Publikováno Září 10, 20187 r Ahoj všichni, nyní má Fabie najeto 36000km a při přidání plynu a nebo popojíždění na volnoběh se ozývá jakési chrastění nebo drnčeni od motoru. V servisu nic nezjistili a prý to mám dál pozorovat. Přirovnal bych to k chrastění klapky turba u první 1.2 tsi, ale tohle je ve větším měřítku a v nižších otáčkách. Má někdo obdobný problém? Díky
Říjen 16, 20186 r Mám Rapida 1.0 TSI a chrastění pozoruju už od začátku co jsem auto koupil nové. Je to slyšet hlavně při akceleraci z nízkých otáček, nejvíc při popojíždění ve městě na dvojku. Nedávno jsem četl Svět motorů a tam o nějakém chrastění motoru 1.0 TSI psali a to, že to můžou dělat pružiny na spojce, protože tento motor v Rapidu a ve Fabii nemá dvouhmotu, která třeba v Octavii nebo Karoqu to chrastění tlumí.
Říjen 16, 20186 r To je běžná vlastnost tříválců, u Wartburga taky pěkně chrastil,díky použití jehlových ložisek.
Říjen 17, 20186 r taktiez chrasti aj 1,2 tsi stvorvalec tie motory su omyl vyroby,korejec alebo francuz su tichssie ako tento omyl
Říjen 17, 20186 r @indyjones8379 Před tím než začneš rozdávat moudra by bylo dobré si aspoň ujasnit jaký je rozdíl mezi EA211 a EA111 u EA211 jsem si žádného chrastění nevšiml, u EA111 chrastili rozvody. A korejec/francouz že jsou tišší? To myslíš ty jejich tříválce 1.2 PureTech a 1.0 T-GDI, jako 1.2 TSI EA211 není nic extra, ale proti těmto dvoum je to naprostý luxus :D Ale zpět k 1.0 TSI, ono záleží jak chrastí, v nízkých otáčkách může opravdu chrastit spojka, asi bych si zkusil v salonu projet předváděčkou, jestli chrastí stejně, protože takto písemně se to posuzuje bohužel špatně.
Říjen 17, 20186 r V 17. 10. 2018 na 8:21, indyjones8379 napsal: taktiez chrasti aj 1,2 tsi stvorvalec tie motory su omyl vyroby,korejec alebo francuz su tichssie ako tento omyl Příště laskavě k tématu, nezakládej tady off topic diskuse, tady nejsi v hospodě!
Říjen 18, 20186 r Řadový tříválec Tenhle typ motoru poslední dobu zažívá velký rozmach, i když se v minulosti nejednou ukázal být ne zrovna optimálním. Proč? I to lze vyčíst z přehledu jeho výhod a nevýhod. Tříválec má více společného s řadovým šestiválcem než se čtyřválcem, a to proto, že jeho kliková hřídel není plochá, tedy rozdělena po 180° jako u řadového čtyřválce, ale je rozdělena po 120° jako u řadového šestiválce, alespoň v drtivé většině případů. Je to tedy spíše půlka šestiválce než tři čtvrtiny čtyřválce, jak někteří říkávají. Má své výhody, zejména menší velikost, menší hmotnost a menší vnitřní tření. Jeho objem je také menší než u čtyřválce, který třeba nahradí. A bude mít menší spotřebu paliva při nízké zátěži, tedy i tu normovanou, o kterou v případě tříválců jde obvykle nejvíce. Ovšem, nevýhody tu jsou také a je jich více, jak ukazuje praxe. Celý motor bude podélně vibrovat, protože na jedné straně je vždycky větší síla směrem nahoru a na druhé je menší síla dolů. To znamená potřebu protizávaží na klikové hřídeli, která je tak těžší. Motor tak jde pomaleji do otáček, zdá se línější, i když jeho lehkost slibuje opak. Také v nižších otáčkách budou vibrace silnější, protože zážeh nastane jen v každých 240° rotace klikové hřídele, na rozdíl od 180° čtyřválce.
Říjen 18, 20186 r @dodge: když používáš Ctrl+Cizí & Ctrl+Vlastní, bylo by dobré uvézt link na zdroj: http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/http://www.autoforum.cz/technika/10-klicovych-koncepci-motoru-jake-maji-vyhody-a-nevyhody/ Co na to @Pawouk? Upraveno Říjen 18, 20186 r od Johny.z
Leden 8, 20196 r To chrastění bylo zmiňováno p. Vaculíkem ve Světě motorů, kde se ho na to nějaký čtenář ptal v takové té jejich rubrice. Odpověď byla ve smyslu, že je to vina spojky a spojkových pružin, které prostě chrastí. Eliminováno je to u modelů s dvouhmotou. Rozhodně nic, čím by si měl člověk lámat hlavu.. :-)
Červen 19, 20196 r Autor Tak už mám konečně nahraný zvuk ? Přijde mi to jako stejný zvuk, který vydávala fabia 2 1.2 tsi a tam to byla vůle na klapce regulaci turba, ale každopádně je to otrava, člověk někde popojíždí na parkovišti a všichni koukají co to je za zvuky ? teď v létě když je to v zátěži s klimou je to ještě horší... 20190619_083238.mp3 20190619.mp3 Upraveno Červen 19, 20196 r od bunicek
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.