Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu 373 členové hlasovali

  1. 1. Škube Vám (anebo neškube) při rozjezdu motor 1.5 TSI s manuální převodovkou/DSG?

    • 1.5 TSI manuál - škube
      91
    • 1.5 TSI manuál - neškube
      35
    • 1.5 TSI DSG - škube
      24
    • 1.5 TSI DSG - neškube
      48

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Maš pravdu .dokud se zakaznik neozve tak je to knicemu.ja sem to rešil primo ve škoda auto v MB reklamace.

před 18 minutami, lirap napsal:

Nějak nerozumím té diskuzi ohledně EGR ventilu apod. Já si přece koupil zboží a to jaksi nefunguje jak by mělo. Dokonce bych řekl, že je i v určitých případech nebezpečné, skočí, chcípne v křižovatce a ŠA řekne, že je to charakteristika motoru? Pak tu máme fyzikální jev ohledně mlžení LED světel a o datací lhůtě nemluvně. Mě to auto a hlavně reakce ŠA na řešení problémů, které se tu množí už opravdu nebaví a asi bude potřeba začít celou problematiku medializovat... Přece není řešení, že si na to budeme jako zákazníci, zvykat...?

S EGR to tady nemá nic společného, to sem zase někdo zatáhnul mimo téma a dostal vysvětlení.

Přidám svoji zkušenost. Před koupí jsem si chtěl 1.5 MAN vyzkoušet a ŠA hledalo dealera v Praze s požadovanou konfigurací. Jízda byla domluvena - prý na novém autě, které si zákazník nevyzvedl. Jízdu jsem absolvoval v říjnu a nemám tušení jestli auto už mělo filtr či ne. Každopádně žádný problém během jízdy nebyl a Karoq jsem si objednal.

 

Vyroben byl v listopadu. Za měsíc jsem s ním najel přes 1000km a na rozjezdy jako i na chování na dvojce jsem si musel zvyknout. Používám autohold a pro hladký rozjezd musím dát plyn 1700ot.+ a po půl vteřině pustit spojku do záběru. Když se zapomenu a rozjezdu se jako s bývalým autem tzn. pošimrám plyn a hned pouštím spojku, tak se Karoq začne rozjíždět (pere se s autoholdem) a následně ztratí výkon a má tendenci chcípat - díky tomu jsem dostal hned první den ťukanec. Tohle mi ale Karoq dělá i když je motor zahřátý. Zmiňované poskakování jsem zažil pouze jednou.

Chování na dvojce: když např. přijíždím do křižovatky a chci rovnou bez zastavení pokračovat, tak musím přidat víc plyn než jsem byl zvyklý dřív jinak Karoq téměř nereaguje. Ale tady se mi zdá, že motor čím dál víc ožívá a tenhle neduh se zlepšuje.

 

Uvidíme jak to bude dál, ale zatím jsem s autem vlastně spokojen. Problém spíš vnímám v autohold a elektronickém plynu a mém nesprávném užívání této kombinace.

před 15 hodinami, milda 1 napsal:

Maš pravdu .dokud se zakaznik neozve tak je to knicemu.ja sem to rešil primo ve škoda auto v MB reklamace.

 

No a nějaké řešení v rámci reklamace... Co ti řekli, standartní, že se čeká na nový SW? To můžeme čekat ještě třeba rok než snad s něčím přijdou... Jo a ještě jeden poznatek, když to dělají i DSG, kde si všechno ohlídá elektronika včetně autoholdu a nemůžeš to ovlivnit spojkou, tak to nemůže být nesprávným ovládáním vozidla. Copak jsme všichni, co si tady stěžujeme vylezli včera z autoškoly... 

Upraveno od lirap

ja mam 20tis km, s dsg a pohdoe, ale necham auto po nastartovani stale min 20s kym trosku spadnu otacky, inac za mna spokojnost a lepsie auto som nenasiel a to som si vyskusal viacero znaciek, zit v sne ze ine auto bude lepsie v tej cenovke je utopia.

V 1. 1. 2019 na 18:50, Pawouk napsal:

S EGR to tady nemá nic společného, to sem zase někdo zatáhnul mimo téma a dostal vysvětlení.

S řízením vaček, tedy i s EGR funkcí to může mít právě něco společného ...

Pokud by si někdo nalogoval, jak jsou vačky řízené a z toho pak vyvodil, kdy je aktivní překrývání ventilů tedy EGR, třeba by bylo jasnější, proč VAG, tedy jeho některé autorizáky maj "slibovat" že to cukání při rozjezdu vyřeší update softu. Klidně to může dělat něco dalšího, ale bez info, jak jsou vačky řízený při tom problematickým rozjezdu prostě nelze funkci EGR opomenout.

 

A zatím jen naťuknu, ale jsem zvědav, kdy se začně řešit pozice kostřící elektrody svíčky vůči ventilům. Jako motor patřící do řady EA211 má svíce dotahovací moment 22Nm, ale nikde slova zmínky o orientaci kostřící elektrody po dotažení. I to může hrát roli při zapalování směsi a do budoucna životnosti svíček ...

 

Myslím, že z VAGu nikdo nepřizná, čím to pocukávání je způsobený, takže zvážit při hledání příčiny se musí vše, co není uplně mimo B)

Tak aby bylo jasno, šlo tady o klasický EGR ventil, který u tohoto motoru není přítomen. A co je za problém se škubáním u studeného motoru? Podle mě to odpovídá funkci tzv. zahřívání katalyzátoru, kde se toto běžně stává už u motorů TSI EA111, jen to v tomto případě koncern poněkud přehnal.

Nevím, kdo tu začal mluvit o EGR ventilu ...

 

Ano, zahřívání katu je možnost, však maj všichni s tímhle motorem možnost odpozorovat, jak se chová hned po startu tu cca 1 minutu aniž by vyjížděli.

Tenhle kus salátu mi vyjeli u dealera z gianostiky (je tam ve zkratce napsaný, aby nic nespravovali, že obnova softwaru bude k dispozici v druhém čtvrtletí 2019), aby mě oblbli; byla jsem tam před vánoci než jsem toho "klokana" vyhandlovala za jiné auto jiné značky. Nevěřím jim ani ŠA už ani slovo. Manažer mi řekl, že být mnou, tak si od toho softwaru moc neslibuji, že prý to klidně může být pouze kosmetická "úprava", která nemusí nic vyřešit. A ŠA nic nedělá pokud se neobjeví víc než pět procent problémových aut, že se jim to finančně nevyplatí.

Nádhera. A zákazník si může trhnout nohou. Sbohem Škodovko.

IMG_-7cie3k.jpg

Upraveno od Extra2

@Extra2 napiš jestli máš dsg,nebo manuál a jestli to je s opf , nebo bez, ať se to nemotá .Já mám man. bez opf .1 x lehce škubne při prvním rozjezdu a  potom už ok, dneska když jsem vyjížděl z garáže a dal jsem trochu  víc plynu , tak to necuklo a potom už to nedělá.

Na VW foru  tento problém vůbec neregistrují, spíš ho chválí(Tiguan).

Upraveno od cilda1

Už nemá B) Manuál a jistě s OPF

https://forum.skodahome.cz/topic/145119-15-tsi-opf-dsg-škubání-při-rozjezdu/?do=findComment&comment=2365301

 

TPI 2050744/6 tedy ukazuje na to, že VAG skutečně problém řeší, ale bude mu to trvat nějak dlouho ...

Je zajímavý, že to označují jako problém "Trhání v zahřívací fázi motoru - do dosažení teploty chladicí kapaliny 70st", což se má dít při nízkém zatížení motoru/mírné akceleraci nebo brždění motorem. Takže to tedy ani se zahříváním katu po studeném startu nemá nic společného ...

 

https://www.karoqforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=303

 

 

Upraveno od rayx

Takže se budeme těšit na 1 čtvrtletí, je trošku smutné že tam to ví  trochu dřív;).Alespon  že stejné info mám od servisu klokana,

Upraveno od cilda1

1 hour ago, cilda1 said:

@Extra2 napiš jestli máš dsg,nebo manuál a jestli to je s opf , nebo bez, ať se to nemotá .Já mám man. bez opf .1 x lehce škubne při prvním rozjezdu a  potom už ok, dneska když jsem vyjížděl z garáže a dal jsem trochu  víc plynu , tak to necuklo a potom už to nedělá.

Na VW foru  tento problém vůbec neregistrují, spíš ho chválí(Tiguan).

Byl to manuál. A jestli to mělo Opf nebo ne to nevím. Ale když se to zahřálo tak to už neškubalo. Já mám lepší věci na práci než vždycky ráno sedět 5 minut v autě a čekat až se to rozehřeje nebo otáčky volnoběhu spadnou na 900. 

33 minutes ago, Extra2 said:

Já mám lepší věci na práci než vždycky ráno sedět 5 minut

15-20s neni 5 min... 5min je 300s

Nastartuji, pripoutam se, pockam az se otevrou vrata od garaze a otacky jsou na 900.  Auto neskubne a rozjede se... Zadna raketova veda, zadnych 5min

 

Před hodinou, rayx napsal:

Už nemá B) Manuál a jistě s OPF

https://forum.skodahome.cz/topic/145119-15-tsi-opf-dsg-škubání-při-rozjezdu/?do=findComment&comment=2365301

 

TPI 2050744/6 tedy ukazuje na to, že VAG skutečně problém řeší, ale bude mu to trvat nějak dlouho ...

Je zajímavý, že to označují jako problém "Trhání v zahřívací fázi motoru - do dosažení teploty chladicí kapaliny 70st", což se má dít při nízkém zatížení motoru/mírné akceleraci nebo brždění motorem. Takže to tedy ani se zahříváním katu po studeném startu nemá nic společného ...

 

https://www.karoqforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=303

 

 

Vycházel jsem s popisů problému a zkušeností s motory TSI. Stejně to bude mít přímou souvislost s emisemi, potřebují to celé co nejrychleji ohřát a je celkem jedno, jak tomu zrovna teď říkají.

V poho ;) Však jsem to samý řešil u 1.8 TSI a od Tebe na foru mám několik TPI k zahřívání. Tohle ale bude něco jinýho, to by jinak neřešili to, že se to děje až do zahřátí na 70st chladicí kapaliny ...

 

To, že za tím jsou jistě emise je evidentní. A protože jako přímovstřik to má jistě velký problém s NOx a vím, jak je sací vačka řízená u tý 1.8, tak bych si vsadil, že tady to bude s řízením obou vaček velmi úzce spojený, když jde o situace v malým zatížení, tedy stav kdy se recirkulace musí využít naplno, protože v zatížení to nelze uplatnit. To že to tak přehnali je smutný i to, že to prošlo WLTP homologací a teď se bude čekat na update dobrých 5-6 měsíců ... Já už dříve psal, že bude i "TSI gate" ...

Můj poznatek z Kodiaqu 1,5Tsi manuál s OPF, vyrobeno na konci listopadu 2018 a od 5.12 jezdíme. Máme 1500km za sebou.

Nastartuji otáčky vyletí a spotřebu 3,5l/h , po 10s spadnou otáčky na spotřebu 2,0l/h a po 30s - 45s spadnou dolů na spotřebu 0,7l/h a jedu. 

Rozjezd vždy cuká a škube, nemá smysl sešlápnout plyn na 3000ot/min a pouštět spojku, tak to necuká ale tohle opravdu né. 

Ztráta výkonu při přeřazení z jedničky na dvojku je taky cítit. Motor určitě nedusíme,ale nějak to nejde.

Bohužel se stává že někdy to cuká i když je motor zahřátý :( ....Budu řešit s prodejcem ale nevěřím že něco s tím udělají. Toto zatím kazí dojem super auta.

Upraveno od Michal B.

Vím že trápit studený motor je špatný, ale jak by se to chovalo, pokud by se po startu a počkání té cca 1 minuty před vyjetím ještě na neutrál nebo parking prošlápl plyn, aby se zvedly otáčky nad 3000?

 

Kdyby se někdo našel s VCDS nebo jinou diag a měl tento motor, tak by opravdu stálo za to si zkouknout řízení vaček a případně to i nalogovat, Camshaft Adjustment pro obě ;)

 

To, že VAGu bude nyní trvat udělat upravu v softu až do druhého kvartálu 2019, ukazuje na to, že hledaj řešení, jak neporušit shodu s homologací a přitom vyřešit problém, který vzniká při reálném ježdění ...

Zkusím to co to udělá to lehce prošlápnout.

Bohužel tyto diagnostické věci nemám k dispozici, takže neporadím.

Ked to tu citam,trosku sa desim,co ma caka v L&K 1,5 tsi dsg v Superbe?

Jako já jsem si říkal to sedne a bude to OK, je to syrový motor ale.....jako i tak 1500km je stále syrový motor....

I žena která s tím jen jezdí a nic neřeší mi říkala, že to  je nějaké divné, ty rozjezdy a tak.....v motoru jakoby něco poklepávalo na volnoběh.....a ten dvouválcový režim taky životnosti nepřidá........nechávám to uzrát kol1 jezdím, záruku mám prodlouženou.......

Když srovnám Yetiho 1,2Tsi co jsme měli ten vystřelil a na dvojku jsem se byl schopen rozjet a u Kodiaqa ani prd.....asi kdyby tam nebyl ten filtr OPF tak by to líp jelo, ale to už jsem v jiném vlákně.

Ahoj,

 

mám auto od června 2018, najeto nějakých 6000 a cuká stále, všechno super až na to cukání na jedničku, ta je na plyn neskutečně citlivá, to je děs, předtím jsem měl rapid 1,2Tsi 81Kw, cukal též, ale ne tolik, myslel jsem, že s jiným motorem se to zlepší a je to ještě horší, kdybych to věděl, určitě bych do Karoqa nešel, tohle mě neskutečně se**. Pokud se chci rozjet alespoň trošku plynule, musím se hodně snažit, nebo přidat plyn, pustit a pomalu pustit jedničku, pak se to rozjíždí ale skoro na volnoběh. Pokud se rozjíždím s plynem a současně pouštím spojku prostě to cukne, podaří se to i bez ale to už musím přidat plynu více a auto se rozjede rychle, což v kolonách ve městě není ideál, nejsem závodník od semaforu k semaforu. Stejně tak je problém s dvojkou, při nižších rychlostech zhruba 12-15km/h dvojku moc nebere, ale na jedničku už je to moc vytočené, takže je možnost zrychlovat jak připosránek na chcípající dvojku, nebo jako závodník na jedničku, tohle soudruzi z ŠA moc nevychytali. Takže rozhodně z mé strany spokojenost není, zatím jsem nereklamoval, počkám jestli tedy bude v 1Q při výměně gum aktualizace SW, ale moc si od toho neslibuju :/ Pokud by chtěl někdo řešit hromadnou stížnost, tak se pod to rád podepíšu.

To cukání je jen za studeného motoru, nebo i po zahřátí, případně jen do určité teploty (třeba těch výše zmíněných 70 °C)?

 

Mě to cuká jen malou chvilku po nastartování(do minuty).  Ale to že je to při nízkých otáčkách přidušené, to dělá pořád...

  • Autor

Me to cuka obcas i po zahrati motoru behem jizdy.protoze mam DSG mackam pouze pedal na plyn.je tam znat sebemensi skubani.chod motoru je hnus,kdyz to srovnam s motorem1,4tsi u octavie to nema chybu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.