stanmar Vloženo 10. Březen 2022 Sdílet Vloženo 10. Březen 2022 A to není vše, třeba zrovna Německo kupuje velké množství kovů od Ruska (nikl, palladium, hliník ...) jenž jsou potřebné mj. na výrobu baterií (hlavně nikl). Pro ně by úplné sankce byly možná ještě horší než pro samotné Rusko. Asi se elektromobilita poněkud opozdí, ale ve finále bude stejně pak prosazovaná. V tomhle pochybuji že se udělá krok zpět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 10. Březen 2022 Sdílet Vloženo 10. Březen 2022 Ono to může být i ještě horší s surovinama od Rusáků, nyní chodí zprávy co vše zarazí v obchodu s Evropou a dalšími státy které mají na jejich bláznivé listině nepřátelů. Již po anexi Krymu se Putler zaměřil na přesměrování obchodu směr Asie a Čína a tak nyní spoléhá na náhradu výpadku příjmů z Evropy. Putler může lehce stopnout export plynu i ropy ve svém amoku z neůspěchu tažení na Ukrajině, prostě z trucu. Tím pádem zde bude nedostatek energií a nějaký zelený šílenství půjde k šípku. Třeba vítěz bude ten kdo má doma kamna která spálí vše a má zdravé nohy. To jediné bude brzy záruka vypořádání se s situací. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 15. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 15. Březen 2022 (editace) Dávám sem odkaz na článek, který zdá se, že na první dobrou s elektromobilitou až tak přímo nesouvisí, ale opak je pravdou. Hlavně s plánovanou elektromobilitou u nás v Evropě, potažmo i s plánovaným ústupem od dodávek zemního plynu pro energetiku a i s další, v dnešní době hodně nepřehlednou a turbulentní energetickou koncepcí v EU. Dotýká se to i cen energetických surovin a cen el. energií ve světě a v Evropě. Ano je to v článku o české výrobě kyanidu sodného, což s oborem automotive až tak nesouvisí, jen tím chci poukázat na to, jak výroba v energeticky náročných provozech v Evropě je neskutečně drahá (oproti ostatnímu světu), aspoň tak to tvrdí český majitel firmy, co má obdobnou výrobu v Česku, USA a zavádí i v JAR. A to nemyslím, že bude v budoucnu, co se týče el. energie levněji. Němci musí nyní svoje velké průmyslové podniky v současnosti dotovat, co se týče cen el. energií, my v ČR na to nemáme a osobně se bojím, že EU si stále více a více podřezává tzv. energetickou větev, na které sedí, nebo si i postupně rozeštvává jednotlivé státy mezi sebou, tedy co se týče energetické koncepce. A není to jen o energetice, je to o naprosté provázanosti ve výrobě všeho se vším, na jedné straně světa vypadne z výroby kapacita jednoho výrobku a veze se to v nespočtu dalších odvětví, automotive nevyjímaje. No podle všeho se máme na co "těšit"! Stačí přečíst, zauvažovat, použít obyčejný selský pohled. Netvrdím, že po přečtení budete mít stejný (výše zmíněný) názor jako já, ale i tak to stojí za přečtení a zamyšlení. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-sef-draslovky-proti-tomu-co-prijde-byl-covid-19-jen-slaby-odvar-193663#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=YLYdMKMntqT-202203151522&dop_id=193663&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest183_vzhled_vyh_pole_na_tel_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Editováno: 15. Březen 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 21. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2022 (editace) Tak elektromobilita pomalu, ale jistě vítězí, nebo pořád ještě ne? Dokonce, dosud celkem velký zastánce vozů na fosilní paliva, tedy časopis Svět motorů, dostal asi přes prsty od svého vydavatele. Jeho vnímání elektromobility v posledním čase je dosti jiné, než doposud. Jednak toto celkem chápu, prostě kdo zůstane chvíli stát, tak stojí již pořád opodál, na druhou stranu nechápu dosti silné změny v názorech některých jeho redaktorů v soukromé rovině, tedy ne té oficiální, co se musí prezentovat veřejně v oficiálních médiích. Facebookový profil pana redaktora Vaculíka a jeho poslední příspěvek, týkající se elektromobility, je toho silným důkazem. Beru, je to jeho soukromý názor, ale některé jeho příspěvky znějí až příliš propagandisticky a demagogicky, třeba: Jelikož elektrické auto je nejlepším způsobem boje proti ruské agresi (financované vývozem ropy a zemního plynu) nebo Tak, jako se snaží podrývat důvěru v naše média, v celou EU, ale třeba i v očkování proti Covidu, neboť lockdowny zásadně poškozují naši ekonomiku, bude ruská propaganda velmi živit nenávist proti elektromobilům, protože ty jdou naprosto přímo proti jejich hospodářským zájmům. Co na takové jeho výroky říci? Vlastně až od něj se dozvídám, že nějaké to odmítání elektromobilů je asi zhusta dílem ruské propagandy. Nebudeme snad potom mi, co elektromobilitu odmítáme, nebo spíše odmítáme její až skoro násilné prosazování, pak podle filozofie pana Vaculíka označováni třeba až za prokremelské agenty? Ale jak říká náš "oblíbený" prezident "Jen blbec nemění názory". Tak, jak prezident změnil v poslední době některé svoje názory, tak pravděpodobně i ostatní byli svým způsobem možná "donuceni" změnit názory na elektromobilitu. No co, "čí chleba jíš, toho píseň zpívej", to platilo, platí a bude stále platit! Nebo pan redaktor Vaculík opravdu nakonec prozřel? https://www.facebook.com/martin.vaculik.33/posts/10221137411652261 Editováno: 21. Březen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 21. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 21. Březen 2022 Počasí a dojezdy elektromobilů! Německý autoklub ADAC, si posvítil na dojezdovou vzdálenost u několika elektromobilů. U nich srovnal dojezd při 14 stupních Celsia a při -7 stupních Celsia. To je tedy české realitě celkem blízké, neboť teploty klesají i u nás daleko hlouběji pod bod mrazu. V takový moment ovšem už tak nepřesvědčivé dojezdy elektromobilů snad až šokují. Třeba klíčový VW ID.3 dokáže zvládá v -7° ujet pouze 162 km. To je o 50 procent nižší hodnota než při teplejším počasí, u spalovacích aut něco naprosto nepředstavitelného, spotřeba je u ID.3 o 99 % vyšší. https://www.autoforum.cz/predstaveni/nemci-zmerili-vliv-poklesu-teploty-o-21-stupnu-c-na-dojezd-elektromobilu-rozdily-jsou-neskutecne/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 24. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 24. Březen 2022 (editace) EU a potažmo tak trochu nepřímo i naše vláda, nám chtějí zavádět a prosazovat elektromobilitu, časem se taky chtějí odstřihnout od ruské ropy a zemního plynu, od využívání uhlí atd., atd.. Dobře, berme to jako naplánovanou budoucí realitu a to se vším všudy. Možná to je i důsledek podle mne dosavadní nekoncepce (nebo spíše zelené koncepce) a tápání v oblasti energetiky a surovin. Zatím začínáme, jak to bude dál, to se uvidí. Uvedu jeden z příkladů, takové malé potíže na Německých železnicích, ze včerejšího rána, tj. z 23.3.2022, kdy prostě došla šťáva, tj. elektřina a nákladní vlaky stály. Neberme to jako poplašnou zprávu, prostě fakt, který je možný a raději nebudu psát, že opakovatelný. Budoucnost nám ukáže, jak to bude dál...... PS: v komentářích na webu k tomuto výpadku se zmiňovala i alternativa poruchy napájení, ale o tom upřímně pochybuji, jelikož jsem pracoval skoro 40 let na železnici a tak něco více vím o systému napájení trakčního vedení a o poruchovém napájení a překlenutí železniční, trakční sítě. Navíc výpadek napájení se týkal opravdu velké části německé, železniční sítě, rozhodně nešlo jen o poruchy v systému napájení. Železniční trakční síť je napájena z více zdrojů a pomocí vícero tzv. trakčních, přípojných měníren, které jsou schopny se navzájem zastupovat a doplňovat, i když s určitým výkonovým omezením. To, že stály nákladní vlaky na velké části Německa, i když jen po určitou dobu, rozhodně nebylo dílem pouhé poruchy. Za celou profesní kariéru na ČSD, poté SŽDC, SŽ nebo ČD jsem nic takového nezažil. Nebyla prostě v danou dobu výkonová kapacita..... https://zdopravy.cz/v-casti-nemecka-nejezdi-nakladni-vlaky-nemaji-dostatek-elektriny-108942/ Editováno: 24. Březen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 24. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 24. Březen 2022 Přikládám další článek ohledně možného, či nemožného plnohodnotného dobíjení elektromobilů. Kdo si přečetl můj předchozí příspěvek, tak snad pochopí možné souvislosti mezi elektrickými vlaky a dobíjením elektromobilu. V budoucnu to může být stejný problém jako u včerejšího výpadku napájení na Deutsche-Bahn. https://www.autoforum.cz/zajimavosti/uzkost-z-dojezdu-elektromobilu-uz-prevazuje-jiny-problem-bojovat-s-nim-bude-jeste-tezsi/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 24. Březen 2022 Sdílet Vloženo 24. Březen 2022 před 1 hodinou, DušanV napsal: EU a potažmo tak trochu nepřímo i naše vláda, nám chtějí zavádět a prosazovat elektromobilitu, časem se taky chtějí odstřihnout od ruské ropy a zemního plynu, od využívání uhlí atd., atd.. Dobře, berme to jako naplánovanou budoucí realitu a to se vším všudy. Možná to je i důsledek podle mne dosavadní nekoncepce (nebo spíše zelené koncepce) a tápání v oblasti energetiky a surovin. Zatím začínáme, jak to bude dál, to se uvidí. Uvedu jeden z příkladů, takové malé potíže na Německých železnicích, ze včerejšího rána, tj. z 23.3.2022, kdy prostě došla šťáva, tj. elektřina a nákladní vlaky stály. Neberme to jako poplašnou zprávu, prostě fakt, který je možný a raději nebudu psát, že opakovatelný. Budoucnost nám ukáže, jak to bude dál...... PS: v komentářích na webu k tomuto výpadku se zmiňovala i alternativa poruchy napájení, ale o tom upřímně pochybuji, jelikož jsem pracoval skoro 40 let na železnici a tak něco více vím o systému napájení trakčního vedení a o poruchovém napájení a překlenutí železniční, trakční sítě. Navíc výpadek napájení se týkal opravdu velké části německé, železniční sítě, rozhodně nešlo jen o poruchy v systému napájení. Železniční trakční síť je napájena z více zdrojů a pomocí vícero tzv. trakčních, přípojných měníren, které jsou schopny se navzájem zastupovat a doplňovat, i když s určitým výkonovým omezením. To, že stály nákladní vlaky na velké části Německa, i když jen po určitou dobu, rozhodně nebylo dílem pouhé poruchy. Za celou profesní kariéru na ČSD, poté SŽDC, SŽ nebo ČD jsem nic takového nezažil. Nebyla prostě v danou dobu výkonová kapacita..... https://zdopravy.cz/v-casti-nemecka-nejezdi-nakladni-vlaky-nemaji-dostatek-elektriny-108942/ Nijak jsem po tom nepátral, ale jaké je to konkrétní vodítko či spojení "zelené koncepce" a včerejšího výpadku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 25. Březen 2022 Sdílet Vloženo 25. Březen 2022 V 24. 3. 2022 na 13:25, DušanV napsal: Kdo si přečetl můj předchozí příspěvek, tak snad pochopí možné souvislosti mezi elektrickými vlaky a dobíjením elektromobilu. Já tu souvislost nechápu. Můžeš ji nějak věrohodně a doložitelně vysvětlit? Nikde jsem ani nenašel vysvětlení konkrétních důvodů omezeného napájení? Máš nějaký zdroj? Bez znalosti toho, co bylo důvodem omezeného napájení, nelze dělat žádné závěry natož vytvářet spojitosti se zelenou koncepcí a už vůbec ne s příběhem londýňana žijícího v bytě, který si koupil pro sebe nevhodné auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 25. Březen 2022 Sdílet Vloženo 25. Březen 2022 Vsetci maju mat elektricke auto, nejaky londyncan co zije v byte nikoho nezaujima. EU tlacila elektro pre kazdeho, viac zmysel by davalo eleltro pre tych co to ma zmysel tj periferie miest. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 26. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 26. Březen 2022 (editace) před 16 hodinami, Bubaq napsal: Já tu souvislost nechápu. Můžeš ji nějak věrohodně a doložitelně vysvětlit? Buď to pochopíš, nebo nepochopíš, více s tím udělat nemohu a ani nechci. S tím souvisí i ta tebou vyžadovaná doložitelnost. Abych se zmínil o mém příspěvku (ne tedy doložitelném faktu) na příčiny mnou dříve zmiňovaného, masového výpadku el. napájení na DB. Toto jsem konzultoval se svými bývalými kolegy se železnice (funkce elektrodispečer), kteří samozřejmě nemají v ruce doložitelný důkaz ( on by jim ho někdo z těch DB stejně asi neposkytl), ale vycházeli z veřejně dostupných informací a shodli se na nedostatečné kapacitě dodávané silové elektřiny ve velkém územním celku. V takovém územním rozsahu prakticky vylučovali poruchu, nebo řetězení poruch. Jsou to lidé, kteří se starali a starají o fungování železniční, trakční proudové soustavy na území ČR a nepřetržitě ji dispečersky obsluhují a řídí, takže předpokládám (tedy nedokládám), že vědí o co jde. PS: Jsme na fóru, ne na policejní vyšetřovně, takže tady pracujeme, polemizujeme a mnohdy i operujeme i se svými názory, úvahami. Pokud potřebuješ jen a jen doložitelné a věrohodné fakty, tak snad poslouží jen ta Policie, nebo soudy, ale i tam o tom upřímně pochybuji. Pro doplnění přikládám odkaz na dnešní videorozhovor s politologem, které tedy zrovna osobně moc nemusím, ale přesto, je tam něco i o různých názorech aj., mnozí třeba pochopí, co jsem tím chtěl naznačit, no a dále již nekomentuji...... Editováno: 26. Březen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 27. Březen 2022 Sdílet Vloženo 27. Březen 2022 (editace) Já jen prostě nemám rád tohle generování v podstatě nahodilých konspirací postavených jenom na jakože tajuplných souvislostech, naznačování, mlžení. Přesně v tom duchu "buď chápeš nebo nechápeš", bez nějaké logiky, vhledu, uvedení faktů a souvislostí. To je totiž princip šíření dezinformací. Stejně jako přirovnání prosté otázky na zdroj informace k policejnímu vyšetřování... To je úplně mimo. Já tam žádnou příčinnou souvislost nevidím, mimo jiné proto, že neexistují žádné věrohodné informace, ze kterých by ona souvislost plynula. Proto jsem se zeptal, v čem konkrétním ta souvislost tkví, protože je (nebo teď už spíš bylo) možné, že takové informace máš. Že byl nedostatek elektřiny způsobený nedostatkem elektřiny, je vcelku srozumitelné. Otázkou zůstává, co bylo jeho konkrétní příčinou a jak ona příčina souvisí s elektromobily. Cos napsal prostě s běžně dostupnými informacemi nedává žádnou hlavu ani patu. Proto jsem se ptal na nějaké hlubší vysvětlení, logiku, zasazení do reality. Petra Robejška mám moc rád. Ne snad proto, že bych souhlasil se vším, co říká (i když s většinou dlouhodobě ano), ale hlavně proto, že má pevný, velmi dobře strukturovaný a do kontextu a argumentů zasazený názor. Děkuju za ten odkaz, je se od něj hodně co učit. Editováno: 27. Březen 2022, autor: Bubaq Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 28. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 28. Březen 2022 Něco k bateriím pro elektromobily, alias, kdy budou ty slibované baterie s dlouho životností, dojezdem a lepší cenou? https://www.portalridice.cz/clanek/kdy-prijdou-konecne-ty-revolucni-baterie-do-elektromobilu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 28. Březen 2022 Sdílet Vloženo 28. Březen 2022 Podle mě je nutné v ČR rozšířit Dukovany i Temelín. Bohužel v našem případě je to na hrozně dlouhou dobu. V budoucnu bude elektromobilita zřejmě nutná, ale před tím se budou muset technologie ještě podstatně vylepšit pro masové nasazení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 28. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 28. Březen 2022 (editace) K tomu rozšíření atomových elektráren. Vedli jsme se známými už i takovou diskusi, že pokud k tomu ty potřebné a rozhodné kroky budeme provádět takovým tempem jako doposud, tak se klidně může stát, že ty stavební a technologické kapacity pro jejich rozšíření a vybudování nám převezmou jiní (co taky sledují a řeší budoucí energetiku a nemají jen obnovitelné zdrojové možnosti) a mi utřeme nos. Ano, byla to jen diskuse a výměna názorů, ale nechat si i v tomto ujet vlak, tak to nevím, jestli by bylo zrovna dobré. A ještě k palivu, aspoň co já mám informace, tak palivo do atomových elektráren zatím dovážíme z Ruska, no a tak co bude dál? Pokud nechceme v budoucnu z Ruska ropu, plyn, protože se od energetické závislosti na něm chceme odstřihnout, tak potom dovoz paliva do atomovek z Ruska taky ukončíme? A kde jsou k mání ve světě a za jakou cenu ty další zdroje paliva pro atomovky? Nebo znovuobnovíme těžbu v Jáchymově a okolí? To je otázek a problému k řešení a to jsme tady na fóru jen v teoretické rovině? Ostatně jako green-deal, ten taky jede zatím a převážně v teoretické rovině a jaké jsou potíže a to je jen počátek.... Editováno: 28. Březen 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 28. Březen 2022 Sdílet Vloženo 28. Březen 2022 Budeme asi nakupovat jako Ukrajinci. Ti už dlouho berou palivo z USA od westinghouse. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 28. Březen 2022 Sdílet Vloženo 28. Březen 2022 před 2 hodinami, DušanV napsal: tak se klidně může stát, že ty stavební a technologické kapacity pro jejich rozšíření a vybudování nám převezmou jiní (co taky sledují a řeší budoucí energetiku a nemají jen obnovitelné zdrojové možnosti) a mi utřeme nos. To se opravdu stát nemůže 😊. Ale když už to takhle zmiňuješ, co konkrétního tomu podle tebe nasvědčuje a proč? Problém dostavby tkví spíš v zadávacích podmínkách a z nich plynoucí nedodstatečný výběr dodavatelů, který neospovídá požadavkům na transparentní a nestranné VŘ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 29. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 29. Březen 2022 Šéf Daimleru řekl, co si sám myslí o elektromobilech, ale hlavně o jejich bateriích. https://www.autoforum.cz/predstaveni/sef-daimleru-rekl-smutnou-pravdu-o-budoucnosti-elektrickych-aut-kyzena-spasa-uz-neprijde-nikdy/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 29. Březen 2022 Sdílet Vloženo 29. Březen 2022 Dávat baterie do náklaďáku je naprosté šílenství a před časem byla reportáž o tahačích na pohon elektrikou v areálu Škody MB. Dojezd cca 170 Km a to za příznivých telotních podmínek. Na běžnou silnici je to nepoužitelné. Stejně v Německu mají problém s zajištěním dostatku elektriky, viz kolaps nákladní dopravy DB na velké části západu Německa. Dále vývoj v teroristickém Rusku a zřejmě ukončení dodávek plynu v brzké budocnosti dále zhorší situaci v dodávce elektriky a to zejména v Německu, které spoléhalo na plyn jaderky s velkou slávou zavřelo nebo zavírá a to bez možnosti znovuobnovení. Proto cokoliv na elektriku bude v brzké době dost v nevýhodě. Jedině kdo si bude nabíjet auto z vlastní fotovoltaiky bude od března do listopadu ve výhodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 30. Březen 2022 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2022 Elektromobily, jejich baterie a jejich ceny. Porostou, nebo budou klesat, jak to ještě před nedávnem tvrdili mnozí z oboru automotive, potažmo někteří politici? Jeden z názorů, jak se na to v současné situaci dívá koncern TATA (mj. vlastník Jaguaru a Land Roveru), prostřednictvím jejich pracovníka odpovědného za elektromobilitu : https://www.autoforum.cz/zajimavosti/prijdou-vam-elektromobily-drahe-je-to-jen-cajicek-vedle-toho-co-prijde-varuje-automobilka-ktera-na-ne-vsadila-vse/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 6. Duben 2022 Autor Sdílet Vloženo 6. Duben 2022 (editace) Koncern VW AG hodlá do konce desetiletí zrušit desítky modelů se spalovacím motorem. Chce rovněž omezit svůj celkový prodej (co do počtu aut) a zaměřit se na výrobu dražších automobilů přinášejících vyšší zisky, pravděpodobně asi elektromobily, popř. vozy vyšších tříd. Nicméně připustil, že předpoklad, že elektromobily budou pro Volkswagen v brzké době stejně ziskové jako modely se spalovací motorem, zpochybnily stoupající ceny surovin pro výrobu baterií. https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-skonci-s-vyrobou-lidovych-aut-napric-koncernem-zameri-se-na-drazsi-vozy-na-kterych-vice-vydela/ Editováno: 7. Duben 2022, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 7. Duben 2022 Autor Sdílet Vloženo 7. Duben 2022 Levnější elektromobilita, utopie snílků, nebo výkřik do tmy ? Pokud si dobře vzpomínám, tak kdysi nám bylo předkládáno a docela hustě vtloukáno do hlavy, že ceny elektromobilů a aut na fosilní paliva se budou srovnávat a časem se protnou. Napřed tedy tím, že ceny baterií a tím i elektromobilů budou klesat, když to začalo nevycházet, tak dále bylo řečeno, že cena se srovná tím, že ačkoliv cena elektromobilů asi klesat moc nebude, tak bude rozhodně stoupat cena aut na spalovací motor, no a tím dojde k tomu proklamovanému protnutí cen. Dnes je to asi zase jinak, ceny elektromobilů začínají u některých značek stoupat, no a některé značky a koncerny (VW AG, Stellantis) nám naznačují, že za pár let si od nich koupíme buď jen luxusní spalovák, nebo elektromobil, nebo taky nic. Jak tedy splnit vytčený cíl? Cesta se vždycky nějaká najde, ne? https://www.autoforum.cz/predstaveni/tesla-odstartovala-dalsi-vlnu-zdrazovani-aut-o-statisice-vice-najednou-uctuje-za-totez-i-ford/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo 7. Duben 2022 Sdílet Vloženo 7. Duben 2022 Mně to hlavně celé v posledních pár letech přijde, jako kdyby se nějací de.ilové rozhodli, že normálnímu člověku, který má víceméně normální plat, prostě z.urví život jak můžou, počínaje autem, konče vyvážením bordelu do sběrnýho dvora... Sorry za úplné OT. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 8. Duben 2022 Autor Sdílet Vloženo 8. Duben 2022 Komu vlastně vyhovuje ten trend skoro centrálního plánování v zavádění elektromobility a elektromobilů? Myslíte že jen politikům a příznivcům zelené planety? https://www.autoforum.cz/zajimavosti/automobilky-odkopaly-svoje-pokrytectvi-jsou-to-ony-kdo-vam-chteji-naridit-elektromobily-i-kdyz-je-nechcete/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 10. Duben 2022 Autor Sdílet Vloženo 10. Duben 2022 Tak cena lithia se za pouhý rok zvedla o cca 480 %, takže i majitel Tesly Elon Musk uvažuje, že by jeho firmy samotné těžili a zpracovávali lithium jako takové. Tedy, pokud někdo nevytáhne nějakého "zajíce z klobouku", co se týče nové, převratné a lacinější technologie, surovinové potřeby a výroby baterií, tak nevím, nevím jak ta elektromobilita půjde obyčejným lidem pod fousy. https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/zacne-elon-musk-tezit-lithium-pro-sve-baterie-do-elektromobilu-jeho-cena-je-silena/leapechackova/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=GsIE43o9iZr-202204100934&dop_id=16080955 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.