Přejít na obsah

Jaký motor do Kodiaqa


poolcze

Doporučené příspěvky

Ahojky, prosím o radu, chtěl bych objednat škodu Kodiaq ( prostě dnes asi nejlepší volba) , ale nějak nevím jaký motor. Chtěl bych redukovat na 1 rodinné auto + v létě jezdím na motorce.

Auto nově by mělo sloužit v týdnu ženě a o víkendech jako rodinné.

Žena - nákupy, cesta do školy a školky, cesta na trénink, každý den ( do 5km vše ).O víkendu chata cca 40km.

Já - 2x hory Itálie, 1-2x Chorvatsko, 3-5 hory Krkonoše.

Na Superbu jsem měl nájezd za 5 let 45t, žena na Polu má teď za 4 roky 25t km.

Superb už je pryč, žena umí jen s automatem, tak To musí být A, jinak bych nedal Superba z domova :(

 

 Díky za Váš názor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem si myslel naftu, ale bojím se problémů s těmi pojížďkami 2 km a zpět. Kamarádova žena oddělala už dva dieselové motory. Zase u 2.0 TSI se docela obávám spotřeby a pořizovací cena je stejná jako u nafty, tak To fakt nevím :(

Asi budu muset otestovat 1,4TSI, jak je na tom. Jen se bojím, že obsah ničím nenahradíš. To je fakt situace :o 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, je to prekerni situace, ale asi bych se toho benzinu a spotreby nebal, je to moc fajn motor, samozrejme si to neco vezme, ale kdyz s tim clovek bude jezdit rozumne, nebude spotreba o nejak moc vetsi oproti nafte ;) nehlede co se tyce dalsich problemu do budoucna ohledne DPF a dalsich veci, ac vim ze benzin jich taky nejak malo nema.

Ale jestli budes popojizdet jen par kilometru, asi je na to nejvhodnejsi benzin.

U 1.4 TSI zase nevim jake mas dispozice v rodine, pokud teda rodinu mas. kdyz Kodiaqa nalozis, bude dynamika a nejaka pruznost hnedka pryc. Pokud jsi sam s manzelkou, tak by se to jeste dalo, ale pokud mas uz 2 deti, bude to asi naprd a aby si pak u 1.4 nelitoval.

Pockej na 22.2. a navstiv dealera a pak odzkousej, je to asi stejne to nejlepsi, co muzes udelat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nejlepší bude, vzít rodinu, děti a jet se u dealera projet. Fakt je To všechno na rozhraní. Cena TSI stejná jako nafta. Žena má polo 1,2TSI s automatem, je to prcek, tak naložený fakt nic moc se mu nechce. Je to nákupní taška a tak je i motor laděný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Kamca1 napsal:

Jinak máš 5let záruku takže jestli se ho potom zbaviš nebal bych se toho....

To je právě to, co nikdo neví co bude za 5 let, taky si ho můžu nechat 8-10let. Zákaz dieselů do měst a pod..., Nechápu cenu 2.0TSI, proč není motorizace třeba 1.8TSI za přijatelnější cenu. Byla by volba jasná, možná i pro víc lidí. Teď je To horší. Nechce se mi brát 2.0TSI za cenu úsporné naftě, ale zase se nafty bojím na poruchy při pojezdu......a tak dokola :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, poolcze napsal:

To je právě to, co nikdo neví co bude za 5 let, taky si ho můžu nechat 8-10let. Zákaz dieselů do měst a pod..., Nechápu cenu 2.0TSI, proč není motorizace třeba 1.8TSI za přijatelnější cenu. Byla by volba jasná, možná i pro víc lidí. Teď je To horší. Nechce se mi brát 2.0TSI za cenu úsporné naftě, ale zase se nafty bojím na poruchy při pojezdu......a tak dokola :D 

 

Zákaz nafty do měst ? :-D Všechny nákladní vozy jezdí na naftu i lokomotivy :-D nenech se vysmát, EURO splňuje, nemůžou to zakázat.

Jinak bacha na vyvážení smradů autem kvůli 2 km, vrátí se ti to jak bumerang... člověk si řiká jak ušetří čas a nakonec se staneš jejich otrokem.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, Kamca1 napsal:

Tak kup ženě malou fabii za pár kaček to ji bude stačit na těch 5km a ty si kup kóďu :-)

Už má svoje Polo, platím pojistky na dvě auta, platím dvě místa na parkování, dvakrát přezouvám, prostě samé náklady. To mám firemního Transita, tím zase nechce jezdit na dovolenou. Vyměnit leda manželku :D:D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlape necháváš si moc kálet na hlavu. Jestli si chce moje žena vozit prdel pár metrů po městě v autě tak ať si na to taky vydělá :-D Kodiaqa bych jí už do ruky vůbec nepůjčil, prostě auta se nepůjčují a to ani ženě, teda pokud mě neveze na pivo.

Editováno: , autor: 15degren
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych byl zastancem urcite 2.0 TSI,... uz jenom podle toho ze ten motor ma potencial, je to nova koncepce a co udavaji, tak je i nizsi spotreba, zajet k dealerovi a domluv si s nim pak treba pujceni na vikend, jak treba 1,4 TSI kde posoudis jestli se to bude dat jezdit a kdyz ne, tak vezmes 2.0 TSI. Kazdopadne si myslim ze neprohlooupis ;)

 

V Polo autu jsem ve z 4 lidech jeli, mista malo, ale vykonu bylo az az :D bylo to totiz Polo GTI. Ale je to auto max. pro 2 lidi, uz jenom kvuli kufru :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano je to nová koncepce. Motor už prošel moderním pokurvením :-D, Ale tak co je to fuk, máš to nejspíš jen na záruku, tak bych kvality motoru vůbec neřešil a šel pouze po výkonu, za 5 let auto střelil, ale co si budeme řikat, 2.0 TSI se bude v bazaru prodávat mnohem hůř než 1.4 TSi nebo 2.0 TDi. Kupci ojetin na TDI pořad slyší velmi dobře... Ale jako jestli řikáš že s tím bude jezdit hlavně žena tak jí 1.4 bude stačit a ještě bych jí dal špalík pod plyn. Já už jsem z výkonu taky vyrostl, do německa už nejezdím a nenapadá mě kde by jsi v čechách dokázal využít víc jak 80 kW, snad jedině na D10 ve 2:00 hodiny ráno :-D. Buďme realisti pánové. na našich dálnicích stačí i 1.2 HTP v kodiaqu..... klimatizaci vám to na dálnici v létě utáhne až tam pojedete 6h z Prahy do Brna s průměrnou rychlostí 50 km/h a to jen v případě že se stane zázrak a nikdo se tam nerozprskne....

 

Hale ono jestli dají na dálnice fakt radary tak se nebudu bránit 1.2 motoru co ted nabízí v octavii, ono to 130 udrží i do kopce s nákladem v kufru...

Editováno: , autor: 15degren
  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli můžu doporučit tak jedině benzín. To z důvodu budoucího velkého omezování provozu dieslů a bude to jednoduchý protože jsou v kategorii M. Ta se dá zákonem snadno omezit narozdíl jako kategorie N která bude i nadále chráněná. Takto je to i  USA kde naši stále kritizují tamní politiku honu na VW diesly, ale jejich velká auta - Pickupy jsou jako nákladní a s jinou hranicí emisí.

Takto to dopadne i v Evropě a když zde nekdo tvrdí že diesel bude za 5 let snadno prodejný, tak to bere z dnešního pohledu. Ale za 5 let může být Diesel kategorie M i neprodejný a jen se podívejte na strukturu mýta v Německu pro osobáky. Diesly jsou pěkně zpoplatněný již v návrhu. A co potom v budoucnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nova koncepce / rada motoru pro skodovku, jinak je ten motor uz davno i VW a jezdi napriklad v Tiguanu. A ze bych slysel o nejakych problemech, prave s tim to motorem si nejsem nejak vedom, takze bych to panocve zase moc nerozebiral ;)

 

Stejne je volba na tobe, ja osobne bych sel cestou si ho pujcit a vyzkouset. Kazdy dealer by ti mel vyhovit, ac tedka ppo zacatku bude hodne velky problem se k nemu dostat, vsichni se na neho ptaji jak na rohliky :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, wolfspitz napsal:

... jen se podívejte na strukturu mýta v Německu pro osobáky. Diesly jsou pěkně zpoplatněný již v návrhu. A co potom v budoucnu.

 

Tohle je zásadní nepochopení struktury nepřímých daní v Německu, které naopak jednoznačně zvýhodňuje provoz dieselových motorů, ale trestá ty, kteří ho mají jen pro parádu. Takhle je to ostatně nastavené prakticky v celé západní Evropě. Za vlastnicví dieselu se v Německu platí, ale naopak se moc neplatí za jeho provoz = spotřební daň na naftu je oproti benzinu velmi nízká. V přepočtu je tak litr nafty o cca 6 korun levnější než benzin. Rozdíl na nádrži je tak 300 Kč ve prospěch nafty.

 

Tím ovšem nikoho nenabádám k nákupu dieselu, protože adBlue je peklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč je adBlue peklo ? Jezdím zatím s verzí bez adblue, ale počítám že až za dva roky budu kupovat naftu tak už adblue bude mít. Roční nájezd 45k km, trasy obvykle po dálnici mezi 100 až 600 km na nastartování... Myslel jsem že díky adblue probíhá regenerace méně násilně pro motor a zvyšuje životnost DPF filtru a recirkulačního systému... 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...