Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Po přečtení přiloženého článku (a nejenom po tomto článku) o vyhlídkách české energetiky mám takový, nepříjemný pocit. I kdyby se ty chmurné předpovědi ohledně nedostatku el. energie naplnily třeba jen z 50%, tak i to je na pováženou! Ale co, EU si stále jede tu svou písničku o záchraně lidstva, tak tedy pojďme kupředu levá, kupředu levá, zpátky ni krok....

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-uz-za-3-roky-se-budeme-muset-kvuli-nedostatku-energie-asi-naucit-hibernovat-10943

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 "Evropský účetní dvůr", čili organizace provádějící  audit finančních prostředků pro EU, zveřejnila dne 19.6.2023 svou "Zvláštní zprávu č. 15/2023", ve které  říká, že Evropě hrozí, že bude prohrávat v soutěži o výrobu baterií a vyjmenovává  důvody a závěry, které ji k tomuto konstatování vedou.  Mimo jiné  auditoři  zjistili, že Evropská komise postrádá přehled o celkové veřejné podpoře pro toto odvětví, a nemůže tak zajistit odpovídající koordinaci a zaměření podpory.

Auditoři rovněž kritizují to, že nejsou stanoveny kvantifikované, časově vymezené cílové hodnoty. Očekává se, že v roce 2030 bude na evropských silnicích přibližně 30 milionů vozidel s nulovými emisemi a potenciálně téměř všechna nová vozidla registrovaná po roce 2035 budou mít pohon na baterie. V současné strategii EU se však neposuzuje, zda je kapacita odvětví baterií v Unii schopna takovouto poptávku uspokojit.

Auditoři varují, že pakliže nebude výrobní kapacita pro baterie v EU růst podle předpokladů, existují i dva scénáře nejhoršího možného vývoje. Prvním je varianta, že by EU byla nucena odložit svůj zákaz vozidel se spalovacím motorem až na dobu po roce 2035, čímž by nesplnila své cíle v oblasti uhlíkové neutrality. Druhým scénářem je to, že aby do roku 2035 přešla na vozový park s nulovými emisemi, mohla být nucena se ve velké míře spoléhat na baterie a elektrická vozidla vyrobené mimo EU, což by poškodilo evropský automobilový průmysl i pracovní sílu.

No, je tam toho v té zprávě povícero, ale mě to potvrzuje to, co si myslím již dlouho, že v EK buď levá neví, co dělá pravá, nebo přání je jedna věc a realita úplně něco jiného.....

 

https://www.eca.europa.eu/cs/news/NEWS-SR-2023-15

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 VW AG se údajně rozhodl, že do Škody Auto a.s. postupem doby přesune veškerou výrobu spalovacích aut v rámci koncernu. Dokonce se objevují náznaky, že elektromobily jako takové, by Škodovka vyrábět neměla?????

Otázka je, jestli je to pro Škodovku dobrá, nebo špatná zpráva, na to by mohli dát odpověď její vrcholoví manažeři, ale toho se upřímně  (tedy s upřímnou odpovědí) asi nedočkáme.  Předpokládejme, že auta na fosilní paliva se budou vyrábět a dodávat mimo Evropu i po roce 2035, v tom případě by byl odbyt zajištěn, ovšem záleží v jakém množství. Také se může stát, že se předpokládaná 100% mobilní elektrifikace Evropy až tak nepovede a v tom případě, by mohl koncern VW AG mít ve Škodovce pojistku před možným modelovým "prázdným dvorkem".  Ovšem, pokud nebude po roce 2035 mimo Evropu řádný odbyt na fosilní auta a zároveň se opravdu ukončí prodej těchto aut v Evropě, pak to tak trochu vypadá, že pokud má jít něco ke dnu, tak určitě ne Volkswagen, spíše obětujeme tu  Škodovku......

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-skoda-auto-ma-vyrabet-postaru-veli-vw-z-ceska-se-muze-stat-autoskanzen-232833#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

W dniu 15.06.2023 o 14:26, informator napisał(a):

Vzhledem k tomu že sami Poláci nejsou schopní konstruovat vlastní auta (ostatně ani čr ne), tak se můžou obracet třeba k až vedlejší galaxii a nic nezmění, nehledě na to že je to víceméně populistický krok jejich politiků.

Jsou závislý na německém koncernu, ostatně jako celá střední a východní Evropa. Když Němci ukončí ve svých závodech vývoj a pak i výrobu spalovacích aut, tak Poláci rozhodně nebudou schopní rozjet vlastní konkurenčně schopný automobilový průmysl. 

Z toho důvodu je vlastně úplně jedno jak soud dopadne, výsledek nemá žádnou hodnotu pro nikoho, protože západní PSA i VW gp. výrobu těch to vozů ve svých závodech ukončí bez ohledu na to jak dopadnou Poláci u soudu a i když si vybojují vlastní pravidla, tak stejně nebudou mít Poláci auta kde koupit.

 

Myslím že nikdo z bývalého východního bloku, už není schopný rozjet svůj vlastní průmysl. I kdyby se zestátnila např. škodovka, tak co tam chcete vyrábět?

Veškerý know how, patenty, výrobní postupy, to vše je v rukou VW group.

 

I když by poláci na svou spanilou jízdu dokázali strhnout celý Visegrád ,tak si nedokážu představit ten scénář, jak by se tu spalováky udrželi.

PSA už dnes prakticky nevyrábí spalovací motory. Jeden jediný model který stojí za vyliž polevu, pak všechno hybridní řešení a pak baterie.

 

VW evidentně na tom bude od rok 2025 naprosto stejně.

Fiat? Haha

 

Teoreticky Hyundai a jeho odnože, kde mají poměrně vychytaný jeden benzínový motor, který si vyvinuli sami a dělají různé modifikace (hybrid atd.) ale silně pochybuji, že by je náš trh bez západního nějak zásadně zajímal.

 

 

Polaci jsou schopni udelat vlastni elektroauto. Bude mit Izeru. Prace pokracuji ale kdy vyjede prvni vuz tak to nikdo nevi. Ma to stat nejmin 200000 złotych. To je moc moc. Spousta lidi vysralo na elektroauto. V teto skupine jsem i ja. Pro mne je to tykajici bomba, takova hracka pro velke deti a muze i dospeli. 

Druha vec tohoto veci to euro7. S timto normu maji problem i elektroauta. Tato ekologie jde v mega bahno. To uz je vubec nelogicky schvalit normu s kterou kazdy ma problem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, DušanV napsal:

 VW AG se údajně rozhodl, že do Škody Auto a.s. postupem doby přesune veškerou výrobu spalovacích aut v rámci koncernu. Dokonce se objevují náznaky, že elektromobily jako takové, by Škodovka vyrábět neměla?????

Otázka je, jestli je to pro Škodovku dobrá, nebo špatná zpráva, na to by mohli dát odpověď její vrcholoví manažeři, ale toho se upřímně  (tedy s upřímnou odpovědí) asi nedočkáme.  Předpokládejme, že auta na fosilní paliva se budou vyrábět a dodávat mimo Evropu i po roce 2035, v tom případě by byl odbyt zajištěn, ovšem záleží v jakém množství. Také se může stát, že se předpokládaná 100% mobilní elektrifikace Evropy až tak nepovede a v tom případě, by mohl koncern VW AG mít ve Škodovce pojistku před možným modelovým "prázdným dvorkem".  Ovšem, pokud nebude po roce 2035 mimo Evropu řádný odbyt na fosilní auta a zároveň se opravdu ukončí prodej těchto aut v Evropě, pak to tak trochu vypadá, že pokud má jít něco ke dnu, tak určitě ne Volkswagen, spíše obětujeme tu  Škodovku......

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-skoda-auto-ma-vyrabet-postaru-veli-vw-z-ceska-se-muze-stat-autoskanzen-232833#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Nevidím v tom problém, představ si opačnou situaci kdyby škodovka vlastnila VW a raději by poslala do úpadku svoje fabriky než ty v Německu.

Je jasné že pokud Němci budou muset osekat výrobu, první přes palubu půjdou zahraniční fabriky. Chápu je a nelze je za to hejtovat. 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu  jsem pátral po informacích ohledně nedávno zmiňované a připravované  nové koncepce koncernu VW AG. Je v tom velký guláš a např. u Škodovky její tiskové oddělení  se tak nějak neurčitě  a ne moc přesvědčivě vyjádřilo k  budoucnosti Škodovky, ale potvrdilo to , že se budou i nadále v ČR montovat baterie do elektromobilů.

Jaké konečné rozdělení výroby bude koncernem nastaveno zatím není jasné ani vedení tuzemské automobilky. Bude se o něm definitivně rozhodovat v následujících týdnech Naproti tomu předseda odborů ze Škodovky MB, p. Povšík rovnou řekl, že budoucnost Škodovky, je jako pohled přes zakalenou sklenici vody (viz. poslední Škodovácký odborář). No a já jsem si všiml toho, že šéf koncernu Oliver Blume při nedávné prezentaci o budoucnosti VW AG již úplně vynechal automobilku SEAT ( viz. připojený obrázek), což nepřímo potvrzuje dřívější  zprávy o tom, že SEAT pravděpodobně končí s výrobou aut!!!! 

 

https://tn.nova.cz/auto/clanek/503937-konec-spalovani-nejspis-odnese-jedna-ze-znacek-koncernu-vw-uz-nebude-vyrabet-auta

 

 

 

 

vw-znacky.webp

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Informace kolem směřování koncernu VW AG se nadále, pomalu hodinu po hodině neustále  vyvíjí a mění  a tak šéf koncernu Oliver Blume je nucen tzv. narychlo uklidňovat situaci. Z nové tiskové konferenci Blumeho vyplynulo (aspoň tedy prozatím), že Škodovka má i nadále  počítat s výrobou elektromobilů. S výstavbou Gigafactory v ČR, se pravděpodobně počítat nebude (že by hlavně důsledek naší drahé elektřiny?). O Seatu je nadále nejasno, více kolem plánů VW AG (i když taky jen výtah) v přiloženém článku.

 

https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/volkswagen-uklidnoval-investory-mezi-radky-naznacil-plany-se-skodovkou-i-mozny-utlum-seatu?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen bych upřesnil - podle mě je o seatu jasno, oni už ho v minulosti odepsali s tím že zůstane zachována pouze značka CUPRA jakož to čistě výroba sportovních aut pro koncern. Odklon od značky Seat probíhá už dva roky. Již dávno avizoval zeštíhlení výroby a přechod pouze na sportovní model.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čerstvý rozhovor s členem představenstva Škody Auto a.s., Martinem Jahnem, který vysvětluje některé informace, mnohdy i spekulace, ohledně elektromobilní budoucnosti Škodovky. Tak nějak jsem z toho pochopil, že pokud bude Škodovka i po roce 2035 vyrábět auta na spalovací motor, tak by se měly vyrábět po značkou okřídleného šípu v zahraničních továrnách (pravděpodobně Indie, Vietnam), ale u nás v ČR se mají vyrábět jen elektromobily. No uvidíme jestli je to jen jeho přání, nebo to má reálný podklad......

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-skodovka-chce-elektromobily-stavet-v-cesku-kapacity-pro-vice-aut-ale-chybi-232992#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Lithiová krize může být zažehnána rychlou a levnou extrakcí ze solanky". Tato věta je vlastně nadpisem k článku, z kterého by mělo být patrné, že se blíží možná lepší časy elektromobility, aspoň tedy, co se týče dostupnosti zdrojů pro baterie. No, v článku se nakonec dozvíme, že tato nová metoda získávání lithia představuje teoreticky globální nárůst této suroviny až o 8 procent, což opravdu  není žádná revoluce. V současnosti to všechno okolo a kolem spíše vypadá, jako čekání na nějaký technologický zázrak, který by podle mne měl opravdu rychle přijít, tedy pokud celá elektromobilita nemá skončit v budoucnosti fiaskem pro naprostý nedostatek materiálních zdrojů....

 

https://www.osel.cz/12952-lithiova-krize-muze-byt-zazehnana-rychlou-a-levnou-extrakci-ze-solanky.html?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@TOMUS Městským a příměstským dodávkovým  elektromobilům  celkem fandím, tam to má svůj smysl a účel. Ostatně balíky a zásilky , které mě domů vozí PPL služba, již více jak rok rozváží u nás na regionu okolo Olomouce právě  dodávkový  elektromobil. Bavil jsem se s jeho řidičem a prý v naprosté pohodě, přes den najede cca 200 km, v noci nabíjí a tak stále dokola. Tam to chápu, pro takového řidiče, kde mu stále při popojíždění startoval a hrkal diesel a kvedlal šaltrpákou tisíckrát za směnu, tam je elektromobil pracovně pro něj asi vysvobozením.  Ten Váš polský projekt je zajímavý, jen si tvůrci měli asi dát větší práci s dizajnem, tam mi to předkem připomíná zvětšenou Multiplu, která krásy taky moc nepobrala, ale neber to ve zlém, i to se dá napravit, pokud tvůrci toho projektu seženou výrobce a budou třeba peníze na další vývoj.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VW AG ve svém závodě na výrobu elektromobilů v Emdenu omezuje jejich výrobu a má zde propustit 300 zaměstnanců z celkových 1500 tzv. dočasných zaměstnanců! Důvodem je mimo jiné malý zájem zákazníků o elektromobily jako takové, což třeba u nového ID.7 odložilo zahájení jeho masové výroby ze začátku července 2023 až na přelom roku 2023/2024. 

 Manfred Wulff, vedoucí podnikové rady závodu v Emdenu, v reakci na dotaz německé tiskové agentury a dřívější článek publikovaný v novinách NorthWest Zeitung uvádí, že poptávka po elektrických vozidlech je až o 30 % nižší než původně plánovaná výroba (nepřipomíná to tak trochu plánovanou roční výrobu Enyaqu cca 70.000 kusů a skutečnou výrobu něco přes 40.000 kusů?).

No a co na to němečtí politici? V podstatě pořád to samé, nejde-li něco na odbyt, nebo něco nám vázne, tak to zadotujeme.

Např. ministr hospodářství spolkové země Dolní Sasko Olaf Lies v rozhovoru pro noviny NorthWest Zeitung komentoval opatření zaváděná Volkswagenem v Emdenu a označil je za „srozumitelná“.

„Registrační čísla elektrických vozidel jsou i nadále vysoké, ale znepokojuje nás současný pokles poptávky – nejen u Volkswagenu, ale u všech výrobců,“ řekl Lies.

Lies vyzval k diskusím o zavedení nových pobídek pro nákup elektromobilů, včetně snížení daně z přidané hodnoty.

 

No, jak vypadá dlouhodobější dotační politika v praxi, asi něco málo sami víme, ostatně i u nás doma v ČR   zažíváme její důsledky  od dob covidu  a energetické krize na vlastní kůži dnes a denně....

 

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-scales-back-ev-production

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Green deal to je dneska stěžejní téma, ale jak se říká "šedá je teorie a zelený je strom života", aneb zelená politika v Německu naráží stále více a více na peněženky jeho obyvatelstva. Ostatně i v Bruselu se to začíná tak trochu zadrhávat, viz. problémy s případným schválením nové směrnice o obnově přírodních ekosystémů. Ono postupné zpomalení některých, až  do očí bijících iniciativ v rámci Green dealu může mnohý klidně zaznamenávat, třeba i ta neustále propíraná norma Euro 7. Že by byla tak trochu na  vině  hrozba blížících se eurovoleb a tím pádem umravnění některých europoslanců, možná i komisařů  pod hrozbou nezvolení pro další funkční období? Nezapomeňme, když ptáčka chytají, pěkně mu zpívají. Ostatně i dnešní ministr průmyslu  Síkela se chystá na post Eurokomisaře, tedy to, co jsem zde na fóru před cca 1/2 rokem předvídal, se pomalu stává skutečností. Skákejte podle not Bruselu a Brusel se vám na postech odmění.  No, takových lidí z dnešní, pro Brusel až servilní vládní koalice se tam chystá povícero, lehce dohledat.....

 

https://svethospodarstvi.cz/komentare/zelena-politika-berlina-narazi-na-penezenky-vl/?

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U VW AG opět začínají mezi manažery koncernu kácet les a samozřejmě létají třísky. Pravděpodobně v souvislosti s nedávným veřejným výstupem šéfa celého koncernu, se dostalo tentokrát na Audi, alias jeho šéf dostal padáka z postu nejvyššího. I když nesouhlasím tak zcela s autorem přiloženého článku, že to bylo tím, že AUDI vsadilo vše na elektromobilitu, spíše Oliveru Blumemu vadil nedostatečný pokrok  elektromobilů AUDI oproti konkurenci, tedy ten proklamovaný "náskok díky  technice", který asi již není takový, jak si šéf VW AG představoval. Ale co chcete mít u elektromobilů podstatně lepšího, než konkurence?  Rychlost, dojezd? Tak jistě, jde to, ale vozte sebou další metráky baterek navíc a stejně po pár minutách maximálního výkonu někde na německé dálnici  vám to elektronika na ochranu zdroje sama omezí.

No uvidíme, jestli nový šéf AUDI má něco extra v rukávu, aby nabral pro značku příznivější směr, mně se nezdá, že by se něco podstatného dalo u AUDI díky elektromobilitě změnit, ale jsem jen  pouhý, interně neinformovaný   pozorovatel......

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/sef-audi-dostal-padaka-vsadil-vse-na-nekonkurenceschopne-elektromobily/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý článek o tom, že automobilky, které jsou mimo jiné i politicky donuceny vyrábět elektromobily, mají mít údajně i plán B, tedy plán, že elektromobilita neprorazí.  A že něco jsou donuceny veřejně říkat, vůči vládnoucí politické reprezentaci a také vůči svým akcionářům a něco jiného se u mnohých děje  v jejich zákulisí. I když tento článek vyšel na pro mnohé zprofanovaném webu autoforum.cz s nějakým tím komentářem, tak je zde i odkaz na zdroj na focus.de. No uvidíme, jak se věci vyvinou dále.....

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/zakaz-spalovacich-motoru-bude-zrusen-rika-motorovy-papez-automobilky-nerikaji-pravdu-o-tom-co-delaji/

 

https://www.focus.de/auto/news/interview-mit-fritz-indra-das-verbrenner-verbot-wird-kippen-motorenpapst-spricht-klartext_id_197744799.html

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Videorozhovor  známých postav, tedy aspoň pro fanoušky oboru automotive, čili Jana Staňka alias "Elektro DaD" a Pepy Vrtala z  TV pořadu Autosalón, alias "Fotra na tripu".

Jsou to  osoby s celkem odlišnými názory na elektromobilitu a  přesto povídání o autech a i o elektromobilitě se vezlo ve slušné rovině, nakonec obrázek si udělejte sami......

 

 

  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je schopen mi někdo rozumně  vysvětlit (bez emocí a frází o zachování existence lidstva), proč  celosvětově největší automobilka světa tj. Toyota i nadále tvrdí, že elektromobily nemohou být jediným řešením mobility budoucnosti  a např. druhý největší výrobce  osobních automobilů, koncern VW AG, sice pomalu, ale jistě míří (aspoň to veřejně tvrdí) skoro k čisté elektromobilitě? A ústy svých vrcholových představitelů tvrdí , že i v tzv. méně rozvinutých  zemích typu Indie, Vietnam, zemích  Jižní Ameriky by časem  mělo dojít pomalu  na 100% elektromobilitu. To je svět opravdu názorově tak totálně rozdělen, že i v automotive jsou tak rozdílné názory na věci budoucí, nebo že by  Evropa, USA a její političtí představitelé co nás tlačí k elektrovozům a chtějí dávat příklad světu, byla myšlenkově úplně jinde, než volení či snad i nevolení  zástupci zbytku světa? 

 

https://www.autorevue.cz/zbesila-elektrifikace-je-nesmyslne-pomateni-podle-toyoty-lide-museji-dostat-na-vyber-alternativy-jsou-jasne?utm_campaign=abtest229_zmenseni_velkych_entit_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koncern nalil do elektromobility obrovské peníze, na úkor alternativ. Mimo Evropu se mu vlastně moc nedaří a v Evropě je regulátor elektromobilitě silně nakloněný. Třeba tu Toyotu, která dnes v Evropě slaví úspěchy s hybridy, by VW mohl do budoucna elektromobilitou odstavit. VW už nemá jinou možnost. Ale i on tvrdí, že třeba v latinské Americe se spalovací auta budou prodávat ještě dlouho. Naproti tomu Toyota a zejména pan Toyoda (který ale nedávno odstoupil z pozice CEO) se snaží nabídnout každému to, co mu bude vyhovovat, a nechce rezignovat na hybridní a vodíkové know-how. Za mě by byl totální majstrštyk, kdyby dokázali rozjet výrobu syntetického paliva, které by v kombinaci s hybridem dávalo ekonomicky smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro ty, co mají stále zájem o to, jak se  dívají naši čeští  europoslanci  na současné dění, připomínám, že dnes tj. 12.7.2023 v 21. 00 hod. na  TV CNN Prima News, bude jejich speciální společná debata. Vzhledem k tomu, že stále více a více se i naše vnitrostátní dění a náš život odvíjí od toho, co řekne a prosadí Brusel, tak  pro mnohé z nás  pravděpodobně nebude promarněný čas to skouknout. I když nevím, jestli téma elektromobility  bude v debatě vůbec diskutováno. Ale jak sleduji poslední dění, mnozí ze současných našich (ale nejen našich) europoslanců, co horlivě zvedali ruce pro Green deal, Fit for 55 a  pomalu totální elektromobilitu, tak v současnosti  mírní  svoje dřívější, až radikální (pravděpodobně zase účelově) názory na zmiňovaná témata.  Uvidíme jak se v debatě projeví a zda-li  se takoví lidé stávají pro nás  za necelý rok v eurovolbách volitelnými, nebo raději pro nás a naše obyčejné lidské fungování nezvolit úplně jiné zástupce...

 

https://www.facebook.com/watch/?v=3240765719554532

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to pomalu, ale jistě  vypadá na to, že i automobilky čekají na nové eurovolby v roce 2024, i kdyby mělo jít jen o emisní směrnici EURO7, ale spíše jim jde o vícero.  Tedy i ony čekají  v jakém složení bude nový Europarlament, ale hlavně jaké bude složení nové Evropské komise. Uvědomme si, že cca uprostřed jejich funkčních období, tedy v roce 2026 má přijít dopředu schválená a daná  revize  zaplánované elektromobility  a konce spalovacích motorů.  A ani prostředky EU nejsou neomezené a taktéž  kapsy jejich občanů nejsou bezedné a jejich trpělivost není nekonečná. Investovat do něčeho  tiskem nových peněz je cesta do pekel a  zavádět  stále nové a vyšší emisní aj. poplatky nejde také donekonečna. Má vůbec EU prostředky na naplánovaný "Zelený úděl" a má vůbec EU tak benevolentní a "uvědomělé"  občany, kteří to budou stále dokolečka ochotni, či spíše nuceni  zainvestovávat? 

 

https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/zakaz-prodeje-spalovacich-motoru-bude-zrusen-v-roce-2026-tvrdi-nemecky-profesor?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alexandr Vondra,  ačkoliv mám osobně z jeho dávnějšího počínání ve vládě ČR celkem rozporuplné pocity, tak se s jeho současnými  názory na elektromobilitu, Green deal a hlavně práci Evropské komise ztotožňuji. Nyní v souvislosti s dalším  schváleným návrhem Evropské komise na tzv. obnovu přírodních systému se vyjádřil a upřesnil, jak se takové směrnice navrhují, mění  a schvalují, třeba  i v rámci  odlišných podmínek jednotlivých států EU.   Jako perličku na závěr, si zde dovolím dát jeho doslovný názor na práci EK.

 "Evropská komise ukázala ve své plné nahotě, že je to extrémistická, zelená, sociálně inženýrská organizace, která se ocitla úplně na okraji."

 

https://echo24.cz/a/HXJzY/zpravy-svet-obnova-prirody-evropska-komise-eu-alexandr-vondra?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V souvislosti s článkem na webu Autofórum, kde bylo konstantováno,  že za 2. kvartál roku 2023 se u Fordu prodalo dohromady 8633 kusů elektromobilů typu   FORD Mustang Mach-E  a zároveň  jen v USA mají dealeři na skladech něco přes 9 tisíc neprodaných exemplářů Mustangu Mach-E, mě napadlo se podívat, jak je na tom s prodejností a přitom i tzv. skladovostí zde u nás v ČR, elektromobil  Škoda Enyaq iV.

 

Když to porovnám s tím Fordem, tak výsledky nejsou taky nijak oslnivé. Dle přiložených scenů se k dnešnímu dni (14.7.2023) v oficiální nabídce dealerů Škodovky nachází 305 skladových Enyaqů, z  nichž  je 177 předváděcích vozů. Přitom se za červen 2023 nově zaregistrovalo u nás v ČR celkem 111 a za celé 1. pololetí 524 Enyaqů. A to dle mých dřívějších zkušeností se v tzv. skladových zásobách nikdy neobjeví všechny vozy, co mají dealeři fyzicky tzv. na dvorku, takže pravděpodobně těch Enyaqů bude u dealerů ještě o něco více.  Jsou to zajímavá čísla a poměry a to třeba i v souvislosti s nejvíce prodejným vozem Škodovky v ČR, tedy Octavií, kde za červen 2023 se nově zaregistrovalo u nás 2294 Octavií a za 1. pololetí 2023 celkově 11673 kusů, přitom skladových Octávií je ke dni 14.7.2023 celkem  932 kusů a z toho předváděček 267 kusů.  Samozřejmě po Octavii je u nás velká poptávka a po Enyaqu vcelku  minimální, ale ty poměry jasně ukazují,  jak moc tlačí Škodovka na svoje dealery v rámci odbytu a propagace svých elektromobilů. Dealeři Škodovky, taktéž jako v USA s Fordem Mustang E-Mach moc radosti z toho  asi nemají...   

 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/fordu-se-hromadi-na-skladech-tisice-neprodanych-elektromobilu-poprve-okousi-nesmyslnost-sve-sazky-na-politicky-tlak/

 

image.thumb.png.bf43ca5f124597bb9fab38164f14b019.png   image.thumb.png.1ffcbbe9bd020226342fef37e8750fb7.png   image.thumb.png.159a0562d516da4186fd68e593546c5c.png

 

image.thumb.png.e68700e59829a22c2af44ffed6171a0a.png  image.thumb.png.2734f20b2d7ce6b5f159c405ac869f32.png   image.thumb.png.99cf68091461d7f5f7a3a4bcc6429d7c.png  

 

 

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední dobou se vyrojilo hodně eko aktivistů, kteří blokují provoz. Si tak říkám kdo vlastně hradí škody které způsobí? Např. podnikající osobě? Nedá se potom na nich vymáhat vzniklá škoda? Divím se že zrovna např. v Německu se na nich nikdo finančně nehojí, nebo o tom nevím.

Je vůbec reálně od nich např. v ČR vymáhat prostoje nebo reálnou finanční ztrátu kterou mi způsobí tím že stojím kvůli nim v koloně?

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...