Přejít na obsah

Nízký tlak 1 a 4 válce, vynechávání


Romix95

Doporučené příspěvky

Zdravím, chci se podělit o blbou zkušenost s bazarovou O2 1.6 FSi a zároveň zkusit jestli někoho napadne důvod problému, je to trošku delší příběh takže se rozepíšu....

 

Už od koupě motor lehce občas pocukával na volnoběh, čím teplejší tím méně, jede úplně v pohodě, má výkon, stačí trochu vytočit a je to ok, říkali jsme si že snad se dají svíčky případně cívka a bude to ok, provedla se tedy výměna svíček, oleje, všech filtrů a bohužel žádná změna, na diagnostice začala skákat chyba netěsnost sání, bohatá směs na volnoběh, vynechávání 1 válce, občas 4.

 

Než se to začalo dále řešit, odešla cívka na 1 válci úplně, po výměně sice jel ale furt tam to pocuknutí bylo, za týden odešla další cívka tak se rovnou vyměnili všechny (Bosch) bohužel vynechávání nezmizelo... 

 

Zaměřil jsem se tedy na chybu bohatá směs a netěsnost sání, které jsem chtěl i vyčistit spolu s EGR ventilem jelikož přímý vstřik jak je známo velmi dobře karbonuje sací ventily, vyměnil jsem při tom i těsnění vstřiků, vyčistil sání nicméně u ventilů podezřele čisto nebylo co čistit, vyměnil jsem tedy těsnění plastového i hliníkového sání s klapkami (silná oxidace, tudy to nejspíš sálo) chyba netěsnost sání je pryč, chvění menší ale je tam, zaměnil jsem i vstřiky 1 a 4 ale bohužel vynechávání zůstává na 1 válci...

 

Začal jsem tedy mít podezření na nějakou skrytou vadu, bazar tvrdil že se měnili rozvody s variátorem, ale teklo gufero kliky tak jsem ho vyměnil a rovnou zkontroloval nastavení rozvodů přípravky a vše sedí... Takže padlo podezření na nízké tlaky válců, naměřil jsem: 

1 - 7,5 Bar 2 - 15 Bar 3 - 15 Bar 4 - 9,5 Bar

 

Takže jsem si začal myslet že rozvody určitě nikdo neměnil jen tak z poctivosti a sání není čisté jen tak, ale že to bylo potkané, po kontaktování bazaru mi sdělili že mám pravdu a motor byl opravdu potkán, dělala se hlava, komplet rozvody a vodní pumpa... Bazar spolupracoval, já i bazar jsme si mysleli že je chyba v opravě hlavy válců, a že když ji shodím mám jim ji dovést a dají ji zkontrolovat. 

 

Ještě tlaky po vstříknutí trošky oleje do válců 11, 17, 17, 12

 

Pustil jsem se tedy do rozborky, hlavu shodil a zalil ventily, ale bohužel překvápko, žádný neteče..... takže jsem volal že to asi bude spíš spodkem motoru, že v hlavě nevidím problém... takže jsem vyměnil kroužky, těsnění sání hlavy výfuku opět olej filtry a rovnou zdvihátka která se i přes ránu při potkání motoru dle majitele auta neměnili že nebyl důvod, ale já jim nevěřil a 4 byly měkké.

 

Motor jsem dnes složil, ale bohužel chyba přetrvává, tlaky se sice po pár km lehce zvedly a dejme tomu že po zaběhnutí kroužků ještě zvednou, ale studené to po vypnutí sytiče a snížení otáček začne zase vynechávat a nějakou dobu vynechává než se to zahřeje nebo přidá plyn, pak se to chytne a kucká méně a méně a ohřáté skoro ok, jednotka už vynechání nerozpozná, jen to občas jakoby zakopne takže to samé.

 

Válce jsme tedy zkusili natlakovat vzduchem únik je minimální přes nové neusazené kroužky a na všech 4 cca stejný, takže netuším kde hledat problém, mě napadá asi už poslední věc a to je ovládání ventilů vačkou, prdu dostali všechny sací ventily, jsou otištěny v pístech a vyměněny, podezření mám tedy na ránou posunuté palce vaček, ale zřejmě jen lehce jelikož to běží a poškození není vidět, NAPADÁ NĚKOHO NĚCO DALŠÍHO ?

 

S protočenou vačkou při potkání už jsem se setkal u Opel 1.7 CDTi (Isuzu motor) ale tam to bylo protočené hodně a na první pohled viditelné na několika palcích... jiný nápad zatím nemám, probíral jsem to s více známýma i neznámýma v okolí a vačka je poslední nápad, ale zkusím ještě zde jestli někoho něco napadne zde, za případné tipy budu rád a děkuji všem co to dočtou až do konce...  :palec:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nikdo nic ? :) auto zatím stále jezdí beze změn po výměně kroužků, nic se tím nezměnilo ani po pár tisících km, na jaře chceme vyměnit tu sací vačku tak mi stále vrtá hlavou jestli by nemohl být problém ještě někde jinde, vyměnit vačku a být to furt stejné tak to snad hodíme ze skály :D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neznám FSI a mohu ti poradit nesprávně, ale u 1,6MPI jsem řešil problém s volnoběhem, pocukávání, padání do nízkých otáček, chcípání při nízkých teplotách, pomalou reakci na plyn z volnověhu, celkově divný chod motoru a vysokou spotřebu teď v zimě. Hrozný! A vše způsoboval vadný servomotor v klapce sání. Po opravě servomotoru vše v pořádku a to ihned, motorek nebyl natolik poškozený a šel opravit, pro jistotu už mám objednaný z Aliexpresu servomotor nový.

 

Předpokládám, že klapka sání je u FSI dělaná plusmínus stejně, tak si prověř jestli funguje správně při regulaci volnoběhu, pozná se to při základním nastavení, kdy musí servomotor snadno klapku otevírat, doslova s ní musí cvičit, ale většinou má znečištěný komutátor a i když se zdánlivě točí snadno, tak je slabý a neudrží klapku otevřenou na správnou hodnotu. Elektronika řízení spalovacího motoru s tím má velký problém, neustále se to snaží vyřešit, ale celkově ji to zblbne a motor se pak chová divně.

 

Čím se pozná, že je vadný servopohon? Je dobré, když znáš jak se chová zdravá klapka při provedení základního nastavení a nebo ji můžeš pro test vyměnit za jinou. Rychlá oprava pro otestování musíš celou klapku odpojit a vyjmout. Jako první pokus aby to stálo 0kč odkrýt mechaniku servopohonu a ručně hodněkrát otáčel mechanismem aby se motor rozhýbal, očistil si komutátor a uhliky. Tím ho sice moc neopravíš ale zjistíš, zda se jedná o stejnou závadu. Pak vše znovu složiš a vyzkoušíš funkci motoru při volnoběhu,  mělo by to cca týden fungovat ale dýl to nevydrží. Pokud to funguje a chceš mít pokoj navždy, motorek musíš dostat ven a rozebrat,vyčitit, srovnat komutátor, obrousit uhliky,  to už chce trochu zkušeností. Případně na aliexpres podle typu seženeš motokek nový.

Editováno: , autor: Pivo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi, nicméně problém našeho motoru bude čistě někde v mechanice, jelikož nemá do zahřátí tlaky aby mohl jet na 4 ve válcích a přímo vynechává, pozná to i jednotka a píše chybu (hlavně 1 válec, ten má nejméně) 

 

Jde mi spíš o to co může být příčinou nízkých tlaků, jak jsem psal hlava je po GO, jsou tam nové kroužky a tudíž nevím kde by dále mohl být problém, napadá mě pouze ta vačková hřídel jelikož motor byl potkaný... No tedy o kolísání, ale o to vynechávání na volnoběh při studeném motoru je to nejvíce patrné... 

Jde to krásné slyšet z výfuku že ti vynechává... Po zahřátí se tlaky zvýší, takže pak už je to schopný volnoběhu na 4 válce.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15degren: Ok díky za tip zkusím to ;) No v podstatě budu rád když se na tom shodne vice lidí že by to mělo být tim :D Vačky s víkem samotný nikdo neprodá asi, tak že koupíme buď vačku samotnou novou a nebo hlavu jetou ale tu měnit nechci když je po GO, použil bych jen ty vačky :)

 

Hunterkyjov: N95 a olej Shell Helix Ultra 5W-40 rozvody jsou nové i s variátorem časování. A tobě to dělá taky jen za studena nebo furt ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci ;) a jak ho zkontrolovat ? rozvody jsou správně na přípravky a vačky jsou ve ventilovém víku není na ně vidět že bych točil motorem a koukal kdy co otevírají, je nějaká jiná možnost ? 

 

Jezdit to jezdí ale vůbec ne ideálně, musí se to dořešit... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No našel jsem sací vačku na CC za 4000 což je fajn zjistím od koho to je a možná by se vyměnila jen ta vačka, hlava je po GO nechci ji zase shazovat... :( nejlepší by byl motor na díly a koupit ten ventildekl s vačkama ale to se nikomu prodávat samotný nechce... :D  a už je to pár tisíc km a nic se nezlepšilo tudíž si myslím že už ani nezlepší... 

Editováno: , autor: Romix95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevíte náhodou někdo jaké konstrukce jsou vačkové hřídele u tohoto motoru ? jde mi o to jestli nejsou z jednoho kusu = k protočení nemohlo dojít... neoriginální vypadá že je z jednoho kusu vypadá jinak, ale originál nevím... :) 

 

A jak zjistit jestli by tam fungovali vačky z 1.4 TSi ? konktétně vačka pro TSi má číslo 03C109101DC a pro FSi 03C109101AT ale vypadají stejně, variátor je stejný, víko ventilů taky... ty z TSi bych mohl mít na vyzkoušení :) je fakt že na vyzkoušení by mohlo stačit že to pasuje s víkem a změřit si s ním tlaky jestli se něco změní a pak když bych věděl že je to tím a objednal bych novou... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Nezkoušel je údajně jiná tak jsem se na to vykašlal. Jelikož není z jednoho kusu ale je skládaná tak se některý vačky pootočili na sací hřídeli při tom potkání motoru (byly ohlý všechny sací) ale jelikož to jelo tak asi minimálně ale ztratilo to ty tlaky... není to nějak vidět ale hlavně že to konečně funguje jak má... 

Editováno: , autor: Romix95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...