Publikováno Únor 25, 20187 r Dobrý den dnes cestou z práce cca 8 km se držel volnoběh 1000-1100 otáček, chladící kapalina vyjde na 90 stupňů pak klesne 80 stupňů pak de zpatky na 90 stupňů. Pak už se drží normálně. Tím pádem motor žere i víc paliva. Byla teplota -10 stupňů venku. Je to normální mám motor 1.0 Tsi 81 kw děkuji
Únor 26, 20187 r U studeného motoru je to normální. Co se týče spotřeby, tak při těchto mrazech se zvyšuje u většiny aut. A 8 km je podle mne na úplné prohřátí motoru málo. Upraveno Únor 26, 20187 r od Lupen_cz
Únor 27, 20187 r Vypni si topení a teplota chladící kapaliny ti na volnoběh padat nebude I u mě v těhle mrazech klimatizace bere víc tepla, než je motor na volnoběh schopný dodat, tj. při stání na křižovatce mi teplota chl. kapaliny taky padá. Studený motor mi drží 1200ot./min volnoběh, mám ale 1.2TSI.
Únor 28, 20187 r Tak jsem to tu včera pročítal a ráno jsem si to schválně hlídal. Mě teplota drží jak přibitá na 90°C Posílám foto z dnešního rána, že i klidnou jízdou se dá motor po 5ti km slušně zahřát. Klima na AUTO a olej v tu chvíli měl 60°C, na 80°C vylezl po 7 km. EDIT: vzpomněl jsem si, že v tu chvíli byla průměrná spotřeba 9,2 l/100 km Upraveno Únor 28, 20187 r od los pakos
Únor 28, 20187 r Já sice mám 1.2, ale 20km klidné jízdy jsem motor pořádně nezahřál, na volnoběh teplota klesala a pořádně jsem motor zahřál až na konci kdy jsem měl nohu na plynu a olej až když jsem najel na dálnici .
Únor 28, 20187 r A proto já používám zimní clonu, viz výše. Motor se rychleji zahřeje a do +10 st. C nedochází k přehřívání oleje. Dá se rychle nasadit i sejmout a navíc nejde spodním otvorem solanka z cesty na chladiče. Horní průduchy v masce stačí a prostor před chladičem je propojený, čili fungule celá plocha chladiče. Diskuzi o tété cloně najdete viz výše.
Říjen 28, 20186 r Ahoj, řeší se to tady s teplotami pod nulou, ale jsem čerstvý majitel Škody Faiba III, 81kw Scoutline a mám trochu obavy o volnoběžné otáčky motoru. I když jedu dlouhou dobu, tak v teplotách kolem 6 stupňů i víc se otáčky drží lehoulince pod 1000, respektive pořád kolem tisícovky. Prakticky se mi ještě nestalo, aby spadly pod 800. Chápal bych to za studena, ale po 50km jízdě už je to fakt divné. Auto je zajeté, má asi 5300 km. Podotýkám, že všechno mám nastaveno na AUTO - světla, climatronic (A/C vypnuté) na 21-23st., rádio Bolero jede přes Bluetooth a tak - takže větší odběr. Čím to může být? Nestíhá altík? Díky ;)
Říjen 28, 20186 r Jendall: OK, ale neměří se na STK volnoběh? Bude mě to trápit sice až za 4 roky, ale to přeci nemůže projít? Nebo se pletu? Musím říct, že auto se tváří naprosto v pohodě, neklepe se, otáčky drží jak přibité, ale přijde mi to prostě dost...
Říjen 28, 20186 r Na STK se sice volnoběžné otáčky měří, ale porovnávají se s tím co výrobce pro daný motor deklaruje a z tohoto pohledu je cca 950ot pro 1.0 TSI OK :)
Říjen 29, 20186 r No mi to pripada, ze dokonce RJ aktivne zasahuje do otacek a drzi je jako prevenci pred vypnutim motoru. Zarazena rychlost noha neni na plynu a auto chce samo jet na tech cca 1000-1050 otacek. Chapal bych to s aktivnim tempomatem, ale ten zrovna aktivni neni.
Říjen 29, 20186 r Jo, dělají to nové auta běžně, je možné zařadit 6RS a auto stejně pojede bez plynu. Ale u 1.0 TSI je to ještě umocněno že v tomto režimu řídící jednotka zvedne otáčky ještě výše než je volnoběh (na těch 1000-1050 ot.).
Říjen 29, 20186 r Tyhle auta nechcípaj, moje žena se s mou Flll rozjede bez chcípnutí i na 3 když na to přijde.? Samo si to přidá otáčky.
Říjen 30, 20186 r tak na 3 jsem se na rovince dokazal rozjet i s mou 1.2 HTP. ale je fakt, ze u ni to chtelo jemnou praci spojka/plyn. Holt si clovek musi zvyknout u te 1.0 TSI na jine zakonitosti chovani:)
Leden 9, 20196 r Výborně, v pondělí jsem si všiml, že mám otáčky kolem 1k/min a už vidím, že je to normální, především v zimě. V létě jsem měl mezi 800-900. Žádám o pochvalu, že jsem kvůli tomu nezakládal nové téma :-)
Leden 14, 20223 r zdravim, mám fabii III v kombíku rv2019 motor 1.0 TSI 81KW a zajímalo by mě kolik by měly být otáčky motoru na volnoběh při studeném motoru a při zahřátem? díky
Srpen 30, 20223 r Trochu neskora odpoved, ale mozno niekomu pomoze. Zahriaty nezatazeny 1.0 TSI 81kW mi toci okolo 900-950. Studeny, pripadne zatazeny ide niekde medzi 1000-1200, v zime aj o nieco viac.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.