Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím

 

Mám problém se svou Fabií II 1.6 TDI 66kW

 

Jde o to, že jsem to auto před měsícem koupil a najel s ním přes 1000 km. Od včerejšího dne co jsem auto nastartoval, tak začaly kolísat otáčky při volnoběhu a auto se začalo klepat. (někdy se to uklidní, ale zase se to vrací třeba při jízdě na spojku)

Auto při nízkých otáčkám trochu škube a to nejhorší je, že po zahřátí motoru se spustí z výfuku hustý bílý kouř, který strašně smrdí. 

Jeden mechanik mi řekl, že to mohou být vstřiky, ale byl bych moc rád, kdyby to tak nebylo. 

 

Díky. 

Základ je diagnostika. Pravděpodobně tam nebude nic zásadního, aspoň zatím, protože to už by ti svítilo žhavení nebo motor, případně by šel motor do nouzáku.

 

Cukání a kolísání otáček sice vypadá na vstřiky, ale může to dělat i EGR. Bílý kouř dělá voda prosakující do spalovacího prostoru. Namodralý smradlavý kouř dělá spalování oleje. V každém případě bych s autem radši nejezdil, protože ať už to dělá cokoliv, pokud jde do výfuku něco, co nemá, může to zničit katalyzátor a DPF.

 

Tady je to poměrně mrtvé, protože Fabií/Roomsterů s TDI CR moc nejezdí. Jestli se neozve někdo povolanější, hoď dotaz do sekce Octavia 2 (jde o úplně stejný motor) a popiš víc okolnosti - kolik má auto najeto, jakou má verzi SW motoru (jestli má DG SW), v jakém stavu je DPF (viz např. VAG DPF), jestli se otvírá EGR atd. Případně kontaktuj např. uživatele 15degren, ten bude vědět určitě víc.

  • Autor

Pokud vím, tak voda to být nemůže protože jsem ji kontroloval a pořád tam je maximum. 

Hustý bílí kouř by přes DPF tak hustě procházet neměl. je tam vůbec DPF ? Podívej se na výfuk neměl by být silně černý. Pokud je tak možná někdo zničil DPF a motor se snaží vypalovat, ale nemá co protože tam filtr není. Takových motorů bez DPF bez SW co to obchází ted asi trochu vypluje víc, protože už to od nového roku neprojde technickou....

Klesá ti hladina oleje ?

  • Autor

Hladina oleje je pořád stejná. Spíš mi hodně klesla chladící kapalina, kterou jsem dolíval před cca měsícem na MAX. a teď tam je MIN. Pokud vím, tak DPF by to mělo mít, protože už jsem několikrát zažil, že se mi vypaloval (při nastartování vyšší otáčky na volnoběh) Navíc mi i chvíli svítil, než se vypálil. Právě spíš ty otázky padají na volnoběh a auto se je snaží udržet takže skáčou pod 1000 a snaží se vracet zpět na 1000 a z toho se klepe celé auto. Po zahřátí motoru na provozní teplotu 90°C se začne valit ten bílý, smradlavý kouř z výfuku. Při jízdě auto při nízkých otáčkách škube, a když začne tahat turba, tak je to v pohodě, ale pořád kouří.

Upraveno od Pája29

Co ti svítilo při vypalování DPF? Nic by ti nemělo svítit,vypalování nemá žádnou informační kontrolku.

  • Autor

Svítila tato kontrolka DPF. Svítila jen chvíli, pak po chvíli zhasla, co jsem s tím jezdil. 

JB3c70b4_b2.jpg

  • Autor

Ještě mě napadlo, jestli to nemůže třeba napravit přípravek do nafty Aditivum. Vzhledem k tomu, že tankuji na ONU, tak je dost možné, že mi nafta namrzá, když je venku -7°C.  Co myslíte?

Viz rada hned v druhém příspěvku => diagnostika. Toto není Škoda 120, bez toho se prostě neobejdeš.

 

Pokud svítí kontrolní světlo, je filtr zanesený sazemi. Pro vyčištění filtru je třeba, pokud to umožňují podmínky provozu » , jet alespoň 15 min nebo do zhasnutí kontrolního světla se zařazeným 4. nebo 5. rychlostním stupněm (automatická převodovka: poloha S) rychlostí nejméně 60 km/h při otáčkách motoru v rozmezí 1 800-2 500 1/min. Kontrolní světlo zhasne až po úspěšném vyčištění filtru. Pokud se filtr nevyčistí, kontrolní světlo nezhasne a začne blikat kontrolní světlo žhavení .
Na displeji MAXI DOT se zobrazí následující hlášení.
Diesel - filtr částic. Palubní kniha!
Řídicí jednotka motoru umožňuje jízdu v nouzovém programu. Po vypnutí a zapnutí zapalování se rozsvítí také kontrolní světlo.
 

  • Autor

Na diagnostiku jdu zítra.

Jen abych upřesnil tu kontrolku DPF. Svítila mi před více jak měsícem a od té doby se mi na palubní desce nerozsvítilo vůbec nic. 

Pokud ti mizí voda, tak ti mizí nejspíš do spalovacího prostoru, pokud pod autem nemáš vodu...

Jinak běžné otáčky motoru co máš na volnoběh jsou kolem 700

Upraveno od 15degren

V ‎19‎.‎1‎.‎2019 na 21:37, Pája29 napsal:

Pokud vím, tak voda to být nemůže protože jsem ji kontroloval a pořád tam je maximum. 

 

před 7 hodinami, Pája29 napsal:

Spíš mi hodně klesla chladící kapalina, kterou jsem dolíval před cca měsícem na MAX. a teď tam je MIN.

Nějak si protiřečíš. Nebo jakou vodu si myslel v prvním příspěvku?

Nevím jak dnešní kapaliny, ale starý fridex, když se dostal do spalování, tak dokázal udělat dymovnici. A částice v tom asi nebudou, tak to dpf projde. Jen se mu to možná chemicky nelíbí, tak občas blikne kontrolka.

Ahoj, řekl bych, že máš prasklé těsnění pod hlavou. Hodně lidí nemění chladicí kapalinu a pak to zkázu těsnění urychlí. Ty kolísající otáčky mohou souviset se zanesenými svíčkami nebo to špatně spaluje, když ti tam jde voda. Kdyby to byly vstřiky a šlo by ti tam víc nafty, spíš by ti šel černý kouř? Zkus se ještě podívat pod víčko od oleje, jestli na něm není bílá emulze.

Upraveno od mambo

  • Autor

Tak to tedy shrnu. Diagnostika mi zjistila, že mám nejvíce vadné 2 vstřiky 

Hodnoty: 

1. vstřik: 6.35

2. vstřik -2.21

3. vstřik 1.56

4. vstřik -2.11

 

Takže přemýšlím, že vyměním rovnou všechny 4. Proto tady mám ještě jednu otázku pro vás zkušený. Je počet Kw ve vstřikách důležitý, nebo stačí jen hledat podle stejného objemu motoru a stejného typu motoru? 

Díky

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.