Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
V 17. 9. 2018 na 9:53, Johny.z napsal:

@Petr AMF: VW 502.00 jde jen u motoru bez OPF. Pro nové motory s OPF se sice může nakódovat pevný interval (dle Světa motoruů; 15tkm), ale stejně se musí dávat nízkopopelný olej.

Ano, co mi říkal prodejce, tak u motoru s OPF lze používat pouze LL oleje.

Který LL je ale myšlen? Dá se použít Longlife III 5W30 nebo pouze Longlife IV 0W20?

Návštěvník
Vloženo (editace)

Ten olej 0w20 508.00 je tam jen a pouze z důvodu co nejnižší spotřeby a tudíž nižších tabulkových emisí CO2. Pokud Ti nebude vadit o cca dvě deci benzínu na sto kilometrů vyšší spotřeba, je rozumné přejít na olej 5w30 504.00. Je to nejenom levnější alternativa, ale i z hlediska opotřebení motoru lepší. Taky, pokud nejezdíš výhradně několika set kilometrové trasy tak je rozumné zkrátit úměrně tomu i interval výměny oleje. 

Editováno: , autor: Návštěvník
Vloženo

Mel jsem v autě z výroby 0w20 508.00, přešel jsem na 0w30 504.00 a spotřeba se ani nepohla. Ano, na papírovou spotřebu to vliv má. Ale v reálném provozu je ten rozdíl zanedbatelný a vůbec bych se jím nezabýval :)

Návštěvník
Vloženo

Souhlas, při běžné jízdě je rozdíl ve spotřebě asi sotva postřehnutelný. Ještě by mě docela zajímalo, jak je to s možností použití oleje 5w40 502.00. Jediná zmínka o tom, že u motorů po FL se už 502.00 pro pevný interval nesmí používat je jen ve zmíněném článku ve Světě Motorů, ale v návodu nic takového není. Naopak, pro dolití množství 0,5 litru je olej 502.00 v návodu uveden. Možná by ŠA neměla spoléhat na to, že bude uživatel měnit olej celou životnost auta jen v autorizovaném servisu a měla by v návodu schválené normy olejů uvádět tak, jako tomu bylo dřív. Já osobně si myslím, že pokud bude mít olej 5w40 502.00 zároveň certifikaci ACEA C3, neměl by být s jeho použitím pro pevný interval ve vztahu k filtru pevných částic problém. Naštěstí má žena Fábku ještě před FL, takže tenhle problém nemusím řešit.

Vloženo

Povedlo se mi najít manuál k Ibize a ten tam toho taky moc nemá, jako by benzínový motor ani neexistoval.

image.thumb.png.92b8c416d1907bf02b7a5d5eae88d785.png

 

Ale jsou tam vzpomenuté ty normy na dolití a potom že jako náplň se dá použít i VW 504.00 ale může to mírně zhoršit emise a spotřebu...

Návštěvník
Vloženo (editace)

Pro dolití je tam  502.00 také.

image.png.962f87a12c66035e76ffac9b0d6cba42.thumb.jpg.e8e66a8a9d80c8be70f7a5c920fa4456.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Vloženo

Ano, ale nad tím máš napsané to co u Škodovek, "jestliže není dostupný doporučený olej, můžete použít až půl litru těchto (cos zakroužkoval)" . Až pod tím je že 504.00 může ovlivnit spotřebu a tam už zmínka o 502.00 není.

Stejně je to u toho TDI, tam je nahoře povolená 507.00, ale v "nouzi" lze použít až půl litru i 505.01.

 

Takže to co jsi označil nejsou povolené specifikace na celou olejovou náplň.

Návštěvník
Vloženo

Ano, souhlas. Já jen označil pasáž, kterou uvádí i Škodovka. I když tam má postaru místo C3 ještě ACEA A3/B4. 

"Pokud nemáte tento olej k dispozici, je možné doplnit i jiné oleje. Abyste nepoškodili motor, je možné doplnit, až do nejbližší výměny oleje, pouze jednorázově max. 0,5 l oleje následujících specifikací: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEA B4 nebo API SN, (API SM)."

Právě proto jsem kritizoval, že informace o olejové náplni v návodu Škodovky úplně chybí.
 

Vloženo

Jejda, samozřejmě že je to špatně, zákazník nic neví. Ale řešíme to, jaký olej se tam může dát jak celá náplň. U ŠA není vůbec nic, u toho Seatu je aspoň zmínka že místo 508.00 (který je tam z výroby) se dá použíti 504.00. O jiném oleji který by se dal použít tam není ani slovo, tedy to v podstatě koresponduje s tím co je v tom článku, 508.00 nebo 504.00. To je důvod proč jsem to sem dával.

Návštěvník
Vloženo
před 2 hodinami, Martab napsal:

Jejda, samozřejmě že je to špatně, zákazník nic neví. Ale řešíme to, jaký olej se tam může dát jak celá náplň. U ŠA není vůbec nic, u toho Seatu je aspoň zmínka že místo 508.00 (který je tam z výroby) se dá použíti 504.00. O jiném oleji který by se dal použít tam není ani slovo, tedy to v podstatě koresponduje s tím co je v tom článku, 508.00 nebo 504.00. To je důvod proč jsem to sem dával.

Je hloupé, že aby se člověk něčeho dobral, musí si vzít návod o Seatu ?. On ten Olej 502.00 byl totiž ve stejném motoru před FL předepsán pro pevný interval výměny a pokud splňuje ACEA C3, tak je určen pro i PDF. Proto je spíš záhada, proč teď už ne.....

Návštěvník
Vloženo
Před hodinou, JendaII napsal:

Ahoj, takže jaký olej bude nejlepší, pokud toho najezdim vice po městě? Díky.:help:

Máš v podpisu napsáno, že se jedná o edici TRIUMF. Předpokládám tedy, že je to model před FL. Pokud je to tak, tak bych vybíral mezi 5w40 VW502.00 pro pevný interval nebo 5w30 VW504.00 pro long life interval.

Vloženo

Před zavedením GPF tam měl Seat toto:

image.thumb.png.8a544a2ae5644d15f7cd8e212a74a921.png

 

Upřímně asi bych se držel tohoto:

  • Před FL bez GPF
  1. LL 30tis.km/2roky - VW504.00 5w30 nebo dostupnější od Shellu 0w30, nebo VW508.00 v 0w20
  2. krátký interval 15tis.km/1rok - VW502.00/504.00/508.00
  • Po FL s GPF
  1. Pro oba intervaly VW504.00 nebo VW508.00

To že ŠA to v manuálu neuvádí je smutné, ale zde v tématu ten pláč nepomůže...

Návštěvník
Vloženo (editace)

For Jendall

Já osobně pro stejný motor v autě mé ženy používám 5w30 VW504.00 ale 30 tisíc kilometrů bych ho v motoru nenechal, tím spíše, že jezdí hlavně krátké trasy. ?

Editováno: , autor: Návštěvník
Vloženo
před 12 hodinami, cindy napsal:

Ten olej 0w20 508.00 je tam jen a pouze z důvodu co nejnižší spotřeby a tudíž nižších tabulkových emisí CO2. Pokud Ti nebude vadit o cca dvě deci benzínu na sto kilometrů vyšší spotřeba, je rozumné přejít na olej 5w30 504.00. Je to nejenom levnější alternativa, ale i z hlediska opotřebení motoru lepší. Taky, pokud nejezdíš výhradně několika set kilometrové trasy tak je rozumné zkrátit úměrně tomu i interval výměny oleje. 

Tak první výměnu mám v plánu udělat po 10 tis. km a další v intervalu 15 tis. km, přičemž ty mezivýměny chci řešit svépomocí. No asi si zjistím, co tam dává autorizák, kam budu auto dávat, ať tam v mezivýměnách neliju 5W30 a oni mi tam pak budou dávat zase 0W20...

Vloženo

dělá se z toho mýtus a zbytečná složitost...tím, že se zeptáš v servisu nic nenaplánuješ..protože servis leje olej jen podle specifikace, nikoliv viskozity či dokonce značky..takže co zrovna levněji nakoupí v 200l sudech, to zrovna lejou..takže když to bude VW504.00 tak ti tam nalejou jednou 0W-30 a příště třeba 5W-30 a vůbec to řešit nebudou..co budou zrovna mít v sudu, to tam nalejou..

Vloženo

Poslyšte, ten 0W-30 do Shellu, to vypadá jako rozumná volba, on by měl mít dokonce i ty všemožné přísady, jako specifikace 508, teda pokud se bavíme o tomhle konkrétním oleji : https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-shell-helix-ultra-ect-c2-c3-0w-30-1l_35534.html

Při tom je to 504 a je o cca kilo levnější. I když 508/0W-20 od Shellu taky není taková rána: https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-shell-helix-ultra-professional-av-l-0w-20-1l_251355.html

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...