Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Jj, četl jsem ten článek. Psali, že to má celkem dlouhou jedničku a zpátečku. Takže ta spojka třeba při couvání do kopce dostala několikrát co proto. Pak to někomu půjčili na dovolenou (místo Octavie TDI). No a s karavanem někde u Vimperka předjížděl traktor a bylo už po spojce... :kol-98:

Tak místo Rapidu karavan odtáhla stará dobrá a notně olítaná Oktávka (jako už x-krát předtím). Karavan vážil 1000kg, tedy míň než kolik má auto v papírech (1100kg). No, sám nevím buď to auto celou dobu testování vyloženě huntovali, nebo to asi opravdu nebude nic moc. Auto stálo skoru půl mega a po cca 50.000km tahle závada... Údajně v příštím čísle napíší co se stalo. Docela by mě zayjímalo, jak to bude se zárukou (tady asi když to rozmazávají kluci z novin, tak tipuji novvou spojku v záruce). Auto maí na 100.000km, tak snad do konce testu nebudou potřebovat spojku další...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Připadá mi, že se k té spojce chovali jak prasata. Jedna věc je auto plně zatěžovat a druhá pálit spojku prokluzem. Spojka očividně spálená, viz. aktuální SM. Za takovou propagaci musí ŠA litovat, že jim auto do testu zapůjčili. Příště budou ve SM dělat burnouty a pálit gumy, pak napíšou, že auta už nic nevydrží. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to byla jejich chyba, většinu ostatních to nepotká (ikdyž u služebního se to stát může). Na druhou stranu je pravda, že ta 1q a R jsou u 1.0 TSI u Fábie/rapidu "extrémně" dlouhé a spolu s malým objemem a nutností vyšších otáček pro rozjezd tím jde výrobce mírně naproti, pokud chce auto někdo více využívat (zatěžovat). Známí teď byli v Chorvatsku na dovolené, mají tam k ubytování docela prudký kopec, v němž je třeba se rozjet, minulý rok byli s Fábií 1.2 TSI 66kW a v pohodě, letos Rapid 1.0 TSI 81kW a když to vyjížděli tak byla cítit spojka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To souhlas. Dlouhá 1 a R je peklo. 

Každopádně mám zásadu, že z prudkého kopce couvám (pěkně na brzdách, pomaloučku) a pak, když to potřebuji vyjet, jedu dopředu. Kdo nepřemýšlí a vrhne se z kopce popředu, pak se mu spojka na zpátečku do kopce poděkuje, kor když je to úzké a nemůže jet rychle. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem dnes četl aktuální SM. Psali tam, že spojka je dimenzovaná dostatečně (psali něco ve smyslu, že oproti spojce 1.9 TDI je dokonce o trochu větší). Ale bohužel odnesla dlouhou jedničku a zpátečku, což svádí k tomu nechat ji více klouzat (paní redaktorka při manévrech na Lago di Garda jí asi dala co proto). Myslím, že kdo si to uvědomí a bude se soustředit na to aby jí neničil prokluzem (viz Clerfayt), tak tomu vydrží daaaleko více. Co si čtu recenze na 1,0 TSI v Rapidech / Fabiích, tak mi to charakterisitkou (nikoli hlučností :D) trochu připomíná 1,4 TDI PD, kterých bylo několik ve firmě a nikdo si na spojku nestěžoval. A přitom možná i mnozí co s tím jezdili potvrdí, že (hlavně se studeným motorem) byly rozjezdy do kopce bez chvilkového proklouznutí a mírného vytočení nemožné (tam byla jednička a asi i zpátečka taky docela na těžko). Přitom jeden Roomster měl cca 250 000km a spojka původní - firemní auto co šlo z ruky do ruky... Sám jsem na 1,0 TSI zvědavý - je objednán Rapid SB s tímto motorem 81kW namísto FII se starou 1,2 TSI 63kW :).

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s ním mám najeto už 14 000 kilometrů a až na to pásmo do 2 000 otáček a legrační zvuk zvenčí si nestěžuji. Ono obecně dle motoristických diskuzí v této zemi mám dojem, že každý jezdí neméně s šestiválcem. Ne že bych ale chtěl takto vygradovaný downsizing zase obhajovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, slapnahrabe napsal:

Já s ním mám najeto už 14 000 kilometrů a až na to pásmo do 2 000 otáček a legrační zvuk zvenčí si nestěžuji. Ono obecně dle motoristických diskuzí v této zemi mám dojem, že každý jezdí neméně s šestiválcem. Ne že bych ale chtěl takto vygradovaný downsizing zase obhajovat.

 

Fakt to má zvenčí legrační zvuk? ve vnitř (aspoň v karoqu) není slyšet vůbec nic...  tak si řikám, že nikdo neví, že mam v autě tříhrnek :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No má. Stačí, když to někomu půjčíš a uslyšíš. U studeného je to spíš ostuda, než legrace. Nicméně na zvuk to nejezdí.

 

Podle dnešního SM FIII 1.0 TSI s filtrem pevných částic s výkonem 70 kW dost bída - udušený, hlavně při rozjezdech líný, jde laxně do otáček, kde to už trochu jede. Varianta 81 kW dle nich pocitově bez znatelného rozdílu od předchůdce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, bitttpower napsal:

Ja vidím zásadní problém v tom že není možnost jiné volby motoru,že jsou už jen třívalce.

Většina lidí by si nic jiného nekoupila, vždyť tříválec TSI jede stejně svižně jako dvoulitr v jedničkové Fabii (který byl považován za zbytečně drahý luxus). Tahle posedlost tříválci aneb "čím víc válců, tím víc adidas" jde fakt mimo mě. Akorát mě zajímá, jak se projevuje přítomnost filtru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Twisted nic nevnucuje, má pravdu. Taky si myslím, že se to zbytečně řeší. Spousta lidí co tvrdí, že "do tříhrnku bych v životě nešel.. " podle mně vlastně ani neví proč.. Jiné automobilky ,např Ford třiválce mají delší dobu  než Škodovka a neřekl bych, že to byl propadák..

Ano "čím víc vlců, tím víc auto" :-)))

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak oni si to museji nějak obhájit když si ten třívalec koupili,přece na něj nebudou nadávat:D.Nechápu blbou narážku s těmi více válci u lidi kteři jezdi třívalcem:rolleyes:.Ještě mužete za chvíli vychvalovat GPF u benzínu.Tohle se všechno děje jen kvuli nesmyslym emisnim limitum.Ja jsem třívalec měl a už nikdy.

Editováno: , autor: bitttpower
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl ve Fabii I. tříválec HTP, pak ve Fabii II. 1.6 benzín a také jsem si říkal, že už tříválec nikdy.
No a nyní mám Rapid 1.0 a kupodivu jsem spokojený. Hledal jsem roční 1.2 s lepší výbavou a kupodivu fungl nový s litrem v akci vyšel o 10 tis. levněji. Je to kultivované, tiché, svižné a úsporné. Snad jen ty kvalty by mohly být kratší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bitttpower Já zase nechápu, proč se diskuse stáčí do osobní roviny. :unsure: Jezdil jsem s tříválci o výkonech 44-96 kW a nedělá mi problém diskutovat o jejich nevýhodách, které dobře znám. Napříč českým internetem je však evidentně více žádoucí teoretizovat "od piva."

Editováno: , autor: Twisted
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...