Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Je z toho vidět, že nikdo neví co s hořící  lodí, která má na palubě hořící elektromobily. Pravděpodobně nechat tzv. kontrolovaně dohořet všechno, stejně to asi nikdo v takovém množství neumí uhasit. Ale je to jen "malý" příspěvek zelených automobilů a jejich technologií k vylepšení klimatu, těch skrytých nebo skrývaných problémů je rozhodně více, jen hlásné, zelené kanály o tom raději mlčí. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malá videoukázka jak reaguje lithium ve styku s vodou a vysvětlení k mému předchozímu komentáři, že hořící loď s hořícími elektromobily se pravděpodobně jen tak nepodaří uhasit.

Takže mně osobně z toho vychází, že  když začne elektromobil trochu více hořet, tak pravděpodobně je již konec veškerým nadějím na nějakou záchranu auta. 

 

Nepřipomíná Vám to pokusy ze sodíkem, nebo draslíkem z hodin chemie na základní škole?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcete jet s elektromobilem na nějakou delší cestu, třeba z Prahy do Mnichova, tak jak to nedávno provedli příznivci elektromobility? A potřebujete tam být třeba jako manažer, nebo podnikatel  v určitý konkrétní čas, nebo jedete na letiště na konkrétní letecký spoj, a jiné  jízdy  s cílovou destinací v určitou konkrétní dobu? Tak to  pozor, musíte u elektromobilu hóóódně přemýšlet a to nejenom o hustotě provozu, dopravních komplikacích a uzavírkách! Nakonec v tom vám kolikrát může částečně pomoci tzv. dynamická navigace, ale u elektromobilu je tomu ještě jinak. 

 

Do celkového času vašeho přesunu z místa A do místa B vzdáleného pár stovek kilometrů vstupuje násobně více proměnných, ne jen pouze hustota provozu. Jaký je dojezd elektromobilu? Jak je elektromobil před cestou nabitý? Jak výkonné nabíjecí stanice máte kolem trasy? Jak vysoký nabíjecí výkon umí váš vůz využít? Jaké bude panovat počasí během jízdy? Jak starý máte elektromobil a jak daleko pokročila degradace baterií? Jakou teplotu akumulátory mají během dobíjení? Jak dobře zvládnutý má váš elektromobil termomanagement? A co vy, jak dobře tomu všemu rozumíte a jak dobře dokážete schopnosti vašeho konkrétního vozu (elektromobilu) využít?

Musíte o podobných věcech přemýšlet, pokud jedete stejnou trasu s autem vybaveným spalovacím motorem? No já myslím, že rozhodně ne, ostatně přečtěte si přiložený článek.

Mně z toho vychází, že současný elektromobil je pořád jen na nějaké to motání kolem komína, do města, nebo mám elektromobil a spoustu volného času a tak mi je jedno kdy a za jak dlouho dojedu do cíle.  A to elektromobily mají postupem času jako nahradit všechny naše potřeby přepravy???

 

https://autobible.euro.cz/mrzneme-a-furt-nabijime-priznivci-elektromobilu-nechtene-upozornili-na-jejich-nejvetsi-nevyhodu-komentar/?consent=CPOaSU6PUw8tqD3ACBCSCDCsAP_AAEPAAITIIDwLwAAgAKAAgABUAC4AGQAOgAgABQACoAFoAMgAaAA5gCIAIoARwAkgBMgCcAJ4AVQAtwBhAGKAQABCACIAE6ALEAZoA4gB3AEIAJMAT0ApABZgC0AF1AMCAacA1gCNQEdAJBATaAtwBeYC-QIDgd1AeAAWABUAC4AGQAQAAyABoADmAIgAigBMACeAFUAMQAfgBCACIAEcALEAZoA7gCEAEWALQAXUAwIBrAEggJtAXmA7oAAA.YAAAAAAAAAAA&sznclid=q8LPlp-enJOZmpiamJudmp6ZmZOYmJLX35aanZ-enpKTm5uYhZudntffzpaanZ-enpKTmp-ahZOZntfIlpzu7e6S6e-f6Jqdmpjt6pyen5Lt7Z7u7-juku_o6Zuf&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=TZGvf09W0aA-202202230701&dop_id=15537915

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@McMatej za to elektřina  bude levnější , že? Já myslím, že všichni chápeme, že pokud  bude problém s nedostatkem plynu, ropy, nebo že budou podstatně dražší, tak paralelně bude větší poptávka po el. energii a samozřejmě ta taktéž okamžitě vyletí na ceně.  No uvidíme, může to vypadat, že priority  EU (a nejen její) mohou být vlivem současných událostí  zcela jinde než doposud a i dosavadní plány, že se uhlí odstaví a prozatímně se nahradí plynem, než tzv.  konečně zvítězí bezemisní zdroje, klidně mohou vzít dočasně za své. Může být a nemusí, každopádně ceny energií ať už fosilních, nebo tzv. ekologických, jdou spolu ruku v ruce.   Netroufám si tvrdit o kolik se bude nadále zvedat cena jakýchkoliv energií a paliv, ale rozhodně klesat nebude a pochybuji, že by vůbec někdy klesala i bez té války na Ukrajině. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Putin vyhrožuje celé Evropě a má v plánu použít i nejsilnější zbraně. Tedy v první fázi může kolabovat celá rozvodna soustava. Tím vše na elektriku bude ohrožené. Zato zásoby paliva se dají dobře využít i bez elektriky a to pomocí generátoru. Dnes je vidět že fosilní auta mají možnost fungovat ve válce bez omezení, ale elektrické vůbec ne. Svět se změnil během dneška na něco nepředvídatelného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zelená ideologie je sice pro mnohé hezkou věcí, ovšem v realitě je to nesčetněkrát jinak. Německý ministr dopravy Volker Wissing  oznámil EU, že Německo nesouhlasí s návrhem zastavit v roce 2035 prodej spalovacích aut. Ano, opravdu to Německo, co doposavad bylo v čele tzv. zelené vlny, ale i Němci si dokáží spočítat, že 1 + 1=2 a ne nějaké jiné číslo. No a taky to již kdysi dávno totalitními  režimy prosazované  "poručíme větru, dešti", prostě nefunguje ještě ani dnes.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/nemecko-oznamilo-evropske-unii-ze-zakaz-prodeje-spalovacich-motoru-v-roce-2035-nebude/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Politická facka elektromobilitě! Ministři  zdravotnictví a zahraničí jednotlivých členských států EU, dobíjeli své elektromobily  naftovou centrálou. Proč? No protože dle pokynů z Bruselu museli dojet na setkání do francouzského Lyonu povinně elektromobily, holt ale na zpáteční cestu je nebylo jak  a čím v reálně daném  čase možno  dobít. Řešení se samozřejmě našlo, bohužel musela k tomu dopomoci ta zmiňovaná naftová elektrocentrála. Já jen  přemýšlím, jestli to je jen takové to  pouhé "z ostudy mají kabát", nebo "kážeme  vodu a pijeme víno", nebo ukázka naprosté nepřipravenosti, násilně prosazovaného  přechodu na elektromobilitu. Asi to poslední.......

 

https://www.autojournal.cz/politicka-facka-elektromobilite-ministri-sve-elektromobily-dobijeli-naftovou-centralou/

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako odpůrce nucené elektromobility musím uznat, že pokud už někdo má své soláry na střeše, tak v určité omezené míře podle ročního období je možná více samostatný i s elektromobilem než se spalovákem. Aspoň tedy na ježdění kolem komína.

Myslím v případě nepředvídatelné krize.

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@stanmarNo podle všeho tomu až tak nevěřím, i když nějakou zásadní revizi a přehodnocení přehnaných vizí Green-dealu bych osobně uvítal. Západ dostal strach (ony taky sociální nepokoje při drahých energiích jsou silný argument). Vidíme to třeba na tom, že západ  neschválil SWIFT vůči Rusku a asi ho vůbec neschválí a nechá Ukrajinu tzv. padnout. Ono taky, když nebudeme mít možnost přes SWIFT platit Rusku za plyn a ropu, tak prostě a jednoduše ty kohoutky zastaví a ty kecy z EU, že to rychle zvládneme, by byly k smíchu. Holt vždy bližší košile než kabát. Nebylo by to poprvé a asi ani naposled.

Po pár letech se to zase pro západ tzv. uklidní a evropská komise  začne opětovně  vystrkovat zelené růžky, i když doufám, že to nebudou až tak debilní plány a způsoby jejich prosazování  jako dosud. Přiznejme si konečně, že o možnosti prosazení nějakých zelených plánů rozhodují i lidé a mocnosti mimo náš tzv. západní svět a není to bohužel jen o těch mocnostech. Chtělo by to opravdu o hodně více zdravého rozumu. A když ho tedy kolikrát nemáme, tak realita života nás k němu stejně donutí, ale ty třísky co z lesa kolem toho lítají, tak to je hrůza........

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vývoj v Evropě se každou hodinou mění a to k horšímu. I vedení Eu pochopilo že je nutné investovat do výzbroje a z toho plyne že na nějaké eko plány zatím nedojde a upřednostní se aktuální situace. Dění na Ukrajině je přímo katastrofální a nedokážu si představit elektromobil v této situaci. Pokud se Putin zblázní tak vývoj půjde katastrofickým scénářem a kdo bude spoléhat na elektro, tak se mu to nevyplatí. Zlatý fosil, ten fuguje za všech podmínek a dlouhodobě. Myslím že od teď je elektromobilita na vedlejší koleji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže skladovat fosilní palivo je jednodušší než skladovat elektřinu a ta se dá vypnout okamžitě. Rozvod elektriky je zranitelnější ve válečné době a v době přírodních katastrof. Pokud Putler hodí atomovku, tak ani nic elektronického nebude fungovat v danné oblasti. Po tomto budou jen funkční veteráni, ale nic moderního.

V běžné mírové době je elektoauto na ježdění okolo komína OK, ale v krizové době je nahoubec.  Taky cena energií a surovin bude tak astronomická, že s celou dopravou i bydlením to bude v budoucnu problematické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@brrrrmAno, když legislativa a mocní tohoto světa to tak prosadí, tak opravdu bude  tzv. umělým zásahem zhora těžší, dražší a komplikovanější čerpat benzín/naftu, než dobít elektromobil, ale bude to tak dobře, třeba i v nějakých těch krizích?

Auta na fosilní paliva fungují dobře i za krizových podmínek, ale potřebujete tu naftu/benzín mít  natankované v nádrži, pokud za krize nemáte elektřinu, tak ani ta čerpačka nebude fungovat. Navíc, pryč je ta doba, kdy jste si natankovali sud nafty/benzínu a mohli jste ho mít v záloze třeba několik let někde v garáži, dnešní fosilní paliva jsou prošpikována biosložkami aj., což podstatně zkracuje dobu skladování  paliva. Vše je dnes nastaveno tak, aby to fungovalo v tzv. západním světě za optimálních podmínek, tedy infrastruktura, sociální věci, vztahy, no i ta elektromobilita je zatím nastavena na "růžový"  nebo spíše zelený pohled na svět , ale realita dnešního života nám to bourá.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen aby to tomu Eurooilu bez té biosložky v dnešní době vydrželo i nadále. Někde jsem viděl informaci, že rafinérie klidně na zakázku vyrobí pro jakéhokoliv zákazníka čistý benzín bez jakékoliv tzv. biosračky navíc, otázka kolik by to stálo a jaké minimální množství by se dalo objednat. Takže pro obyčejné zákazníky  zase asi nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V aplikaci Eurooilu se najdou informace o podílu biosrágory v benzínu a třeba v okolí Ostravy je často benzín bez biosrágory protože ho dodávají ze skladu kde jsou nouzové zásoby a ty musí být kvůli skladovatelnosti vždy bez biosrágory. Druhá možnost je v 100 oktanovém benzínu který neobsahuje biolíh. Jenže ta cena skoro 45 Kč (Praha) není optimální.

Pokud jde o naftu Eurooilu, tak se připravuje dávkování biosložky na uhlovodíkové bázi, tedy naprosto kompaktibilní se základní naftou. Díky tomu bude cetanové číslo 60 a asi jako u Maxmotionu u ÖMV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ACEA  (Evropské sdružení výrobců automobilů), je silné uskupení a tak by se dalo i částečně věřit informacím v přiloženém článku. ACEA prosazuje odsun  tzv. balíčku Fit for 55 v oblasti energetiky a tím i  v automotive až někde na rok 2028 a snad i později. 

 

https://www.autozive.cz/automobilky-eu-zakaz/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=Hn2tpW3Rt2X-202203031636&dop_id=15640933

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že by měl padnout další mýtus o servisní  nenáročnosti elektromobilů? Elektromobily jsou dle britského průzkumu mnohem problematičtější než spalovací auta, v servisech navíc tráví nejvíce času. 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/iluze-o-dalsi-velke-vyhode-elektromobilu-padla-skutecnosti-je-pravy-opak/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se podívejme na originál:
https://press.which.co.uk/whichpressreleases/which-urges-car-makers-to-up-their-game-on-reliability-as-new-research-reveals-electric-vehicles-are-the-most-fault-prone-fuel-type/

 

Který sice tvrdí, že celých 31% EV mělo nějaký problém, ale také je tam uvedeno, že nejspolehlivější malým/kompaktním SUV bez ohledu na palivo je Kia eNiro. Také tam výslovně uvádějí, že problémem většiny EV nebyla mechanika, nebo baterie, ale problém s SW.

Citovat

There is potential for manufacturers to improve as there are fewer moving parts in EVs than in other fuel types. The most common faults raised by EV drivers in the survey were software problems, not motor or battery pack issues. There are also reliable, partly-electric cars available on the market today. Which?’s survey found that the most reliable cars of any fuel type are full hybrids*, with just one in six (17%) owners reporting a fault among cars aged up to four years old.

Tedy ano, EV jsou "nejporuchovější", ale jejich problémy nesouvisejí s HW, nýbrž s SW, jak by mohla OIV pěkně vyprávět na podobné téma...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč ne, určitě tohle nerozporuji, je jasné, že v elektromobilu je více elektroniky, ve spalováku více mechaniky, ovšem průměrného koncového zákazníka  stejně bude zajímat  jestli auto jezdí, nebo stojí vícekrát, nebo delší dobu někde v servisu. O problémech SW v dnešních moderních vozech je známo. Řekl bych, že složitost SW s elektromobily (i když nejenom s nimi) neustále stoupá a bude stoupat a automobilky to mají problém vzít za správný konec.  Ono i ty SW problémy s VW ID3 jsou mezi aspoň trochu zasvěcenými známé a ani nevím jestli to vůbec už dokázali dotáhnout 100% do konce? 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hlavní nástroj finančního mechanismu EU pro omezování emisí, tj. emisní povolenky padají s cenou dolů, prostě určitá, spíše jen spekulační  bublina splaskla.  Podle mně to však určitě neznamená konec prosazování Green dealu, ba právě naopak, dosavadní závislost na Rusku ohledně ropy a zemního plynu nahrává hledání adekvátní náhrady za tyto fosilní zdroje. Podle všeho to zatím vypadá, že dovoz zkapalněného plynu ve větším množství není zatím možný a taky kolik by to nakonec stálo koncového zákazníka, že? No a ropa odjinud, když ne z Ruska? Odkud asi? Myslím si, že se z Ruskem nakonec EU dohodne, nebo myslíte, že ze dne na den jsme schopni se od něho energeticky úplně odstřihnout? 

Takže obnovitelné zdroje budou mít zelenou, i když silně pochybuji, že to budou schopny sami utáhnout. Pro zajímavost, již nyní jsou dostupné zatímní studie, které hovoří i o přibližném desetinásobku cen některých druhů energií oproti podzimu loňského roku, konečný výsledek pravděpodobně poznáme na svých účtech za energii na počátku příští zimy.  Dodejme, že to nebudou jen ty účty za energii, co nás budou stát obrovské částky. 

 

Je vidět, jak současná elektromobilita, ale vlastně celková dosavadní energetická koncepce  EU (a nejen její) stojí hodně na "hliněných nohou", spíše jsou to jen zbožná přání a vize, stačí jeden blázen a je to jinak, nebo to nemusí být jinak, ale za cenu vícenásobně vyšší, než se předpokládalo.  Hodně  z nás tady ve fóru zmiňovali mnohá, třeba i přírodní rizika, která vymažou  a znehodnotí spoustu financí a práce vložené do  elektromobility a energetiky, no jak málo stačí a .............  Je fakt, že možnost války jsme tady nezmiňovali, ale cokoliv, jen  trochu zásadnějšího může okamžitě zbourat dosavadní kroky.  Co to může být příště?

Bohužel,  nemyslím si, že se z toho adekvátně  a 100% poučíme, historie nahrává spíše tomu, co se dlouhodobě říká, tedy že lidstvo je stále nepoučitelné a opakuje stále stejné chyby.

 

https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/cena-emisnich-povolenek-leti-dolu-40389526#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=2DUEfglG4VE-202203091346&dop_id=40389526&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...