Přejít na obsah

Nabíječky baterií EFB/AGM


Heini

Doporučené příspěvky

před 13 hodinami, koldas napsal:

V lidlu mají zase nabíječku za 399 Kč. 

Máte někdo zkušenost? 

Dik

Jedu na ni u rapida cca 4 roky bez problémů a za ty peníze dobrá. Používám ji doma na 3 auta, několik motorek i na další techniku. Dobíjel jsem kdysi auto pravidelně, ale valný význam to moc nemá a dobíjení za jízdy monitoruju V-metrem v zapalovači. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak podobně, dobíjím nabíječkou teď 2 x ročně a to jen preventivně, tedy před zimou a na začátku letní sezóny. I když mám S/S a tzv. inteligentní dobíjení pomocí odpojeného káblíku trvale vypnuto, tak i potom mi baterie EFB stále ukazuje něco mezi  12.3-12.4 V, což dle všeobecně rozšířených názorů je na pomezí polovybité až vybité  baterie. Přesto, baterie stále vesele točí a dle bezzátěžového testeru na bázi měření vnitřního odporu je stále po cca 4 letech ve 100% kondici. Takže dospěl jsem k názoru, že nízké volty na multimetru  již částečně  ignoruji a děj se raději vůle boží a vůle zákona o zachování energie a hmoty.....  :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DušanV> naprosto souhlasím, 3 roky jsem auto honil na dlouhých cestách do práce cca 130km i s dobíjením přes nabíječku, jezdil s káblíkem i bez a už jsem rezignoval. Káblík jsem raději nahodil zpět když mě auto nechalo na cestě zkrz závadu zapalovacího modulu a jel pro mě odtah na záruku. SS mám trvale vypnut od novoty. Když baterku změřím tak má stále lehce přes 12V a v zimě lehce pod 12V celé 4 roky. Teď jezdím sporadicky tak když si vzpomenu tak nahodím tu levnou lídlovku a vůbec se tím už netrápím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobíjet teď když jsou teploty nad 10°C a funguje "inteligentní" dobíjení nemá moc smysl, protože hned při další jízdě se baterka stejně vybije. Ale před zimou to asi smysl má, protože při nízkých teplotách auto dobíjí jako za starých časů a bude tak pracovat s víc nabitou baterkou.

Jinak jak jsem psal v jiném tématu, tak letos mi umřela po 7 letech EFB baterka a do poslední chvíle se tvářila, že je ok a pak během pár hodin umřela tak, že ani nešlo auto odemknout DO.

Je to dost nepříjemné, že je to v podstatě bez varování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naco menit? F3 ked som predaval mala 6 rokov, povodnu baterku na 139 000km,startovala bez problemov. Ja som ju aj hranim v aute dokazal obcas vybit, raz sa mi podarilo "prepojit" spinanu cast poistiek so stalou cez RJ vyhrevu sedaciek, cele auto bolo prakticky stale pod napatim, bez nastartovania. Zistil som to az rano pred pokusom o odchod do roboty, nabijacku som stihol napojit ale po robote som zistil, ze ani nabijacka nestihala dobijat a baterka skoncila na nejakych 7V, co malo znamenat istu smrt. Spamatala sa a fungovala dalej. SS som vypinal tlacidlom, aj ked si viem vyrobit modul ci nakodovat. Kablik bol stale pripojeny. Obcas som v zimnom obdobi hodil na nabijacku a to je cele

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dfga Je to určitě na diskuzi, ale já když vybíral nabíječku (nakonec vyhrála CTEK), tak jsem dospěl k závěru, že nabíječky Bosch jsou to samé co Lidl, což potvrzuje nespočet diskutujících i na jiných fórech. Pokud chceš zůstat u cenově dostupné, určitě se Lidlem chyba neudělá, pokud chceš investovat, tak CTEK. Nicméně cenový rozdíl Bosch-Lidl je asi jen za tu "značku".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
čau chlapi můžu mít dotaz, mám Seat Leon 1,4 TSI 92 kw - 5,5 roku starý (stejný jako O3 nebo golf) a v něm je od nova baterie Exide EFB viz. příloha.
 
Chci si koupit nabíječku Ctek a nebo doporučovanou Exide 12/7.
 
V některých manuálech i v návodu na tuto nabíječku se píše zapnout přímo na baterii plus a mínus
 
Ale někde se zase píše, že plus na baterii, minus na kostřící bod mimo baterii, aby auto poznalo, že byla baterie nabitá.
 
Jednou jsem loni nabíjel baterii Ctek a dal jsem to přímo na baterii - záporný bod za baterii viz. foto.
 
Mohu se zeptat, jak se tedy má auto Start stop a baterie EFB dávat záporný kabel - kam  ? na baterii nebo jinam, ale netuším kam, kde mám kostřící bod. Baterii bych chtěl čtvrtletně dobíjet a pak časem koupit novou.
 
Poradíte odborníci kam zapojit záporný bod nabíječky na nabíjení baterie v autě EFB - Start stop - děkuji

20221219_113815_resized_1.jpg

20221219_113817_resized_1.jpg

20221219_113819_resized_1.jpg

20221219_113828_resized_1.jpg

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě je to nakreslené i na baterii, ale stále to nechápu - jsem asi natvrdlej.

 

Takže to lze dát na mínusový pol, na kterým je součástí i to železo viz. foto v kroužku ? 

 

Tam jsem to nabíjel i loni. Jestli to tedy můžu dát na ten plech co je na něm ale i mínusový pol přišroubovaný tak je to super ?

 

 

20221219_113819_resized_1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné děkuji. 

 

Jen mě zarazilo, že v podstatě v tom kolečku na fotce je železo, do kterého je přes kabel zapojený mínusový pol od baterie skoro napřímo.

 

Jak koukám na obrázek na baterii tak je tam fajfka OK právě v místě toho plechového bodu za baterií. Takže jen jsem to nepochopil správně a tam se dává tedy ten záporný pol od nabiječky je to až za tou krabičkou start stopu na baterii - na ten plech za baterkou - děkuji Vám..

 

Mám auto zaparkované pod střechou na zahradě a není problém nabíjet přímo v části motoru.

 

Jezdím bohužel i teď v mrazech 5 km ráno a 5 km odpoledne. Občas 60 km o víkendu.

 

Teď ještě vybírám zda koupit nabíječku CTEK MXS 5.0 new za 2000 Kč a nebo Exide 12/7 za 2671 Kč dle videí bateriecepek na youtube na ní neměl nikdy reklamaci a jde nonstop stovky hodin v kuse. Pak můžu nabíjet všem známým -))) Ctek je o 900 kč levnější, snad i při nabíjení trošku hřeje a jsou občas reklamace na to tlačítko MODE.

 

Tak asi zkusím tu Exide 12/7.

 

Můžu se tě zeptat jak často nabíjíš ? nechci být otrok auta, baterii mám 4,5 roku starou, krátké trasy, ale třeba 4 x ročně bych jí nabyl. A asi se hodí nabíječka i na další auta v rodině, prostě mít jí doma

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info. Nabíječku jsem už objednal. Nakonec tu Exide 12/7 - měla by být na stejné úrovni jako Ctek MXS 5.0 new, jen nabíjí 7 a. Neumí sice motorku a obnovovací režim, ale to bych stejně nepoužíval. Ctek jsem měl půjčený a tak zkusím změnu. Co se mi na nabíječce líbí, že lze použít při výměně baterie. Připne se na koncovky k baterce, napájí auto 13,8 proudem, baterku můžete odpojit a dát novou a zase zpět zapojit, auto pak vůbec nepozná, že má jinou baterii a když použiji totožnou tak bych nemusel nic kódovat a můžu si přehodit doma sám, dle videa od pana Čepka na youtube. Snad to jednou zvládnu -) 

 

 

Nabíječka doma tak o víkendu poprvé nabiju. Pak zase po zimě nebo při extrémních mrazech, ještěže mám zásuvku doma hned vedle auta.

 

 

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohu se zeptat.

 

Když mám v autě se start stop - 8/2017 - v podstatě trojková oktávie - Seat leon - 5,5 roku starou EFB baterii Exide 59 AH 640 AH a koupím téměř totožnou Exide 60 AH 640 H.

 

Baterii vyměním bez odpojení napájení ve voze - nabíječka Exide 12/7 dokáže držet napětí v autě místo baterie i po dobu výměny. Baterie je totožná, auto nepozná novou baterii, nedošlo k odpojení napájení elektřiny. 

 

V tomto případě můžu to takto vyměnit sám, aniž bych cokoliv kódoval ? 

 

Je nutné něco v autě kódovat ? Názor od odborníků ? 

 

Jsou dva názory, že v tomto případě výměny za totožnou baterii to mohu vyměnit bez kódování doma svépomocí.

 

Druhý názor, že chytré dobíjení si pamatuje už slabší baterii a chodá se jinak než k nové a novou baterii mi bez kódování zničí.

 

Třetí názor, že si na to auto zvykne - přepočítá si to dle chování baterie třeba do týdne a baterie se nezničí.

 

Díky za odpověď.

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, ryzen napsal:

Mohu se zeptat.

 

Když mám v autě se start stop - 8/2017 - v podstatě trojková oktávie - Seat leon - 5,5 roku starou EFB baterii Exide 59 AH 640 AH a koupím téměř totožnou Exide 60 AH 640 H.

 

 

 

Je nutné něco v autě kódovat ? Názor od odborníků ? 

 

 

 

Druhý názor, že chytré dobíjení si pamatuje už slabší baterii a chodá se jinak než k nové a novou baterii mi bez kódování zničí.

 

Třetí názor, že si na to auto zvykne - přepočítá si to dle chování baterie třeba do týdne a baterie se nezničí.

 

Díky za odpověď.

1)Nic kódovat nemusíš.

2) Odbornící na baterie a zde?  Skutečného odborníka na baterie jsem znal  jen jednoho, prodával baterie přes půl století a až do smrti byl pořád v obraze i s moderními technologiemi. Sám se bateriemi tzv. podomácku zabývám již více jak 40 let a nikdy odborník taky nebudu, zde jsme jen poučení a více či méně zkušení uživatelé, odborník na baterie  a to mi promiňte, zde není ani jeden, na to se musíš profesionálně kolem toho motat hodně dlouho.

3) Proč se dnes říká tzv. chytré nabíjení? No protože  mimo jiné v cca 90% případů to samo umí poznat, že tam již není stará baterie s mizernou kapacitou a velkým vnitřním odporem a průběh  nabíjení si u nové samo upraví. To že dnes servisy, mnozí mechanici  a i média mluví zhusta jinak je pravda, ale proč by tak nemluvili, když jim to přináší kšeft. Přečti si pozorně  a důkladně webové stránky výrobce baterií Banner, je to snad jediný světový výrobce,  co dokáže, i když taky jen částečně přiznat, jak to je v reálu.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono to není s tou elektrikou tak jednoduché. Pro zajímavost log historie škoda Rapid. Já novou baterku zapisuju.

 

;Neděle,20,Listopad,2022,09:01:20:16365
;                Addresa 19: CAN Gateway
;Objednací číslo řídící jednoky: 2Q0 909 901 B
;           Systém a/nebo verze: GW MQB A0     H98 0926
;                      Kódování: 030100042F0A570000000000000000010001070000000000000000000000
;                   Číslo dílny: WSC 73430
;                      VCID: 313F15D9C1AAA453CCE-8064
;
;History Data

Záznam 1/16: Napětí při klidovém odběru pod dolní hranicí
2022-11-18-14:10*01.0*01*04955***
2022-11-18-12:52*00.6*01**
2022-11-18-12:11*00.5*01**
2022-11-20-08:05*04.1*01*06971***
2022-11-20-03:54*16.1*01**
2022-11-19-11:47*00.9*01**
-------------:--*--.-*--*-----***
-------------:--*--.-*--**
-------------:--*--.-*--**

Záznam 2/16: Proud při klidovém odběru nad horní hranicí
-------------:--*---*---*--.---*-------------*-*--*-----**
-------------:--*---*---*--.---*-------------*-*--**
-------------:--*---*---*--.---*-------------*-*--**
-------------:--*---*---*--.---*-------------*-*--**
-------------:--*---*---*--.---*-------------*-*--**

Záznam 3/16: Historie fáze odpojení
2022-11-19-04:46*1*0*047*006*0-0-0-0-0-0-0*-*0*00.1*00.0**
2022-11-08-06:39*1*0*038*006*0-0-0-0-0-0-0*-*0*00.0*00.0**
2022-10-31-15:51*3*0*018*000*0-0-0-0-0-0-0*-*0*00.0*00.0**
2022-10-24-14:43*3*0*020*000*0-0-0-0-1-0-0*-*0*00.0*00.0**
2022-10-24-14:27*3*0*009*000*0-0-0-0-0-0-0*-*0*00.0*00.0**
2022-09-02-06:59*3*0*023*000*0-0-0-0-0-0-0*-*0*00.0*00.0**
2022-08-22-01:16*2*0*027*003*0-0-0-0-0-0-0*-*0*00.0*00.0**
2022-07-31-10:03*1*0*032*006*0-0-0-0-0-0-0*-*0*00.0*00.0**
2022-07-13-05:58*1*0*032*006*0-0-0-0-0-0-0*-*0*00.0*00.0**
2022-06-21-07:17*1*0*035*006*0-0-0-0-0-0-0*-*0*00.0*00.0**

Záznam 4/16: Historie výměny baterie
2011-01-01-00:19*01*059*JCB*1111111111*09500*06502*003.8*000.0*000.0**
-------------:--*--*---*---*----------*-----*-----*---.-*---.-*---.-**
-------------:--*--*---*---*----------*-----*-----*---.-*---.-*---.-**

Záznam 5/16: Stavy vozidla s kritickým napětím
2022-09-02-06:59*3*+0.000*11.62*000*05*+00.0*06502*09500*035600*0-0-0-0-0-0-0*-*1*0*00.0*00.0*999.9*06*00*00*00*01**
-------------:--*-*--.---*--.--*---*--*---.-*-----*-----*------*-------------*-*-*-*--.-*--.-*---.-*--*--*--*--*--**
-------------:--*-*--.---*--.--*---*--*---.-*-----*-----*------*-------------*-*-*-*--.-*--.-*---.-*--*--*--*--*--**

Záznam 6/16: Energetická bilance (posledních 10 jízd)
2022-11-18-09:56*034*+14*+005.6*01.20*0.00*003**
2022-11-16-13:11*012*+18*+000.2*00.00*0.00*000**
2022-11-16-08:37*012*+11*+000.6*00.10*0.00*000**
2022-11-15-15:27*017*+22*+001.4*00.10*0.00*000**
2022-11-15-11:40*017*+17*+001.9*00.20*0.00*000**
2022-11-15-08:59*013*+18*+000.1*00.00*0.00*000**
2022-11-14-17:06*014*+20*+000.2*00.00*0.00*000**
2022-11-14-12:53*011*+17*+000.4*00.00*0.00*000**
2022-11-14-12:46*011*+17*+000.3*00.00*0.00*000**
2022-11-14-12:33*011*+17*+000.7*00.00*0.00*000**

Záznam 7/16: Energetická bilance (posledních 10 stání)
2022-11-16-13:12*016*+000.0*044.6*00.0*00.0**
2022-11-16-08:46*011*+000.0*004.4*00.0*00.0**
2022-11-15-15:36*010*+000.0*016.9*00.0*00.0**
2022-11-15-11:54*015*+000.0*003.5*00.0*00.0**
2022-11-15-09:00*013*+000.0*002.6*00.0*00.0**
2022-11-14-17:06*012*+000.0*015.9*00.0*00.0**
2022-11-14-12:55*013*+000.0*004.1*00.0*00.0**
2022-11-14-12:36*011*+000.0*000.1*00.0*00.0**
2022-11-14-09:39*010*+000.0*002.8*00.0*00.0**
2022-11-11-16:10*010*+000.0*065.2*00.0*00.0**

Záznam 8/16: Manipulace s baterií (např. nabíjení)
2018-10-25-19:17*4*00*00*00*01*2011-01-01-00:22*01**
-------------:--*-*--*--*--*--*-------------:--*--**
-------------:--*-*--*--*--*--*-------------:--*--**

Záznam 9/16: Stárnutí baterie
2011-01-01-00:20*000*000*000*000*00000*09.00*+00*00*01*00.00*00000*00000**
2022-11-14-17:04*058*078*040*013*06502*12.00*+20*05*01*03.25*00000*02311**
2022-10-17-14:36*057*080*011*000*06502*11.60*+19*05*01*03.25*00000*02311**
2022-09-02-06:59*057*080*023*000*06502*11.70*+13*05*01*03.25*00000*02311**
2022-07-31-09:15*057*080*032*006*06502*11.80*+15*05*01*03.25*00000*02311**
2022-06-21-06:06*054*080*035*006*06502*11.90*+14*05*01*03.25*00000*02311**
2022-05-18-08:13*056*078*037*006*06502*11.90*+10*05*01*03.25*00000*02311**
2022-04-16-10:47*056*078*049*012*06502*12.10*+08*05*01*03.25*00000*02311**
2022-03-18-13:00*057*078*045*012*06502*12.00*+12*05*01*03.25*00000*02311**
2022-02-18-10:47*061*078*047*011*06502*12.10*+04*05*01*03.25*00000*02311**
2021-12-10-14:09*060*079*058*015*06502*12.20*+02*05*01*03.25*00000*02311**
2021-11-12-13:57*058*082*061*017*06502*12.30*+04*05*01*03.05*00000*02307**

Záznam 10/16: Dynamický energetický management
2011-01-01-00:00*0*000.0*0000.0*0*000.0*0000.0*00.00*9999999**
-------------:--*--*--.-*--.--*---.-**

Záznam 11/16: Rekuperace
2021-11-19-11:09*000*000*000*000*0001*001*00.0*00.2*071*030*071*031*01*00422*00473*00000*01123*02997**
2021-11-19-10:48*000*000*000*015*0000*015*00.0*00.0*074*033*074*033*01**
2021-11-19-10:46*000*000*000*001*0006*001*00.0*00.1*074*033*074*033*01**
2021-11-19-10:40*000*000*000*002*0021*002*00.0*00.2*074*034*074*033*01**
2021-11-19-10:28*000*000*000*003*0031*020*00.0*00.0*075*034*075*034*01**

Záznam 12/16: Start-Stop
2022-11-18-10:12*0-0-0-1-0-0-1-0**
2022-11-18-10:09*0-0-0-1-0-0-1-0**
2022-11-18-10:07*0-0-0-1-0-0-1-0**
2022-11-18-10:05*0-0-0-1-0-0-1-0**
2022-11-18-10:03*0-0-0-1-0-0-1-0**
00036*00000*00000*00026*00000*00008*00192*00000**
2020-12-17-08:18*0-0-1-0-0-0-0-0**
-------------:--*---------------**
-------------:--*---------------**
-------------:--*---------------**
-------------:--*---------------**
00000*00000*00001*00000*00000*00000*00000*00000**
2021-09-12-10:33*2*060*027*+21*05*025*+21.05*12.8*1**
2021-08-15-10:16*2*059*030*+22*05*025*+30.55*11.5*1**
2021-06-02-18:01*2*060*029*+35*05*025*+27.99*12.5*1**
2021-05-28-16:33*2*059*025*+21*05*025*-29.40*11.8*1**
2021-05-28-16:26*2*060*025*+21*05*025*+25.64*13.2*1**
00000*00009*00000**

Záznam 13/16: Sporadické chyby alternátoru
-------------:--*---------*---.-*-----**
-------------:--*---------*---.-**
-------------:--*---------*---.-**

Záznam 16/16: Energetická bilance vozidla
       0035739km**
00023*00297*03507*00103*00017**
05081*00296*00007*00001**
12968*00084*00010*00000**
00453*01933*00356*01114**
02258*01178*00420**
00000*00000*00000*00000**
00000*00000*00000*00000**
04456*00006*00001**
00008*00000*00001**
00030*00011*00000**
00365*00346*00322*00316*00267*00149*00224*00121*00066*00163*00000**

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...