Přejít na obsah

Motor jede na dva válce, svítí kontrolka emisí / motoru


remeslo

Doporučené příspěvky

Mám 9 let starou fábii 2. Při volnoběhu mi začne blikat ten oranžový ventil na tachometru a  motor jde na 2 válce i jeden válec. Při přidání plynu, mator vytočím do 2000 otáček a dál nic. Po poradě jsem vyměnil svíčky i cívky a ten senzor na motoru , ale problém přetrvává. Co s tím a co to bude asi stát? 

 

Děkuji za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
Dobrý den, prosím, poraďte mi, pomožte mi. Mám výše zmíněné auto, s malým nájezdem 60 000 km, servisováno v autoriz. servisech, dále popíšu historii problému. 
Před cca 3 týdny jsem s ním jel delší trasu, na jejímž konci se motor hodil do nouzového režimu, jel jen na dva válce, velmi pomalu, bez výkonu, cukal sebou. Při tom se rozsvítila kontrolka motoru. Jen jsem s tím dojel pár metrů cesty, co mi zbývalo, kontaktovali jsme místního servisáka (mimo moje bydliště) a další den jsme to k němu odvezli. Za chladna to jelo relativně normálně, bez cukání, na 3 válce, kontrolka nadále svítila. Servisák udělal diagnostiku a vyměnil cívku zapalování. Poté to několik dní jelo úplně normálně, kontrolka zhaslá. 
Dále se později znovu rozsvítila kontrolka motoru, a svítila bez přestání, s tím, že auto jelo normálně, jen mělo jakýsi nepravidelný chod na neutrál, když stojí, a celé se takto v klidu klepalo. Jinak mi na něm nic špatného nepřišlo. Odvezl jsem tedy auto do jiného servisu (doporučeného), kde provedli diagnostiku, zresetovali řídící jednotku a pár dní to opět jelo normálně, bez klepání na neutrál a bez kontrolky. 
Poté se kontrolka rozsvítila potřetí, již napořád. Odvezl jsem auto do servisu a tam po diagnostice a nějakých testech zastudena a zatepla konstatovali, že problém není v elektronice, ale mechanický. Podle nich jede auto na dva a půl válce, ze třetího válce něco uniká buď špatným ventilem nebo těsněním, to takto nejde určit. A doporučili motor rozebrat, sundat hlavu, rozvody, prohlédnout válce a všecko... Přičemž na tom je drahá hlavně ta práce, opravy mohou být jen malé. Cenu řekli cca 15 tisíc, ale může být i více,podle toho, co se najde. Vypadají solidně a jsou přes dobré známé, a vědí od koho jsem, takže by mě neměli chtít "oškubat". Pokud se závada neopraví, může se zhoršovat, téměř jistě se tak stane. 
V nejbližší době jsem chtěl auto prodat, díky zachovalosti a malému nájezdu členovi rodiny.
Co byste dělali na mém místě?  Cena auta dle inzerátů na obdobná auta na netu cca 55-75 tisíc (nemá rádio ani klimu). 
Pokud nechám motor otevřít, můžou tam najít další věci nutné k opravě a může tam zahučet i 25 tisíc, co já vím...jezdit s tím dál nejde a prodat to s touto závadou nepůjde, jedině za pár drobných, takovýchto ojetin je dost i bez vážné závady motoru. No a jediné, co mě ještě napadlo, je vyměnit celý motor, nebylo by to levnější a jistější, např. motor po nějakém havarovaném autě? Nemáte tip na nějaký servis v Praze či blízkém okolí, kde by třeba dělali jen Fabie a dokázali by poradit, co je lepší a co je levnější varianta?
Děkuji
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím, 

vlastníme Fabii II r.v. 2009 44kW s nájezdem 95 tisíc. V minulosti kolem 60 tis. byl dělaný katalyzátor, jelikož neprošlo emisemi. Před rokem přišlo i na hlavu s podpálenými ventily. 
Nicméně teď se potýkáme s dalším problémem.. Při jízdě když se pustí plyn dojde pokaždé k cuknutí. Po chvíli se začala objevovat blikající kontrolka motoru, která měla na následek, že auto jelo předpokládám v nouzovém režimu. Po opětovném nastartování se to vždy vrátí do normálu. Diagnostika píše chybu na druhém válci. Nechal jsem tedy vyměnit všechny svíčky, což nemělo žádný vliv. Koupil jsem tedy ještě novou zapalovací cívku, kterou jsem dal právě na druhý válec, bohužel beze změny. Zkusil jsem i prohodit je z druhého na třetí, ale také nic. 
Dnes se mi k tomu ještě přidala další kontrolka volantu, která zamezila přidání plynu nad 2000 ot. Bohužel nedokážu přijít na to, že se mi po nějaké době, co auto stojí začne klepat na dva válce (s blikající kontrolkou motoru) a auto poté nechce jet. V křižovatce je to pak o to nepříjemnější.. Ale když se znovu nastartuje zase to jede.. Na 12 km vzdálené trase se mi to stalo dvakrát, pokaždé když se nechalo chvíli běžet, tak začalo jít na dva válce. 

Bohužel v servisu do kterého jezdím nemají momentálně čas..

Děkuji za případnou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle, nedělal jsem to já, ale bylo to dělané v místním servise. 
Alespoň co mám na faktuře.. 
Rozvodový řetěz, šrouby hlavy, těsnění hlavy válců, gufero klikové hřídele, kluzák vodicí rozvodového řetězu, těsnění výfuku, ventilu výfuku, gufera ventilů, O-kroužek vstřikovače, těsnění sání, termostatu, tmely a přebroušení hlavy. 
Celé to vyšlo na 19,5tis. 

 

Svíčky v jakém stavu nedokážu určit, ale nechával jsem je měnit zhruba před měsícem. Cívku před dvěma týdny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až budou mít čas, tak to nechám přeměřit.. Ale jestli to bude opětovná závada, tak mi to nepřijde úplně normální.

 

Bylo to měněno před rokem a s autem jezdím jenom do práce (cca 10km), na delší trasy mám jiné auto. 

Nevíš z jakého důvodu k tomuto dojde ? Nebo jak tomu předejít ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak auto bylo již v servisu. Bylo mi řečeno, že to mechanický problém není, ale zjišťují, co by to mohlo být. Komunikovali jsme pouze telefonicky, ale i komprese byla prý v pořádku. Nedokážu určit, zda to byla lživá informace nebo ne.. 

Nicméně auto tam z původních tří dnů bylo přes 8 dní. Nakonec mi bylo řečeno, že byl zoxidovaný nějaký kabelový svazek motoru. Fakturu mi ještě nevystavili.
Při předchozí opravě podpálených ventilů společně s hlavou se auto neskutečně ztišilo a zklidnilo. 
Když jsem auto teď dával do servisu tak se chovalo úplně stejně jako při před první opravou, možná to bylo ještě horší.

Nyní se auto opět zklidnilo, dá se říci, že se téměř neklepe. Je to fakt minimální klepání, ale mám zkušenost, že tyto auta se klepají nejspíše normálně. Chovalo se tak i půjčené přímo ze Škodovky. 

Po otevření kapoty jsem zjistil, že je přetěsněný komplet motor, olejová vana, hlava, u bloku i prostor, kde jsou rozvody. 
Zjistil jsem to tedy tím, že předtím tmel byl zelené barvy. Teď je šedý a kompletně po celém motoru. Jsou ještě i viditelné zbytky po zeleném tmelu, který tam byl předtím.


Při předávání mi bylo řečeno, že to byl ten kabelový svazek, ale na místě jsem to nekontroloval.

Potom jsem jim volal a na otázku proč byl celý motor rozdělávaný včetně olejové vany mi bylo řečeno, že to není možný. Musí se zeptat ještě mechanika :D Jsem teda zvědavý s čím teda příjdou.. 
Konzultoval jsem to i s pár mechaniky, ale žádná kabeláž aby se musel rozdělávat celý motor tam není.. 
Spíše mi přijde, že opět udělali hlavu a snaží se to uhrát na to, aby mi nemuseli poskytovat žádnou záruku. Jelikož od minulé opravy to bylo rok, takhle bych zaplatil materiál a nemusí na to dávat žádnou záruku. 

Co si o tom myslíte ? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na zoxidovaný kabelový svazek trpěly Fabie 1 generace.  https://forum.skodahome.cz/topic/21515-k%C3%A1blov%C3%BD-zv%C3%A4zok-a-probl%C3%A9my-s-n%C3%ADm-s%C3%BAvisiace/

Vem si sebou někoho kdo tomu trochu rozumí a ať ti ukážou místo, kde to bylo zoxidované a jak to opravili.

Podle toho nového přetěsnění motoru to opravdu vypadá, že byly problémy s tlaky, jinak by do toho nelezli.

Editováno: , autor: Petr L.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...