Přejít na obsah

Plynulé rozjezdy a řazení


J4nko

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

 

Tři týdny zpátky jsem koupil předváděčku F III 1.2 81 KW, měla najeto 15 000, rok 2015 srpen .

Potřeboval bych asi radu nebo spíš názor na to jak se rozumě a plynule rozjíždět. Ať se snažím sebe víc tak rozjezd z neutrálu na 1ku mi neustále dělá problém, připadá mi zvláštní že v průběhu pouštění spojky a přidávání plynu se mi otáčky sníží o 200 až 400 (v té chvilce znatelné cuknutí) a pak rozjezd .... Je to velice  nekomfortní a otravné...

Taky jsem zaznamenal cvaknutí při pouštění pedálu spojky když stojím na místě lze to slyšet i cítit v pedálu .... ( nastartovaný i vypnutý motor)

 

Také mi přijde že  F III alespoň teda můj kus má dost hlučné brzdy, při zapnutém rádiu když dobržďuju na neutral tak je prostě hodně slyšet jak destičky hoblují kotouč, je to standard nebo je něco špatně?  S jinou F III jsem nejel takže nemůžu posoudit .... ( momentálně obuty zimní plechy 15ky)

 

Auto má prodlouženou záruku na 4 roky tak bych jí taky chtěl trošku využít :D 

 

Když to srovnám s Clio 1.4 z roku 2000 tak vlastně můžu říct že se mi s F III jezdí díky těm rozjezdům a hluku od brzd jezdi celkem špatně ...

Editováno: , autor: J4nko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mna je vsetko ok. Co sa týka rozbehu tak pri jednotke daj trosku viac otacok tak cca 2500 tis. A pomalsie vypustaj spojku. Mne to skubne len pri studenom motore v zime ked rychlejsie pustim soojku. Ja som nic dramaticke ohľadom tohto nezaznamenal. Mam najaz. Cca 30 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim stejnym jsem se take setkal u tohoto i starsiho motoru 63kw...nezbylo me, nez si zvyknout...podle me je to kvuli malemu/lehhkemu jak motoru tak setrvacniku. V kolone dosti otravne ale zvyknete si..

Odesláno z mého GT-S7560 pomocí Tapatalk 2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nic takového nepozoruju, naopak, rozjezdy jsou perfektně plynulé, vyzkoušej přidat plyn, nechej motor rozběhnout do tebou chtěných otáček a jak jsou stabilní, teprve poté vyzkoušej pouštět spojku. Možná máš prostě jenom návyk na jiné auto, který si třeba ani neuvědomuješ, tím chci říct, prvně zjisti, jestli je to stutečně autem a nebo jenom "mezikusem" mezi sedadlem a volantem :-). CharlieCh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To snížení otáček dělá proto že si Fabia při rozjezdu sama přidá otáčky aby byl rozjezd jednoduchý a jak pustilš spojku tak se otáčky dorovnají podle toho v jaké poloze máš pedál plynu. Taky si občas připadám jak jelito z autoškoly, každopádně lepší jak u Kia(rio) kde mě to naopak celkem často chcípalo při rozjezdu a to psli i v SM že jim to občas chcíplo při rozjedzu :D 

To cuknutí ale je pouze vpřed že prostě vyletí a pak díra než zařadím dvojku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten rozjezd jsem řešil také. Dřív jsem jezdil s 1.9D a ten zabíral těsně nad volnoběhem a mohl jsem se rozjet z místa jakoby okamžitě, tady s 1.2 tsi 66kw musím při rozjíždění nejdřív  přidat trochu plyn a do toho pustit spojku ve chvíly kdy je motor někde nad 1500 otáčkami do takové polohy aby spojka začala zabírat což je náročnější než jsem byl zvyklý. Nebo se někdo rozjíždíte jinak ?

 

Ještě jsem chtěl napsat, že ta chvíle než se motor roztočí a já pustím spojku do polohy aby začala zabírat trochu trvá takže  třeba do kopce mi vždycky auto kousek couvne (opravdu jen kousek) ale s předchozím autem se mi to nestávalo.

Editováno: , autor: kkaktus_Baxton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me to cuka jak pise MilanHos, ze to vystreli dopredu a pak to jakoby zpomali nez dam dvojku .. ale jsem prumerny-podprumerny ridic, takze chyba bude urcite u me. snad se to casem vyladi :)

 

A k tomu cuknuti z kopce ... puvodne jsem tam ani nechtel nechavat dokodovat HHC, ze je to zbytecny ... ale je to dobra vychytavka a clovek si na to rychle zvykne .. ted bych se bez toho asi uz do kopce nerozjel :D ... takze jestli ti vadi ten kousek couvnuti, tak si to tam nech dokodovat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hhc je supr. Loketka mi zavazi na ručku. Na diru mezi 1 a 2 jsem  si tak nějak zvykl. A když to chcipne tak staci šlápnout na spojku a nastartuje samo. Ale než jsem na to přišel tak jsem automaticky zmačkl tlačítko a místo startu se vyplo zapalovani. Na křižovatce supr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš bych vyladil práci se spojkou spolu s tím, že si auto přidá samo plyn, zkuste si jenom pouštět spojku a nešlapat na plyn, zjistíte, že auto samo přidá tak na 1100 ot. pro rozjezd a od toho bych se odpíchl a začal pilovat styl. Dnes si většina aut sama přidá otáčky při rozjezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při rozjezdu do kopce jsem byl s každým autem zvyklý že prostě je potřeba přidávat zároveň se spojkou. Když jsem dělal autoškolu s 1.9tdi podezíral jsem učitele že se rozjíždí za mě podle toho jak se to samo rozjíždělo oproti htp na kterým mě učil Taťka :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to přidá plyn když se pouští spojka ale ne zase tolik aby se tak dalo normálně rozjet, asi nechám dokodovat ten asistent rozjezdu ale dneska jsem ty svoje rozjezdy pozoroval a nejspíš to je ok jak jsem psal ten můj styl rozjíždění protože snažit se rozjíždět těsně nad volnoběhem jako s větším D nebo TDI by pro tsi byli moc nízký otáčky. Vlastně ten motor skoro nikdy netočím pod 1500 otáček tak proč to dělat při rozjezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na semaforech se rozjíždíš na volnoběh? V klidu na parkovišti a podobně je rozjezd plynulý, ale když je třeba na světlech nebo někde na rušné křižovatce z vedlejší potřeba rozjet se svižněji tak je horší práce s plynem/automatika u Fabie, nebo nevim jak bych to jinak popsal :D

Ale když jsem potřeboval vyjet jednou od Makra v Brně prakticky před jedoucí auto, protože jsem další půlhodinu nechtěl čekat na možnost vyjet, a šel s jedničkou skoro do červené na budíkách tak žádné cuknutí jen pořádný záběr vpřed :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to místo moc dobře znám. Chce to velkou odvahu a někdy drzost. Hlavně doleva. Do makra nejezdím znám to to z té hlavní. Vždy ve střehu.

A k těm rozjezdům. Po sžitím s autem to musí jít každému pokud není dřevo, Jezdím od dob Lady (1983) a je znát posun v technologii, a to auta dřív neměla otáčkoměr.

Jen dvě auta mě vadila a to Octa I 1,6 a Hui I40 kde spojka zabírala snad na 1mm dráhy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já právě jel do leva a bylo to v době povánočních výprodejů.. :D a to zároveň nějakej borec opravoval ceduli cen PHM a na tom rožku měl parknutou dodávku jak kráva takže stíženej rozhled vlevo!

 

Editováno: , autor: MilanHos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Potíže s plynovým pedálem byly, ale záleží jaký máš modelový rok. Od MR2016 byl zaveden modifikovaný modul plynového pedálu, který by měl tyto potíže řešit. Pokud ti to dělá, klidně reklamuj v servisu, mělo by dojít k výměně modulu, který toto způsobuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...