Přejít na obsah

Tempomat VS Adaptivní tempomat


jakudo

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Mám objednanou fabii combi 1.2 TSI 81 kW manuální převodovka.

Mám tam zatím objednaný normální tempomat, ale přemýšlím nad Adaptivním. Nikdy jsem ho neměl ani nezkusil. Mám si ho ještě doobjednat nebo je to zbytečnost?

Dík za názor:)

Sent from my iPad using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridam svuj nazor, at to vyvazime. 

Mam adaptivni tempomat u sve OIII s DSG, tedy dalo by se rict idealni kombinace. Bez diskuse je to super vec, kdyz clovek popojizdi 20km v mistnich zacpach. O tom nema cenu diskutovat, castokrat nesahnu 10km/45minut na plyn nebo brzdu. 

Vsude jinde mi ale adaptivni tempomat nevyhovuje a dostal jsem se do stadia, ze ho bezne (krome vyse zmineneho) nepouzivam. Jeho leckdy az prislis agresivni reakce (brzdeni) me obtezuji. Je jasne, ze se system musi chovat dle daneho algoritmu, ktery priorizuje bezpecnost, ale dlouhodobe je to pro me neprijemna vec, byť mozna zpusobena v podstate neustale hustym provozem na mistnich dalnicich. 

Cely problem by vyresila moznost vypnuti adaptivni funkce s tim, ze by se pak tempomat choval jako obycejny. To bohuzel ale mozne neni. Co je naopak dobre je to, ze adaptivni tempomat udrzuje nastavenou rychlost i pri jizde z kopce, tedy aktivne pribrzduje. 

Kdyz to shrnu, priplatek 4tKc neni nijak zasadni a je tedy skutecne dobre zvazit, zda investovat ci nikoliv. Kdybych mel ale omezeny rozpocet, dal bych ty penize do neceho jineho a to obzvlast u auta bez DSG. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem měl tu možnost a jak píše Maverick, ACC je geniální s DSG, já jezdil jen s manuálem. Ve městě s manuálem nepoužitelné, ideální na dálnice. K tomu brždění, ano ACC si prostě přišlápne brzdu víc než bych přišlápnul já. Než si člověk zvykne, tak jsem se i leknul, že se něco děje. V každém případě je to úžasná věc a člověk si na ni rychle zvykne. Akorát si nejsem jistý s tou cenou, tam se ještě připlácí za MF volant pokud se nepletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v tom případě neváhej, akorát musíš počítat s tím, že s ACC nebudeš mít možnost klasického tempomatu. Pro mě má ACC jednu vadu a to tu, že mi vadí ta páčka dole, mám dlouhé nohy a nejsem zvyklý sedět se sedačkou vzadu, takže při nastupovaní jsem o ni několikrát brnknul :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ovladani packou se lehce zvykne, az jsem byl prekvapenej, protoze jsem ovladani bezneho tempomatu kolibkou na pacce blinkru povazoval za genialne jednoduche a neprekonatelne. 

Ad agresivni brzdeni - kdyz dojizdis s vetsim rozdilem rychlosti nejake auto pred tebou nebo se dokonce mezi tebe a auto pred tebou nekdo vtlaci, adaptivni tempomat se snazi co nejrychleji obnovit bezpecnou/nastavenou vzdalenost od vpredu jedouciho auta. Normalne bych ubral plyn ci sundal nohu z plynu uplne a postupne odstup zvetsil, system ale slapne pomerne razantne na brzdu. Zalezi na konkretni situaci, ale jak jsem jiz uvedl vyse, vadi mi to cim dal vic. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný. Pro mě by to bylo asi ok, znám výhody i nevýhody a bral bych to všema deseti:). Ještě ale musím brát v potaz, že to často bude řídit i manželka. Ta tempomat nikdy neměla a jsem si jistej, že obyč tempomat používat bude. Bojím se ale toho adaptivního, aby jí to nebylo nepohodlné, když to třeba ty brzdy přišlápne víc. A pořídit adaptivní, aby ho nepoužívala vůbec, to se mi zase nechce:-/ máš přítelkyni/manželku? Používá to?


Sent from my iPad using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 9. 2016 at 9:03, Maverick napsal:

Na ovladani packou se lehce zvykne, az jsem byl prekvapenej, protoze jsem ovladani bezneho tempomatu kolibkou na pacce blinkru povazoval za genialne jednoduche a neprekonatelne...

 

No já ti Mavericku nevím. Ovládání běžného tempomatu na páčce blinkru moc geniální není, pokud ho neovládáš jen ve smyslu zapnout/pozastavit/znovu zapnout. Jakékoli přidávání či ubírání je hrozně nepohodlné - držení čudlíků na hraně. Klikání po jednom ještě jde, ale držet už moc ne, takže raději vždy zrychluji plynem a pak dávám SET. Naopak adaptivní či normální na druhé páčce (normální např. u Audi) je mnohem lepší řešení, protože pro zrychlování jde pohodlně použít prosté držení a navíc je možné přidávat i po více než po jednom km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja s tim nikdy problem nemel.

Kolibku na pacce pouzivam uz od dob me FI (tempomat jsem do ni domontoval a pouzil packu z SI prave s kolibkou) a vzdy mi to prislo super. A ano, u tohoto reseni neni mozne  pridavat po desitkach, jako to umoznuje separatni packa. Ze bych to nejak hojne vyuzival se ale rict neda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...