Jump to content

Kontrolka žhavení


Reky

Recommended Posts

Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Dnes jsem jel autem Octavia II Facelift 1.6 TDI a při jízdě se mi rozsvítila kontrolka žhavení a začala poblikávat + auto ztrácelo výkon a padaly otáčky, jakoby auto jelo na 3 válce, dovolilo mi to jedst pouze na 1 převodový stupeň, při sešlápnutí plynu a zařazení 2 auto začalo škubat a opět jsem musel dát 1. Je možné, že odešla žhavicí svíčka, nebo čim by to mohlo být?
 

Edited by Reky
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

octavia 1,6CR 77kw, za jizdy se mi rozblika zhaveni, diagnostika hlasila chybu vahy vzduchu, vaha vymenena - problem se opakuje, kdyz se rozblika zhaveni tak auto trosku skubne a normalne jede dal, po vypnuti/ zapnuti zapalovani kontrolka zmizne a objevi se zas po nejakych km, brzdova svetla sviti, vsechny jednotky ciste, krome te motorove kde je vaha vzduchu - sporadicka, nekdo nejake napady kde muze byt problem ? diky

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Zdravím,

na Octa 2 2011, 1.6 TDI cayc /najeto 210000.Kompletně udělaná palivová soustava před 10 000 km, nová váha vzduchu, upravený sw/dieselgate/...Po studeném startu cca do dvou až pěti minut rozsvítí kontrolka žhavení a chod motoru ztěžkne, při jízdě je to takový malý nouzák, dlouho trvá než se motor dostane do otáček, ale úplně omezené nejsou. Po novém startu  se vše zdá v pořádku, žhavení zhasne a jede to.. Třikrát  na DG, toho dvakrát v autorizáku a nic, žádný záznam. Prý asi táhlo lopatek turba...

 

Jel jsem s tím 700 km do němec a zpět. Před zpáteční jízdou první start žhavý drát, vrtulník. Zkusil jsem s tím asi 20 km na benzínku a vymazal jsem kod P2563 z paměti pomocí BT diagnostiky. Druhý den na diagnostice nic, jen ten samý kod. Víc toho bohužel neuměli. Při tom studeném startu sám prst na táhlo regulace turba, necítím žádný pohyb. Až za nějaký čas táhlo sjede dolů k turbu, rozsvítí se žhavý drát a motor má o poznání těžší chod a víc kouří. Při teplém startu táhlo jede hned do nějaké polohy a ok.

Dal jsem nový N75, a to samé. Podtlak jsem zkusil hubou, táhlo na turbu reaguje apodtlak drží. To samé vedení k egr při  podtlaku je slyšet že se něco děje a to samé při povolení podtlaku. Podtlakovou regulaci jsem povolil a zkuzil jestli táhlo má hladký chod po cele dráze, hýbe se lehce, žádný zádrh.

Díky za eventuelní rady co dál..zatím to jezdí, ale nechci zůstat někde hooodně daleko s opravdovým nouzákem.

 

Díky.

Edited by quadro
Nové poznatky
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ahoj, 

Octa 1.6 TDI 77kw 2012

Na palubovce se občas rozsviti spirala

-na další jízdu to vliv nema

-dle Vcds vadná váha vzduchu

--po smazání chyby se po nějakém čase rozsviti znovu

--vaha se měnila tou to neni

Často se rozsvítí při brždění při jízdě z kopce. 

-má někdo tip? 

Link to comment
Share on other sites

Ospravedlnujem sa, ked to davam na nespravne miesto, ale mam podobny problem. Tiez sa mi stalo, ze pocas jazdy sa mi rozsvietila kontrolka zhavenia a auto islo na 3 valce. Po diagnostike sme zistili ze je to druhym vstrekom. Vymenili sme vsetky styri. Teraz mi robi to, ze pokial motor nie je zohriaty ide krasne, ked sa zohreje rozsvieti sa kontrolka zhavenia a auto "zdochne" a uz sa niekedy ani neda nastartovat ... som v koncoch ... skusali sme aj prepad, a zda sa mi, ze z jedneho vstreku ide viac nafty. Prosim poradte, ked mate s niecim takym skusenost. Auto ma nabehane 215000km zatial bez vaznejsich problemov. Vopred Vam velmi pekne dakujem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Měl bych prosím dotaz, Mám Fábii, ale motor CAYB, tak je to tady vhodné. Co můžu očekávat?

Při poskakování v koloně, najednou gong, "porucha motoru, navštivte servis" a blikající žhavení. Motor jel normálně. Zkusil jsem ještě 2x chcípnout a znovu nastartovat, ale chyba byla okamžitě znovu.

Po dojetí do cíle, a asi po 5 hodinách odstávky a vychladnutí motoru, jsem znovu nastrartoval, a už bez jakékoliv poruchy. Jen asi po 0,5km se rozsvítil "vrtulník". Ale bez gongu a hlášení na display. Asi jen upozornění, že je zápis v poruchách a nenechat to jen tak.

V poruchách bylo:

14356 - Snímac 4 teploty výfukových plynu; rada válcu 1
          P246E 00 [168] - elektrická závada
          Kontrolka závad ZAP - Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 102264 km
                    Otáčky motoru: 968.75 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 23.5 %
                    Rychlost vozidla: 19 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 86 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 36 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
                    Napětí svorky 30: 13.666 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40

Readiness: 0000 0000

Měla by to být porucha na čidle výfukových plynů za DPF.

Vymazal jsem chyby, a už se to zatím neopakovalo, ujel jsem ale jen asi 100km.

Ještě jsem zjistil, podle jiných zápisů v paměti, že přibližně v době té poruchy probíhalo nejspíš vypalování DPF.

Mohlo by to mít souvislost, s tím vypalováním DPF? Když nasávaný vzduch měl 36 °C.

Můžu z toho usuzovat, že se blíží něco horšího, nebo to byla jen náhoda?

Překvapilo mě, že všechny Readiness byly OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mam octaviu 1.6 TDI CR CAYC 195000km 2011 a mam problem, že niekedy počas jazdy mi začne blikať kontrolka žhavenia ,vyhodi to tak raz za tyzdeň. Po vypnuti kluča a opetovnom štarte to zmizne. Dalši problem je ,že pri studenom štarte a naslednom rozbiehani auto cuka a dochne  ,musim ho držat vo vysšich otačkach aby som sa rozbehol ale neskor sa to uz neprejavuje, auto ide normalne. Nema s tym niekto skusenost ? Ako ste to vyriesili ?

Edited by Mudroslav
Link to comment
Share on other sites

Na můj dotaz, z 25. června mně sice nikdo neodpověděl, ale odpovím si sám.

Bude to jen chyba samotné sondy, nebo konektoru.

Závada se najednou znovu objevila a to při studeném stojícím motoru.

 

Otáčky motoru: 0.00 /min
Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %
Rychlost vozidla: 255 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 27 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 26 °C
Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
Napětí svorky 30: 12.198 V
Snímač teploty výfukových plynů 1-TEG_MES[0]: 19.98 °C
Snímač teploty výfukových plynů 3-TEG_MES[1]: 26.48 °C

Snímač teploty výfukových plynů 4-TEG_MES[2]: 999.98 °C
Snímač teploty za chladičem plnicího vzduchu: hrubá hodnota-TBA_MES: 25 °C
Vnější teplota-teplota okolí: 24.75 °C

 

Tak napřed zkontroluji a prostříknu kontoxem konektory, a kdyby se závada ještě opakovala, tak snímač budu muset vyměnit.

 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Přidám zkušenost, občas se spirala rozsviti-vždy ale při brždění z kopce. Na výkon to nemá vliv. Váha vzduchu i spínač brzdových svetel je vyměněn, chyba se po vymazání po určité době opět objeví, Diagnostika ukazuje špatná váha vzduchu,,, napadají mne tlaky, podtlakoveho hadice, podtlakoveho cerpadlo, neřešil někdo něco podobného? 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahoj, mám úplně stejný problém jako jipol 57. 

 

14356 - Snímac 4 teploty výfukových plynu; rada válcu 1

          P246E 00 [165] - elektrická závada

          Kontrolka závad ZAP - Nepotvrzeno - Testováno od smazání pamìti

             info o závadì:

                    Stav závad: 00000001

                    Priorita závad: 2

                    Frekvence závad: 1

                    Kilometry: 215106 km

Svorka od řídící jednotky proměřena, dáva 3.6v. Odpor čidla reaguje na zahřívání a klesá. Pro jistotu jsme objednali čidlo druhé a následně vyměnili..bez úspěchu, chyba nadále přetrvává. Chyba nelze diagnostikou smazat, okamžitě se objeví znova...už nevím. Neporadíte někdo?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...