Přejít na obsah

Špatný alternátor nebo AKU?


TraCker

Doporučené příspěvky

Ahoj vespolek. Loni ke konci roku jsem si koupil novou autobaterii. Stará začala vždy po pár dnech blbnout a v těch mrazech co byly už nešla skoro vůbec. Jenže hned po výměně jsem si říkal že netočí tak, jak bych čekal, ale neřešil jsem to až tak moc. Jenže teď v poslední době už se problém objevuje častěji. Už musím baterku dobíjet a po pár dnech sotva točí startérem. Včera jsem nechal omylem zaplé parkovačky asi hodinu a baterku to totálně vycuclo. Což si myslím, že je špatně. Jak by šlo lajicky zjístit s použtím třeba multimetru, jestli je v čudu baterka nebo špatně dobíjí altík? Během jízdy si žádných poklesů nebo zvýšení napěí nevšímám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neznám úplně ty hodnoty, co to má dávat a kde přesně měřit. Jestli na baterce nebo baterka - altík. Mezi baterkou a tělem altíku ukazoval 13,9 - 14,1V. Na baterce 12,6V při nastartovaném motoru.

 

Edit: no podle toho co mi našel pan google, tak to nenabíjí dobře. Oněch 12,6V na baterce po nastartování je údajně velmi málo. To jsou zase radosti.

Editováno: , autor: TraCker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říkáš že při nastartovaném motoru máš mezi kostrou a fází alternátoru 14v a na baterii necelých 13 ?

 

V tom případě bych začal výměnou regulátoru napětí.

 

Pravděpodobně ten to díl: Regulátor

 

Pokud nepomůže, tak baterii bych nechal plně nabít a po 24h bez provozu bych znovu změřil baterii ve voze před nastartováním. Pokud by napětí výrazně kleslo, hledal bych problém v elektroinstalaci- něco by v tom případě žralo energii z okruhu i když má auto být v úsporném režimu. Často to způsobuje radio nebo alarm.

 

Osobně si myslím že regulátor ti ten problém vyřeší.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem to zkusil ještě změřit při startu. Napojeno na baterce před startem +-12,6V a při startu pokles až na 10,xxV a pak zpátky na 12,6-12,8V a víc ani prd. Při měření mezi plusem baterie a tělem altíku nějáký 14,1V. Zkusím teda asi ten regulátor. Snad tudy cesta povede. On ten altík už je repas(výměna před téměř třemi lety po nehodě). Regulátor je tam BOSCH jsem koukal.

 

Ještě jedna věc. Koupil jsem baterii přesně podle té, co tam byla. Ale je to 44Ah. Obě Varty. Není to málo? Něják se mi to nezdá.

Editováno: , autor: TraCker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně je to nejednoduší tím začít, vyměníš to snadno a nestojí to balík... Pokud to nepomůže tak další hledání už bude oser, ale věřím tomu, že to problém vyřeší.

 

Ps. pokud vyndáš baterii nabiješ a po nabití ti začne rychle klesat napětí na baterii ke které nic není připojeného, tak bude v tahu baterie, ale píšeš že je nová takže....

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musiš zkontrlovat eklekroinstalace mezi baterkou a altikem, minusovy mezi motorem a karoserie a převodovkou. 

Podle mně může být oxidovaný vodič nebo vadná baterka. 44Ah to je dost malo. Máš klimatyzace?

Ja bych k fabci dal 60Ah nebo 55Ah.

Kolik Ti bere proudu kdy auto nema nic zapojene - ani lampečky?

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, klimatizaci mam, ale do lonska tam byla prakticky stejna baterka a vse slapalo v poradku. Proto jsem sel do stejne. No porozhlednu se po te kabelazi. Prave na to same me upozornovali elektrikari u nas v praci. Nakdu kde to je vubec popripojovane. Rozdelam a vycistim. A uvidime. Zitra snad bude cas. Tak dam vedet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 godziny temu, TraCker napisał:

Ano, klimatizaci mam, ale do lonska tam byla prakticky stejna baterka a vse slapalo v poradku. Proto jsem sel do stejne. No porozhlednu se po te kabelazi. Prave na to same me upozornovali elektrikari u nas v praci. Nakdu kde to je vubec popripojovane. Rozdelam a vycistim. A uvidime. Zitra snad bude cas. Tak dam vedet.

 

Při klimatizace barterka je větši bo klima spotřebuji vice proudu :)

Ted' mam takové myslenky z serie co by mohlo být :)

1.

Mohlo být takhle, že altik stale nabijel baterku a v konci aku praskla . To je tehdy kdy napěti nabijeni je vyšše než potřebuje teho baterka. Baterka ma pamět'. Když tuto pamět' se niči to pozděj baterku musiš častěj nabijet

2.

Mohlo být takhle, že jsi použival klimatizace a proud šel k spotřebiču. Altik nabijil tolik maximalně mohl dat, ale to bylo malo. Když dlouho jezdiš z nedobitou baterku může Ti prasknout. Nebude už psat o pamět'i ktera už skoro nefunguji.

 

Myslim že dobře by bylo aby jsi přijel k elektrikařů (může být škodovka) aby Ti zkontrolovali baterku. Oni tam mají takový stroj , který měři napěti a Ah a maximalni proud co může dat baterka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdarec panove, tak se pridam k tomuto tematu... mamka ma fabii TDI  55 kw a menil jsem baterku. Po vymene jsme vsak narazili pri mereni na nasledujici hodnoty 13,74V s klimou mezi altikem a kostrou baterie bez zatizeni...

 

Podle zatizeni pak 13,55V s klimou a svetlama az po vypnuti vseho 13,99-14,02V

 

Je to v poradku? Auto najeto 26000 km / 2012

 

Diky za info, jestli mame setrit na altika :(

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj. Vracím se k problému na začátku. Zatím nevyřešen. Byl by tady nějáký šikula, co by mi uměl něco konkrétněji říct k těmdle chybám?

Address 01: Engine        Labels: Redir Fail!
   Part No SW: 03C 906 024 B    HW: 03C 906 024 F
   Component:  MARELLI 4HV        0896
   Revision: --H05---    Serial number: SKZ7Z0H4796163
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 13765 790 00000
   VCID: 1D3BC7ADC7AAEF1

2 Faults Found:
18326 - Load Signal from Alternator Term. DF
            P1918 - 000 - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 0
                    Reset counter: 0
                    Mileage: 0 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.01.01
                    Time: 00:00:00
----------------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 F
   Component: 0000 BN-SG.         2S36
   Coding: 25742
   Shop #: WSC 13765
   VCID: 3E7920213A6C949

1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tuhle chybu měl, když byl utržený kabel od DF konektoru (ten na alternatoru).. jediné řešení jít po kabelu vede spodem motoru k převodovce do takového držáku spojek kabelů a pak dál. já ho měl utržený z té spojky u převodovky. 

Editováno: , autor: FikoCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak prý tento svazek kabelů z DF konektoru co vede od alternátoru ovlivňuje dobíjení. Ale nijak jsem to nepoznal, než na diagnostice :) Mně se utrhl sám o sobě. Nebyla tam dostatečná vůle a prostě se vyrval. 

Editováno: , autor: FikoCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...