Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Stejně jsou záhady, většinou jsou studené starty 3-4 vteřiny a dnes baterie 11,3 V a chytlo to na otočení.

Tak jsem dnes měřil a vypadá to, že rekuperaci "odpojí" i vyhřívání zrcátek. Takže není třeba vyhřívat sedačku, ani odpojovat kabel, jen přepnout ovladač zrcátek do správné polohy :)

Tak to nevím, ale ráno jsem jel bez zaplého vyhřívání a rekuperace fungovala (napětí skákalo nahoru dolů), navečer jsem jel zpět (cca 35min) a zapl výhřev zrcátek a celou dobu to drželo cca 14V.

Že by výhřev zrcátek rušil rekuperaci a nastavoval vyšší napětí jsem si nevšiml (zítra vyzkouším). Zapnutí výhřevu sedačky funguje spolehlivě. Občas to používám, abych rychleji dobil baterii, když často používám webasto.

Tak dnes vyměněna baterka, jen vyskákalo plno závad a nejdou nějak vymazat. Tak nevím zda to má být zaškrtnuté nebo ne, zaškrtnuté jsem to neměl, také jsem ale nepozoroval že by to někdy nabíjelo víc jak 14,2 V     

IMG_20181113_191345.thumb.jpg.64b4b3b1a057f7cbf4a728d1a2ee23c6.jpg

Diagnostika, dobrý pomocník, ale jak je vidět i zlý pán.

A proto se jí raději vyhýbám :-)

Trochu OT, ale když už zde řešíme pak i nápravu stavu baterií po skvělém kurvítku jménem rekup. - dělá vám nabíječka také to, že při nabíjení neodpojené baterie, napětí nikdy neleze na ~14.8V, ale zůstává na ~12.8V a nikdy se nedobije na 100% ? Tak nějak si myslím, že AGM baterie nabíjené neodpojené, se tímto postupem ničí (není dodržená nabíjecí křivka). Může tento blud někdo potvrdit nebo vyvrátit ? Jinak používám nabíječku z Lidlu s displayem.

Za mě, ani na 100% nabíjet netoužím. Nechci si vyvařit elektrolyt a poslat baterii předčasně do háje.

Těch 12,8 V nechápu, jako při nabíjení? Nebo po nabití a relaxaci baterie?

Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie).

Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni.

@Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?

Upraveno od OnMiT312

I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze.

Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval. 

 

Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1

Upraveno od Shaarky

Pokud ma digitalni display predpokladam, ze jde o procesorovou nabíječku. Tam to je samozrejme trochu o algoritmu nabijeni resp. nabijeci charakteristice, zda pouziva charakteristiku s konstantnim proudem, napetim nebo inverzni charakteristiku (nabíječky si  meri vnitrni odpor baterie a podle toho koriguje nabijeci napeti/proud). Predpokladam, ze v pripade, ze ji nabijis v aute, tak spotrebice které zustanou zapojene ovlivnuji svým vnitřním odporem celkovy odpor soustavy a nabíječka to zrejme spatne vyhodnoti. (ale to je trochu spekulace :))

Kazdopadne, ze se AGM muze nabijet vetsim napetim nez zaplavena baterie je trochu mýtus. Ba naopak. Pokud to clovek 'trochu' prehnal s nabijecim napetim u stare zaplanene baterie, ale neprehral ji (a nezkroutily se desky), tak jen dolil vodu a celkem se nic nestalo.

BTW: Jednou se mi ještě na S120 porouchal regulator alternatoru - slepily se kontakty (byl ještě mechanicky). Alternator tak neodbuzoval a daval tzv. co to slo (cca 16-20V). Po 60km se z baterie kouřilo jak z parni lokomotivy. Byla to ještě takova ta klasicka zalita asfaltem se zelenymi vicky. Asfalt se trochu roztekl, vicka zkroutila. Doma jsem ji nechal vychladnout a dolil jsem vodu. Paradoxne ji tento proces ozivil, protože z desek opadal sulfat a baterie pak startovala jako nova. Pokud to by to clovek udelal u AGM, tak ji proste vyvari a konec.

před 7 hodinami, Shaarky napsal:

 

Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1

12.8 V TI baterii nenabije. Měření proudu s můžeš ušetřit. Při 12.8 do ní skoro nic neteče (leda by byla v háji, ale moc tomu nevěřím). 

Nabíječku k vozu raději nepřipojuji. Nikdy nevím co ji napadne. Nějaké přepětí, nebo tvrdé pulsy byřídícím jednotkám ve voze nedělali dobře. 

 

před 18 hodinami, Martab napsal:

Tak jsem dnes měřil a vypadá to, že rekuperaci "odpojí" i vyhřívání zrcátek. Takže není třeba vyhřívat sedačku, ani odpojovat kabel, jen přepnout ovladač zrcátek do správné polohy :)

 

Toto není u SIII pravda. Extra jsem to rano zkousel ještě jednou. Vyzkousel jsem:

- vyhrivani zrcatek

- vyhrivaji celniho skla

- vyhrivani zadniho skla

- vyhrivani zadnich sedacek

- ventilator na max.

- potkávací svetla*

 

Nic z toho rekuperaci nepotlaci.

* svetla pouze omezi spodni limit nabijeni na cca 13.2-13.4V, ale při brzdeni rekuperace dal bezi a zvysi nabijeci napeti k maximu (přes 15V)

 

Rekuperaci spolehlive vypne jen vyhrivani sedacky ridice nebo spolujezdce.

 

Toto mi dělají ty zrcátka, tedy potlačí soudní limit tak, aby auto dobíjelo stále, to že to sem tam vyskočí výše neberu jako nevýhodu.

Potvrzuji. U OIII má vliv též jen výhřev sedaček. Dnes jsem vyzkoušel. 

Tak potom se to u Fábie chová jinak. Odpoledne jak bude teplo zkusím OIII a možná Passata.

Tak jsem dnes změřil baterku 1,5hod po dojetí na místo.

SS mám vypnutý a rekuperaci nepotlačenou.

Meřič ukázal 12,33V.

Takže ihned na nabíječku :-)

Jak starý vůz máš?

Já jsem dával novou a měla 12,55V před výměnou tak jsem zvědav co bude dělat dál ale auto si jí asi upraví podle svého.

A přizpůsobil si ji přes diagnostiku? Údajně je to nutné...

nenašel jsem kde.

Myslím, že to je v jednotce 19, někdo by mohl poradit...

Auto mám vyrobené 02/2017.

Nabíječku jsem objednal, ale Česká Pošta je opět asi toho názoru, že moje zásilka až tak nespěchá :-).

Takže jestli tomu dobře rozumím, tak by bylo řešením mít trvale zapnuté vyhřívání sedadla některého ze spolujezdců a to nejlépe s upravenou teplotou a automatickým startem. Jsme doma?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.