Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Dělají to kratší jízdy a obecně způsob používání auta, čidlo kvality oleje sice neexistuje, ale počítá to nějakým způsobem řídící jednotka a když usoudí, že ten olej trpí, zkrátí interval výměny. Pokud tam měl při odjezdu ze servisu téměř 30 000 km do další výměny, musí mít nastavený proměnlivý interval správně.

Psal, že hned jak vyjel ze servisu, tak mu ukazoval palubní počítač interval 26000km. 

Jasně, ale tam se snad nastavuje jenom pevný (15 000 km, kdy se to ozve přesně po 15 000 km) nebo proměnlivý interval (30 000 km, kde se to ozve nejdéle po 30 000 km, ale může i dříve podle způsobu používání auta).

 

Tipoval bych, že se vyresetováním intervalu výměny neresetuje "předchozí historie způsobu používání auta", takže řídící jednotka si po vyjetí ze servisu stejně pamatuje že auto obvykle jezdí krátké trasy se studeným motorem nebo čert ví co na to má všechno vliv a rovnou ten interval upravila. Ale je to jenom tip.

po mě chtěla 206 i ted nově 200 kw výměnu vždy po cca 21t km, ukazuje to hned od začátku intervalu po výměně, bez ohledu na to jak jezdím.

 

  • 2 měsíce později...

Co budu potřebovat na výměnu oleje v 206kw 2.0TSI? Chci to nechat vyměnit v místním servisu a přivezu si svoje.

 

Zatím mám připraveno:
Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL 6 litrů
filtr bosch F 026 407 174

 

Ještě údajně potřebuji nový šroub? A ještě něco jiného? Díky

 

---

Upraveno od midlan

Není tam přes 6 litrů?

Je tam plastová vana, takže bych ten šroub dal pro sychr novej.

Upraveno od LiveBomb

@midlan na dolievanie z tych 6 litrov by ti malo ostat 3-4deci a plastovy sroub (OE-06L 103 801) davaju automaticky novy,teda pokial to robis v autorizaku a nie v miestnom servise ako sa ty chystas.

@LiveBomb našel jsem 6,6 litrů nová náplň (nový suchý motor); 5,7 litrů výměna, což koresponduje s tím co říká @ritch . Děkuji za radu ohledně šroubu.


 

Jo máte pravdu. Já jak beru 10 litrovku ještě pro druhé auto tak sem si nebyl jistý jestli je v tom druhým 3,2 nebo 4,2 litru.

Btw. co mám doma z posledního nákupu olejové, vzduchové a kabinové filtry bosch pro 2.0 206kw TSI  a 1,6 85kw FSIčko tak už je to mix výroba v Číně a Bulharsku :-( 

  • 3 měsíce později...

Zdravím,

 

neviete aký olej dávajú od výroby do 2.0TSI 200kw r.v 2020? 

V manuále je VW 504 00 VW 508 00.

 

No na štítku pri motore je VW 504 00, VW 507 00 (vid foto).

 

Diky

116606119_1559091584263565_6764669117746442360_n.jpg

Ja predpkladam,ze kvoli emisiam 508micku,vodenku 0w-20,ale spytaj sa radsej priamo k tvojmu VIN u najblizsieho Skoda partnera.

No to som predpokladal aj ja, že tam mam tu 0w-20. Ale ten štítok ma zneistil. Ako vravíš, budem sa musieť ísť spýtať. 

Ak chces dolievat,mat doma rezervu,ina moznost nieje.Mozno aj kvoli skorsej vymene vo vlastnej rezii to je dobre vediet.

No mám v pláne to vymeniť po zábehu, a potom tak každých 10k km, stojí to pár korún.

Po jakém záběhu?? Tohle není polotovar z 60 letch minulého století, kde výrobní tolerance byla taková že se díly dobrušovali až provozem. Normálně tomu vyměňuj olej po cca. 15tkm a je to.

Upraveno od LiveBomb

Mas Richard 5 rocnu zaruku a predplateny servis,takze ako pise LiveBomb....pri 15tke si vymen olej a filter sam,potom to nechaj servisu a tak stale dokola,kym ho nepredas.

Ziadny zabeh neries,ten uz niekto za teba spravil vo fabrike na testovacej drahe:-)

Jasne,trosku casu mu daj,staci prvych 1500km...si precitaj navod na pouzitie,tam o tom pisu a potom mu kludne poriadne daj.

@Patrik1971

Žijem v ČR takže ten predplatený servis nemam.

 

@LiveBomb

Zábeh, ktorý je spomenutý aj v návode na použitie.

 

Mierne nepresnosti vo výrobe budú vždy, jasné že to nie je ako v 60tých rokoch, a dať 2000kč za olej ma fakt nezabije, a ničomu to neublíži.

 

Btw, podľa VIN tam vraj mám 0w30.

  • 2 týdny později...

Ja som menil minuly tyzden po 15000km olej+filter ( 85 eciek aj robota). Kedze je to nove auto a mam na nom 5 rocnu zaruku tak budem chodit k mechanikovi po 15000 a do servisu po 30000. Dal tam Mobil1 5W30 kedze som zistoval aka viskozita sa bude liat v autorizaku aby som pokracoval v tom istom. Inac servisak povedal ze skoncili z Castrol a presli na Shell v autorizakoch na SVK.

 

Ja som za skrutku, filter a olej (VW VAG GS55545 Longlife III 0W30) dal 1570Kč, vymením u kamoša na dielni takže bez platby za prácu :)

 

5w30 ti povedali v autorizaku? Podla dealera tam mam teraz VW504.00 0W30 ako som písal hore. 

Protože 5W30 v 504.00/507.00 se postupně přestává dělat a nahrazuje ji právě 0W30. Jako první to zavedl asi před rokem Shell teď sem viděl i Castrol.

Shell se stal výhradním dodavatelem pro VVAG letos právě po Castrolu jako "prvo" a "originální" náplň. Což ale servisům nezakazuje používat a za 600,-/l účtovat cokoli co plní normu.

před 7 hodinami, Richard Štupák napsal:

Ja som za skrutku, filter a olej (VW VAG GS55545 Longlife III 0W30) dal 1570Kč, vymením u kamoša na dielni takže bez platby za prácu :)

 

5w30 ti povedali v autorizaku? Podla dealera tam mam teraz VW504.00 0W30 ako som písal hore. 

Ano v autorizaku v Kosiciach ked som zistoval aku specifikaciu pouzivaju kedze nechcem pri kazdej vymene robit mix

  • 1 rok později...

Do 140 kW verzie (kód motora DNNA, MR22) treba podľa štítka v motorovom priestore liať olej so schválením VW 508.00, viskozita 0W-20. Ak daný olej nie je dostupný, manuál dovoľuje (núdzovo) použiť olej so schválením VW 504.00, ACEA C3 s viskozitou 0W-30.

Upraveno od e1.

  • 2 měsíce později...
On 8/15/2020 at 9:50 PM, LiveBomb said:

Protože 5W30 v 504.00/507.00 se postupně přestává dělat a nahrazuje ji právě 0W30. Jako první to zavedl asi před rokem Shell teď sem viděl i Castrol.

Shell se stal výhradním dodavatelem pro VVAG letos právě po Castrolu jako "prvo" a "originální" náplň. Což ale servisům nezakazuje používat a za 600,-/l účtovat cokoli co plní normu.

 

Díval jsem se do manuálu a při výměně jednou ročně/po 15k km je tam možnost dávat i 502.00. Dělám olej právě jednou ročně a ten nájezd mezi 10-15k km sedí. Otázka je jaký je tam rozdíl a jestli pokračovat v 504/507 co dává autorizák, nebo přejít na 502. Obě varianty samozřejmě ve viskozitě 0w30
 Popis není dostupný.

Upraveno od Goauld

Platí to čo píšeš, ale pozor iba po určité ročníky. Ako som písal vyššie, ja už možnosť prechodu na pevný interval s olejom VW 502.00 nemám, takže doporučujem skontrolovať manuál k danému autu. 

Ak túto možnosť voľby máte, tak v prípade 0W-30 by som ostal pri 504.00. VW 502.00 mi dáva zmysel pri prechode napríklad na viskozitu 0W-40.

mám MY2017 a právě obrázek byl z mého manuálu k autu (CJXA 206kw). Jezdím primárně město a příležitostně vyjedu někam daleko, nebo se jedu vozit na serpentiny. Otázka jestli je lepší ten pevný interval s 502 nebo s 504. Tak jako tak měním jednou ročně s nájezdem okolo 12-15k km.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.