Publikováno Leden 17, 20196 r Zdravím Mám problém se svou Fabií II 1.6 TDI 66kW Jde o to, že jsem to auto před měsícem koupil a najel s ním přes 1000 km. Od včerejšího dne co jsem auto nastartoval, tak začaly kolísat otáčky při volnoběhu a auto se začalo klepat. (někdy se to uklidní, ale zase se to vrací třeba při jízdě na spojku) Auto při nízkých otáčkám trochu škube a to nejhorší je, že po zahřátí motoru se spustí z výfuku hustý bílý kouř, který strašně smrdí. Jeden mechanik mi řekl, že to mohou být vstřiky, ale byl bych moc rád, kdyby to tak nebylo. Díky.
Leden 18, 20196 r Základ je diagnostika. Pravděpodobně tam nebude nic zásadního, aspoň zatím, protože to už by ti svítilo žhavení nebo motor, případně by šel motor do nouzáku. Cukání a kolísání otáček sice vypadá na vstřiky, ale může to dělat i EGR. Bílý kouř dělá voda prosakující do spalovacího prostoru. Namodralý smradlavý kouř dělá spalování oleje. V každém případě bych s autem radši nejezdil, protože ať už to dělá cokoliv, pokud jde do výfuku něco, co nemá, může to zničit katalyzátor a DPF. Tady je to poměrně mrtvé, protože Fabií/Roomsterů s TDI CR moc nejezdí. Jestli se neozve někdo povolanější, hoď dotaz do sekce Octavia 2 (jde o úplně stejný motor) a popiš víc okolnosti - kolik má auto najeto, jakou má verzi SW motoru (jestli má DG SW), v jakém stavu je DPF (viz např. VAG DPF), jestli se otvírá EGR atd. Případně kontaktuj např. uživatele 15degren, ten bude vědět určitě víc.
Leden 19, 20196 r Autor Pokud vím, tak voda to být nemůže protože jsem ji kontroloval a pořád tam je maximum.
Leden 23, 20196 r Hustý bílí kouř by přes DPF tak hustě procházet neměl. je tam vůbec DPF ? Podívej se na výfuk neměl by být silně černý. Pokud je tak možná někdo zničil DPF a motor se snaží vypalovat, ale nemá co protože tam filtr není. Takových motorů bez DPF bez SW co to obchází ted asi trochu vypluje víc, protože už to od nového roku neprojde technickou.... Klesá ti hladina oleje ?
Leden 23, 20196 r Autor Hladina oleje je pořád stejná. Spíš mi hodně klesla chladící kapalina, kterou jsem dolíval před cca měsícem na MAX. a teď tam je MIN. Pokud vím, tak DPF by to mělo mít, protože už jsem několikrát zažil, že se mi vypaloval (při nastartování vyšší otáčky na volnoběh) Navíc mi i chvíli svítil, než se vypálil. Právě spíš ty otázky padají na volnoběh a auto se je snaží udržet takže skáčou pod 1000 a snaží se vracet zpět na 1000 a z toho se klepe celé auto. Po zahřátí motoru na provozní teplotu 90°C se začne valit ten bílý, smradlavý kouř z výfuku. Při jízdě auto při nízkých otáčkách škube, a když začne tahat turba, tak je to v pohodě, ale pořád kouří. Upraveno Leden 23, 20196 r od Pája29
Leden 23, 20196 r Co ti svítilo při vypalování DPF? Nic by ti nemělo svítit,vypalování nemá žádnou informační kontrolku.
Leden 23, 20196 r Autor Svítila tato kontrolka DPF. Svítila jen chvíli, pak po chvíli zhasla, co jsem s tím jezdil.
Leden 23, 20196 r Autor Ještě mě napadlo, jestli to nemůže třeba napravit přípravek do nafty Aditivum. Vzhledem k tomu, že tankuji na ONU, tak je dost možné, že mi nafta namrzá, když je venku -7°C. Co myslíte?
Leden 23, 20196 r Viz rada hned v druhém příspěvku => diagnostika. Toto není Škoda 120, bez toho se prostě neobejdeš. Pokud svítí kontrolní světlo, je filtr zanesený sazemi. Pro vyčištění filtru je třeba, pokud to umožňují podmínky provozu » , jet alespoň 15 min nebo do zhasnutí kontrolního světla se zařazeným 4. nebo 5. rychlostním stupněm (automatická převodovka: poloha S) rychlostí nejméně 60 km/h při otáčkách motoru v rozmezí 1 800-2 500 1/min. Kontrolní světlo zhasne až po úspěšném vyčištění filtru. Pokud se filtr nevyčistí, kontrolní světlo nezhasne a začne blikat kontrolní světlo žhavení . Na displeji MAXI DOT se zobrazí následující hlášení. Diesel - filtr částic. Palubní kniha! Řídicí jednotka motoru umožňuje jízdu v nouzovém programu. Po vypnutí a zapnutí zapalování se rozsvítí také kontrolní světlo.
Leden 23, 20196 r Autor Na diagnostiku jdu zítra. Jen abych upřesnil tu kontrolku DPF. Svítila mi před více jak měsícem a od té doby se mi na palubní desce nerozsvítilo vůbec nic.
Leden 23, 20196 r Pokud ti mizí voda, tak ti mizí nejspíš do spalovacího prostoru, pokud pod autem nemáš vodu... Jinak běžné otáčky motoru co máš na volnoběh jsou kolem 700 Upraveno Leden 23, 20196 r od 15degren
Leden 23, 20196 r V 19.1.2019 na 21:37, Pája29 napsal: Pokud vím, tak voda to být nemůže protože jsem ji kontroloval a pořád tam je maximum. před 7 hodinami, Pája29 napsal: Spíš mi hodně klesla chladící kapalina, kterou jsem dolíval před cca měsícem na MAX. a teď tam je MIN. Nějak si protiřečíš. Nebo jakou vodu si myslel v prvním příspěvku? Nevím jak dnešní kapaliny, ale starý fridex, když se dostal do spalování, tak dokázal udělat dymovnici. A částice v tom asi nebudou, tak to dpf projde. Jen se mu to možná chemicky nelíbí, tak občas blikne kontrolka.
Leden 23, 20196 r Ahoj, řekl bych, že máš prasklé těsnění pod hlavou. Hodně lidí nemění chladicí kapalinu a pak to zkázu těsnění urychlí. Ty kolísající otáčky mohou souviset se zanesenými svíčkami nebo to špatně spaluje, když ti tam jde voda. Kdyby to byly vstřiky a šlo by ti tam víc nafty, spíš by ti šel černý kouř? Zkus se ještě podívat pod víčko od oleje, jestli na něm není bílá emulze. Upraveno Leden 23, 20196 r od mambo
Leden 25, 20196 r Autor Tak to tedy shrnu. Diagnostika mi zjistila, že mám nejvíce vadné 2 vstřiky Hodnoty: 1. vstřik: 6.35 2. vstřik -2.21 3. vstřik 1.56 4. vstřik -2.11 Takže přemýšlím, že vyměním rovnou všechny 4. Proto tady mám ještě jednu otázku pro vás zkušený. Je počet Kw ve vstřikách důležitý, nebo stačí jen hledat podle stejného objemu motoru a stejného typu motoru? Díky
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.