Jump to content
Ady2410

CITIGOe iV

Recommended Posts

Jasný, asi budou dělat ročně test baterií přes diagnostiku, jako japonci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otázka je, co ten servis bude stát, běžné CitiGo mělo předplacený servis standard na 5let/150tis km za 39 490, CitiGo iV má to samé za 14 700.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen drobná poznámka k servisu a údajně levnějším elektromotorům - například na VW VII e-Golf stojí nový elektromotor aktuálně 130 000 / 142 000 Kč dle výkonu, výkonová řídící elektronika 90 000 Kč, trakční baterie 479 000 Kč (lze měnit jednotlivé moduly za cenu od 11 000 do 19 200 Kč za kus dle velikosti a umístění). Osmiletá záruka na baterii tam platí za podmínky "že byla provozována v souladu s doporučením", přičemž napěťový management jde podrobně diagnostikovat = všechny uživatelsky ovlivnitelné stavy, jako třeba častější vybíjení a nabíjení nadoraz etc, které zkracují životnost baterie, vám hodí na hlavu a máte po záruce. Tady to nebude jiné.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 8 hodinami, Pawouk napsal:

Jen drobná poznámka k servisu a údajně levnějším elektromotorům - například na VW VII e-Golf stojí nový elektromotor aktuálně 130 000 / 142 000 Kč dle výkonu, výkonová řídící elektronika 90 000 Kč, trakční baterie 479 000 Kč (lze měnit jednotlivé moduly za cenu od 11 000 do 19 200 Kč za kus dle velikosti a umístění). Osmiletá záruka na baterii tam platí za podmínky "že byla provozována v souladu s doporučením", přičemž napěťový management jde podrobně diagnostikovat = všechny uživatelsky ovlivnitelné stavy, jako třeba častější vybíjení a nabíjení nadoraz etc, které zkracují životnost baterie, vám hodí na hlavu a máte po záruce. Tady to nebude jiné.

 I tenhle Pawoukův příspěvek celkem dobře  a přesně ukazuje co ta elektrifikace aut bude obnášet .

Já to tvrdím pořád, že pro lidi zvyklé na spalovací motor, to je na pikaču. Ale nebojte se, oni nám ten "pozitivní" názor na elektromobily pomalu a neustále vtlučou do hlavy. A tak za pár let, bude ten co miluje benziňák/nafťák za exota, ne-li za podivína. Propaganda je všemocná, pracuje pomalu, ale jistě a efektivně, jako třeba ten kůrovec. O tom by mohl vyprávět i jistý německý  ministr propagandy z válečných let, že ! Individuální motorismus bude za x,y let ryze snobská a drahá záležitost. Berte to jako můj názor..........rád bych se mýlil.

Edited by DušanV
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sice pravda, ale kde budu nabijet? Bydlim v bytovce se spolecnym parkovistem ... Udelat nabijeci stanici je darda a i kdyby ji CEZ zaplatil, budu se hadat se sousedem kdo ma mene nabito? Kdo ma dum, v pohode ...  Pojedes nekde na vylet a budes dobijet kde? Na tech par stanicich? Co kdyz se tam sejdete 2-3, to se tam pozabijite ... Myslenka dobra, jen kupa veci okolo nedomyslena a Nemci to porad zenou dal a dal ...

Edited by danikd
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panelákový obyvatel není typický zákazník elektroauta.

Pro firmy co popojíždějí po městě a mají samostatné parkování s možností dobíjení dobré.

Pro mne osobně to je prostě starost navíc. Myslet na to že večer kabel připojit a ráno kabel odpojit. Plánovat cestu kde je nabíječka.

Uvidíme co vodíkový pohon ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

V práci bych ho bral - nabíjení není problém, nějaké elektromobily už firma má a je to provoz čistě po okrajových částech Prahy - na tento provoz je to auto jak stvořené. A nestojí zdaleka tolik, jako ty  nesmysly za mega, co u nás koupily. Tak ve skrytu duše doufám, že se třeba na mě usměje štěstí.

 

před 14 hodinami, HWSpeedy napsal:

Blbá otázka, neměl být právě u CITIGOe iV dojezd přes 300 km?

Lihium-iontový akumulátor uložený v podlaze vozidla disponuje kapacitou 36,8 kWh. Dojezd vozu, jehož hmotnost činí 1139 kg, dosahuje dle metodiky měření WLTP v národním standardu EU až 260 kilometrů v závislosti na profilu trasy, stylu jízdy a zatížení vozidla. Spotřeba elektrické energie modelu CITIGOe iV činí 12,8 kWh/100 km - to píšou v tiskové zprávě. Abych pravdu řekl, v těch metodikách se nevyznám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já jen že když přišly první zprávy, tak se psalo dojezd přes 300 km. Teď tam mají přes 235 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Up!, Citigo, Mi byly od prvopočátku konstruovány s výhledem na elektropohon, proto aku pod podlahou, věřím že to auto bude mít perfektní jízdní vlastnosti

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 9 hodinami, HWSpeedy napsal:

No já jen že když přišly první zprávy, tak se psalo dojezd přes 300 km. Teď tam mají přes 235 km.

Ale jak psal Pawouk, uvadi se take spotreba 12,8kWh/100km pri 36,8kWh baterce ... coz by bylo tech 300km skoro dalo - chtelo by to osvetlit ze strany SA 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, gabuliatko said:

Panelákový obyvatel není typický zákazník elektroauta.

Pro firmy co popojíždějí po městě a mají samostatné parkování s možností dobíjení dobré.

Pro mne osobně to je prostě starost navíc. Myslet na to že večer kabel připojit a ráno kabel odpojit. Plánovat cestu kde je nabíječka.

Uvidíme co vodíkový pohon ...

Nesouhlasím... v panelákových bytech bydlí hezkých pár lidí, kteří na to mají peníze, dokonce i pár eko-fanoušků. A s tím, že nabíjení u baráku je OK, bych byl opatrný. U nás by se třeba znovu musela předělat přípojka (vlastně až k trafu), je to tam na ampéry napnutý jak kšandy a aby taková Tesla mohla jezdit, tak musí být celou noc na 16A/400V (to jsme cca na 6kW, superchargery dělají 120kW i víc!) - to moc nezbyde na zbylé spotřebiče v domě. Při rychlém googlení se tesla ze zásuvky dobije asi tak tempem dojezdu 30 km/hod. Pro firmy je to zcela OK, ostatně mlíkaři (atd.) v Británii už to používají desítky let. Jenže ten povoz za hranice města nevyjede, což by mi asi vadilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řešilo se to na SVJ a komplet příprava na elektroauta je v širším centru Prahy skoro všude momentálně nereálná. Přesně jak je uvedeno výše v příspěvku, musely by se natáhnout kabely od trafostanice. Podotýkám, že to není panelák a má to dvě patra podzemních garáží. Tzn. neřešíme to, že jde o nekryté parkoviště.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No prave, auta jsou jedna vec, ale to vse okolo... vim jen co rikal kamos v autorizaku, jake budou mit problemy s posilenim elektriky kvuli elektroautum, pak smao mrte skoleni, vyhlaska 50 ... bude je to stat nemale penize...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bojler A to je to ještě novostavba. Paneláky jsou v hlíně (i trasa k nim) a nebylo na to šáhnuto 30 let. Taky už se řešilo, že se hlavní přívod do vchodu přepálil - lidi snad 3 dny bez elektriky. Je víc a víc spotřebičů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bude to zajimave ... kazdopadne si muzeme vesele dal uzivat ty svoje atmosfery ...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono taky by tam správně neměla být jen zásuvka, ale z logiky wall box a řízení nabíjení podle potřeby auta/domu

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 20 minutami, Kuchar7 napsal:

Bohatá nabídka služeb, jakou svět neviděl 🤪

image.thumb.png.a70d7d33cd8c4946b4454d4b4c22ffd1.png

Bohaté služby budou až za 14 dní :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: pravda, je to jen kabel, je tam na obrázkuv konfigurátoru a, tedy pro nabíjení z 230 V a Wallboxu

 

a v ceníku je uvedeno: Propojovací kabel pro veřejnou dobíječku (Menneskes) 

 

185854632_Vstiek.thumb.JPG.ef419578e044550c20c8acc249def1fd.JPG

Edited by guest100

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak už je to tady, podle mého prodejce je cena pro prvních 500 ks, pak se bude zdražovat, jinak prodejce má celý letošní příděl včetně předváděčky prodán

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kolik ten prodejce má letošní příděl, 2-3 kusy, nebo větší prodejce 4-5 kusů ? Směšná čísla.

I tak tomu el. Citigu nedávám moc šancí. Dle mne kupují firmy, pozéři a lidi co se chtějí ukázat. Fyzická osoba tj.  obyčejný a logicky uvažující smrtelník s průměrnými příjmy a zdravým rozumem si ho v současné době nekoupí. Možná ještě tak pro manželku, milenku pro jízdy po městě apod., ale to musím být ochotný do něj investovat. Moc takových osob asi nebude. Kupovat hromadně budem snad za pár let, až nám legislativa a výrobní programy automobilek neumožní nic jiného.

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...