Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Já samozřejmě doufám, že Superb zůstane, nicméně vzhledem k aktuálnímu zaměření koncernu si bohužel dovedu představit, že si raději jako konvenční ponechají Passat, než Superb. A tady pak znova můžeme narážet na to, proč se do Octavie IV podařilo nasadit nové vymoženosti, jako LED Matrix nebo Hud display, prémiovější materiály uvnitř vozu apod. Však se uvidí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože je to nová generace, která je opět za Golfem, který mimochodem taky stíní v mnoha ohledech Passat.
Navíc by pak nechali verzi L&K, která šla pryč kvůli potenciálnímu konkurování Superbu.
Celá změna tkví v tom, že VW jen zvýší dosavadní náskok a Škodu degraduje na levnější koncernovou značku. Tady horší materiály, technologie, méně tlumících materiálů, možná jednodušší nápravy, apod.
S ohledem na úspěšnost Superbu bych se jeho vyřazení z nabídky nebál..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Pawouk napsal:

Volant je opravdu hnus... Podle článku ve SM bude mít do 110 kW včetně nejen torzku, ale i nádrž jen na 45 litrů! 

Souhlas. Toto je smutné. Ještě dodám, že bude absentovat ruční brzda. 

Celý interiér ala displej bez tlačítek s palubovku jakoby vypouklou do kabiny a nenavazující na výplně dveří se mi vůbec nelíbí. 

 

Prostě, zvenčí pěkná uvnitř jeblá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@_Denis_ nerozumím. Vždyť právě naopak se zdá, že Octavia IV bude ještě “prémiovější” a nadupanější, než kdy předtím. To si trochu s tou strategii odporuje, ne?

No jo, ale uvědom si, že vývoj auta začíná už ve chvíli, kdy se veřejnosti představí jeho předchozí generace = nyní se bude pracovat na OV.
Proto je OIV designově ještě pod taktovkou Kabaňe, i když už je dávno kdoví kde. Proto se změny ještě nemusí projevit.
Podle poslední známé strategie bude škodovka degradována na levnou značku a třeba naopak Seat na tu lepší. Svět se ale samozřejmě mění za pochodu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle poslední známé strategie bude škodovka degradována na levnou značku a třeba naopak Seat na tu lepší. Svět se ale samozřejmě mění za pochodu.

 Mě osobně by teda zajímal zdroj této strategie. Četl jsem tento žvást někde na autoforu. Což je ten stejný web, který už před půl rokem ukázal tutově finální vzhled OIV, nějaký nesmysl z photoshopu, který aktualní skutečnosti neodpovídá ani proporčně.

 

Designový “jazyk” možná bude od Kabaně. Ale technologie s ním již nemají co dělat. A věř mi, že kdyby VW AG mělo v plánu (i kdyby z dlouhodobého hlediska) udělat ze Škody cheap značku, tak do připravovaného nejúspešnějšího modelu rozhodně nedá tyto technologie, které slibují. Navíc je logicky plánované zdražení. Nedávalo by smysl jej oproti předchozím generacím vyzdvihnout, aby následně v páte generaci z ní bylo auto na úrovni Dacie. Když mají v plánu za několik let ze Škodovky udělat méně vybavenou a levnejší značku, tak proč nyní dělají pravý opak. Aby byl pak rozdíl propastnější? Vždyť to auto zde bude dalších 5 let a to je doba, na kterou se strategie může plánovat. Co bude za dalších 5 let v automobilovém průmyslu neví ani sám Bůh. Opravdu Škoda Octavia IV tento “ověřený” drb o strategii jasně vyvrací. Navíc se stačí podívat i mimo OIV. Stačí se podívat, jak technologický vývoj Škoda v rámci VW skupiny vede. Viz například. http:// https://www.chakratec.com/skoda-forms-further-partnerships-with-high-tech-start-ups-in-israel/

A tohle není žádna novinka. Že Škoda vede vývoj SW a IT řešení koncernu je dlouhodobá záležitost. Takto se prostě nechová automobilka, u které je v plánu z ní udělat Dacii koncernu.

 

Je to prostě novinářský žvást default_wink.png

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono "Přiblíží se superbu" a "skoro jako superb" je hlavně skvělý novinářský obrat, který v titulku a všude jinde generuje návštěvnost a dráždí diskutéry toho daného webu. Omílat to dokola začal dokonce myslím německý Autobild. Vůbec nic jiného bych za tím nehledal. A slova o tom, jak chce udělat VW ze Škody levnou značku? Pokud je to pravda, stejně již to probíhá, strategie se dělá na roky dopředu - viz. výroba aut jako třeba facelift Rapidu do vzhledu Scaly v Rusku nebo Kamiq na platformě pq35 v Číně, vývoj auta pro Indii - prověřená dávno zaplacená technika za rozumnou cenu pro trhy, kde ještě jdou udělat nějaká čísla s jakž takž dobrou (nebo alespoň nějakou) marží. Protože v Evropě za chvíli ta auta budou muset snad dotovat (emisní pokuty, elektro, hybridizace atd.), aby to bylo vlastně vůbec prodejné.  Já se jim nedivím, že hledají cestu. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem, na pod taktovkou Kabaně není vůbec nic špatného, naopak. Lepšího designéry Škodovka neměla a mít nebude. Problém je, že Kabaň vždy chtěl mít maximalně volnou ruku,  což s úpravami designu O III FL skončilo, proto šel jinam, a sám a podobně to bylo následně. Ještě se budeme hodně divit a zamačkávat slzu, kde nakonec skončí, opět do doby, než ho i tam začnou krotit v rámci rádoby vyšších zájmů. A to je právě to, že Jožo něco navrhl a pak to dopadlo trochu jinak, ať už z ekonomických či jiných důvodů, nyní např. třeba aktualní volant. Každopádně buďme rádi za větší počet ovládacích prvků na tom volantu i když je to na první pohled hnus.

A přesně toto je věc názoru - za mě zase škodovka neměla horšího designéra..
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, _Denis_ napsal:

A přesně toto je věc názoru - za mě zase škodovka neměla horšího designéra..

No to jsou věci, a který (kteří) byl/byli ti lepší než Kabaň ? To by mě opravdu zajímalo. Přeci si nemyslíš, že to co se nakonec dostalo do výroby byla práce zrovna Kabaně?

On byl určitě jedna z těch lepších věcí, která novodobou Škodu potkala.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím jednoznačně s tím, že Kabaň byl nejlepší designér kterého škodovka měla... to co navrhl posunulo škodovku úplně do jiných pater. Kodiaq, Superb Kamiq Karoq, pro mě všechno ultra nádherné auta... Octavia 3 před FL taky krásná! Za mě se mu povedlo dát této značce svůj jedinečný charakter a nádherný design lépe než se to povedlo designerům u jiných značek!

  • Líbí se mi 4
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...