Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jasně, můžu si vzít dovolenou a jezdit po pneuservisech. Vlastně proč si rovnou ten disk sám nevyrobit, že?

 

Ty letní máš 17" ? Mám ty stejné na Superbu LK, ale 18"

No oboje jsou to 18 ky. Jak letni tak zimni. Puvodne jsem chtel koupit jeste jednou turbiny. Ale moc nebyly a pokud bych si na ne pockal byly za 3.5x vyssi cenu nez ty borbety. Takze nakonec co jsem usetril na rafcich jsem nacpal do gum

 

Odesláno z mého SM-N960F pomocí Tapatalk

 

 

 

Ahojte,

mám S3 vo farbe Business Grey a letné pneu STRATOS z ľahkej zliatiny 7J x 17" (215/55 R17).
Pomaly zháňam zimný komplet, a chcel by som vedieť, či môžem zobrať zimný komplet na 17tkach, alebo by zimné pneu mali byť o 1 číslo menšie, teda 16tky.
Vedeli by ste mi poradiť komplet, ktorý by sa k tomu hodil, poprípade dobré zimné pneu?
Na 16tkach veľký výber nie je a trochu mám traumu z toho, že by som mal plechy a puklice (ale prežil by som to), radšej praktické kolesá ako imidžovka.
Predajca od ktorého som pred mesiacom kúpil auto sa sľuboval že zoženie za dobrú cenu zimný komplet, ale je nejak ticho ;)

Vďaka za rady.

zimne nemusia nutne byt mensie ako letne.

dobre gumy su continental, pripadne dunlop, goodyear ci michelin.

ako sme sa tu uz bavili, neoriginalne disky superbu svedcia maloktore... 

 

rozmery samozrejme v sulade s udajmi v TP,.. mas teda taketo moznosti:

1. kupit iba zimne pneumatiky 215/55 R17 a tie obut na povodne disky

2. kupit sadu diskov a zimnych pneumatik (v akomkolvek rozmere, ktory mas zapisany v TP)

 

ak by si chcel originalne disky tak si mozes ponuku pozriet na skoda eshope, staci v hornej liste vybrat auto Superb III a zobrazi ti relevantnu ponuku.

no uple nerozumim, proc by si superb nemel rozumet s rafky jinych vyrobcu. To je preci nesmysl, samozrejme clovek musi dodrzet urcite intervaly parametru. Ani neplati, ze musi mit rafky zapsane v tp. Ona sire vyberu rafku na vozidlo byva casto vetsi nez je uvedeno v tp a pokud je to v seznamu parametru povolenych vyrobcem je mozne to nechat dopsat do tp.

 

u rafku toho nemusis moc hlidat. mas tam sirku, prumer, prumer stredoveho otvoru, roztec a pocet der a ETcko. a hodi se pripadne znat i hmotnost, preci jen cil lehci neodpruzena hmota tim vic adidas (:

Jinak je samozrejme rozdil v pevnosti liteho akovaneho disku, stejne tak treba u disku slozenych a sroubovanych. v zasadw bych se asi vyhnul uplnym noname a treba hledal ty co maji certifikaci tuv a idealne typovy list pokud je nemas zapsany v TP

 

a co se tyce velikosti zimaku, mensi se davaj z nekolika duvodu, byvaji casto uzsi, co se hodi do snehu, cim sirsi pneu tim hure se s tim jezdi na snehu, zaroven casto umozni montaz retezu, ktere s vetsimi prumery muzou narazit na nedostatecny prostor kolem ...

 

sorry umazano citovani... musim poladit tapatalk

 

 

 

před 6 minutami, Mak.cz napsal:

no uple nerozumim, proc by si superb nemel rozumet s rafky jinych vyrobcu. To je preci nesmysl

 

 

Nepochopil jsi Pistu. Prakticky zadny originalni disk nevypada na SIII dobre, tak to bylo mysleno.

ano, @bojler to vystihol. proste len maloktory neorigo disk vyzera na tom aute dobre.

@Mak.cz - bezprostredne predchadzajuci prispevok sa necituje, pawouk by ta vyhresil...

 

K tym rozmerom - obut na auto mozes len to, co je v sulade s informaciami zapisanymi v TP.

V opacnom pripade neprejdes cez STK, Dokonca (u nas, neviem ako CZ) policajti mozu pri beznej kontrole zobrat technicak a tabulky SPZ (ak si to vsimnu). pokuta k tomu, samozrejme.

Samozrejme, v ramci moznosti si tam vies nechat nieco dopisat na zaklade typoveho schvalenia vyrobcom auta. No az ked je to v TP, tak to mozes obut na auto.

A aby sme sa netahali za slovicka - nehovorim teraz o mierne inom ET, kde na nejakych par milimetroch nikto bazirovat nebude a predpokladam, ze by nemusel byt problem ani o pol palca sirsi disk (napr. 7,5Jx17 vs. 7Jx17). 

 

Podla mna je 215/55 R17 na zimu OK rozmer na SIII a nad 16" by som velmi nerozmyslal.
Ja mam v TP pre 16" zapisane 215/60 R16, takze ani argument o uzsej gume vhodnejsej do snehu tu nie je relevantny.

Retaze som na aute v zivote nepotreboval pouzit (uz niekolko rokov v zime nosim v kufri textilne retaze, no zatial som ich nemusel vybalit)... s dobrymi zimnymi gumami som zatial vysiel vzdy aj na miestach, kde ini retaze na auta davali.

Upraveno od PistaTT

Podepisuji, navíc v zimě člověk nejezdí (mimo horalů) na sněhu, ale především na mokru. Nemá smysl brát úzké gumy mimo úzké skupiny lidí, co opravdu na kopcích bydlí (jestli vůbec).

Já jsem u dřívějších aut volil zimní kola o číslo menší a nebylo to ono. Měl jsem pocit jako když se to žmoulá.

Proto jsem letos koupil stejnou velikost jako letní. Nakonec jsem vybral:

ráfek - CASSIOPEIA 8J x 18“ ET 44 original - černý lesk

pneu - DUNLOP - WS5 - 235/45 R 18 SP WINTER SPORT 5 98V XL 

Dunlopy jsem kupoval i předtím a byl jsem naprosto spokojený.

 

To mi pripomina, kdyz jsme meli jeste na aute zimni pirellky s hreby. Bylo to paradni jezdeni. Skoda, ze to pak zakazali. To jezdeni hlavne na ledu nebo hodne ujetem snehu bylo paradni, velmi dobra trakce a vedeni, jen mi prislo, ze to auto trochu trpelo na torzni namahani, jak to sedelo. chjo to byly casy

před 50 minutami, Mak.cz napsal:

To mi pripomina, kdyz jsme meli jeste na aute zimni pirellky s hreby. Bylo to paradni jezdeni. Skoda, ze to pak zakazali. To jezdeni hlavne na ledu nebo hodne ujetem snehu bylo paradni, velmi dobra trakce a vedeni, jen mi prislo, ze to auto trochu trpelo na torzni namahani, jak to sedelo. chjo to byly casy

Premyslim jestli koupit zimni gumy s hreby nebo bez nich (v Estonsku). Nehuci to moc kdyz jedes s temi hreby po suchem asfaltu?

  • 2 týdny později...

Ja som to už prezul... kolesa som dal AUDI rozmer 8,5J x18 ET50 ...a pneu Pirelli Sottozero s.II  235/45 r18

 

Prezul som už skôr,  neskôr nebude času a teraz auto bude viacmenej stať 

Screenshot_20181016-124903_Gallery.jpg

Screenshot_20181016-124843_Gallery.jpg

Zaujimave a designovo vydarene disky k Superbecku.....este spravne krytky k nim a bude to super.

Potrebujes taketo s priemerom 65mm

 

20180201_081724.jpg

Poklicky maju priemer 69mm ... tak som si objednal Origa AUdi kedze v tomto rozmere som nevedel ani v číne nájsť skodovacke... 

 

A ano dizajn je zaujimavy a sedi aj k Superbu 

Mal som na aute Audinacke disky a mal som v nich prave tieto skodovacke krytky 65mm.Kupoval som ich na bazosi.S Audinackymi to bude pekna komedia:o

20170619_153556.jpg

Upraveno od Patrik1971

neviem prečo komedia.... raz to su disky z audi tak bude audi logo.... tiež ked kupis napriklad AEZ tak nechas logo AEZ

Ja urcite nie,mas Superba,Skodovku,nie Audi alebo AEZ,hlavne ked je moznost tam taku krytku zohnat.Ale to uz sme OT,toto je tema zimne pneu:)

Moc pěkné audi disky![emoji106] Pokličky bych zkusil taky sehat škodovácké.

Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk

  • 5 týdnů později...

Mate nekdo zkusenost s pouzitim  brousenych disku v zime (soli)? Mam obute letni original Skoda disky Trinity 19, celostribrne, a nyni koupene  nove hole disky Phoenix 19, cernostribrne brousene. Jsou stejne, jen ty Phoenixy maji lesklejsi stribrne celo loukoti a zbytek antracit. Puvodne jsem chtel pouzit Trinity na zimu. Ze SA mi ale k dotazu napsali, ze i Phoenixy jsou celorocni. Nikde k nim ale neni v tomto smeru zadna jina informace, jen na webech jsou vesmes opisovane obecne info o nevhodnosti pouziti lestenych disku do zimy (SA pouze uvadi, ze jsou brousena.) Nerad bych si teda pridelaval praci dvojim prezouvanim, ale take nerad znicil nove disky. Nemate osobni zkusenost?

Mam na zimu na jednom aute Phoenix anthracite a na leto na druhem a nepozoruju zadny rozdil ve vzhledu...

Kolik zimnich sezon maji za sebou?

I kdyz jsou brouseny, stejne je to cele prepakovane bezbarvym lakem ;-)

Neni mi uplne jasne, proc by mel byt lesteny / brouseny povrch nachylnejsi k degradaci nez nelesteny. Lakovany jsou vsechny, neuvadi se pocet lakovani. Neznam ovsem technologicke postupy tohoto zpracovani. Web je plny bludnych informaci a proto se zamerne ptam na osobni zkusenost.

Myslim ze dve, ale myslim, ze neni treba to nejak zvlast resit, dnesni original ALU vydrzi i sul, je to pretrvavajici povera z dob kdy nebyly mozna tak kvalitni materialy a taky kvuli levnym napodobeninam kdovi odkud.

 

Vetsim rizikem je v zime jenom poskozeni kvuli naledi nebo tak. Je moznost ty kola osetrit napr. nanopovrchem od Sonaxu a pak to jde i krasne umyt a nedrzi se na tom oter z brzd.

Hlavne vetsinou se ten lak zacne srat kdyz se nekde odre kolo a pak se tam dostane sul a zacne oxidovat a pak se odtoho muze odlupovat lak

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.