Publikováno Červen 13, 20196 r Ahoj, mam Rapida a s prichodem vyssich teplot resim az nebezpecne rozjizdeni. Tzn. Pri rozjezdu vytocim motor na cca 2000 a pri naslednem spustrni spojky motor podtocim az ter chcipne. Nestava se to vzdy, ale vetsinou kdyz neni vubec vhodne nekoho zdrzovat vytacenim jednicky v pasmu turbolagu. Vetsinou se to deje pri vyssich teplotach venku a zhartaem motoru. Mam jalovou nohu, nebo se to deje jeste nekomu?
Červen 14, 20196 r Myslím, že je to normální. Ve vedrech ten motor hodně zatěžuje klima a zkrátka to koncepčně nemá pod 2000 ot. výkon. Chce to chvilku spojku podržet, aby otáčky tolik neklesly.
Červen 14, 20196 r Mám také 81kw 2018. Už se mi párkrát také stalo, že mi auto chcíplo při rozjezdu. Stalo se to při vedrech, kdy klima jela naplno. Se starou atmosférou se mi to nestává, ačkoliv úbytek výkonu s klimou byl znát. Jak říká rkont, pod 2000 ot. s klimou to moc netáhne. Upraveno Červen 14, 20196 r od LKk
Červen 14, 20196 r @rkonf Popravdě, jiný motor 1.0 bez turba s asi dvoutřetinovým výkonem se zapnutou klimou nic takového nedělal, takže to za vlastnost rozhodně nepovažuju (min. by měly být adekvátně upraveny volnoběžné otáčky). Tím neříkám, že bude jednoduché chybu reprodukovat, nebo reklamovat.
Červen 14, 20196 r Předtím jsem měl verzi 1,0 tsi 70kw a tam se mi to nestalo. Tento motor má ale mírně jinou charakteristiku. U 81kw si musím dávat na rozjezd s klimatizací větší pozor.
Červen 14, 20196 r Autor Jinymi slovy, pri rozjezdu se zapnutou klimou, bude bud smrdet spojka nebo pneumatiky :D
Červen 14, 20196 r @bouchy Jasně, ale ten atmosferický litr určitě neměl tak dlouhou jedničku. Neříkám, že by to nešlo lépe softwarově odladit. Tím, že je to normalní, jsem myslel, že jde o vlastnost motoru a vatx32 nemá závadu.
Červen 14, 20196 r Taky věřím, že je to vlastnost. Je to akorát trošku nepříjemné při nutnosti rychle vyrazit. Onehdá při výjezdu s klimou do kopce z P+R Černý most se tomu vůbec nechtělo. Potřeboval jsem rychle vyjet kvůli provozu a pneu moc rádi nebyly :-). Při jemnějším rozjezdu to chcíplo. Asi mám jalové nohy na tento motor :-) Upraveno Červen 14, 20196 r od LKk
Červen 14, 20196 r Ano, už jsem k této variantě v některých případech taktéž přistoupil. Konečné řešení bude až v srpnu, kdy budu mít na OL Fabii s DSG :-)
Červen 14, 20196 r @rkonf Neumím délku posoudit, ale jestli "dlouhý" znamená, že se dá točit od nuly do aleuluja, tak ji dost dlouhou měl - 50 se dalo bez řvaní jezdit i na dvojku - teda než jsem zjistil, že tacho přeměřuje min. o +7 km/h do pozitivna. Krom toho si myslím, že na "utržení" od asfaltu má zpřevodování jen minimální vliv. Vliv nastane až potom, to ano. Doytčný může zkusit něco utratit za nastavování spojky, reklamace (přes Škoda Auto). Taky jsem si zvpomněl - mají to fabie? - že dnes při povolení pedálu spjky poskočí otáčky nahoru - ochrana před podtočením, kor u dvouhmoty. Tak snad něco přidat tam.(?)
Červen 14, 20196 r Ano, otáčky při pouštění spojky poskočí asi na 1100. Hydraulicky ovladaná spojka se štelovat nedá, jen odvzdušnit. Dvouhmota u Rapidu/Fabie není přítomna. Pokud si s 1.0 TSI 81 kW ještě nejel, tak věř, že zpřevodování má sakra vliv na rozjezd. Hoblování spojky se dost řeší a už ve výrobě i modifikovali přítlačák. Ale tady nejde úplně o volnoběh. Jde o to, že při rychlejším rozjezdu a tedy rychlejším puštění spojky se zapnutým klima kompresorem "naplno", otáčky motoru rychle klesnou a chybí výkon (malý motor s velkým turbem). Chce to najít správnou polohu plynu a zároveň ideální prokluz spojky. Při hektičtějších situacích v provozu, to bývá obtížnější...
Červen 14, 20196 r Neexistenci dvouhmoty vím, v 1.0 TSI jsem nejel a rozhodně by to výrobce měl řešit. Nejsme ve střevoděku, aby se musela klima vypínat při každém rozjezdu. (doby ->120tek a obligátní před/postartovní procedury) U mých poskakování v kolonách by tlačítko AC přestalo fungovat snad ještě dřív, než lamela spojky.
Červen 14, 20196 r Tak ono se s tím dá normálně jezdit. Jen při těch rychlejších rozjezdech na to člověk musí myslet.
Červen 16, 20196 r 1.0 TSI s FAP je suveréně nejhorší TSI co jsem kdy měl... Jezdil jsem Fabii 1.2 TSI 2016 Fabii 1.2 TSI 2017 (obě 81kW) Rapida 1.0 TSI 81kW (2018) Rapida 1.0 TSI 81kW + FAP (filtr částic) (2019) Tohle je s přehledem nejhorší možná varianta i když už ten 2018 byl hroznej. Kvalty neskutečně dlouhý, při rozjedu do kopce (1 nebo R) buď pálíte spojku nebo to chcípne, prostě to nemá sílu se rozjet, když už se to rozjede, tak krokem s pocitem, že zdechne. Řádit po rozjedu do mírného stoupání dvojku takřka nemyslitelné neboť otáčky padnou ihned na úroveň kdy se motor dusí a točit jedničku do 4-5 tis aby byl čas přeřadit a otáčky nespadly moc nízko... no, to člověk nechce. Včera poprvé chcípnutí z horka, auto v centru Prahy jezdilo jako na gumovém laně, příšerné rozjezdy příšerná odezva na plyn. Katastrofa. 1.2 TSI u Fabie, byla ZLATÁ, tam jsem nemohl říct křivého slova. Výkonná, úsporná, hezky zpřevodovaná, ale tohle, to je opravdu zlý sen. A jen tak mimochodem, ona kdyby ta klimatizace (mechanická), alespoň chladila, ale on jí má člověk na nejnižší teplotu, větrák na 2-3st. a v autě, že by bylo při 30°C chladno, to teda rozhodně není. Upraveno Červen 16, 20196 r od Pavel_cz
Červen 16, 20196 r Autor před 3 hodinami, Pavel_cz napsal: 1.0 TSI s FAP je suveréně nejhorší TSI co jsem kdy měl... Jezdil jsem Fabii 1.2 TSI 2016 Fabii 1.2 TSI 2017 (obě 81kW) Rapida 1.0 TSI 81kW (2018) Rapida 1.0 TSI 81kW + FAP (filtr částic) (2019) Tohle je s přehledem nejhorší možná varianta i když už ten 2018 byl hroznej. Kvalty neskutečně dlouhý, při rozjedu do kopce (1 nebo R) buď pálíte spojku nebo to chcípne, prostě to nemá sílu se rozjet, když už se to rozjede, tak krokem s pocitem, že zdechne. Řádit po rozjedu do mírného stoupání dvojku takřka nemyslitelné neboť otáčky padnou ihned na úroveň kdy se motor dusí a točit jedničku do 4-5 tis aby byl čas přeřadit a otáčky nespadly moc nízko... no, to člověk nechce. Včera poprvé chcípnutí z horka, auto v centru Prahy jezdilo jako na gumovém laně, příšerné rozjezdy příšerná odezva na plyn. Katastrofa. 1.2 TSI u Fabie, byla ZLATÁ, tam jsem nemohl říct křivého slova. Výkonná, úsporná, hezky zpřevodovaná, ale tohle, to je opravdu zlý sen. A jen tak mimochodem, ona kdyby ta klimatizace (mechanická), alespoň chladila, ale on jí má člověk na nejnižší teplotu, větrák na 2-3st. a v autě, že by bylo při 30°C chladno, to teda rozhodně není. Vsechno mohu jen potvrdit.
Červen 16, 20196 r No hej, nechladi, slabsi rozbeh, nezere vela, ale zato emisie ma suprove ze. Viete ktorym smerom dakovat.
Červen 17, 20196 r Můžu též potvrdit, že po zapnutí klimy mám problémy s rozjezdy. Hodně sem klel, když se mi to za den stalo 2x. Nicméně klima chladí o život, aspoň mě o tak přijde, nejsem ale zastánce mrazu v autě :D
Červen 28, 20196 r Climatronic chladí, manuální clima je tragédie, ta těžce nestíhá, když svítí slunce a je nad 25°C...
Červen 28, 20196 r Divné, já mám se zaplou klimou rozjezdy v pohodě. 1.0tsi 81kw + climatronic. Jaké máte roky výroby?
Červen 30, 20196 r 6/2018, nyní 12tkm najeto. Mně se to stává jen při nutných rychlých rozjezdech. Při klidných, kdy se člověk více soustředí a pohraje si spojkou a plynem je to v pohodě, ačkoliv úbytek výkonu je znát.
Červenec 1, 20196 r Leden 2019. Rychlý rozjezdy jsou vůbec trgédie, protože vás někdo pouští, ale člověk přidá plyn a ten doteče do motoru asi za vteřnu a půl.. je potřeba to tahat přes spojku, lahůdka. Upraveno Červenec 1, 20196 r od Pavel_cz
Červenec 1, 20196 r Než výfukové plyny roztočí turbo, tak je to prostě bohužel jen litrová atmosféra, navíc tříválec a podle toho to také vypadá.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.