Přejít na obsah

Chiptuning


Návštěvník

Doporučené příspěvky

V poho... Ja jen, ze s chiptunerama se dnes roztrhl pytel a krome dvou renomovanejch bych na to nenechal nikoho jinyho sahnout. Motor je draha vec kdyz se kupuje jako nahradni dil ;)

jj , já to právě nikomu ani nijak nevnucuju , nechci aby pak někdo řikal , že byl tam a tam a že se mu to pos..lo , je to na každym koho si vybere . Uvidíme co to s autem udělá , pak dám vědět :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdopadne jsi odvaznej ze vubec chces riskovat a cekat co to s tim udela/neudela ;)

no nějak to dopadne :) jen mě vadilo jak jede Fabie v serii a už jsem měl jedno auto s chipem a skoro bez problému , tak se toho ani tak nebojím . kdyby byl nějakej problém , tak se tam dát zpět původní nastavení , ale kamarád co mi to dohodil tak má to samé ve Fabii už přez rok a zatím v pohodě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Tak kurna hoši jo nebo ne ,nebo ty poníze prošustruju,halloooo.

jo

Tak tohle je příspěvek na houby - nic jsme se nedozvěděli. Hej.... zajímá mě to taky. Pako, jaký pocítils rozdíl. Dík

totální spokojenost. Pochopitelně i po chipu to není 1,8T, ale došlo zejména v otáčkách, kdy bez něj není motor nic moc, k citelnému nárůstu kroutícího momentu. V otáčkách kolem 3800 je to téměř stejné jako dřív. Pokud se dobře pamatuji před ch. po 4500 to trochu "vadlo", nyní to jde dál za plynem až do cca 5500. Výsledkem je tedy mnohem pružnější motor plně odpovídajícímu grafu na www.sportmotor.cz. Po zkušenostech to i u budoucího auta bude jeden z prvních zásahů. Průměrná spotřeba při normální jízdě se v podstatě nezměnila, i když podle palubního počítače, pokud se na to pořádně šlápne, to tam teče. Mám srovnání, stejné trasy a zátěže do Itálie (před 7,1 po 6,7 - auto plně naložené a na dálnici pokud to jenom trochu jde kolem 150, 160). Na STK, vlastně na emisích nepoznali nic.

Mimochodem služební 1,4 50 kW mám taky čipnuté, taktéž spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kurna hoši jo nebo ne ,nebo ty poníze prošustruju,halloooo.

jo

Tak tohle je příspěvek na houby - nic jsme se nedozvěděli. Hej.... zajímá mě to taky. Pako, jaký pocítils rozdíl. Dík

totální spokojenost. Pochopitelně i po chipu to není 1,8T, ale došlo zejména v otáčkách, kdy bez něj není motor nic moc, k citelnému nárůstu kroutícího momentu. V otáčkách kolem 3800 je to téměř stejné jako dřív. Pokud se dobře pamatuji před ch. po 4500 to trochu "vadlo", nyní to jde dál za plynem až do cca 5500. Výsledkem je tedy mnohem pružnější motor plně odpovídajícímu grafu na www.sportmotor.cz. Po zkušenostech to i u budoucího auta bude jeden z prvních zásahů. Průměrná spotřeba při normální jízdě se v podstatě nezměnila, i když podle palubního počítače, pokud se na to pořádně šlápne, to tam teče. Mám srovnání, stejné trasy a zátěže do Itálie (před 7,1 po 6,7 - auto plně naložené a na dálnici pokud to jenom trochu jde kolem 150, 160). Na STK, vlastně na emisích nepoznali nic.

Mimochodem služební 1,4 50 kW mám taky čipnuté, taktéž spokojenost.

A u tý 1.4 50kW jaký jsou rozjezdy ,je to znát ?De krásně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A u tý 1.4 50kW jaký jsou rozjezdy ,je to znát ?De krásně?

no, nerad bych tady rozpoutal nějakou vášnivou diskusi. Na tomto webu bylo již kolem chiptuningu napsáni víc než dost s cílem dokázat, že se jedná o placebo efekt, případně že se po určité době motor rozsype, taktéž že sportovní filtr je nesmysl atd. atd., na druhé straně x spokojených…..

Takže u obou aut to mám děláno u Sportmotoru + KN filtr. Na 16 ventilu mám najeto po chipu cca 5O tis, na MPI více jak 60 tis. Žádné problémy, přínos je v tom, že to teď jede i v režimu, kdy to dřív nebylo nic moc (u obou). S rozjezdy jsem neměl nikdy problémy, ani před chipem.

1,4 16 V, 55 kW

pokud se pamatuji, před ch. se to nějak rozjelo zhruba u 3 tis. otáček, zajímavé to bylo od 3,5 tis. a po cca 4,5 tis. to začalo vadnout. V podstatě se s tím dalo dobře jezdit na dálnici, mimo pouze za cenu neustálého řazení.

Po čipu je tomu jinak, rozjíždí se to zhruba po 2 tis. otáček, zajímavé, a to velmi, je to už před 3 tisíci a jde to celkem plynule až do 5 až 5,5 tis. Takže nyní to jde celkem rozumě využívat i mimo dálnici. Např. při předjíždění běžně praktikuji 3 stupeň, plný plyn a když je vyřešeno rovnou 5 stupeň a přechod mezi je pohoda. To před tím nebylo možný ani náhodou.

1,4 MPI, 50 kW

tady před chipem byla, pokud se pamatuji zcela jiná situace. Šla celkem krásně hned kolem 2 tis. otáček, a to celkem plynule až to 3 tis., pak to bylo takový nevýrazný, bezzubý, prostě nanic. V podstatě to bylo celkem dobře využitelný mimo dálnici a rozmýšlet si předjíždění. Nevím, jak Cimbu, ale Sportmotor u daného motoru posunul max. kroutícího momentu do 3 tis. km, takže nyní po ch. to krásně jede od něco pod 2 tis. až do 3,5 tis. ale jde přijatelně i dál až do necelých 5 tis. otáček. Takže teď si při tom předjíždění člověk může dovolit víc, ale na takové „srandičky“ jako přímo z 3 st. na pětku to přeci jenom není. A ta dálnice je teď v pohodě.

Můj názor je, čipovat, čipovat a zase čipovat

Editováno: , autor: Pako
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A u tý 1.4 50kW jaký jsou rozjezdy ,je to znát ?De krásně?

no, nerad bych tady rozpoutal nějakou vášnivou diskusi. Na tomto webu bylo již kolem chiptuningu napsáni víc než dost s cílem dokázat, že se jedná o placebo efekt, případně že se po určité době motor rozsype, taktéž že sportovní filtr je nesmysl atd. atd., na druhé straně x spokojených…..

Takže u obou aut to mám děláno u Sportmotoru + KN filtr. Na 16 ventilu mám najeto po chipu cca 5O tis, na MPI více jak 60 tis. Žádné problémy, přínos je v tom, že to teď jede i v režimu, kdy to dřív nebylo nic moc (u obou). S rozjezdy jsem neměl nikdy problémy, ani před chipem.

1,4 16 V, 55 kW

pokud se pamatuji, před ch. se to nějak rozjelo zhruba u 3 tis. otáček, zajímavé to bylo od 3,5 tis. a po cca 4,5 tis. to začalo vadnout. V podstatě se s tím dalo dobře jezdit na dálnici, mimo pouze za cenu neustálého řazení.

Po čipu je tomu jinak, rozjíždí se to zhruba po 2 tis. otáček, zajímavé, a to velmi, je to už před 3 tisíci a jde to celkem plynule až do 5 až 5,5 tis. Takže nyní to jde celkem rozumě využívat i mimo dálnici. Např. při předjíždění běžně praktikuji 3 stupeň, plný plyn a když je vyřešeno rovnou 5 stupeň a přechod mezi je pohoda. To před tím nebylo možný ani náhodou.

1,4 MPI, 50 kW

tady před chipem byla, pokud se pamatuji zcela jiná situace. Šla celkem krásně hned kolem 2 tis. otáček, a to celkem plynule až to 3 tis., pak to bylo takový nevýrazný, bezzubý, prostě nanic. V podstatě to bylo celkem dobře využitelný mimo dálnici a rozmýšlet si předjíždění. Nevím, jak Cimbu, ale Sportmotor u daného motoru posunul max. kroutícího momentu do 3 tis. km, takže nyní po ch. to krásně jede od něco pod 2 tis. až do 3,5 tis. ale jde přijatelně i dál až do necelých 5 tis. otáček. Takže teď si při tom předjíždění člověk může dovolit víc, ale na takové „srandičky“ jako přímo z 3 st. na pětku to přeci jenom není. A ta dálnice je teď v pohodě.

Můj názor je, čipovat, čipovat a zase čipovat

Odbrzdit sis tu 55kW asi odbrzit nenechával, co?

Dost mě to láká, ale pořád váhám dost lidí říká, že chip není u atmosfer. motorů prakticky znát...

PS: Proč jsi zvolil Sportmotor a ne třeba Cimbu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odbrzdit sis tu 55kW asi odbrzit nenechával, co?

Dost mě to láká, ale pořád váhám dost lidí říká, že chip není u atmosfer. motorů prakticky znát...

PS: Proč jsi zvolil Sportmotor a ne třeba Cimbu?

ne, na brzdě jsem opravdu nebyl. Abych pravdu řekl, jestli je tam 62, či 64 kW mě vůbec nezajímá. Naopak mě zajímá, že to významně líp táhne v oblastech, kdy to před ch. nebylo nic moc, a to cítím i bez brzdy.

Lidi, co tvrdí, že u atmosférických motorů není zdaleka takový přínos jako u motorů s turbem mají pravdu. Nemají jí ale v tom, že to není znát. Je, a konkrétně u motoru 55 kW v otáčkách 2 až do 3,5 tis. a pak přes 4,5 tis., tedy tam, kde se to při normální jízdě pohybuje + při předjíždění a kde to bez chipu není nic moc.

Sportmotor jsem zvolil z prostého důvodu. Nevím, jaká je situace dnes (ch. je tam 3,5 roku), ale tehdy Cimbu neuměl chipnout mou řídící jednotku, ani se netvářil, že by ho to nějak moc tankovalo. Naopak Sportmotor po prvním neúspěchu a navrácení ŘJ do původního stavu se to během 14 dnů naučil a provedl. A jsem tomu rád, že to tak dopadlo, pokud porovnáš grafy průběhu kroutícího momentu zjistíš, že Sportmotor na rozdíl od Cimbu mění jeho charakteristiku s větším nárůstem v pod 3 až 3,5 tis. ot. Přitom se jedná o firmy s téměř shodnou profesionální pověstí, takže zcela jistě u Cimbu chybu taky neuděláš. Jinam bych se ale neobracel ani náhodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě z grafů se nic moc nepozná...hlavně, že je tedy cítit rozdíl, tak oblast do 3,5tis. ot. je právě teď dost neochotná, hlavně když je auto víc naložený(stačí 3lidi) a nějaký menší kopeček...

Asi do toho půjdu...buď teď, nebo po Vánocích... kol117

Dík za radu.

ty grafy jsou úplně naprd. Podívej se pořádně na křivku sériového průběh točivého momentu, kromě nejvyšší hodnoty se jim to dost liší. Teoreticky se zdá, že Cimbu zvyšuje točivý moment o vyšší hodnotu například ve 2000 otáčkách o 12 Nm - Sportmotor jen o 5 Nm. Absolutní hodnoty má ale vyšší Sportmotor (ve 2000 ot. 115 Nm, Cimbu jen 105 Nm). Takže věřit se tomu moc nedá. Osobně si ale myslím, že to bude tak nastejno.

Taky o tom v poslední době uvažuju a zatím preferuju Sportmotor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já je už zkoumal/porovnával....jeden graf je víc zubatej.(Cimbu) -měřenej v několika bodech otáček, druhej rovnej - vyhlazenej v Excelu :D (Sportmotor), těžko porovnávat, šly by jakžtakž porovnávat jedině stejný grafy ze stejný brzdy...

Proto je pro mě spíš důležitej nároz těch, co už ho mají...

Doufám, že to po chipu pojede alespoň jako novější 1.4 59kW motor, máme ho ve služební a jde lépe od spodu, rychleji reaguje, a i pětka má ještě trochu sílu zrychlovat i od 2tis. ot....

Zatím taky směřuji k Sportmotoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal jsem k Cimbu, a toto mi odpověděli:

Dobrý den,

dělali jsme jen na začátku ECU které končily písmeny BL, protože byl o tyto

úpravy minimální zájem a managment motoru je velmi poruchový, řešíme tyto

vozy jen po stránce diagnostické...

Mr. Cimbu

---------------------------------------------------------

Dobrý den,

chtěl bych si u Vás nachipovat Fabii 1,4 55kW. Zajímá mě, jak je to

s reálnými hodnotami po nachipování - zajímá mě o kolik se mohou lišit -

jakou máte toleranci.

Bude tento motor po načipování aspon srovnatelný s nyní seriově prodávaným

modelem Fabie I 59kW?

S Pozdravem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj to jsem také někde slyšel, že Cimbu to vpodstatě nedělá. To mě také přivedlo na myšlenku, jestli se tím čipem vůbec něco získá. Psal jsi i do Sportmotoru?

Psal jsem k Cimbu, a toto mi odpověděli:

Dobrý den,

dělali jsme jen na začátku ECU které končily písmeny BL, protože byl o tyto

úpravy minimální zájem a managment motoru je velmi poruchový, řešíme tyto

vozy jen po stránce diagnostické...

Mr. Cimbu

---------------------------------------------------------

Dobrý den,

chtěl bych si u Vás nachipovat Fabii 1,4 55kW. Zajímá mě, jak je to

s reálnými hodnotami po nachipování - zajímá mě o kolik se mohou lišit -

jakou máte toleranci.

Bude tento motor po načipování aspon srovnatelný s nyní seriově prodávaným

modelem Fabie I 59kW?

S Pozdravem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jěště jsem v Cimbu pokračoval v rozhovoru, a zjednodušeně řečeno...mě to tak tedy vyznělo... nechce mít s těmito motory nic společného, prej to moc lidí ani načipovat nechtělo, a když se něco posere zhazují to na něj...

Do Sportmotoru jsem psal, ty to dělají. Takže jedině u nich.

Spíš mě teď zajímá... nevíte nebo nemáte někdo známého někde u mot. brzdy? Rád bych věděl jaký výkon/krouťák tak mívají běžně tyhle motory v sériové podobě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jěště jsem v Cimbu pokračoval v rozhovoru, a zjednodušeně řečeno...mě to tak tedy vyznělo... nechce mít s těmito motory nic společného, prej to moc lidí ani načipovat nechtělo, a když se něco posere zhazují to na něj...

Do Sportmotoru jsem psal, ty to dělají. Takže jedině u nich.

Spíš mě teď zajímá... nevíte nebo nemáte někdo známého někde u mot. brzdy? Rád bych věděl jaký výkon/krouťák tak mívají běžně tyhle motory v sériové podobě.

teď mě napadá, když pozoruji tvé nadšení z motoru 59kw - má to stejnou převodovku jako 55kw? Ta převodovka totiž udělá mnohdy víc než motor. Pokud srovnáš charakteristiky 16 V 55kw a 75 kw, tak jsou do přibližně 4000 otáček stejné, subjektivně je ale 55 v nízkých otáčkách živější, protože je jinak zpřevodovaná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

74kW má kratší jen 4 a 5, ne? Ostatní rychlosti snad jsou stejné.... Teď ale nevim, jestli stélej převod je stejnej...

Máme služební 59kW combi, a zdá se mi, že jde lépe od spoda, a i ta 5 má ještě sílu jet třeba z 2tis... ot....

i trojka má jiný převod, a právě ta je pro mě hlavní nástroj akcelerece :-). Stálý převod je stejný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...