vč. zadních oken?
Říjen 16, 20213 r @Martab @brrrrm Myslím, že v tomto tématu bychom mohli navázat. Na začátek nutno uvést, že v mém Rapidu je už z výroby BCM řady 2Q0, kdežto do před FL Fabií se dávaly BCM starší řady tuším 6C0. Bylo by dobré na úvod mít jasno, jaké BCM v autech opravdu máte. Od toho lze odvodit možnosti, jak postupovat dále 🙂 EDIT: domnívám se, že výměna vašich BCM nebude podmínkou přestavby Upraveno Říjen 16, 20213 r od tom01
Říjen 16, 20213 r Ževraj treba meniť... ja mám ešte starú BCM s číslom 6C0 937 090 D Na druhú stranu, ak by som už mal 2Q0, otvorili by sa mi ďalšie možnosti ako napr. origo LED svetlá z FL F3 vrátane denného svietenia a prisvecovania do zákrut! Dnes večer sa rozhodne, či do toho ideme alebo nie! :D
Říjen 16, 20213 r Pokud bys zůstal při původní BCM 6C0, co máš, tak ohledně přestavby ovládání oken bych se na rozdíl od mého Rapidu (který má už novější BCM 2Q0) ubíral směrem k dveřním jednotkám např. z modelu VW Polo 6C (minulá generace Polo po faceliftu). Tato BCM by měla komfortní funkce jednitek z Pola podporovat. Ono obecně jsou varianty, jak to řešit, ale vše se v principu odvíjí od použité BCM. Pokud chceš vše naopak předělat na BCM 2Q0, co mám já v autě a co je od Fabie 3 facelift, pak je zas naopak lepší použít dveřní jednotky Fabie facelift...
Říjen 18, 20213 r Já bych na vašem místě spíš začal sháněním schéma zapojení elektroinstalace pro model Polo 6C (minulá generace po FL), která používala také BCM 6C0, jako vaše Fabie, ale na rozdíl od ní měla dveřní jednotky s dojezdy a komfortními funkcemi. Schéma pro Polo bych si porovnal se schématy vašich provedení Fabií před FL a po FL. Nejprve bych zkusil v teoretické rovině rozmyslet úpravu elektroinstalace. Z jakého pinu vlastně na BCM jednotce jde vlastně LIN signál u před FL Fabií, u Fabií po FL a u Pola 6C? Jak je zapojen u Pola motorek stahovačky? Pokud to má Polo 6C obdobně jako FL Fabie, tak tudy vidím cestu. Následně ověřit jaké mají příslušné dveřní jednotky Polo 6C vůbec konektory, piny atd. Pokud vše půjde, zkusil bych otestovat LP jednotku v LP dveřích. Zde je otázkou, zda v jednotce uložený dataset bude ve Fabii fungovat, či se bude muset přehrát (VCP) a otázkou je, zda bude některý z dostupných datasetů funkční pro dveřní jednotku, která se do Fabií ve výrobě nikdy neosazovala. To je podmínkou dojezdů a posléze komfortních funkcí... Naopak s výměnou BCM 6C0 za 2Q0 si můžete docela zavařit, to bych vůbec neradil dělat a rozhodně ne "jen" kvůli oknům!!!
Říjen 19, 20213 r Ze zvědavosti jsem zkusil zběžně porovnat schémata pro Polo 6C a pro Fabii 3 před FL i po FL. V všech třech případech je LIN signál napojen na BCM na PIN č. 14 (T73c/14), podsvit interiéru na T73c/67 (což není v tuto chvíli podstatné). Pak je LP motorek napojen na plus a minus, LIN signálu a dále na dva vodiče z příslušného spínače (zde by pro úvodní zkoušku stačilo napojit na LP tlačítko čtyřspínače u řidiče s dojezdy). Teoreticky by tedy motorek z Pola 6C šel do elektroinstalace v LP dveřích zkušebně napojit a odzkoušet (snad jsem tedy něco nepřehlédl). Motorek má 16-pinovou svorkovnici 1K0972961 (stejnou jako měly i motorky stahovaček např. i u Fabie 2). Vlastní LP motorek byl osazován pro Polo 6R0959801DJ, resp. pro Ibizu 6R0959801DT. Když si ale fyzicky porovnávám obrázky těchto motorků s motorky ve Fabii 3, tak jsou tvarově jiné. Zde je zásadní otázkou, zda by vůbec na stahovačku a do výlisku dveří pasovaly, to se z fotek dá těžko určit, možná ano, místo tam snad bude a motorek sedne na hřídelku vřetena stahovačky. To se ale musí ověřit jedině fyzicky... Zde odkaz na el. schéma pro Polo 6c (el. okna jsou od str.106): https://cardiagn.com/vw-polo-2010-2018-ewd-from-january-2014/ El. schémata pro Fabii3 před FL i po FL jsou zde na fóru: Konektor 1K0972961: https://www.google.com/search?q=1K0972961&client=firefox-b-d&channel=crow5&sxsrf=AOaemvIAFQ5SCV1GTScwxVhyrISWg7RMNQ:1634637100466&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiEw9bdmdbzAhWFDewKHWsCDEMQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1299&bih=1423&dpr=0.9 Motorky do LP dveří (lze sehnat na Allegru apod.): https://www.google.com/search?q=6R0959801DJ&tbm=isch&ved=2ahUKEwiIoZvGldbzAhVKKxoKHQmxDloQ2-cCegQIABAA&oq=6R0959801DJ&gs_lcp=CgNpbWcQAzIHCCMQ7wMQJ1DcwRFYouoRYPjZEmgAcAB4AIABgwGIAcMDkgEDNC4xmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=yZBuYciYH8rWaIniutAF&bih=1423&biw=1429&client=firefox-b-d#imgrc=0Zo8F7W5-3KiRM https://www.google.com/search?q=6R0959801DT&tbm=isch&ved=2ahUKEwjdn_TYltbzAhVE0RoKHS8fCsYQ2-cCegQIABAA&oq=6R0959801DT&gs_lcp=CgNpbWcQAzIHCCMQ7wMQJ1C3szdY3rc3YKHWN2gBcAB4AIABY4gBhAKSAQEzmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=_ZFuYZ2tCcSia6--qLAM&bih=1423&biw=1429&client=firefox-b-d Upraveno Říjen 20, 20213 r od tom01
Říjen 19, 20213 r Aspon niekto ma cas na studovanie. Ja nemam kedy dokoncit ani rozrobene veci, musim asi pockat na zimu 😔 len bez garaze to je trochu blbe. Ale dik za namety, mozno sa niekto chyti
Říjen 20, 20213 r Když jsem koukal po webu, tak motorků 6R0959801xx je mraky variant, některé se dávaly také do Fabií 2 FL, ty mají trochu jiný (větší) tvar: http://www.parts-shop.cz/nahradni-dily-skoda/396-ridici-jednotka-klimatizace-skoda-octavia-1j0919506-l.html než jednotky třeba pro Polo (menší tvar): https://www.otomoto.pl/oferta/polo-v-6c-6r-silniczek-szyby-lewy-przod-6r0959801-ID6DwjOL.html? Nehledě na software a datasety. To bude asi dost loterie, nevím jak se v tom vyznat. Třeba někdo poradí... Jinak ohledně toho otestování v LP dveřích. Stačí sundat plastový tapec, zkusit prohodit motorky stahovačky (předtím chytit nahoře okno izolepou k rámu dveří) a pokud se motorek podaří napasovat do dveří a na stahovačku, tak jej lze paralelně zapojit do elektroinstalace. Tzn. z původního konektoru 5K0972708 vybrat část pinů a nastrkat je do konektoru 1K0972961. Konkrétně: pův pin. č. 6 -> na pin č. 6 = spínač + pův pin. č. 6 -> na pin č. 6 = spínač - pův pin. č. 7 -> na pin č. 5 = LIN pův pin. č. 2 -> na pin č. 16 = motorek + pův pin. č. 3 -> na pin č. 8 = motorek - Typy pinů by měly z pův. kontoru do nového pasovat, koukal jsem do ETKY: Pak zkusit reakce okna na pokyny spínače vč. nastavení dojezdů přidržením spínače v koncových polohách. Pokud nebude fungovat správně, tak zkusit u někoho, kdo VCP nahrávat do motorku některý z alternativních datasetů a zkoušet funkčnost. Bohužel nemám Fabii 3, kde bych to vyzkoušel 🙂. Na Rapidu jsme ty okna rozchodili 😀 Upraveno Říjen 21, 20213 r od tom01
Leden 9, 20223 r Nějak to zde usnulo. Zkusil někdo třeba jen mimo auto napojit ten motorek z Pola 6C, či ověřit, zda by šel vůbec fyzicky osadit do dveří?
Leden 9, 20223 r @wirer Nevadí. Jen jsem prostě zvědavý, zda někdo nezkusil si s tím hrát 🙂 . Třeba dá někdo časem vědět Upraveno Leden 9, 20223 r od tom01
Březen 16, 20223 r Zdravim, nieje toto mozne dokodovat na ambition+ 1,2 ? pred faceliftom 2016 ? Predne okna v elektrike - aspon spolujazdcova strana , pri citani vlakna som vlastne domyleny na ktorom to moze / nemoze ist.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.