Přejít na obsah

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy


MOJE_JMÉNO

Doporučené příspěvky

To netvrdím, ve spoustě zemí mám spoustu kolegů, navíc každý kdo prošel minimálně mým školením, by měl vědět co je třeba.
S STK se bohužel opět mýlíš, doporučuji najít si konkrétní legislativu. Mohou, ale pouze na světelných zdrojích, které nejsou opatřeny nivelací, navíc postupují v rozporu s předpisy EHK o připravení vozidla pro seřízení světlometů. Třeba takovou maličkost jako plnou nádrž a 75 kg na místě řidiče. Za to práce s imbusem a šroubovákem jim jde skvěle. Rozdíl ve sklonu vozu s prázdnou a plnou nádrží si určitě umíš představit. 


Do Škody jsem psal, včetně VIN jednotlivých aut ( 11 vozidel, které jsem měl z CZ,SK, PL a Německa) a odpověď byla, že je to práce dealera při předprodejním servisu. Za mě je to asi jedna směna, spoustu OIII FL svítí v pohodě. 

 

A počty světel, nevím ale nejen před novináři stovky,spíše tisíce.  Stejně jako kalibrací kamer, radarů a dalších moderních vymožeností. 


O servisech škoda mluvit, a ještě hůře psát, za to mě kdysi import Porsche chtěl žalovat a pomohlo mi jen doložit, že ten nesmysl, který jsem já napsal v rámci úvodu článku do jednoho magazínu, tvrdí jejich servisní síť. O nucení servisů pořizovat si vybavení, které mechanik nepoužívá, neumí použít si tady na foru psát nemusíme. Těchto případů jsou tu stovky. 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové nevím co to řešíte? Už asi před rokem a půl, když jsem řešil svá FullLED, jsem tady psal, že to výrobce z linky nenastavuje, a že to je povinnost autosalonu v rámci předprodejniho servisu. Z těch to ale ví málokdo, a málokdo to potom ví jak to správně udělat.
Kdepak je asi chyba?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to sem do tématu jednou psal, nicméně pro zopakování a to hlavně pro některé, jenž zřejmě ví víc než servis a naopak dehonestují ty, jenž se nespokojí pouze s imbusem a bílou zdí :

Světla xenon i led se nastavují s pomocí diagnostiky.

Svépomocí dojde pouze k chybnému nastavení.

Je potřeba natankovat plnou nádrž, nebo podle stavu hladiny paliva dovážit vůz, dohustit pneu, spínač do polohy svícení, ne AUTO režim, světla uvést diagnostikou do základního nastavení, do servisní polohy, vozidlo umístit na kalibrovanou rovinu a poté nastavit pomocí regloskopu na sklon 1,0%.

 

To jak to skutčně dělají v každém jednotlivém AS nemůžu zaručit. Podle reakcí zde v tématu to někde umí, někde zřejmě ne.

 

Editováno: , autor: stanmar
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje poznatky jsou takove, ze kdyz jedu sam nebo ve dvou tak sviti jak "lejzry" ... ale jakmile nalozim neco do kufru sednou si 2 lidi dozadu, tak automaticky svetla sklopi do zeme ... jasne musi je sklopit, aby jsem neoslnil protijededouci auta, ale myslim, ze se sklopi pri zatizeni zadni napravy az moc ... 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No me to po serizeni na STK sviti tak, jak bych si predstavoval a od te doby na me NIKDO nebliknul. Ano nocnich cest mam od te doby pozehnane. Je mi tudiz u zadele, jak se to nastavuje SPRAVNE.

 

Mj. na STK jsem dostal pokyn: sednout za volant, svetla na ON ne na AUTO. Gumy mam nafoukly spravne a plnou nadrz jsem zrovna mel, takze vlastne gut.

Editováno: , autor: dettektorr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, stanmar napsal:

Už jsem to sem do tématu jednou psal, nicméně pro zopakování a to hlavně pro některé, jenž zřejmě ví víc než servis a naopak dehonestují ty, jenž se nespokojí pouze s imbusem a bílou zdí :

Světla xenon i led se nastavují s pomocí diagnostiky.

Svépomocí dojde pouze k chybnému nastavení.

Je potřeba natankovat plnou nádrž, nebo podle stavu hladiny paliva dovážit vůz, dohustit pneu, spínač do polohy svícení, ne AUTO režim, světla uvést diagnostikou do základního nastavení, do servisní polohy, vozidlo umístit na kalibrovanou rovinu a poté nastavit pomocí regloskopu na sklon 1,0%.

 

To jak to skutčně dělají v každém jednotlivém AS nemůžu zaručit. Podle reakcí zde v tématu to někde umí, někde zřejmě ne.

 

Prosim o vysvetleni, co je zakladni servisni poloha. Dikes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom malá poznámka a už jsem to sem tuším jednou psal - to že na mě nikdo nebliká, není záruka, že někoho neosluňuji. 
Konkrétně já mám (subjektivní) pocit, že mně oslňuje kde kdo, takže se už ani nenamáhám někoho problikávat. Beztak bych si maximálně vykoledoval probliknutí zpátky....

 

  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, dettektorr napsal:

Prosim o vysvetleni, co je zakladni servisni poloha. Dikes.

Poloha do které nekecá ona blbě fungující (to je vlastnost, ne závada) nivelace, ASF a pod. Světla z této polohy za provozu vycházejí, proto by se měla diagnostikou nastavit před seřízením světel. Aby si světla v této "vynulované" poloze dobře nastavil, měl bys splnit uvedené podmínky co psal Stanmar, páč s autem nakřivo těžko světla nastavíš (ještě by bylo dobré nemít unavená a pokleslá péra, nebo např. přední tlumiče kvality starlajn s kdoví jakým tlakem, ale s tím už výrobce nekalkuluje). Pak si je klasicky nastavíš třeba proti zdi. Toť celá věda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin Bednar:
Problem je ze spousta aut pada dneska z tovarny spatne nastavenych, Skoda neni jedina, v ramci koncernu jich v Blave denne vyjelo 400, a reseni trvalo neskutecne dlouho. MB ma na nekolika serich taky komplet spatne a co mam osobni zkusenost tak BMW to stejny. Navic kdyz po letech dojedou na STK tak LED na drahych aute jen pousteji. 

Clerfayt: 

 

jako pokus dobry, ale celkem mimo cil. Spoustu veci doma uz proste neudelas, to je fakt a navic s Matrixem k tomu zarad i svetla. Bud rad ze nemas BMW, protoze takove prezuti run-flat gumy se musi delat za spravneho rozmezi teploty, jinak dochozi k poskozeni patky. 

 

jinak ten posledni prispevek ma konecne smysl. Za me pokud nemam regloskop tak ideal v podzemnich garazich na 5m. Samozreme zakladni svetla, zadne DLA, MAtrix nebo Pixelovky. 

Editováno: , autor: Krenstik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě si dovolím vysvětlit pojem kalibrovaná rovina. 

 

To je, když si podlahu v garáži nevyspáduješ ke kanálku, protože holt nemáš v garáži zavedený odpad. Na betonování se nevysereš jako líný vohnout, ale rovinu si šlaufkou vyměříš. Pak si dáš záležet, nenamícháš beton řídký jak lačnou stolici, vezmeš rovné a dostatečně dlouhé prkno a beton do roviny strhneš. A nakonec si rovinu neposereš při gletování. Když nejsi lempl, ušetříš za samonivelační stěrku. 

 

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, Krenstik napsal:

Martin Bednar:
Problem je ze spousta aut pada dneska z tovarny spatne nastavenych, Skoda neni jedina, v ramci koncernu jich v Blave denne vyjelo 400, a reseni trvalo neskutecne dlouho. MB ma na nekolika serich taky komplet spatne a co mam osobni zkusenost tak BMW to stejny. Navic kdyz po letech dojedou na STK tak LED na drahych aute jen pousteji. 

Clerfayt: 

 

jako pokus dobry, ale celkem mimo cil. Spoustu veci doma uz proste neudelas, to je fakt s Matrixem k tomu zarad i svetla. Bud rad ze nemas BMW, protoze takove prezuti run-flat gumy se musi delat za spravneho rozmezi teploty, jinak dochozi k poskozeni patky. 

To jsem rád, že nemám BMW. S Matrixama bych si nehrál. I když tipuji, že v základním módu se budou nastavovat stejně. RUN FLATY? Jako že nemám jezdit do pneuservisu s vymrzlýlma  gumama? Jednou jsem je měl na fábii a když jsem je chtěl dát dolu, pneuservisák nadával jak špaček, že to nejde. Už je to dost let dozadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem zajel do Auto Jarov, odkud vůz mám, protože jsem měl prostě čas. Ověřili, přeměřili a zjistili, že je vše v pořádku a není co seřizovat. Podle mě ale prostě světla svítí do země (teď znovu pro jistotu vyzkoušeno) a po okreskách bych s takovými světly měl jezdit max 40, protože jinak je to fakt o kejhák. Když jsem si měřil dosvit, tak na rovné silnici s potkávačkami 35-40 metrů je hrana u pravého světla, dál je prostě tma. Levé světlo svítí ještě výrazně menší vzdálenost, takových 25 metrů. Měřeno se stojícím vozem.

Editováno: , autor: lukasberan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to se mám na co těšit až dorazí z výroby moje octavia. Protože na té předváděcí to taky svítilo dost nízko (výroba 08/2019). Přihlásil jsem se do erwinu a našel si pokyny pro předprodejní servis podle VIN přímo pro to půjčené auto a o nutnosti seřídit světlomety tam nebyla ani zmínka. Mrzí mě, že jsem si to neuložil.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem se na to seřizování LED světel znovu zeptal v servisu kam jezdím, a údajně nepoznají jestli svítí světla dobře nebo špatně, když tam s tímto požadavkem přijedeš (?). Moc se mi to nezdá, ale prý to tak je. Rovnou se tedy dělá celý postup seřizování, tak jak je daný výrobcem.

Na dotaz jestli stačí seřízení šrouby na světlometu - ne a není to správné, bez diagnostického nastavení nelze správně nastavit světla.

 

Každopádně tu nechci rozviřovat debatu co je správné a co ne - každý ať se podle toho zařídí.

Jinak mám přislíbeno ve svém servisu, že mohu být u seřízení světel přítomen. A pokud možno ať rovnou přijedu s autem jenž má plnou nádrž a správný tlak v pneu.

 

Pokud je to možné, prosím někoho, kdo má přístup k technickým návodům, jestli by sem nemohl dát technologický postup od výrobce.

Nejlepší by byl i nějaký graf osvitu vozovky - nikdo mi dodnes neodpověděl z technického oddělení v MB na můj dotaz do jaké vzdálenoti (nebo spíš v jakém rozmezí by to mělo být).

 

A jen tak na zkoušku jsem vyzkoušel reakci tlumených světel v závislosti na zatížení - při zátěži na zadní hranu kufru se hezky prodloužil osvit, i když se vzápětí sklopil. Jenže to je u stojícího auta. Výkon mají tedy LED světla i na tlumená velmi slušný.

Každopádně mě k tomuto dohnala zkušenost z nedávna, kdy se mi při obsazení vozu 4 dospělými zdálo, že to svítí moc blízko, kdežto dnes mi to tak nepřišlo.

Takže teď sám nevím jestli se neblamuji tím, že mi to svítí dobře - když by mi to třeba mohlo svítil ještě líp (čti dál).

 

Nicméně v autorizáku o problému LED světel ví a to nejen se světelným tokem, ale také s rosením vnitřní strany reflektorů.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@stanmarNa tému dĺžky dosvitu sme sa tu už skôr bavili, vieš si to aj vypočítať :výška

 hornej hranice optickej sústavy je 70cm, pri sklone 1% tj - 1cm na meter by to dalo teoreticky dosvit 70 m. Niekto znalý vtedy písal, že tuším 45-50m je OK. Ja som nameral dosvit tak do 22 m. Ty si argumentoval, že ti to svieti tak na 25 m v pokoji a že nemáš pocit že to svieti zle. A možno si to zle pamätám, ale nezvyknem sa myliť. Skús zalistovať späť vo vlákne tak na november-december 2018...

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro predstavu tech 20 metru jsou 4 octavie za sebou... 50 metru by jich bylo 10.. takovy dosvit zrejme bude, ovsem v tak nizke hladine, ze ji ridic nebude ani vnimat. Zkuste si vecer rozsviti svetla a dojit si na konec svetelneho kuzelu. Mozna budete prekvapeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...