ovi Vloženo 17. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2020 před 23 minutami, Poolus napsal: Také jsem váhal před rokem zda ano či ne. Zvědavost zvítězila a jsem také nadmíru spokojen jako pisatel o dva příspěvky výše. A kde Vám to dělali? Já jsem z Ostravska a do Čech to mám trochu z ruky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas Adi Vloženo 18. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2020 V 17. 12. 2020 na 7:38, pigo napsal: Zdravím pánové. Takže moje zkušennost po roce s chipem. Naprosto spokojen.Motor je krásně pružný - srovnal bych ho jednoznačně se čtyřválcem 1,2 z F3. Jediné co je rozdílné je zvukový dojem a mírné vibrace ve spodku. Stejnou úpravu si před rokem nechal udělat i zeťák a naše zkušennosti jsou stejné. Nemá cenu se tu rozepisovat o převodovce,která je jak je známo moc "dlouhá" a to tomuhle motoru rozhodně nesvědčí. Myslím,že s převodovkou z F3 1,2-81kW by to nemělo vůbec chybu. Pro svižné předjíždění na 3.r.st. úplně perfektní. Pro ježdění po městě nesrovnatelně svižnější. Se spotřebou jsem spokojen,moc ji neřeším,ale bezprostředně po úpravě jsem vysledoval,že se snížila mimo město cca o 0,3 - 0,4L. A kolik to má nakonec kW a nm? Přemýšlím o tom taky. Zajímá mě hlavně to jestli se s tím už dá dojíždět třeba křižovatka na 2 jako u jiných aut. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pigo Vloženo 18. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2020 Na první straně máš protokol z brzdy, ta se na to podívej. Je tam všechno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Poolus Vloženo 18. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2020 https://www.profi-chiptuning.cz/osobni-automobily/skoda/rapid/7101-rapid-i-2012-1-0-tsi-81-kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 22. Březen 2021 Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 V 1. 12. 2019 na 7:34, pigo napsal: Zdravím pánové. Tak jsem se konečně rozhodl....a nechal si udělat chiptun. Předesílám,že mi vůbec nešlo o navýšení výkonu jako takového,ale o zlepšení průběhu kroutícího momentu a zlepšení chodu motoru. Původně jsem jezdil různé škodovky a na konec F3 1,2/81kW a to byl povedený motor,který mi ve městě seděl ze všech dříve používaných nejlépe. U Rapida mi vadil spodek výkonového spektra a hrubý chod tříválce než se pohnul přes 1800 ot. Po úpravě toto všechno zmizelo! Motor běhá jako 1,2 ve Fábii-zátah od spodku je nesrovnatelně lepší a příjemnější. Rozjezdy plynulejší a chod motoru od 1500- 4500ot je velice kultivovaný. Samozřejmě jízda mimo město ve vyšších rychlostech je také citelně lepší,ovšem jak jsem již psal to nebylo hlavním cílem,protože tohle auto používám jako pracovní a z 80% jezdím po městě. Spotřeba po přezkoušení je zhruba stejná ...nemá cenu tady řešit +/- desetiny litru,bylo by to naprosto neobjektivní. Všechna svá auta servisuji u ŠA,olej/filtr po 15,000km (jednou já,jednou servis). Jak hodnotíš tu firmu PowerTec? Neslyšel jsem na ní zatím žádné negativa, ale zase ani žádná pozitiva, na rozdíl třeba od @motorpower, kterého chválí do nebes. Na druhou stranu, teď běží akce za 7.000, což vypadá lákavě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 22. Březen 2021 Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 Od PowerTec má myslím i @Ondra16V udělaný chip na 1.2 TSI, pokud vím, tak si nestěžuje :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 22. Březen 2021 Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 TSIčka podle všeho dávají dobře. Dokonce odmítají čipovat 1.2 TSi EA111 kde docházelo po úpravách k rozpadnutí katalyzátoru, kvůli konstrukční chybě, takže to opravdu reálně chipují. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra16V Vloženo 22. Březen 2021 Sdílet Vloženo 22. Březen 2021 Ano ano, já jsem spokojen😄 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 24. Březen 2021 Sdílet Vloženo 24. Březen 2021 V 22. 3. 2021 na 13:38, 15degren napsal: TSIčka podle všeho dávají dobře. Dokonce odmítají čipovat 1.2 TSi EA111 kde docházelo po úpravách k rozpadnutí katalyzátoru, kvůli konstrukční chybě, takže to opravdu reálně chipují. Nic se nerozpadalo, po žádné úpravě. A nevím ani o žádné konstrukční vadě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 24. Březen 2021 Sdílet Vloženo 24. Březen 2021 (editace) První TSI EA111 chladí katalyzátory benzínem. Pokud to chipnul powertec nad továrních 80kW tak to obvykle odsral katalyzátor, proto to přestali dělat. Editováno: 24. Březen 2021, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 24. Březen 2021 Sdílet Vloženo 24. Březen 2021 Je zajímavé, že mě ty auta fungují doteď. A ani v MB nedělali v tomto smyslu žádné TPI. Pokud se pletu pošli číslo. Pokud jsi z Prahy, tak se někdy zastav a probereme nad grafy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 24. Březen 2021 Sdílet Vloženo 24. Březen 2021 A na co chceš vydat TPI ? Na to že u první generace TSi byla zvolena metoda ochlazování katu primárně benzínem ? To je jeho vlastnost, je tak nešťastně kostruován. Tvrdím že powertec to nečipuje z toho důvodu protože tu na forum je diskuze kde po čipu od powertecu odešel katalyzátor. Pokud to zvládneš čipovat bez poškození katalyzátoru je to tvoje plus, ale já osobně bych si nečipoval auto, které už tak při vysokém zatížením žere benzín navíc jen proto že prostě chladi katalyzátor. U EA211 je to už jiná. Nicméně má to zase malé turbo, takže si myslím že silnější verze (77/81) u 1.2 nemá smysl čipovat, nebo máš jiný názor ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 25. Březen 2021 Sdílet Vloženo 25. Březen 2021 Nic se benzinem neochlazuje, jedná se pouze o obohacení směsi. Při úpravě kdy je nadměrný požadavek na tlak turba a směs se ochudí, to znamená nezůstane zachován správný poměr, tak je to zcela jasné. Roomstery pro jednu firmu co jsem dělal, mají na původní kat více jak 350 tis... Je to, či vypadá to, jako konstrukční chyba?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bikes Vloženo 25. Březen 2021 Sdílet Vloženo 25. Březen 2021 @15degren a nemyslel jsi spíš 1.2 HTP, tam se z tohoto důvodu rozpadaly katalyzátory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pigo Vloženo 27. Březen 2021 Sdílet Vloženo 27. Březen 2021 V 22. 3. 2021 na 12:54, Rapid1.0 napsal: Jak hodnotíš tu firmu PowerTec? Neslyšel jsem na ní zatím žádné negativa, ale zase ani žádná pozitiva, na rozdíl třeba od @motorpower, kterého chválí do nebes. Na druhou stranu, teď běží akce za 7.000, což vypadá lákavě. ZA MĚ DOBRÝ.... za ty prachy (já to měl levněji). Všechno jsem tu už popsal.Nemá cenu se opakovat. Šel bych do toho klidně znovu. Myslím,že tu cenu zbytečně šponují.Kdyby byli níž,tak budou mít víc kšeftů.Ale holt komu není rady tomu není pomoci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 10. Květen 2021 Sdílet Vloženo 10. Květen 2021 Tak v pátek 14.5. ve 12:00 jedu k @motorpower na úpravu Rapida 70kW. Cestu domu pak mám na 3 hodiny, takže stihnu otestovat rozdíl po úpravě. O víkendu napíšu svoje dojmy a postřehy. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 17. Květen 2021 Sdílet Vloženo 17. Květen 2021 (editace) SW úprava 1.0 TSI + kódování od Motorpower Tak jak jsem již avizoval minulý týden - absolvoval jsem úpravu SW u @motorpower. Úprava probíhala na motoru 1.0 TSI 70kW s nájezdem 15.xxx km. Dva dny před úpravou jsem absolvoval servisní prohlídku vč. výměny oleje v AS, abych nemusel s upraveným SW 2 roky do servisu, neboť je auto v záruce. Celkově se jednalo již o 3 výměnu oleje (2.800 km - sám; po roce v 10.500 km - sám; 15.000 km - AS, abych nemusel v listopadu na plánovanou výměnu po 2 letech). Úpravce nabízí (zatím ještě) zdarma nahrání původního SW, když jde člověk s autem v záruce do servisu a poté opět nahrání zpět ten upravený. Měření výkonu před úpravou - zde se potvrdilo, že TSI-čka mají z výroby standardně o něco víc. Z výroby 70kW/160Nm, naměřeno 74kW/164Nm s tím, že p. Šíma narazil na softwarové omezení při 5.000 otáčkách na 5. rychlostní stupeň. Domníval se, že kdyby měření udělal na "čtyřku", naměřil by o něco víc, než 74kW. Měření výkonu po úpravě - 93 kW (~127HP)/203Nm Jízda po úpravě je znatelně jiná. Odezva na plyn okamžitá a zátah motoru výrazně lepší. Zrychlení 0-100 jsem neměřil, to mě v běžném provozu moc nezajímá. Zkusil jsem (podotýkám, že amatérsky přes stopky) změřit pružné zrychlení na 3. převodový stupeň z 50 km/h (2 tis. otáček) na 120 km/h. Před úpravou 12,2 s a po úpravě 9,1 s, tedy rozdíl 3,1 s. Samozřejmě, že by to na 120 zrychlilo rychleji, kdybych si podřadil na 2, ale cílem nebylo co nejrychlejší zrychlení, ale demonstrace rozdílu běžného zrychlení před a po. Celkově úpravu po prvních 300 km hodnotím velice kladně. Spotřebu hodnotit nemohu - detailně ji nesleduji a ani její případné snížení/zvýšení nebylo cílem této úpravy. V rámci úpravy p. Šíma zdarma dokódoval: - přisvěcování do zatáček - deaktivace Start-stop - Alarm (při rozbití okna a otevření dveří zevnitř auto začne houkat) - protočení ručiček budíků při otočení klíčku Celková doba úpravy, vč. pauzy na kávu, kódování cca 2,5 hodiny. Celkově jsem spokojený a případným dalším zájemcům rozhodně doporučuji. Jestli jsem zapomněl něco zmínit, ptejte se. Editováno: 21. leden 2022, autor: Rapid1.0 1 1 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 17. Květen 2021 Sdílet Vloženo 17. Květen 2021 No já mám 1.0 TSi 81kW což by se tedy asi dalo načipovat na 100kW, ale u litrového tříválce se mi to zdá jako dost přestřelené. Já bych se toho asi bál. Alespoň 1.2 nebo 1.5 čtyřválec, ale u takhle malého motoru si myslím že 81kW je až dost. A cena čipu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 17. Květen 2021 Sdílet Vloženo 17. Květen 2021 Tak Fordí litr má nějakých 155ps (114kW), takže něco lehce přes 100kW není nic extra dneska... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 17. Květen 2021 Sdílet Vloženo 17. Květen 2021 Přesně tak. Nebo Honda - 1.0 vtec 95kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 18. Květen 2021 Sdílet Vloženo 18. Květen 2021 To že to má stejný obsah neznamená že to má i stejnou konstrukční odolnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas Adi Vloženo 18. Květen 2021 Sdílet Vloženo 18. Květen 2021 Teď máme týden chip 92kw a 246nm je tam znát od původních 82.1kw a 211nm hlavně lepší reakce na sešlápnutí plynu a vůbec pružnost. Jen se teď řeší že při sytiči houpou volnoběžné otáčky. Jinak Octavia 1.0 TSi má 110kw tuším ,ale jak bylo zde zmíněno tak už i 70kw oproti 81kw verzi je konstrukčně trochu odlišná. Také mne napadlo že bych nechal dát to samé jako má Octavie,ale myslím že to takhle stačí. VID_20210513_181120.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo 18. Květen 2021 Sdílet Vloženo 18. Květen 2021 U mě otáčky po studeným startu v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 18. Květen 2021 Sdílet Vloženo 18. Květen 2021 @15degren Já reagoval na "u litrového tříválce se mi to zdá jako dost přestřelené", jasně že je třeba ctít limity každého motoru. @Lukas AdiV OIV má litr 81kW, v OIII měl 85kW, 110kW měli vždy jen 1.4/1.5 TSI nebo potom 2.0 TDI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukas Adi Vloženo 18. Květen 2021 Sdílet Vloženo 18. Květen 2021 před 6 minutami, Martab napsal: @15degren @Lukas AdiV OIV má litr 81kW, v OIII měl 85kW, 110kW měli vždy jen 1.4/1.5 TSI nebo potom 2.0 TDI. Vím že jsem někde četl 110kw ale je možné že jen pletli kW a ps 😉 nějak jsem se o to moc nezajímal . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.