Přejít na obsah

Teplota chladící kapaliny


domingoPT

Doporučené příspěvky

Zdravím, 

 

Jsem čerstvě majitelem Fabie III a v těchto zimních dnech sem přišel na jednu zajímavou věc.

 

Jdu z práce, nastartuji a jedu.. je venku kolem -5°C, ručička ukazatele chladící kapaliny jde k 90°C a po chvilce jízdy z kopce a bez plynu spadne ručička cca o 30°C dolu. Po delší jízdě se ručička zase dostane k 90 a potom už se drží. Je to běžná věc u Fábky? Je to dané vlivem proudění chladného vzduchu? Auto má nalétáno 25 tisíc.

 

Pokud je to hloupá otázka, tak se omlouvám. Škodovku mám prvně, celkově u koncernu sem poprvé. ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, řekl bych, že termostat logicky  při určité dané teplotě  otevře kompletně celý chladící okruh mezi motorem a  hladičem a dále se mísí ohřátá voda v bloku  a hlavě motoru s chladnější vodou v chladiči. Takže Ti spadne teplota níže a při další jízdě se postupně ohřívá celý okruh chladící kapaliny a teplota opět stoupá. Moje úvaha vyplývá z obecné logiky chladícího okruhu automobilu, ale je možné že F III má specifický okruh chlazení, takže místní odborníci mají možnost mě opravit.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to normální, když motor není v zátěži tak se ochlazuje, a to jednak prouděním vzduchu a jednak výměníkem topení, které je na malém okruhu.

Může se stát, že i zahřatý motor třeba po 50 km se začne ochlazovat natolik, že začne padat ručička, stačí jet pomalu ve velkém mrazu.

A protože se ochlazuje teplota chladicíc kapaliny, tak logicky klesá i výkon topení.

 

Termostat se otvírá postupně, takže propady teploty by nastávat neměly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělá mi to též, vyjedu, jedu kousek 90km/h, motor se ohřeje těsně před 90°C a pak najíždím na dálnici, kde je ale nájezd na dlouhé klesání kde je omezení na 80km/h, mezitím klesne ručička skoro na "spodní doraz". Ale lepší je sledovat ukazatel teploty oleje, on ukazatel teploty chladící kapaliny je elektronicky upravený a "polovinu" ukazuje už od teploty chladící kapaliny cca 70°C a stále se drží ručička v polovině ukazatele.

 

EDIT: Motor 1.2 TSI 81kW

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Martab napsal:

Dělá mi to též, vyjedu, jedu kousek 90km/h, motor se ohřeje těsně před 90°C a pak najíždím na dálnici, kde je ale nájezd na dlouhé klesání kde je omezení na 80km/h, mezitím klesne ručička skoro na "spodní doraz". Ale lepší je sledovat ukazatel teploty oleje, on ukazatel teploty chladící kapaliny je elektronicky upravený a "polovinu" ukazuje už od teploty chladící kapaliny cca 70°C a stále se drží ručička v polovině ukazatele.

 

EDIT: Motor 1.2 TSI 81kW

Jo, teplotu oleje sem též sledoval a ta vypadala v pohodě. Jo zima, nepřestává mě překvapovat. ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych to neřešil, ona samotná teplota motoru se změní třeba jen o pár stupňů, ale tím že od 70 nahoru to ukazuje "půlku" tak stačí pár stupňů ochlazení a ručička padá a padá... Co jsem sledoval, tak v situaci popisované výše se teplota oleje téměř nezmění. Sám jezdím tak že mám klimu na příjemnou teplotu a na automatiku a jen na to nešlapu než má olej víc jak 75-80°C. Zase je to technika co má sloužit nám, a né abych se dnes strachoval o to, jestli si můžu pustit topení, to jsem si mohl koupit elektromobil :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A taky k tomu přispívá malý objem motoru a tím pádem menší blok motoru, který se rychleji ochladí.

U 1.0 TSI mám pocit, že tam snad je příhřev jako u nafťáku a některých benzínů - prvních TSI.

Stejný pocit mám i u Pola 1.2 TSI, kdy se zvednou otáčky když dám teplotu na max, ale oproti třeba SII to netopí tak rychle a na štítku kód pro přídavný topný element není. Tak nevím.

Schválně se jdu podívat do fabky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem jel delší trasu a zapl jsem klimu hned jak se odlepila ručička a po několika kolísáních na 90 a cca 70 se ohřeje motor a kapalina a potom již nekolísá.V práci máme více aut ale jiných značek a tam jsem se s tímto projevem nesetkal tak mě to vykolejilo. Ale na druhou stranu když by to dělal termostat tak by auto asi netopilo že.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau, před pár dny jsem začal pozorovat něco podobného. Nejdřív jsem si všiml, že se mi neohříval olej tolik co dřív. Teplota se třeba ani po ujetí 20 km nedostala na 80 stupňů na trase kde jezdím cele tři roky co auto mám a vždycky se olej přes 80 stupňů ohřál. Včera se zrovna venku dost oteplilo asi na cca 12 stupňů a jel jsem několik km po dálnici rychlostí asi 120 km/h, přitom teplota oleje se držela na 82 stupních a to jsem už s ohřátým motorem na dálnici najížděl. Potom mi i začala padat teplota vody a oleje hned jak jsem začal sjíždět z mírného kopečka v místě kde se teplota oleje držela vždy přes 80 stupňů (trasa kterou jezdím do práce každý den). Mám 1.2 tsi 66kw najeto 58 tisíc a stáří auta 3 roky. Vypadá to na špatný termostat. To jsem si tedy myslel, že to vydrží déle bez závad :(

 

Jinak k tomu prvnímu dotazu bych řekl, že to je normální a dělalo mi to od začátku co auto mám, ale potom co teplota vody doleze k 90 tak už se tam měla držet.

Editováno: , autor: kkaktus_Baxton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro info, kdyby někdo chtěl porovnat. Testoval jsem program Torque pro a udělal z toho testovací video, kde je vidět průběh teploty chladící kapaliny. Skutečná (naměřená) teplota po cca po pěti kilometrech byla 70°, na budíku auta 90° a tam i zůstává po zbytek cesty. Teplota oleje podle palubáku po 5km - 50°, po 10km - 70°. Venkovní teplota kolem 0°. Video je nahráváno od nastartování (studeného motoru) a trvá 30 min (je to jen test, takže jinak nuda B))

TEST - Torque pro: Fabia 3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Malta: pamatuju zimu, kdy jsem 1.2HTP vychladil pouze topenim tak, že z výdechů šel studený vzduch a rafička teploty spadla "na nulu". A stalo se mi to, když bylo asi -10, čerstvě napadnutý sníh, takže se jelo jen tak na desetinku plynu, aby auto neskončilo v pangejtu nebo na chodníku, a jel jsem po městě-hodně zastavování... Takže pak jsem vypnul topení a teplota se vrátila poměrně rychle do optima.

No a abych nebyl úplně mimo téma: ano, 1.2TSI mi taky chladne, když není celý motor dobře prohřátý a sjíždím dlouhý kopec za současného brzdění motorem nebo stojím na světlech. Beru to jako vlastnost malého motoru s malými hotnostmi a objemy nápní a neřeším...

Editováno: , autor: Johny.z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to moja když jela jednou ráno z práce po noční, bylo -20°C, topení naplno, ventilátor na 3 a přijela dom s prázdnou nádrží a že prý je něco s plynem, že jí to za celých 20km nepřeplo. No bodejť, nejenom že se ona neohřála, ale ani ten reduktor ne, aby přepl. Od té doby jsem jí říkal, nechat to klapat ať se to ohřeje, jak to přepne teprve může dát topení naplno a eventuelně ventilátor na vyšší rychlost. Třihrnky jsou na to obzvlášť citlivé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem to dal do servisu s tím, že se to neohřívá (viz můj příspěvek výše) a měnili tam dva termostaty ( prý jsou tam dva ) . A už se to ohřívá ok, tam kde jsem měl teplotu oleje předtím cca 75 tak mám teď 85 a vlastně to ani pod 85 při běžné jízdě a venkovní teplotě trochu nad 0 nesleze. Při -20 a jízdě  z kope by to asi bylo jiné ale já tam teda měl už teď před 60 tis. km vadné termostaty. Opraveno v rámci záruky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...