Přejít na obsah

Klimatizácia - zápach


Sinister

Doporučené příspěvky

Ano pokud clerfayt hodil sonax do sání z venku do šípu a nepustil vnitřní okruh, tak látka jen profičela jednou přes filtra a šla z auta ven, většinu plísní která smrdí to jen podráždilo, pokud pustil vnitřní okruh dle návodu a dal to z venku tak auto nic nenasálo, tak jako tak k ničemu.

 

Je třeba pustit vnitřní okruh na max. Cold a pustit AC u OII hodit sprej přímo pod nohy spolujezdce kde to nasává vzduch, nechat působit 15 minut aby to vyhubilo co nejvíce plísní a sporů. Nicméně já u climatronicu nechávám auto s AC vždy zapnuté non stop a problém se zápachem nemám, když člověk ručeně u automatu AC vypíná tak to obvykle začne smrdět, dosušovat můžete jak chcete...

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

15degren:

 

1) jen debil by foukal sprej z venku s aktivovaným vnitřním okruhem, ale jako pokus z někoho dělat debila - dobrý.

 

2) když to stříknu do sání ventilátoru, nejde to na filtr, ten je vyndaný (pro nechápavé samozřejmě musí být filtr box zavřený, aby tamtudy směs neunikala) a ventilátor směs spreje žene rovnou na výparník. To je nejúčinější, protože výparník dostane přímý zásah. Sprej stříká pár minut a to bohatě stačí. Navíc to čistí i všechny výdechy a interiér. Rovnou ven z auta to nejde, jde to do interiéru. Po vystříkání spreje ještě přepnu na vnitřní okruh a chvíli to honím v autě kolem dokola.

3)foukat sonax pod nohy spolujezdce je další hovadina. U OII tam žádné sání není. To sání je o dost výše z poza palubky. Takže od nohou do sání vnitřní cirkulace vede dost dlouhá a klikatá cesta (kolem kastlíku, konzole, přes izolaci….). Vše je tam pak mokré a na sání se dostane sprej hodně naředěný. Když to foukneš z venku rovnou do klapky recirkulace, je to k ventilátoru asi 5 cm :-).  (sice je v návodu to o nohou spolujezdce. Jenže výrobce musí udělat návod na sprej universál pro všechny vozy a jednoduchý. A ne tam laikům vysvětlovat, jak se dostat co nejblíže k výparníku pro každý vůz vzlášť).

4) Dávat ventilátor na max. je totál píčovina. Pak to nasává zbytečně moc vzduchu a sprej se tím zbytečně ředí.

5) Mít zapnutý kompresor klimy během desinfekce je další nesmysl. Pak je výparník orosený od kondenzátu.Tento kondenzát pak desinfekci zbytečně ředí a zabraňuje přímému kontaktu. Neřkuli může výparník namrzat a to pak je desinfekce úplně zbytečná.

6) Dosoušet klinu po jízdě je dobrá věc. Jen je třeba to nechat minimálně 15 minut. Z vlastní zkušenosti vím, že výparník osychá docela dlouho. Nicméně nechat klimu zapnutou pořád je taky řešení.

 

Ono čistit klimu je jednoduché, ale hodně návodů a postupů je zcestných. Je jen na každém soudruhu z čeho si vezme příklad.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě jedna věc je pro hygienu klimy na píču.

 

A to jsou automatické myčky.

Myčky recirkulují kvůli ekologii a úspoře vody (která by v Africe napojila mnoho roztomilých hrdlořezů) mycí vodu pořád dokola. A o technickém stavu čističky této recirkulované vody máme svoji představu…. V té vodě je pak naprosto vše. Včetně zbytků výkalů, pylu, olejů, chloridů  a jiných sraček co máme na špinavých autech. Takže pak myčka vesele stříká kvanta této sračky na čelní sklo a odtamtud  to klidně šplíchá i na sání ventilátoru. Trochu tomu můžete v myčce pomoci aktivováním vnitřního okruhu a vypnutím ventilátoru,  aby to aspoň nenasávalo do interiéru přes celý trakt klimy aerosol této mycí vody. Jenže kterou naší Fifinku toto napadne, když se rozhodne jet od holiče ještě do myčky umýt auto? A pak doma Fifinka otravuje, že jí furt smrdí v autíčku a desinfekce klimy pomohla jen na týden.

 

Za mě myčku nikdy. Na to mám svojí klimu moc rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja len neviem pochopiť jednu vec... Clerfayt hore píše že zapnutá klima pri čistení je hlúposť.. Ja to beriem lebo presne jak to napísal to dáva zmysel. Čo mi ale nejde do hlavy je jedna vec. Ten vzduch cez výparník prúdi bez ohladu na to či je kompresor zapnutý alebo nie. Prečo potom ten zápach v aute nie je stále, ale iba keď sa zapne klima kompresor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klimu nevypínám a přesně před 20 minutami jsem zjistitl jaké to může mít neblahé důsledky. Od té doby, co se oteplilo, si lámu hlavu proč klima málo chladí, občas se mi zdálo, že nechladí vůbec. A dnes jsem na to konečně přišel - klima byla vypnutá. Prostě mi vůbec nedošlo, že tam to tlačítko je. Zajímavé ale je, že i s vypnutou klimou jsem byl ochoten věřit, že trochu chladí :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 4. 2018 na 8:49, 15degren napsal:

Nicméně já u climatronicu nechávám auto s AC vždy zapnuté non stop a problém se zápachem nemám, když člověk ručeně u automatu AC vypíná tak to obvykle začne smrdět, dosušovat můžete jak chcete...

No vidíš a já klimu vždy před koncem jízdy vypínám a za skoro 7 let provozu mé OII mi nikdy nezasmrděla. Systém jsem nechal pročistit zatím jen jednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím, mám stejný problém s mojí O3. Měl jsem již dvakrát na čištění ozónem v autorizovaném servisu. Auto je 2 roky staré a začlo nedávno při náběhu klimy ve vedrech smrdět. Dnes je to po druhém čištění, ale stejně mi po pár jízdách přijde, že se to bohužel asi vrátí. Co myslíte tedy, že je dobré provést pokud by to nezmizelo? Pročetl jsem celé téma a nápadů zde padlo tolik, že nevím který vybrat... Díky za rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to nepůjde vyčistit a je opravdu zarostlý výparník, pak už pomůže jen jeho výměna. 

 

Jinak klimu čistím tak, že demontuji ventilator, nasunu hadičku k výparníku a ucpu ručníkem ať pěna nemůže zpět do vozu. Pak tam narvu půl pěnového čističe, který logicky prostoupí celým výparníkem (je to i slyšet, jak pěna "roste"). Nechám chvíli tak, pak to vydělám, vrátím ventilátor a vyměním origo kabinový filtr s uhlíkem. Toto pomohlo vždy, i když zklamal ozon. 

Pěna zabije bakterie a spláchne je s sebou do odtoku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 16. 9. 2018 na 9:37, michal2009 napsal:

Pokud to nepůjde vyčistit a je opravdu zarostlý výparník, pak už pomůže jen jeho výměna. 

 

Jinak klimu čistím tak, že demontuji ventilator, nasunu hadičku k výparníku a ucpu ručníkem ať pěna nemůže zpět do vozu. Pak tam narvu půl pěnového čističe, který logicky prostoupí celým výparníkem (je to i slyšet, jak pěna "roste"). Nechám chvíli tak, pak to vydělám, vrátím ventilátor a vyměním origo kabinový filtr s uhlíkem. Toto pomohlo vždy, i když zklamal ozon. 

Pěna zabije bakterie a spláchne je s sebou do odtoku.

jak spláchne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Wittmann napsal:

prd odteče, většina tam toho zůstane a stane se živnou půdou pro další...

Nejsem bakterie, ale uživatel. A jako uživatel můžu potvrdit, že po takové desinfekci nemusím na klimu 2 sezóny sáhnout. Pak to zase preventivně po 2 letech dělám znovu. Na smrad jsem háklivý a nesnesu ho v jakékoliv formě, natož kyselisko z klimy a od psů. Ozon jsem foukal do auta hodinu a stejně jsem to musel po týdnu vydesinfikovat touto cestou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 9. 11. 2018 na 16:13, michal2009 napsal:

Nejsem bakterie, ale uživatel. A jako uživatel můžu potvrdit, že po takové desinfekci nemusím na klimu 2 sezóny sáhnout. Pak to zase preventivně po 2 letech dělám znovu. Na smrad jsem háklivý a nesnesu ho v jakékoliv formě, natož kyselisko z klimy a od psů. Ozon jsem foukal do auta hodinu a stejně jsem to musel po týdnu vydesinfikovat touto cestou.

otázka je jetli tu chemču pak jeden nedejchá zbytek roku?

ale mám podobnou zkušenost, ozon nevydrbe všechno, nevím jak je to možně, ale je to tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Já jsem už od minulého vozu což byl Golf VII používám toto https://www.youtube.com/watch?v=FfDA-151Xs4. Nesnáším opravdu smrad s klimatizace a dokonce minulý rok jsem jsem jel s kamarádem v jeho autě a smrděla klima tak až se to opravdu nedalo a po týdnu jsem musel na plicní protože jsem nemohl dýchat a trvalo to asi tři týdny než se to vyléčilo. Tak to nepodceňujte. Tento přípravek nevoní jako nové auto jak píšou ale většině lidí se ta vůně líbí. Já klimu dezinfikuju a měním filtr 3x ročně a žádný zápach nikdy nebyl cítit. filtr dávám od Mann ten žlutý který má pohlcovat přes 90% bakterií. Jednou mi servisák řekl ať klimu nevypínám a nechám jí běžet celý rok. Dělám to tak a vše funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...