Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Som mesiac po výmene a taktiež 4 roky a zobral som staré chcel som vidieť či sú poopalované, ale celkom opticky dobré.

Celkom bolo cítiť na tom že sú nové, auto bolo také živšie.

Vloženo (editace)

@Eric_ Tak by mne zajímalo, zda při výměně těch svíček dávají bacha na tu jejich správnou polohu tak, "aby kostřící oblouček byl umístěn smerem k výfukovým ventilům" z důvodů lepšího chlazení svíčky podle příslušné TPI. Nevíš náhodou? Dotaz pokládám jen proto, že mě to zajímá, zda se to opravdu sleduje a vzhledem k tomu, že mě to také čeká příští rok. Mimochodem, kolik jsi měl najeto?

Polohování zapalovacích svíček v hlavě válců.pdf

Editováno: , autor: rudasn
Dodání dotazu
Vloženo

@rudasn no, co jsem se bavil s jedním mechanikem, tak ono se to až tak sledovvat nemusí, protože pokud na dotažení svíček používají momentový klíč a dotahují na těch požadovaných 22Nm, tak ta svíčka na tento moment skončí právě v této požadované poloze.

Vloženo (editace)

Teoreticky by měli používat momentový klíč, ale praxe bývá mnohdy jiná. Navíc při dotahování hraje svou úlohu řada proměnných jako je stav závitu na svíčce, stav závitu na hlavě válců, jejich tření atd, proto tam existuje nějaká stupňová rezerva, ale už jsem zažil, že při dotažení na 22Nm byla svíčka otočena o 180°. Nehledě na tom, že ze zkušeností vím, že svíčky Brisk mají jinak stočený závit než třeba NGK.

Editováno: , autor: los pakos
Vloženo

@ski1961 Dík za odpověď. Vzhledem k tomu, že strojařině rozumím, je argumentace techniků "pochopitelná". Jenže se v tomto případě jedná o teoretickou úvahu, že je vše přesně vyrobeno (v mezích rozměrových úchylek) a neuvažuje se o opotřebení závitu v hlavě motoru. Proto je ze strojařského hlediska pochopitelnější odpověď kolegy @los pakos, který toto právě ve své odpovědi zmiňuje. Chápu techniky, ale pokud se opravdu jedná o "nutnost" správné polohy kontaktu zapalovací svíčky, pouhým dotažením předepsaným momentem to není přesně zaručeno. V tomto moje pochybnosti trvají a je jen otázkou, jak moc by to v rpovozu vadilo, aby nedošlo k porušení svíček, jako je v příkladu uváděno. Snad zde někdo napíše další pohledy o důslednosti servisáků, či jejich "nedůslednosti" s návazností na osobně zažité problémy s touto problematikou, popř. zda je vůbec někdo "získal" .... Jinak děkuji všem za podněty, které budou určitě všem přínosem.

Vloženo (editace)

Aby i přímo z výrobního závodu mělo auto tzv. správně zpoziciované kontakty zapalovacích svíček, tak dodržet jen ten předepsaný utahovací moment 22Nm , tak to nevím jestli bude stačit. Opravdu některé zapalovací svíčky vhodné pro motory Tsi, mají jinak řezaný začátek závitu vůči té vnější elektrodě, ( viděl jsem na vlastní oči), takže jen podle utahovacího momentu se asi netrefíte.  Možná tak jen originál svíčky  ze Škodovky a i to úpřímně pochybuji. To by na každé svíčce musela být nějaká vnější značka třeba nesmazatelnou fixou na tom bílém izolátoru, která by byla v souladu s pozicí té vnější elektrody , abych to zvnějšku byl podle značky  schopen natočit do té správné pozice. 

Já , když jsem měl motor 1.2 Tsi, tak jsem pozici svíček vůbec neřešil, utahoval jsem to buď na těch předepsaných 22Nm a kolikrát, když jsem  neměl k dispozici momenťák a měnil jinému, tak jen podle zkušeností s tzv. citem.  Nikdy, opravdu nikdy při dalších následných výměnách nebyl žádný problém , ani při provozu motoru , ani na vyndaných svíčkách nebyla žádná závada vidět.  

Sami tady někteří píšete o opotřebeném závitu, dále třeba zapečený olej a karbon na části závitu apod, těch věcí co tzv. rozhodí pozici svíčky  při následné výměně svíček a při jejich dotahování na předepsaný moment je více. 

Nemusíte s mým postupem a názorem souhlasit,  ale připadá mi to, že Škodovka dělá z komára velblouda a měla by si spíš vyřešit svoje konstrukční přešlapy a neodzkoušené věci na svých motorech. Potom jenom hledá, jak by se z odpovědnosti vyvlékla, jak to jen jde. Prý čepujeme špatné palivo, nejezdíme předepsaným stylem a otáčkami vůči výdrži motoru, používáme špatný motorový olej a teď dokonce i  špatně měníme svíčky atd. atd. Těch podobných keců od tzv. fundovaných přejímacích techniků v AS jsem slyšel za léta opravdu hodně.........

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo

@DušanV Přesně jsi popsal to, co si myslím i já. Škodovka dala do požadavků "dílensky nesplnitelné", snad jen přísným kontrolním dohledem a při případných takových závadách je "krytá", i když požadovala nesmysl. Také jsem z těch, co doufá, že tenhle nemožně splnitelný požadavek na 100% nebude mít zásadní vliv a nebude se projevovat zobrazenou závadou, snad jen v extrémních podmínkách, které se mě netýkají. Podle všech názorů od zdejších diskutujících vyplývá nutnost dodržení utahovacího momentu a tím to "hasne". Popsaná závada se dle Vašich názorů u nikoho neprojevila. Díky všem za svoje názory a zkušenosti ohledně svíček při jejich výměně.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Jenom malý poznatek k těm utahovacím momentům bych si dovolil. Každý utahovací moment na šroubovém spoji ve vozidle má také svojí toleranci. U momentu cca 20 Nm to je převážně tolerance +/- 0,8 Nm. A už jste někdy zkoušeli momentový klíč na stolici? Ať je to klíč s pevným či seřizovacím momentem, tak je opravdu malá pravděpodobnost, že se třeba při čtyřech pokusech trefíte alespoň dvakrát do stejného momentu. Lítá si to klidně o 1 Nm i více a to je řeč o stolici určené k měření momentu. Když si k tomu přičteme opotřebení závitu, nějaký ten karbon, nečistoty a mastnotu, může se klidně stát, že místo požadovaných 22 Nm to utáhnete klidně i o 2 až 3 Nm víc a myslím, že se vůbec nic nestane, tedy pokud to nebude zrovna soutěžní speciál :-)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo (editace)

@jjjlll Dříve bylo napsáno:  (los pakos  6. února)

Právě jsem měnil svíčky při 120t km, pokud si je chce někdo měnit sám, tak se podělím o zkušenosti:

Vše jsem dělal podle dílenské příručky nebo alespoň demontáž.

Sundání sání včetně filtru proběhlo bez problémů.

První problém nastal u sundání cívek ze svíček, ale s tím jsem počítal, člověk se prostě nesmí bát zatáhnout.

Druhý problém nastal při odšroubování svíček z motoru, prodloužený nástavec z gola sady se nevešel do otvoru, musel jsem ho osoustružit, evidentně je vše děláno tak, aby se normální člověk nedostal k výměně svíček. Ještě že nejsem normální člověk.

Dotáhnutí uvedeno 22Nm, já dotahoval na 23Nm. (Jsem prostě rebel)

Cívky jsem zespodu ničím nepotíral, beztak tam ani předtím nic nebylo.

Práce na cca 1 hodinu včetně výměny vzduchového filtru.

Příště by to mohlo být i rychlejší.

Editováno: , autor: rudasn
zvýraznění odpovědi
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Vloženo (editace)

Někdo zde na fóru uváděl, že pomůže fígl sundavat cívky na teplém motoru,

naopak svíčky se za tepla dělat nemají. Já bych raději izolátor na nových svíčkách

silikonem potřel.

Editováno: , autor: Sudetak
  • o 4 měsíce později...
Vloženo
před 43 minutami, nicco napsal:

Mam 48.000km a 4 roky. Muzu tam nechat svicky jeste rok a vymenit po 5let/60000km?

Tak pokud to není ofiko prohlídka v AS po 4 letech, tak bych to neměnil, ale pokud je to pravidelná prohlídka v prodloužené záruce, tak ti je vymění, protože jejich bible jim říká na svíčky 4roky nebo 60 tkm :-)

Vloženo (editace)

V zaruce uz neni, rekl bych jim, at je nechaji na priste. Snad se tedy nerozpadnou a nepadnou do valce.

Editováno: , autor: nicco
  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Takže když mám u 1.2 TSI stáří auta 6 let a najeto 36 000 km, tak bude stačit, když je vyměním až při příštím oleji za dva roky? To bude mít auto cca 46 000 km. Auto jezdí spíše kratší trasy cca 5 -20 km. Díky

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Docela by mne zajímalo jak je to s pozicováním oněch kontaktů na svíčkách.

Zrovna dnes jsme měnili svíčky na F3 1.2 TSI CJZD, objednány svíčky (04E 905 601 B), originál v krabičce VW. Při demontáži jsme si označili polohu ořechu vůči hlavě abychom zjistili jak byly svíčky z fabriky namontovány. Překvapilo mne že kostřící kontakty byly skutečně všechny naprosto ve stejné poloze tak jak popisuje TPI (!)
Nové svíčky ale při dodržení momentu 22Nm jsou otočeny i o 180° oproti správné poloze. Navíc je každá jinak - závity na originalních svíčkách rozhodně nejsou přesně řezány s ohledem na správnou pozici, v porovnání s původní svíčkou je to vidět pouhým okem že závit začíná jinde ...
Kdybysme neměli poznačenou pozici kontaktu na ořechu, asi by byla spokojenost že je dotaženo 22Nm, a tedy namontováno ve správné pozici. No jo, to su celej já, detailista až za hrob :-/
Přetáhnout svíčku o 180° se docela obávám, to asi nebude nejlepší řešení. Nějaký jiný nápad ?

Editováno: , autor: gekk

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...