Jump to content

Motorový olej pro 2.0 TSI


GiJo17

Recommended Posts

Dělají to kratší jízdy a obecně způsob používání auta, čidlo kvality oleje sice neexistuje, ale počítá to nějakým způsobem řídící jednotka a když usoudí, že ten olej trpí, zkrátí interval výměny. Pokud tam měl při odjezdu ze servisu téměř 30 000 km do další výměny, musí mít nastavený proměnlivý interval správně.

Link to comment
Share on other sites

Jasně, ale tam se snad nastavuje jenom pevný (15 000 km, kdy se to ozve přesně po 15 000 km) nebo proměnlivý interval (30 000 km, kde se to ozve nejdéle po 30 000 km, ale může i dříve podle způsobu používání auta).

 

Tipoval bych, že se vyresetováním intervalu výměny neresetuje "předchozí historie způsobu používání auta", takže řídící jednotka si po vyjetí ze servisu stejně pamatuje že auto obvykle jezdí krátké trasy se studeným motorem nebo čert ví co na to má všechno vliv a rovnou ten interval upravila. Ale je to jenom tip.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Co budu potřebovat na výměnu oleje v 206kw 2.0TSI? Chci to nechat vyměnit v místním servisu a přivezu si svoje.

 

Zatím mám připraveno:
Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL 6 litrů
filtr bosch F 026 407 174

 

Ještě údajně potřebuji nový šroub? A ještě něco jiného? Díky

 

 

Edited by mydlofous@seznam.cz
Link to comment
Share on other sites

Jo máte pravdu. Já jak beru 10 litrovku ještě pro druhé auto tak sem si nebyl jistý jestli je v tom druhým 3,2 nebo 4,2 litru.

Btw. co mám doma z posledního nákupu olejové, vzduchové a kabinové filtry bosch pro 2.0 206kw TSI  a 1,6 85kw FSIčko tak už je to mix výroba v Číně a Bulharsku :-( 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Po jakém záběhu?? Tohle není polotovar z 60 letch minulého století, kde výrobní tolerance byla taková že se díly dobrušovali až provozem. Normálně tomu vyměňuj olej po cca. 15tkm a je to.

Edited by LiveBomb
  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Link to comment
Share on other sites

Mas Richard 5 rocnu zaruku a predplateny servis,takze ako pise LiveBomb....pri 15tke si vymen olej a filter sam,potom to nechaj servisu a tak stale dokola,kym ho nepredas.

Ziadny zabeh neries,ten uz niekto za teba spravil vo fabrike na testovacej drahe:-)

Jasne,trosku casu mu daj,staci prvych 1500km...si precitaj navod na pouzitie,tam o tom pisu a potom mu kludne poriadne daj.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja som menil minuly tyzden po 15000km olej+filter ( 85 eciek aj robota). Kedze je to nove auto a mam na nom 5 rocnu zaruku tak budem chodit k mechanikovi po 15000 a do servisu po 30000. Dal tam Mobil1 5W30 kedze som zistoval aka viskozita sa bude liat v autorizaku aby som pokracoval v tom istom. Inac servisak povedal ze skoncili z Castrol a presli na Shell v autorizakoch na SVK.

 

Link to comment
Share on other sites

Protože 5W30 v 504.00/507.00 se postupně přestává dělat a nahrazuje ji právě 0W30. Jako první to zavedl asi před rokem Shell teď sem viděl i Castrol.

Shell se stal výhradním dodavatelem pro VVAG letos právě po Castrolu jako "prvo" a "originální" náplň. Což ale servisům nezakazuje používat a za 600,-/l účtovat cokoli co plní normu.

Link to comment
Share on other sites

před 7 hodinami, Richard Štupák napsal:

Ja som za skrutku, filter a olej (VW VAG GS55545 Longlife III 0W30) dal 1570Kč, vymením u kamoša na dielni takže bez platby za prácu :)

 

5w30 ti povedali v autorizaku? Podla dealera tam mam teraz VW504.00 0W30 ako som písal hore. 

Ano v autorizaku v Kosiciach ked som zistoval aku specifikaciu pouzivaju kedze nechcem pri kazdej vymene robit mix

Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk pinned this topic
  • 1 month later...

Do 140 kW verzie (kód motora DNNA, MR22) treba podľa štítka v motorovom priestore liať olej so schválením VW 508.00, viskozita 0W-20. Ak daný olej nie je dostupný, manuál dovoľuje (núdzovo) použiť olej so schválením VW 504.00, ACEA C3 s viskozitou 0W-30.

Edited by e1.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 8/15/2020 at 9:50 PM, LiveBomb said:

Protože 5W30 v 504.00/507.00 se postupně přestává dělat a nahrazuje ji právě 0W30. Jako první to zavedl asi před rokem Shell teď sem viděl i Castrol.

Shell se stal výhradním dodavatelem pro VVAG letos právě po Castrolu jako "prvo" a "originální" náplň. Což ale servisům nezakazuje používat a za 600,-/l účtovat cokoli co plní normu.

 

Díval jsem se do manuálu a při výměně jednou ročně/po 15k km je tam možnost dávat i 502.00. Dělám olej právě jednou ročně a ten nájezd mezi 10-15k km sedí. Otázka je jaký je tam rozdíl a jestli pokračovat v 504/507 co dává autorizák, nebo přejít na 502. Obě varianty samozřejmě ve viskozitě 0w30
 Popis není dostupný.

Edited by Goauld
Link to comment
Share on other sites

Platí to čo píšeš, ale pozor iba po určité ročníky. Ako som písal vyššie, ja už možnosť prechodu na pevný interval s olejom VW 502.00 nemám, takže doporučujem skontrolovať manuál k danému autu. 

Ak túto možnosť voľby máte, tak v prípade 0W-30 by som ostal pri 504.00. VW 502.00 mi dáva zmysel pri prechode napríklad na viskozitu 0W-40.

Link to comment
Share on other sites

mám MY2017 a právě obrázek byl z mého manuálu k autu (CJXA 206kw). Jezdím primárně město a příležitostně vyjedu někam daleko, nebo se jedu vozit na serpentiny. Otázka jestli je lepší ten pevný interval s 502 nebo s 504. Tak jako tak měním jednou ročně s nájezdem okolo 12-15k km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...