Červenec 30, 20187 r Zdar chlapi, nevím kam to napsat, ale zajímavý článek vyšel ve Světu Motorů v aktuálním čísle. Testovali nový Rapid 1.0 TSI s malým karavanem a zadřeli spojku. Nic proti, byl to extrém, ale pole TP vše bylo v limitu. ...
Srpen 1, 20187 r Jj, četl jsem ten článek. Psali, že to má celkem dlouhou jedničku a zpátečku. Takže ta spojka třeba při couvání do kopce dostala několikrát co proto. Pak to někomu půjčili na dovolenou (místo Octavie TDI). No a s karavanem někde u Vimperka předjížděl traktor a bylo už po spojce... Tak místo Rapidu karavan odtáhla stará dobrá a notně olítaná Oktávka (jako už x-krát předtím). Karavan vážil 1000kg, tedy míň než kolik má auto v papírech (1100kg). No, sám nevím buď to auto celou dobu testování vyloženě huntovali, nebo to asi opravdu nebude nic moc. Auto stálo skoru půl mega a po cca 50.000km tahle závada... Údajně v příštím čísle napíší co se stalo. Docela by mě zayjímalo, jak to bude se zárukou (tady asi když to rozmazávají kluci z novin, tak tipuji novvou spojku v záruce). Auto maí na 100.000km, tak snad do konce testu nebudou potřebovat spojku další...
Srpen 6, 20187 r Připadá mi, že se k té spojce chovali jak prasata. Jedna věc je auto plně zatěžovat a druhá pálit spojku prokluzem. Spojka očividně spálená, viz. aktuální SM. Za takovou propagaci musí ŠA litovat, že jim auto do testu zapůjčili. Příště budou ve SM dělat burnouty a pálit gumy, pak napíšou, že auta už nic nevydrží.
Srpen 6, 20187 r Asi to byla jejich chyba, většinu ostatních to nepotká (ikdyž u služebního se to stát může). Na druhou stranu je pravda, že ta 1q a R jsou u 1.0 TSI u Fábie/rapidu "extrémně" dlouhé a spolu s malým objemem a nutností vyšších otáček pro rozjezd tím jde výrobce mírně naproti, pokud chce auto někdo více využívat (zatěžovat). Známí teď byli v Chorvatsku na dovolené, mají tam k ubytování docela prudký kopec, v němž je třeba se rozjet, minulý rok byli s Fábií 1.2 TSI 66kW a v pohodě, letos Rapid 1.0 TSI 81kW a když to vyjížděli tak byla cítit spojka.
Srpen 6, 20187 r To souhlas. Dlouhá 1 a R je peklo. Každopádně mám zásadu, že z prudkého kopce couvám (pěkně na brzdách, pomaloučku) a pak, když to potřebuji vyjet, jedu dopředu. Kdo nepřemýšlí a vrhne se z kopce popředu, pak se mu spojka na zpátečku do kopce poděkuje, kor když je to úzké a nemůže jet rychle.
Srpen 7, 20187 r Také jsem dnes četl aktuální SM. Psali tam, že spojka je dimenzovaná dostatečně (psali něco ve smyslu, že oproti spojce 1.9 TDI je dokonce o trochu větší). Ale bohužel odnesla dlouhou jedničku a zpátečku, což svádí k tomu nechat ji více klouzat (paní redaktorka při manévrech na Lago di Garda jí asi dala co proto). Myslím, že kdo si to uvědomí a bude se soustředit na to aby jí neničil prokluzem (viz Clerfayt), tak tomu vydrží daaaleko více. Co si čtu recenze na 1,0 TSI v Rapidech / Fabiích, tak mi to charakterisitkou (nikoli hlučností ) trochu připomíná 1,4 TDI PD, kterých bylo několik ve firmě a nikdo si na spojku nestěžoval. A přitom možná i mnozí co s tím jezdili potvrdí, že (hlavně se studeným motorem) byly rozjezdy do kopce bez chvilkového proklouznutí a mírného vytočení nemožné (tam byla jednička a asi i zpátečka taky docela na těžko). Přitom jeden Roomster měl cca 250 000km a spojka původní - firemní auto co šlo z ruky do ruky... Sám jsem na 1,0 TSI zvědavý - je objednán Rapid SB s tímto motorem 81kW namísto FII se starou 1,2 TSI 63kW . Upraveno Srpen 7, 20187 r od tom01
Srpen 13, 20187 r S publikovanovou novou Fábií opět propuká šílenství ohledně dodavaného tříválce... :-) Mám skoro 6t najeto a zatím spokojenost. Motor se usazuje, šlape v pohodě. Samozřejmě to chce jinak přemýšlet o řazení, ale je to o zvyku.
Srpen 13, 20187 r Jooo, reakce v diskusích jsou výživné :))) Ti lidi by prskali i kdyby v ty fabii byl šestiválec o objemu 3 litry :-D
Srpen 13, 20187 r Ja vidím zásadní problém v tom že není možnost jiné volby motoru,že jsou už jen třívalce. Upraveno Srpen 13, 20187 r od bitttpower
Srpen 13, 20187 r Já s ním mám najeto už 14 000 kilometrů a až na to pásmo do 2 000 otáček a legrační zvuk zvenčí si nestěžuji. Ono obecně dle motoristických diskuzí v této zemi mám dojem, že každý jezdí neméně s šestiválcem. Ne že bych ale chtěl takto vygradovaný downsizing zase obhajovat.
Srpen 13, 20187 r Zapomel jsi ještě na tu jednu další moznost (na kterou zapomina i spousta dalisch lidi) … muzes si tu fabii/rapida uplne nekoupit Upraveno Srpen 13, 20187 r od Tragedie_v_JZD
Srpen 13, 20187 r před 5 minutami, slapnahrabe napsal: Já s ním mám najeto už 14 000 kilometrů a až na to pásmo do 2 000 otáček a legrační zvuk zvenčí si nestěžuji. Ono obecně dle motoristických diskuzí v této zemi mám dojem, že každý jezdí neméně s šestiválcem. Ne že bych ale chtěl takto vygradovaný downsizing zase obhajovat. Fakt to má zvenčí legrační zvuk? ve vnitř (aspoň v karoqu) není slyšet vůbec nic... tak si řikám, že nikdo neví, že mam v autě tříhrnek :-D
Srpen 13, 20187 r Autor No má. Stačí, když to někomu půjčíš a uslyšíš. U studeného je to spíš ostuda, než legrace. Nicméně na zvuk to nejezdí. Podle dnešního SM FIII 1.0 TSI s filtrem pevných částic s výkonem 70 kW dost bída - udušený, hlavně při rozjezdech líný, jde laxně do otáček, kde to už trochu jede. Varianta 81 kW dle nich pocitově bez znatelného rozdílu od předchůdce.
Srpen 13, 20187 r Mylsím, že lidé nechtějí do fabie šestiválce. V pohodě by stačil čtyřválec a všichni by byli spokojeni.
Srpen 13, 20187 r před 1 hodinou, bitttpower napsal: Ja vidím zásadní problém v tom že není možnost jiné volby motoru,že jsou už jen třívalce. Většina lidí by si nic jiného nekoupila, vždyť tříválec TSI jede stejně svižně jako dvoulitr v jedničkové Fabii (který byl považován za zbytečně drahý luxus). Tahle posedlost tříválci aneb "čím víc válců, tím víc adidas" jde fakt mimo mě. Akorát mě zajímá, jak se projevuje přítomnost filtru.
Srpen 13, 20187 r To neni posedlost ale realita,nikdy se třival nevyrovna kulturou běhu čtyřvalci,nedivim se že ho obhajuješ když ho sam vlastniš,ale nevnucuj ho prosím ostatním.
Srpen 13, 20187 r Twisted nic nevnucuje, má pravdu. Taky si myslím, že se to zbytečně řeší. Spousta lidí co tvrdí, že "do tříhrnku bych v životě nešel.. " podle mně vlastně ani neví proč.. Jiné automobilky ,např Ford třiválce mají delší dobu než Škodovka a neřekl bych, že to byl propadák.. Ano "čím víc vlců, tím víc auto" :-)))
Srpen 13, 20187 r Máš na výběr. Jestli nutně potřebuješ minimálně 1.4 objem a víš proč, vyber jiné auto. Upraveno Srpen 13, 20187 r od paslik
Srpen 13, 20187 r Autor Opět demagogie - u menších škodovek prostě u přeplňovaných zážehových motorů nemáš, tady nejsme na Ford foru.
Srpen 13, 20187 r Tak oni si to museji nějak obhájit když si ten třívalec koupili,přece na něj nebudou nadávat.Nechápu blbou narážku s těmi více válci u lidi kteři jezdi třívalcem.Ještě mužete za chvíli vychvalovat GPF u benzínu.Tohle se všechno děje jen kvuli nesmyslym emisnim limitum.Ja jsem třívalec měl a už nikdy. Upraveno Srpen 13, 20187 r od bitttpower
Srpen 13, 20187 r Já jsem měl ve Fabii I. tříválec HTP, pak ve Fabii II. 1.6 benzín a také jsem si říkal, že už tříválec nikdy.No a nyní mám Rapid 1.0 a kupodivu jsem spokojený. Hledal jsem roční 1.2 s lepší výbavou a kupodivu fungl nový s litrem v akci vyšel o 10 tis. levněji. Je to kultivované, tiché, svižné a úsporné. Snad jen ty kvalty by mohly být kratší.
Srpen 14, 20187 r @bitttpower Já zase nechápu, proč se diskuse stáčí do osobní roviny. Jezdil jsem s tříválci o výkonech 44-96 kW a nedělá mi problém diskutovat o jejich nevýhodách, které dobře znám. Napříč českým internetem je však evidentně více žádoucí teoretizovat "od piva." Upraveno Srpen 14, 20187 r od Twisted
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.