Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak moje tlumené full led taky svítily kousek před auto a s ostrým přechodem světlo/tma. Provedl jsem decentní úpravu půl otáčky na každém světle a je to lepší. Servis by po hodinách ztraceného času stejně udělal to samé.

Vloženo

Ahoj, tak jsem po prvním seřízením jásal předčasně. Hold placebo efekt.

Po seřízení jsem jezdil jen město a tak se mi zdálo že už to svítí lépe. Ale jízda temným lesem, plně naloženi v 5ti lidech ukázala jak vidím zase ostý přechod světlo a tma kus před autem. Jako když to kompezuje naložení auta víc než by mělo.

Takže půjdu na seřízení znovu.

Úplně se mi nechce zkoušet všechny AS v okolí Plzně, takže pokud by jste měl někdo tip kde by to mohli seřídit správně, rád tam zajedu. :)

Vloženo

Nejsi první, kdo si všiml, že nivelace nefunguje dobře... Naštěstí jezdím po tmě hlavně sám, tak mi tato vlastnost , že to nastaví sklon světel při různém zatížení pokaždé jinak , neobtěžuje. 

Vloženo (editace)

Já zkoušel reakce pouze při stání vozu, a musím s tím souhlasit. Když jsem si kleknul do kufru, tak při druhém a dalším pokusu (světla jsem opětovně vypnul a zapnul) byl nastavený sklon rozdílný. A když jsem nedávno jel s plně obsazeným autem, tak to svítilo blízko. Ovšem při zatížení s jakým běžné jezdím, se mi nezdá, že by to svítilo špatně. Nu vot ťechnika... 

Editováno: , autor: stanmar
Oprava textu
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

Všiml jsem si od začátku. Parkuju doma čumákem dolů, po nastartovaní a odjezdu, světla svítí příliš do země. Naopak u kamaráda, kam přejedu  - cca 10km. stojím na mostku, čumákem nahoru. Po nastarovaní a odjezdu, svítí světla mnohem dál.  Vždy ve voze jedna osoba a nádrž jen o těch 10km chudší.

Vloženo (editace)

Včera jsem se pokusil změřit dosvit, nevím jak má být velký rozdíl mezi levou a pravou stranou. Pravá cca 60 metrů, levá cca 40 metrů. Sám v autě.

Ta nivelace mě tedy dost děsí. Pokud pojedu ve 4 lidech, je lepší nastartovat a pak nechat cestující nastoupit?IMG_20191019_201805.thumb.jpg.15ac92fcb96904f17b02e12ebc815561.jpg

Editováno: , autor: Klfree
Vloženo

Nivelacia by mala fungovat dynamicky (na bixenonoch aj funguje), cize toto by nemalo fungovat. Jazdil som aj na otcovom passate b8 s full led svetlami a nevidel som rozdiel v dosvite, ked dodatocne niekto do auta nastupil, takze nivelacia fungovala.

Vloženo

Já myslím, že tady někde vysvětloval někdo, že ta nivelace potřebuje nějaký čas, to znamená při zatížení dají světla dolů apak to průběžně měří. Takže zhoupnutí v kufru není podle mého ideální ukazatel... Já po posledním seřízení celkem ok i v noci a s náloží

Vloženo

Celý problém je v tom, že se z auta vytratilo to, co jsem měl ve felcce. Kouzelné kolečko, kterým jsem světla seřídil kdy bylo třeba. Nepotřeboval jsem regloskop, Pouze oči a nastavil to tak, abych nikoho neoslňoval. Co na tom bylo špatně?

Ono dříve lidi třeba i na dálnici řídili a brzdili. Dnes chrněj a řízení serou. Mají lám asist a pre crash asist a jiný asist za který zaplatili a AS ho nastavil, tak musí přeci fungovat správně, stejně jako nivelace u světel! A když všemožný systém, který vysloužil v testu hvězdičku navíc selže, 4 auta narvou do cisterny s palnovým hnojem a kupodivu to nikomu nevadí.

No, a nyní čekám měsíční distanc, za pravdivý pohled na věc, jako vždy, protože přeci bez zásahu autorizovaného servisu, regloskopu a kdový jakých píčovin nenám na silnici co dělat...

 

Vloženo

Věř tomu, že výrobce by tam to kolečko dal velmi rád, jenže legislativa vyžaduje nivelaci (a pak by se taky zcela vlna lidí, jak už zase šetří i na tomto a jak to jejich předešlé auto mělo...).

A když už jsi tak "pozitivní" k těm novým technologiím, ty znáš modely a výbavu těch aut co se účastnili že nehody? Já teda ne, ale podle fotek většina z nich žádný z těch systémů z výroby ani mít nemohla...

Vloženo
před 9 hodinami, Clerfayt napsal:

Celý problém je v tom, že se z auta vytratilo to, co jsem měl ve felcce. Kouzelné kolečko, kterým jsem světla seřídil kdy bylo třeba. Nepotřeboval jsem regloskop, Pouze oči a nastavil to tak, abych nikoho neoslňoval. Co na tom bylo špatně?

 

Však tohle pořád můžeš mít. Kup si oktávku v základu, nebudeš tam mít žádné adaptivní asistenty a tempomaty a budeš tam mít ta stejná halogenová světla s kolečkem, které si za jízdy nastavíš dle libosti. V čem je tedy problém? Na výběr máš.

Vloženo
před 21 hodinami, Klfree napsal:

Včera jsem se pokusil změřit dosvit, nevím jak má být velký rozdíl mezi levou a pravou stranou. Pravá cca 60 metrů, levá cca 40 metrů. Sám v autě.

Ta nivelace mě tedy dost děsí. Pokud pojedu ve 4 lidech, je lepší nastartovat a pak nechat cestující nastoupit?IMG_20191019_201805.thumb.jpg.15ac92fcb96904f17b02e12ebc815561.jpg

A na tom je něco špatně, že pravá co svítí do příkupu svítí dále než levá, která je směrem k protijedoucím autům?

Podle přiložené fotky to ve srovnání s mými světly svítí hodně daleko.

Vloženo

Ked to tu citam,aku sarapatu Vam robia tie svetla,ako ich chodite nastavovat a aj tak prdlajs vidite,som rad,ze mam v Superbe "iba" AFS xenony so SLA,pretoze radsje mat praveke a funkcne vybojky,ako nefunkcne a low kostove LED svetla.

Toto uz nebude chyba nastavenie Vasich LED svetiel,ale konstrukcny problem.

Vloženo (editace)

Já měl po převzetí auta s LED světlomety dosvit na tlumená cca 18 - 20 m. Po seřízení cca 50 m a od té doby v pohodě (cca 1,5 roku). 

Nemyslím, že by to byl konstrukční problém. Problém je to, že od výrobce vyjíždějí auta s neseřízenými světlomety a ten to alibisticky přenáší na prodejce, kteří se s tím vůbec nezabývají, protože o tom většinou ani neví. A popravdě nevím, proč by měl světla seřizovat prodejce.

Co se týče nivelace, tak si nejsem jistý, jestli má Octavia dynamickou nivelaci. To je trošičku dražší sranda. Myslím, že má pouze statickou. Takže si po startu pouze změří náklon vozu a podle toho nasatví sklon světel, který zůstane až do příštího měření při startu.

 

Editováno: , autor: T o m
gramatika
Vloženo

@Patrik1971, ja som daval teraz nastavovat bixenony a cuduj sa svete, teraz to svieti lepsie. 

 

Hm, ako inak by mala fungovat nivelacia, ak nie dynamicky? Na to su snimace na napravach, aby sa ten sklon sam reguloval podla potreby, nie za kazdym nastartovanim. Nizsie uryvok k nivelacii bixenonovych svetiel. Podobne budu fungovat aj led.

 

image.thumb.png.53345d5fa6406a83b2fd0c9696c28803.png

Vloženo

Nevíte o nějakém videu, kde by bylo vidět jak se mění světlo při nízkých rychlostech s vyšších? Jestli prisvecuji do stran nějaké zdroje světla nebo jak je to děláno. 

Diky

Vloženo

Koukni na článek přímo od výrobce, kde je popsaná funkce LED světel na Octavii https://www.tvorimesvetlo.cz/prvni-full-led-svetlomet-skoda-octavia/

 

Světla jsou statická, ale mají několik režimů podle podmínek a podle toho zapínají nebo vypínají jednotlivé segmenty + nastavují sílu světla. Prakticky ale jediné, co lze v reálném provozu vidět, je při rychlostech do cca 60 km/h velmi intenzivní přisvětlení do šířky, kdy lze krásně vidět i objekty v příkopu v protisměru.

Vloženo
V 21. 10. 2019 na 7:38, lukasberan napsal:

Však tohle pořád můžeš mít. Kup si oktávku v základu, nebudeš tam mít žádné adaptivní asistenty a tempomaty a budeš tam mít ta stejná halogenová světla s kolečkem, které si za jízdy nastavíš dle libosti. V čem je tedy problém? Na výběr máš.

Tohle je super odpověď jak od PR koncernu... Chci mít vybavenou oktu a v ní chci mít mimo jiné funkční ledkový světla (za který sem si připlatil), který svítí tak, jak svítit mají. Jenže dle ohlasů tady na fóru to nedělají. S takovýmhle výběrem běž do háje...

Vloženo

To je nářků ? Světla funkční jsou, jen bohužel nejsou z výroby seřízená. Stačí je seřídit a je po problému a svítí suprově. Kolega clerfayt vzpomínal na dobu, kdy měl ve Felicii halogenová světla, která si kdykoliv sám seřídil kolečkem - a to může mít i teď stále ještě v Octavii, pokud po tom touží.

Vloženo

Přesně tak. Jen v každém AS to neumí a hledání způsobem pokud omyl je o nervy. Auto z výroby bylo serizené tragicky. Po prvním seřízení nebyla vidět změna. Po druhém seřízení je seridily tak že svítí obstojně když jedu sám, ale když jedu naložený tak jsou moc sklopeny do země s ostrým přechodem světlo tma. Takže jsem objednaný za 14 dní do jiného AS, s rizikam že si to seřízení budu muset zaplatit ze svého pokud dojdou k závěru že to bylo dobře.

Takže máš pravdu, světla svítí fajn, "jen je stačí seřídit.."

Vloženo

Připadá mě to, že někteří nejmenovaní jedinci si nedokáží přečíst ani stránku zpět, natož celé vlákno.

 

Jinak by zde neustále dokola nenaříkali, že měli FullLED z výroby neseřízené, a jak je to možné, ačkoliv se tu o tom psalo asi tisíckrát.

 

Takže ještě jednou, fabrika má v podmínkách vůči prodejcům, že toto a řada jiných věcí je součástí předprodejniho servisu... To že na to ty autosalony s.rou, není chyba továrny [emoji3525]

  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Vloženo

Přesně tak. Prodejci dělají továrně tímto a mnoho dalšími pochybeními špatnou reklamu a že si to ŠA neumí pohlídat je jednoznačně její chyba. Nevěřím, že od uvedení FL se k továrně tato informace nedostala.

Audity dělají na kdejaké voloviny, ale že jim jezdí auta s podložkama a neustále špatně seřizenýma světlama je jim tak nějak lhostejné.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...