Přejít na obsah

svítící kontrolky: tlak v pneu, ABS, ESC, servořízení


Dejvlauer

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

dostal jsem se do trošku prekérní situace. Dovoluju si sem proto napsat a moc vás požádat o radu.

 

Jsem teď na delší dobu v Mnichově a mám tu svojí Octavii III Combi 2,0 TDI, ročník 2016, najeto cca 64 000 km. Bez jakýchkoliv poruch a havárií v minulosti.

O víkendu jsem jel cca 40 km k jezeru za město a po cestě zpátky mi těsně před Mnichovem na dálnici (při rychlosti cca 150 km/h) z ničeho nic začala svítit kontrolka tlaku v pneumatikách a objevila se chyba "závada v pneumatikách", zastavil jsem, kola zkontroloval - všechno v pohodě a jel jsem dál. Následně se rozsvítila i kontrolka ABS a kontrolka ESC a na hlavním displeji se zobrazila chyba "porucha v ABS/ESC". Už jsem byl kousek od domova a tak jsem to dojel, přičemž se mi ale po cestě ještě nakonec rozsvítila 4. kontrolka - servořízení (pouze oranžově) a oslabil se posilovač řízení, do toho přestal fungovat ještě start-stop systém a parkovací senzory. Auto jsem zaparkoval a nechal být. Chyby ale stále přetrvávají a tak mi nezbývá, než to nějak řešit. Bohužel maj ale teď ve všech škoda servisech v městě plno a proto píšu s pár dotazy:

 

1) chápu, že bude potřeba diagnostika ze servisu, ale přesto, nevíte, jaké poruše by tato kombinace mohla napovídat? Auto stálo před tímhle incidentem dost na sluníčku (byly tu hrozný vedra - 35-38 stupňů, tak jestli to nějak nemohlo být zapříčiněno i tím?). A ještě jsem zapomněl poznamenat, že kontrolka tlaku v pneumatikách nejdříve minutu bliká a potom svítí, takže jsem se dočetl, že by mělo jít o závadu v systému kontroly tlaku v pneu (ne tedy k změně tlaku v pneumatice, jako by tomu bylo při stále svítící kontrolce)

2) upřímně bych dal auto nejradši do servisu v Česku, myslíte, že by s těmito svítícími kontrolkami a vypadlými funkcemi bylo i tak možné dojet 400 km do Prahy?

3) případně nemáte shodou náhod kontakt na nějaký dobrý škoda servis v Mnichově? Zatím mě tak trochu všude odmítali, že nemaj volno.

 

Rozsvícené kontrolky posílám v příloze (kontrolka motoru při nastartování normálně zhasne)

Předem moc děkuju všem za odpověď.

 

David

 

IMG_3650.jpeg

IMG_3653.jpeg

Editováno: , autor: Dejvlauer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 

naposledy mi vyjeli všechny kontrolky co zmiňuješ, když jsem odpojil baterii. U servořízení stačilo nastavit dorazi tzv. otačit volant plně doleva a plně do prava. Tím se vyřešili i parkovací senzory.

ABS, ESP a tlak v pneu zmizlo po pár km. Tohle vypadá ale na trošičku jiný problém ale kdyby se aspoň to servořízení rozhejbalo tak lepší než než ztuhlej volant

 

šťastnou cestu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 3. 7. 2019 na 16:07, Dejvlauer napsal:

Ahoj,

 

dostal jsem se do trošku prekérní situace. Dovoluju si sem proto napsat a moc vás požádat o radu.

 

Jsem teď na delší dobu v Mnichově a mám tu svojí Octavii III Combi 2,0 TDI, ročník 2016, najeto cca 64 000 km. Bez jakýchkoliv poruch a havárií v minulosti.

O víkendu jsem jel cca 40 km k jezeru za město a po cestě zpátky mi těsně před Mnichovem na dálnici (při rychlosti cca 150 km/h) z ničeho nic začala svítit kontrolka tlaku v pneumatikách a objevila se chyba "závada v pneumatikách", zastavil jsem, kola zkontroloval - všechno v pohodě a jel jsem dál. Následně se rozsvítila i kontrolka ABS a kontrolka ESC a na hlavním displeji se zobrazila chyba "porucha v ABS/ESC". Už jsem byl kousek od domova a tak jsem to dojel, přičemž se mi ale po cestě ještě nakonec rozsvítila 4. kontrolka - servořízení (pouze oranžově) a oslabil se posilovač řízení, do toho přestal fungovat ještě start-stop systém a parkovací senzory. Auto jsem zaparkoval a nechal být. Chyby ale stále přetrvávají a tak mi nezbývá, než to nějak řešit. Bohužel maj ale teď ve všech škoda servisech v městě plno a proto píšu s pár dotazy:

 

1) chápu, že bude potřeba diagnostika ze servisu, ale přesto, nevíte, jaké poruše by tato kombinace mohla napovídat? Auto stálo před tímhle incidentem dost na sluníčku (byly tu hrozný vedra - 35-38 stupňů, tak jestli to nějak nemohlo být zapříčiněno i tím?). A ještě jsem zapomněl poznamenat, že kontrolka tlaku v pneumatikách nejdříve minutu bliká a potom svítí, takže jsem se dočetl, že by mělo jít o závadu v systému kontroly tlaku v pneu (ne tedy k změně tlaku v pneumatice, jako by tomu bylo při stále svítící kontrolce)

2) upřímně bych dal auto nejradši do servisu v Česku, myslíte, že by s těmito svítícími kontrolkami a vypadlými funkcemi bylo i tak možné dojet 400 km do Prahy?

3) případně nemáte shodou náhod kontakt na nějaký dobrý škoda servis v Mnichově? Zatím mě tak trochu všude odmítali, že nemaj volno.

 

Rozsvícené kontrolky posílám v příloze (kontrolka motoru při nastartování normálně zhasne)

Předem moc děkuju všem za odpověď.

 

David

 

IMG_3650.jpeg

IMG_3653.jpeg

Prosimtě momentálně se mi děje to samé, můžu vědět jak jsi to vyřešil čím to bylo? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...
V 28. 2. 2021 na 10:07, Samuel Wernisch napsal:

Mel jsem stejný problém, ukázalo se ze to byla špatná řídící jednotka. Elektrikář ji zálohoval opravil špatné dráty. Týden bez problému, po týdnu jsem ale opět nenastartoval. V mem případě to znamena výměnu ŘJ. 

Ahoj

A o jakou řídící jednotku se jednalo ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Kromě toho serva mám stejný problém.  V nouzáku to jede, diagnostika ukazuje 3 závady. Jako prvni se rozsvítila kontrolka na tlak v pneu, ale diagnostika ukazuje mimo jiné čidlo tlaku v rail liště. Zítra ho vymění,  ale moc si od toho neslibuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Koukám,  že pomoc se závadou tu moc nefunguje.

Pokud by někdo potřeboval tak stačilo vyměnit čidlo rozdílového tlaku. Je hned vedle turba a bylo rozteklé.

Bylo K.O. protože mě cca týden předtím dělali rozvody a ty trubky co k tomu vedou neodpojili, ale dali jen stranou a to bylo chyba. U čidla napraskl ten plastový přívod a během pár jízd to upadlo a vyhodilo to několik zavádějicích chyb.

Takže pokud někdo bude dělat rozvody tak pozor na trubky :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...