Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

před 23 minutami, Poolus napsal:

Také jsem váhal před rokem zda ano či ne. Zvědavost zvítězila a jsem také nadmíru spokojen jako pisatel o dva příspěvky výše.

A kde Vám to dělali? Já jsem z Ostravska a do Čech to mám trochu z ruky.

V 17. 12. 2020 na 7:38, pigo napsal:

Zdravím pánové.

Takže moje zkušennost po roce s chipem.

Naprosto spokojen.Motor je krásně pružný - srovnal bych ho jednoznačně se čtyřválcem 1,2 z F3.

Jediné co je rozdílné je zvukový dojem a mírné vibrace ve spodku.

Stejnou úpravu si před rokem nechal udělat i zeťák a naše zkušennosti jsou stejné.

Nemá cenu se tu rozepisovat o převodovce,která je jak je známo moc "dlouhá" a to tomuhle motoru rozhodně nesvědčí.

Myslím,že s převodovkou z F3 1,2-81kW by to nemělo vůbec chybu.

 

Pro svižné předjíždění na 3.r.st. úplně perfektní.

Pro ježdění po městě nesrovnatelně svižnější.

Se spotřebou jsem spokojen,moc ji neřeším,ale bezprostředně po úpravě jsem vysledoval,že se snížila mimo město cca o 0,3 - 0,4L.

 

A kolik to má nakonec kW a nm? Přemýšlím o tom taky. Zajímá mě hlavně to jestli se s tím už dá dojíždět třeba křižovatka na 2 jako u jiných aut.

Na první straně máš protokol z brzdy, ta se na to podívej. Je tam všechno. 

https://www.profi-chiptuning.cz/osobni-automobily/skoda/rapid/7101-rapid-i-2012-1-0-tsi-81-kw

  • 3 měsíce později...
V 1. 12. 2019 na 7:34, pigo napsal:

Zdravím pánové.

Tak jsem se konečně rozhodl....a nechal si udělat chiptun.

Předesílám,že mi vůbec nešlo o navýšení výkonu jako takového,ale o zlepšení průběhu kroutícího momentu a zlepšení chodu motoru.

 

Původně jsem jezdil různé škodovky a na konec F3 1,2/81kW a to byl povedený motor,který mi ve městě seděl ze všech dříve používaných nejlépe.

U Rapida mi vadil spodek výkonového spektra a hrubý chod tříválce než se pohnul přes 1800 ot.

Po úpravě toto všechno zmizelo!

Motor běhá jako 1,2 ve Fábii-zátah od spodku je nesrovnatelně lepší a příjemnější.

Rozjezdy plynulejší a chod motoru od 1500- 4500ot je velice kultivovaný.

Samozřejmě jízda mimo město ve vyšších rychlostech je také citelně lepší,ovšem jak jsem již psal to nebylo hlavním cílem,protože tohle auto používám jako pracovní a z 80% jezdím po městě.

Spotřeba po přezkoušení je zhruba stejná ...nemá cenu tady řešit +/- desetiny litru,bylo by to naprosto neobjektivní.

 

Všechna svá auta servisuji u ŠA,olej/filtr po 15,000km (jednou já,jednou servis).

 

Scan_0001.jpg

Jak hodnotíš tu firmu PowerTec? Neslyšel jsem na ní zatím žádné negativa, ale zase ani žádná pozitiva, na rozdíl třeba od @motorpower, kterého chválí do nebes. Na druhou stranu, teď běží akce za 7.000, což vypadá lákavě. 

Od PowerTec má myslím i @Ondra16V udělaný chip na 1.2 TSI, pokud vím, tak si nestěžuje :)

TSIčka podle všeho dávají dobře. Dokonce odmítají čipovat 1.2 TSi EA111 kde docházelo po úpravách k rozpadnutí katalyzátoru, kvůli konstrukční chybě, takže to opravdu reálně chipují.

Ano ano, já jsem spokojen😄

V 22. 3. 2021 na 13:38, 15degren napsal:

TSIčka podle všeho dávají dobře. Dokonce odmítají čipovat 1.2 TSi EA111 kde docházelo po úpravách k rozpadnutí katalyzátoru, kvůli konstrukční chybě, takže to opravdu reálně chipují.

Nic se nerozpadalo, po žádné úpravě. A nevím ani o žádné konstrukční vadě.

První TSI EA111 chladí katalyzátory benzínem. Pokud to chipnul powertec nad továrních 80kW tak to obvykle odsral katalyzátor, proto to přestali dělat.

Upraveno od 15degren

Je zajímavé, že mě ty auta fungují doteď.  A ani v MB nedělali v tomto smyslu žádné TPI. Pokud se pletu pošli číslo.  Pokud jsi z Prahy, tak se někdy zastav a probereme nad grafy.

A na co chceš vydat TPI ? Na to že u první generace TSi byla zvolena metoda ochlazování katu primárně benzínem ? To je jeho vlastnost, je tak nešťastně kostruován. Tvrdím že powertec to nečipuje z toho důvodu protože tu na forum je diskuze kde po čipu od powertecu odešel katalyzátor.

 

Pokud to zvládneš čipovat bez poškození katalyzátoru je to tvoje plus, ale já osobně bych si nečipoval auto, které už tak při vysokém zatížením žere benzín navíc jen proto že prostě chladi katalyzátor.

U EA211 je to už jiná. Nicméně má to zase malé turbo, takže si myslím že silnější verze (77/81) u 1.2 nemá smysl čipovat, nebo máš jiný názor ?

Nic se benzinem neochlazuje, jedná se pouze o obohacení směsi. Při úpravě kdy je nadměrný požadavek na tlak turba a směs se ochudí, to znamená nezůstane zachován správný poměr, tak je to zcela jasné. Roomstery pro jednu  firmu co jsem dělal, mají na původní kat více jak 350 tis...   Je to, či vypadá to, jako konstrukční chyba??

@15degren a nemyslel jsi spíš 1.2 HTP, tam se z tohoto důvodu rozpadaly katalyzátory

V 22. 3. 2021 na 12:54, Rapid1.0 napsal:

Jak hodnotíš tu firmu PowerTec? Neslyšel jsem na ní zatím žádné negativa, ale zase ani žádná pozitiva, na rozdíl třeba od @motorpower, kterého chválí do nebes. Na druhou stranu, teď běží akce za 7.000, což vypadá lákavě. 

ZA MĚ DOBRÝ.... za ty prachy (já to měl levněji).

Všechno jsem tu už popsal.Nemá cenu se opakovat.

Šel bych do toho klidně znovu.

Myslím,že tu cenu zbytečně šponují.Kdyby byli níž,tak budou mít víc kšeftů.Ale holt komu není rady tomu není pomoci.

  • 1 měsíc později...

Tak v pátek 14.5. ve 12:00 jedu k @motorpower na úpravu Rapida 70kW. Cestu domu pak mám na 3 hodiny, takže stihnu otestovat rozdíl po úpravě. O víkendu napíšu svoje dojmy a postřehy.

SW úprava 1.0 TSI + kódování od Motorpower

 

Tak jak jsem již avizoval minulý týden - absolvoval jsem úpravu SW u @motorpower. Úprava probíhala na motoru 1.0 TSI 70kW s nájezdem 15.xxx km. Dva dny před úpravou jsem absolvoval servisní prohlídku vč. výměny oleje v AS, abych nemusel s upraveným SW 2 roky do servisu, neboť je auto v záruce. Celkově se jednalo již o 3 výměnu oleje (2.800 km - sám; po roce v 10.500 km - sám; 15.000 km - AS, abych nemusel v listopadu na plánovanou výměnu po 2 letech). Úpravce nabízí (zatím ještě) zdarma nahrání původního SW, když jde člověk s autem v záruce do servisu a poté opět nahrání zpět ten upravený.

 

Měření výkonu před úpravou - zde se potvrdilo, že TSI-čka mají z výroby standardně o něco víc.

208148595_Pedpravou.thumb.jpg.80b21f281c6b6f0f96df15d3d61686b3.jpg

Z výroby 70kW/160Nm, naměřeno 74kW/164Nm s tím, že p. Šíma narazil na softwarové omezení při 5.000 otáčkách na 5. rychlostní stupeň. Domníval se, že kdyby měření udělal na "čtyřku", naměřil by o něco víc, než 74kW.

 

Měření výkonu po úpravě -

1145925247_Poprav.thumb.jpg.c808b7a29a91aaee6aa3f7bf8ef389c9.jpg

93 kW (~127HP)/203Nm

 

Jízda po úpravě je znatelně jiná. Odezva na plyn okamžitá a zátah motoru výrazně lepší. Zrychlení 0-100 jsem neměřil, to mě v běžném provozu moc nezajímá. Zkusil jsem (podotýkám, že amatérsky přes stopky) změřit pružné zrychlení na 3. převodový stupeň z 50 km/h (2 tis. otáček) na 120 km/h. Před úpravou 12,2 s a po úpravě 9,1 s, tedy rozdíl 3,1 s. Samozřejmě, že by to na 120 zrychlilo rychleji, kdybych si podřadil na 2, ale cílem nebylo co nejrychlejší zrychlení, ale demonstrace rozdílu běžného zrychlení před a po. Celkově úpravu po prvních 300 km hodnotím velice kladně. Spotřebu hodnotit nemohu - detailně ji nesleduji a ani její případné snížení/zvýšení nebylo cílem této úpravy. 

 

V rámci úpravy p. Šíma zdarma dokódoval:

- přisvěcování do zatáček

- deaktivace Start-stop

- Alarm (při rozbití okna a otevření dveří zevnitř auto začne houkat)

- protočení ručiček budíků při otočení klíčku

 

Celková doba úpravy, vč. pauzy na kávu, kódování cca 2,5 hodiny. Celkově jsem spokojený a případným dalším zájemcům rozhodně doporučuji.

 

 

Jestli jsem zapomněl něco zmínit, ptejte se.

 

Upraveno od Rapid1.0

No já mám 1.0 TSi 81kW což by se tedy asi dalo načipovat na 100kW, ale u litrového tříválce se mi to zdá jako dost přestřelené. Já bych se toho asi bál. Alespoň 1.2 nebo 1.5 čtyřválec, ale u takhle malého motoru si myslím že 81kW je až dost.

 

A cena čipu?

Tak Fordí litr má nějakých 155ps (114kW), takže něco lehce přes 100kW není nic extra dneska...

Přesně tak. Nebo Honda - 1.0 vtec 95kW.

To že to má stejný obsah neznamená že to má i stejnou konstrukční odolnost.

Teď máme týden chip 92kw a 246nm je tam znát od původních 82.1kw a 211nm hlavně lepší reakce na sešlápnutí plynu a vůbec pružnost. Jen se teď řeší že při sytiči houpou volnoběžné otáčky. Jinak Octavia 1.0 TSi má 110kw tuším ,ale jak bylo zde zmíněno tak už i 70kw oproti 81kw verzi je konstrukčně trochu odlišná. Také mne napadlo že bych nechal dát to samé jako má Octavie,ale myslím že to takhle stačí.

IMG_20210516_131553.jpg

U mě otáčky po studeným startu v pohodě.

@15degren Já reagoval na "u litrového tříválce se mi to zdá jako dost přestřelené", jasně že je třeba ctít limity každého motoru.

@Lukas AdiV OIV má litr 81kW, v OIII měl 85kW, 110kW měli vždy jen 1.4/1.5 TSI nebo potom 2.0 TDI.

před 6 minutami, Martab napsal:

@15degren 

@Lukas AdiV OIV má litr 81kW, v OIII měl 85kW, 110kW měli vždy jen 1.4/1.5 TSI nebo potom 2.0 TDI. Vím že jsem někde četl 110kw ale je možné že jen pletli kW a ps 😉 nějak jsem se o to moc nezajímal .

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.