Publikováno Duben 13, 20196 r Chci se zeptat, koukal jsem na Scalu a na moznosti kol, co k tomu jsou, ale trosku mne desi, ze maximalni sire je 205. Nevim, zda to neni chyba nebo to je fakt. Pokud ano, myslim si, ze se trosku zblaznili... To i ta moje fabie ma 215tky. Cekal jsem, ze rozmer kol bude vetsi a bude zde i 225tka...
Duben 14, 20196 r Menší valivý odpor-menší spotřeba-menší produkce co2. To je oč tu běží, na všem hledej pozlátko EU.
Duben 14, 20196 r před 12 hodinami, deathskull napsal: Chci se zeptat, koukal jsem na Scalu a na moznosti kol, co k tomu jsou, ale trosku mne desi, ze maximalni sire je 205. Nevim, zda to neni chyba nebo to je fakt. Pokud ano, myslim si, ze se trosku zblaznili... To i ta moje fabie ma 215tky. Cekal jsem, ze rozmer kol bude vetsi a bude zde i 225tka... Tak strašný to snad nebude když BRZ má originál 215 a je to úplný porno.
Duben 14, 20196 r Me treba ten rozměr přijde s poměrem k motorizaci adekvátní a rozumný. Zrovna ten rozměr 215 mi přijde u Rapidu se slabými motory proste dementní. Nehlede na nekonfornost na nekvalitních cestách. Na dálnici možná lepší, protože rozměr 185 zrovna příjemný při vyšších rychlostech není. Nov
Duben 14, 20196 r Sám jsem na rozměry zvědavý - auto budu brát na 17kách a uvidím jaké na tom bude svězení s normálním podvozkem. Do budoucna jsou v úvaze i 18ky, ale je dost možné, že kvůli komfortu zůstanu u 17". Dnes na veletrhu v Letňanech zástupce Škody tvrdil, že na 18ky by snad měly jít i 215.
Duben 14, 20196 r Autor Ja prave o Scale uvazuju, ale asi nakonec pujdu radsi do OIII. Vzhledove mi prijde Scala hezci, ale nektere veci mne na ni docela zarazeji. Uvidime scim nakonec prijdou, ale zatim jsem ji videl v patek u dealera na 17tkach a 18tkach a oboji byl rozmer 205:(
Duben 14, 20196 r To by mi asi bylo jedno. Z hlediska aquaplaningu nebo v zimě je to výhoda a stejně mi Punto na 165/70 drželo stejně, ne-li líp než Fabia na laciných 195/55. Scala není žádná těžká váha. Upraveno Duben 14, 20196 r od Twisted
Duben 15, 20196 r Vybírat si auto na základě šířky pneu? Proč ne. Jedinou nevýhodu to může mít maximálně v ceně nestandartního rozměru pneu.
Duben 24, 20196 r Tak jsem nakouknul do velkého techničáku (auto na 17") a jsou tam vypsané rozměry od 16" do 18" s tím, že u 18" je tam max. 205. Ale možná půjde dopsat i něco dalšího...
Duben 25, 20196 r Největší mínus a nevýhody takového rozměrů bude cena a omezený výběr pneumatiky. Mohl by někdo prosím se podívat a napsat kompletní rozměr alu kola a pneumatik? Upraveno Duben 25, 20196 r od Joker 85
Duben 25, 20196 r V technicaku jsou vypsane kombinace kol a pneu, ktere jsou uvedeny v katalogu prislusenstvi pro Scalu. Nic vic tam nebylo.
Duben 25, 20196 r U Rapida, to bylo podobné s cenou pneu. Dnes se jsou ceny na běžných cenách. Takže u Scaly to bude taky otázka času.
Duben 26, 20196 r @ka_r_los elektro auta to jsem kapitola sama pro sebe. Ale pravda, je zde vidět kam to směřuje.
Duben 27, 20196 r Rozměry by měli být 7J × 18" ET39 - 205/45 R18 6,5J × 17" ET40 - 205/50 R17 6J × 16" ET38 - 205/55 R16 6J × 16" ET35 - 195/60 R16 Ještě by měli být 6J × 15" ET35, ale nenašel jsem pneu a asi budou omezeny jen na slabší modely 66/70kW.
Duben 28, 20196 r Tak pneu 205/50 R17 je docela v pohodě k sehnání od různých výrobců i za ještě jakž takž rozumný ceny a i zimáky celkem jsou. Zato 205/45 R18 je totální téměř nesehnatelný bulšit a zimáky už vůbec. Kdyby alespoň alternativně šlo něco běžnějšího, tak ok, ale tohle...
Duben 29, 20196 r Ono je zajímavý porovnat i 6J × 16" ET38 - 205/55 R16 vs 6J × 16" ET35 - 195/60 R16. Teoreticky, pokud bych vycházel z katalogu a chtěl zimní litá kola a bral třeba Nanuqy, kde je právě druhý rozměr, tak pneu Conti TS860 mě u jednoho nejmenovaného eshopu vyjde na 3 774 Kč, kdežto trochu běžnější 205/55 R16 na 1 954 Kč. Docela rozdíl... Když koupím vhodné řetězy, nevidím důvod proč by s nimi nešly použít i standard disky s 205 pneu.
Duben 30, 20196 r no ono už je to skoro 8mm rozdíl k tlumiči (10mm šířka pneu = 5mm na stranu + 3mm ET)
Duben 30, 20196 r problém je šířka pneu, tudíž vyšší valivý odpor a následně vyšší emise. Širší pneu tam půjde, ale nemá tam dle TP co dělat.
Květen 1, 20196 r To nemusí být pravda. Širší pneumatiky se vahou auta o něco méně deformují a ve výsledku často mají nižší valivý odpor a menší opotřebení. Vyšší spotřeba je dána spíše tím, že širší pneumatika je těžší (vyšší moment setrvačnosti kol) a že zvětšuje čelní plochu auta (vyšší aerodynamický odpor).
Červen 26, 20196 r Jelikož jsem se svezl na 18"kách (normální podvozek) a nepociťuji velký rozdíl oproti 17", silně o 18" uvažuju, přeci jen kola dělejí auto :) Nabídkové Vegy mi k auto docela sedí, ale chybí jim určitý šmrnc. Zkusmo jsem koukal na alternativní výrobce a zaujaly mě MAK Wolf. Trocha Photoshopu a je to na káře: Jelikož ráfky jsou rozměru 8x18, otázka je, co na to za gumy. Minimum je asi 215, někde v eshopu jsem ale viděl i 205... Oproti originálu by se to vzhledem k ET mělo šoupnout takto: Teď je otázka - půjde to tam :D? Je fakt, že pneu na Vegy v rozměru 205/45 R18 jsou hódně velkej atyp. Nicméně GoodYeary jely velmi tiše, na mokru jsem neměl příležitost.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.