Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

22 hours ago, Jaro87 said:

Veď zmeraj napätie voltmetrom a podľa tabulky vieš ako je nabita. 

IMG_9247.jpeg

Toto bude skôr tabuľka pre klasickú baterku. Pre AGM je posunutá jemne nahor, tam má plne nabitá a už odstáta baterka 12,8 V a napätie krátko po nabití je okolo 12,85 V.

V 1. 12. 2023 na 15:30, Petr Svetr napsal:

Zeptám se zdejších odborníků, mám baterii 68 Ah / 380 A AGM, v klidovém stvu má baterka 11,9 - 12,0 V, je tedy nejspíš po smrti co?, auto je 08/2019 a najeto má jen necelých 60 tis. km

Tak jsem na CTEC nabíječe spustil regeneraci a po odstátí má baterka 12,6 V, asi nic moc

Napätie môže byť... No či má aj štartovací prúd.

Chápu, možná než konstatovat, je někdy lepší poradit. Bez zátěžáku to nejspiš doma nezměřím, nebo se pletu? 

Přesně tak. Za "mladších" let jsem chtěl mít tohle:

6415) Zkoušečka olovněných baterií typ ZB2 | Aukro

 

Pěkné retro, ale jak je vidět na stupnici, měří se tím po článkách, což je s dnešními autobateriemi úplně nemožné (nejsou dostupné špunty, natož propojky). Ten svinutý plíšek uprostřed je právě odpor.

Tak dnes po regeneraci baterky a nabití cesta 540 km, v podstatě stále po dálnici popojizdeni v kolóne cca 25 km a cca 1/2 se světly a výhřevem všeho a po uklidnění auta, 4 hodiny po dojezdu, má baterka 12,46 V. 

Jak sledujes napeti baterky po uklidneni a zamceni auta? 

Zapoj do série ampérmeter a zmeraj prúd... 

Napätie je ok... 

@JSvoboda voltmeter za 3 eura do 12 zásuvky :) Nechám ho tam cez noc a rano predtym nez odomknem auto cez okno vidím stav.

Odber to nemá žiadny.

@Petr SvetrPetr inak písali sme obidvaja do mojej témy kde mi niekedy nenabehol po naštartovaní klakson a tempomat.

Minulý týždeň som vymenil novú baterku - dal som AGM Exide EK700

So starou Vartou som mával kludove napätie 12.5 resp 12.6V, čo je vraj pre AGM nie už optimálne.

Teraz mám 12.9V resp. 13.0V

A ako bonus, problém sa ovtedy neprejavil. Je to síce ešte len týždeň ako vravím, ale zato boli teploty -14 C.

Po cca mesiaci uvidím reálnu vzorku a potom uzavriem príslušnú tému.

Mam 2 auta octavii 3 a S3 a u obou mam exide ek700. U obou mam klodove napeti i po dlouhe jizde se stalym dobijenim ( pod 5 stupnu nabiji stale) mam u o3   12.6V a S3 12.5V.  O3 je skoro zebrak a s3 LaK. Nechapu kde ty mas 13V  :)

 

Jinak voltmetr do zapalovace mam taky uz 2 roky v aute. Proto jsem se ptal kolegy jak zjistuje stav napeti. Protoze je jine po jizde, je jine po par hodinach zamceneho auta a je jine po odemceni dveri :)

Upraveno od JSvoboda

JSvoboda:

Moje auto tedy rozhodně když je pod 5° nenabijí stále (myslím nabíjecí napětí 14,4 - 14,8V)

Záleží na verzi jednotky Gateway.

Já mám index AA HW: 512 SW: 5366

Většinou když svitim denim svicenim tak nabíjí 14,8V ale jakmile je baterie zhruba na 60% nabita napětí začne klesat. Můžu to ovlivnit když zapnu vyhrev sedadel ale i to přestane pomáhat když je baterie nabita na zhruba 80%

Když rozsvitim hlavní svetla tak se nabíjecí napětí drží na 13,3V. Když svítí hlavní svetla tak nepomáhá ani výhřev sedadel. Jakmile je kapacita baterie někde okolo 60 - 70% klesne nabíjecí napětí na 12,9V.

Nabil jsem baterii nabíječkou Ctek a zhruba 4h po nabíjení byla baterie na 92%. Po první jízdě od nabití nabíječkou auto nenabijelo (napětí 12,5V) a až když klesla kapacita baterie někam k 70% zaclo trochu nabíjet.

Auto nikdy nenabije baterii na 100% (tedy alespoň to moje)

Jak už tady někdo psal je to hrozný algoritmus kdy a jak to nabíjí. 

Jo to jsem uz tez nekolikrat v minulosti psal  a beru to jako standart ze se baterie udrzuje na 70%  zhruba. Proto me zajimalo kde a jak nameril kolega tech 13V :)

Batériu som do auta vložil úplne nabitú.

A tým že teplota vonku je stále pod 0 a denne jazdim 30 km do práce a 30 späť, tak mi to prakticky drží 100%.

Vidím to na voltmetri kedy sa napätie pohybuje od 14.7 do 15.0 V

 

Pripojil som aj jednoduchú diagnostiku OBD II MS310 FOXIGY a tam mi pri teste batérie ukazovalo hodnoty zhodné s voltmetrom do zásuvky na 12V, takže chybu merania vylučujem.

 

No jo to je ale hodnota napeti nabijeni a ne napeti v klidovem stavu ...  Takze jeste jednou, napeti 13V je tedy jedna z hodnot nabijeni a nikoli stav napeti v klidu... 

Dobre tak ešte raz po lopate.

Nova baterka, vkuse minusove hodnoty vonku.

Voltmeter na 12V v zasuvke.

Zamknem auto 07:00.

15:30 k nemu pridem a cez okno vidim 13.0V

Odomknem ma 12.5/12.6V

 

So starou baterkou som takto cez okno videl 12.6V

Po odomknuti 12.1/12.2V

Tak jsi trefil asi sakra dobry kus ... Po tolika hodinach v zime a na baterce 13V...   videl jsem max 12.6/7V  a zkousel jsem to u 5 aut uz jsem to zde popisoval par stran zpet. 

To je opravdu divné, že tam je 13V po x hodinovém stání venku v mrazu.

Baterie stale krmi vsechny jednotky v aute (neberou moc ale něco preci).

Mel jsem tady spousty baterek (nových) které když jsem nabil a nechal 8h odstat tak ani jedna nikdy neměla 13V.

Nemůže trošku svindlovat ten voltmetr kterým to meříš?

 

Já bych u zařízení s výrobní cenou 1€ nejásal...

před 11 hodinami, Mino - TATRY napsal:

@Petr SvetrPetr inak písali sme obidvaja do mojej témy kde mi niekedy nenabehol po naštartovaní klakson a tempomat.

Minulý týždeň som vymenil novú baterku - dal som AGM Exide EK700

So starou Vartou som mával kludove napätie 12.5 resp 12.6V, čo je vraj pre AGM nie už optimálne.

Teraz mám 12.9V resp. 13.0V

A ako bonus, problém sa ovtedy neprejavil. Je to síce ešte len týždeň ako vravím, ale zato boli teploty -14 C.

 

ano, jak jsem zregeneroval baterku nabíječkou CTEK, tak mi to už také nedělá, uvidíme 12.12 v servisu, co na to řeknou, dám vědět

před 15 hodinami, bouchy01 napsal:

Já bych u zařízení s výrobní cenou 1€ nejásal...

písal som vyššie že správnosť merania voltmetra v 12V zásuvke som overil cez diagnostiku.

Pri vypnutom motore aj pri zapnutom diagnostika aj voltmeter ukazovali rovnake hodnoty, teda preto sa smelo spolieham na "zařízení s výrobní cenou 1€" 🙂

V 4. 12. 2023 na 21:57, JSvoboda napsal:

Jak sledujes napeti baterky po uklidneni a zamceni auta? 

V garaži otevřu kapotu motoru, auto zamknu a pak po více jak půlhodině změřím multimetr. 

V 1. 12. 2023 na 14:00, tom01 napsal:

Na doporučení @VeteranChild používám skoro rok tento Bluetooth monitoring baterie:

https://www.autoprofi.cz/35953-bluetooth-monitoring-baterie-carclever-testery-baterii-5030.html

Jsem s ním spokojený. Appka je v češtině, ukazuje aktuální napětí baterie i jeho historii. V ní je mj. krásně vidět, že když auto stojí tak je čára napětí v čase úplně vodorovná a auto ani tento BT logger nebere vůbec žádný klidový proud. A to občas auto stojí i několik týdnů a i po této dlouhé má baterie vpodst. stejné napětí (s úbytkem v řádu setin voltů).

 

Moc díky za tip, dnes namontované, raději zpakuji, že mám AGM baterku, proto je 12,53 V nízké napětí.

 

Screenshot_20231207-213602_BatteryMonitor.thumb.jpg.449ad525f16946cba3aba006d62c5058.jpg  Screenshot_20231207-213530_BatteryMonitor.thumb.jpg.fabf3480a73102a57562351210ca3290.jpg   Screenshot_20231207-213543_BatteryMonitor.thumb.jpg.cc96e3c2c30d38e1d3aea0ba9e617d83.jpg

Upraveno od Petr Svetr

Ja ti sem dam moje hodnoty po 70km jazde po uzamknuti a ukludneni auta.Dnes rano -7 st.

Auto bude mat febr/unor 3 roky,ale najazd iba 15000km,bateria je EFB+ fabricku 70Ah / 420A

Inak povedzte mi,kam ste zapojili - svorku k tomu monitorovaciemu zariadeniu.Na moje baterii je tolko kadejakych cidiel,ze ju bol problem niekde pichnut.

Screenshot_20231208-080035_Battery Monitor.jpg

Screenshot_20231208-080048_Battery Monitor.jpg

Screenshot_20231208-080101_Battery Monitor.jpg

Upraveno od Patrik1971

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.