Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Asi by to bylo velmi složité na prokazování.

Policie by na místě musela ověřit a v protokolu potvrdit, jak dlouho tě demonstranti zdrželi. Stejně tak ověřit a potvrdit identitu těch konkrétních lidí, kteří silnici zablokovali.

Ty bys potom musel prokázat, že právě tohle zdržení vedlo k finanční ztrátě a tu nějak věrohodně vyčíslit... 

 

Jsem laik, ale je tam podle mě tolik děravých míst a prostoru ke zpochybnění, že šance by asi byly velmi malé. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani ne, pokud někdo blokuje dopravní komunikaci, tak ho policie musí legitimovat, jestli to nedělá, tak zase neplní svojí práci- budu se hojit na policii.

Mám nějakou pracovní dobu a smlouvy o údržbě se zákazníkem, to že ve středu ráno mezi 8 a 12 mám plán údržby u zákazníka ze kterého mám zisk, nebo nějakou formu konzultace prokážu velice snadno. Vyčíslení je taky snadné - hodinová taxa o kterou příjdu + v případě problémů mám ve smlouvě i odškodnění zákazníka - nedorazil jsem na poruchu - vzniklá škoda. Takový prostoj automatické fabriky středního podniku může jít do milionů za hodinu celkem snadno, nehledě že i ta moje hodinová taxa není malá (stačí pár takových v koloně jako já i bez reparace - pouze proplacení času můžu být dost velká částka). Prostoj výroby a poruchy se na korporátní úrovni podrobně reportuje a u soudu to nemají šanci aktivisti zpochybnit. Jestli se to neděje tak je to jen otázka času než trefí nějakého klíčového administrátora jedoucího ke kritickému zasáhu.

 

Nemusíme jít ani do firemního prostředí, třeba taková cesta na letiště s rodinou kvůli dovolené a nestihnuté letadlo? No to by taky zabolelo, nehledě na psychickou újmu rodinných příslušníků. To máš zaplacenou dovolenou, jasný termín - není co zpochybňovat.

 

Nehledě na to že mi takové situace zvedají krevní tlak (taky snadno prokazatelné) a mám z toho docela solidní trauma a bole hlav.

Je samozřejmě otázka co si na těch ovcích které sebou nechají manipulovat kdo co vezme, asi mají většinou holou prdel.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tam tolik proměnných a "cobykdyby" v závislosti na místě blokády, její délce (z dostupných videí jde většinou o pár minut), hustotě dopravy atd. že všechny tyhle úvahy jsou jen v úrovni spekulace. 

 

Dej vědět, kolik jsi vysoudil, až tě někde Stop Oil zastaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 7. 2023 na 13:32, Malta napsal:

 

Dobře propracovaná propaganda dokázala vždy neskutečné divy, napříč všemi skupinami lidí a to nehledě na vzdělání, sociální začlenění, apod..  Že by  všichni Ti nositelé Nobelovy ceny, co označují klimatickou hysterii mimo jiné za účelovou propagandu,  byli  až tak padlí na hlavu a ztratili veškerou soudnost a logické uvažování? To určitě ne, navíc mnozí to  jsou vědečtí pracovníci z oboru. Pokud by tady nebylo téma klimatu, našla by se určitě jiná alternativa jak si s lidstvem dělat to, co je potřeba, aby se udrželo patřičně na uzdě....

 

PS: Pro doplnění mého předešlého příspěvku ohledně toho, jak moc Škodovka tlačí na elektromobilitu, se v médiích objevilo prohlášení předsedy Podnikové rady odborů Škoda Auto, pana Povšíka, že v rámci zavádění výroby dalších modelů elektromobilů se mají pro  ně uvolnit  a předělat výrobní linky přímo v MB.  Tedy konkrétně ty, kde se doposud vyrábějí Fabie, Kamiq a Scala a to někdy v roce 2026/2027, což dle něj je zároveň termín ukončení  výroby těchto modelů aut!!!

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V členských zemích EU se množí hlasy vyjadřující skepsi, ale už i otevřený odpor proti uspěchané a na sociálně-ekonomické dopady neprověřené politice Green Dealu. Nevím jestli následkem výše jmenovaného, ale tvůrce  a hlavní ideolog Green dealu z  EU,  Frans Timmermans odchází ze svého postu v EK, což může mnohé naznačovat.  Každopádně vypadá to, že  obyčejní voliči si začali uvědomovat přímé souvislosti mezi touto politikou a výrazně vyššími životními náklady, které nyní zažívají. 

 

https://svethospodarstvi.cz/komentare/timmermans-pred-moznym-kolapsem-zeleneho-udelu-prcha-z-ek/?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taktéž jste nedávno zaznamenali mediální zprávu, že poprvé v historii se v zemích EU prodalo měsíčně více elektromobilů, než automobilů na naftu? Že by se zájem a preference  zákazníků až tak změnili? Pojďme si v přiloženém článku přečíst, jak se věci k tomuto tématu mají......

 

https://autobible.euro.cz/clanky/vice-prodanych-elektromobilu-nez-dieselu-v-evrope-je-to-vitezstvi-regulace-nad-pranim-lidi-pro-zakazniky-je-porad-rozhodujici-hlavne-cena/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak elektrmobil zase způsobil další zkázu přepravní lodi a nyní hoří u pobřeží Evropy a je to v krátké době druhá zkáza lodi díky elektromobilu. Ta technologie je ještě nevychytaná a jelikož hoří nová auta, tak jak to bude vypadat až budou starší? Tohle si zaparkovat v garáži je obrovské riziko.

I když bych si mohl pořídit elektroauto díky silné fotovoltaice, tak o to neuvažuju, krátká životnost baterie mě neláká. Až budou bezpečné baterie a bude záruka 10 let na naprostou funkčnost a nízkou ztrátu kapacity, tak možná to budu brát v úvahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zajímavé, že se ještě přesně neví, jak požár vznikl, ale (česká) média už mají jasno, že se jednalo o elektromobil. Navíc nikde jsem nezahlédl informaci o tom, že by daná loď převážela výhradně nová vozidla, tedy klidně se mohlo stát, že těch 25 EV co převážela jsou technologicky 10 let stará... S nějakými závěry by jsem počkal, než prohlašovat něco ukvapeně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak aby se nespekulovalo, tak tady máme dnešní, čerstvou zprávu, tedy dle prohlášení hasičů po explozi baterie k elektrokoloběžce vyhořel dnes, tj. 28.7.2023 byt v Praze. Zajímavé, že o těch koloběžkách  a jejich bateriích toho začíná být v poslední době nějak hodně, ne?

Mám do budoucna takový nepříjemný pocit, pokud nám nakonec zbydou jen ty elektromobily, že tak jako se pravděpodobně   v praxi kašle na nějakou 100% předepsanou údržbu elektrokoloběžek, tak do budoucna se lidem s děravou kapsou nebude chtít tak nějak se starat o údržbu  a servis elektromobilů . U spalováků se např. zadře motor, když si nehlídáme  množství  mot. oleje, u  jetých elektromobilů klidně mohou začít hořet staré baterie. Čas ukáže......

 

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-husty-cerny-dym-a-evakuace-v-prazske-libni-hori-dum-40439083#dop_ab_variant=1103540&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest229_zmenseni_velkych_entit_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ona každá el. koloběžka má dnes teplotní management baterie, sleduje přesně stav každého článku stejně jako moderní elektromobily... Ta el. koloběžka je v tomto mnohem blíže baterce v mobilu nebo notebook, než elektromobilu (asi by to chtělo začít skupovat akcie provozovatelů telefonních budek a pevných linek, asi to bude v následujících letech lukrativní technologie...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě nebudu tvrdit,  že obyčejná elektrokoloběžka má stejný monitoring baterie jako drahý elektromobil, ale  nějaké předepsané podmínky provozu a údržby má. Na margo tohoto jsem si dnes znovu přečetl návod na můj akumulační postřikovač Gardena s baterií Li-on,  pouhých 2.6 Ah, 40 V, kde jsou bezpečnostní pokyny a upozornění, jako by to byla malá atomová bomba. Skoro se až divím, že jsem ještě nevyhořel, dokonce i teplota přes 50 stupňů Celsia je zakázaná, což na slunci, kde ho používám na zahradě je přeci dosažitelná  teplota.

Dnes  asi nikdo  nabeton neví, co se může  v budoucnu dít, když necháme velkokapacitní baterii elektromobilu napospas jakémukoliv zásahu v podobě předepsaného servisu, prohlídkám apod.  A to si pišme, že to tak v budoucnu u mnohých  jetých elektromobilů bude. O olověném akumulátoru na který nikdo v garáži 10 let nesáhl vím to, že je po smrti a mohu ho vybitý, pomalu vyschlý a zasulfátovaný vyhodit.  Dokáže se takto nezáludně chovat stará lithiová baterie elektromobilu, když i dnes sice velmi, velmi  ojediněle, ale přesto, dochází k tzv. neočekávanému zahoření baterií u elektromobilů, třeba i u skoro nových vozů?  Asi těžko.

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Průzkum, který se v tomto směru provádí od roku 2016 ukázal, že ekologická image elektromobilů v očích Německé veřejnosti   klesá. Zajímavé v této souvislosti je, že zrušení a omezení státních dotací na hybridy a elektromobily má v Německu dopad na její nákupní chování jen u 10 % dotázaných. Že by již i Němcům spadly klapky z očí? 

 

https://www.autoweek.cz/nemci-chteji-zpet-k-zazehovym-motorum

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak si srovnávám aféru Dieselgate a počáteční lži vrcholových manažerů VW AG o tom, že to není pravda a že nikdy u emisí dieselů nepodváděli, se současným tvrzením některých vrcholových představitelů EU a EK o nulových emisích elektromobilů. Není to v principu vlastně stejný podvod a stejné lhaní o tom, že ten a ten druh pohonu je čistý, nebo čistší, než tomu je ve skutečnosti? 

Napadlo mě to v souvislosti se čtením článku, kde v Austrálii takové slovní spojení „nulové emise” nebude moci být při propagaci elektrických aut na australském trhu používáno.  Dosáhla tohoto australská ACCC (Australian Consumer and Competition Comission), která dohlíží na solidní přístup obchodníků k zákazníkům a férové konkurenční prostředí. Pravděpodobně je to nějaká obdoba naší ČOI, nebo snad i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže? Rozhodně  je podle mne správné nazývat  věci řádným jménem.

Ať už jde tedy o VW AG a Dieselgate, nebo o EU, EK a elektromobily, nebo o cokoliv jiného.

Každopádně náklady na elektromobilitu, které platíme  a budeme platit všichni, jsou určitě několikasetnásobně  a více vyšší,  než náklady  na odstranění důsledků v podvodu Dieselgate. Proč někde se za lhaní tvrdě zaplatí (ale tak je to určitě správné) a někde se to bohorovně a celospolečensky oficiálně přehlíží, nebo se to tzv. odsune na vedlejší kolej? Takže vlastně stále platí to, že ten, kdo je právě u moci, může i dnes  beztrestně  a účelově mlžit, nebo přímo i lhát........

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/nulove-emise-elektromobilu-jsou-lez-padlo-konecne-oficialne-automobilky-to-nesmi-tvrdit-pod-hrozbou-pokut/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

$48,645 EV určitě bezemisní nejsou, na druhou stranu pokud chceme počítat emise EV v provozu z nějakého průměru výroby auta samotného a el. energie, měli by jsme to samé dělat i u klasických spalováků (ona ta ropa se taky netěží úplně ekologicky a nějak se na pumpu dopravit musí).

Spíše je otázka, proč se zde všichni zaobírají tím, "co je bezemisní", jak se všem ubližuje, když jim nutí ty škaredé EV a pod (resp. se protlačuje jen "jediná" alternativa). Přitom by stačilo tlačit na cenu, a nechat lidi ať si vyberou. Proč MG4 stojí ve své domovině 139-186 tisíc yuanů (430-574tis CZK), tedy ikdyž se připočte DPH, stále je to cca 700tis CZK za vrcholnou verzi s 315 koňmi a 600Nm, základ je potom kolem 500tis CZK: https://www.saicmg.com/pc/vehicles/sedan/mulan/mulan20230712.pdf U nás začíná i úplný základ na 800tis CZK...

Upřímně nabídnout někdo EV střední třídy za cenu pod 500tis CZK s dojezdem kolem 400km a rozumnou výbavou, asi by se našlo dost lidí co mu klidně dá přednost před podobně naceněnou Fabií nebo i20...

A ať se jen nebavíme o "čínské značce", třeba VW ID3 v číně začíná na 162 888 yuanech (cca 500tis po přepočtu).

Nebo hned vedle, Japonsko ID4 5 142 000 yenů (cca 800tis CZK), což je cca stejná cena jako tam stojí Passat variant, nebo 250tis CZK nad Golfem Variant. Nebo ještě kousek dál, USA ID4 $38,995 (cca 860tis CZK), obdobně Kanada 48,654 CAD za ID4 (cca 800tis CZK).

A jak že je to u nás, VW milosrdně posunul ID3 "už od" 999tis CZK (825 bez DPH), ID4 začíná na skoro 1,4mil (1,15 bez DPH) CZK (což je cca 2x cena Golfu variant nebo 150% ceny Passatu variant pro porovnání s Japonskem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy upřímně, kdyby bylo k dispozici pro průměrného  občana (co nemá finančně na více jak jedno auto) na výběr mezi  tou Fabií 4 s cenovkou cca 500.000,- a adekvátně velikým elektromobilem se stejnou cenou (pokud by se takový u nás prodával), tak co by si většina vybrala? Nepočítejme v tomto případě trh s ojetými vozy, je skoro jisté, že většina, co nemá na více jak jeden vůz, by sáhla pro vůz právě tam. Já tvrdím, že většina by brala jako jediné auto do rodiny tu spalovací Fabii.  A  to není jen moje volba, takto jsme se mnohokrát bavili mezi známými, po otázce tedy co by brali, kdyby byla jen volba mezi spalovákem a elektromobilem a s rodinným rozpočtem měli jen na to jediné auto, tedy žádné druhé auto pro manželku jako nějaký ten elektromobil pro město a okolí, kde se to hodí.  

Kolikrát se pozastavuji nad tím, jak třeba Škodovka  dnes argumentuje tím, že třeba  drahou spalovací Fabii, s drahým systémem emisí dle EURO 7 by nikdo nekupoval a tak by ji ani v tom případě  nevyráběla a dělala by raději místo ní jen adekvátní malé elektromobily. 

Já za sebe tvrdím, že pokud bude Fabie v budoucnu stát třeba těch 600.000,- Kč, tedy stejně (jak zatím VW AG tvrdí) jako třeba uvažované elektrické a velikostně přibližně stejné  ID.2 a tzv. mě dojede mé současné auto a  budu nucen si mezi nimi vybrat,  tak na 100% beru tu Fábii. Beru to tak, že v tom případě již taková benzínová/dieselová  Octavie může stát třeba k 1 miliónu. Samozřejmě, pokud mě nějaká legislativa, nařízení, daně apod. zdraží benzín oproti elektřině na nepřiměřenou cenu, tak asi nezbyde než se podřídit  a nechat si zajít chuť na spalováky a koupit elektromobil. Ale to by nebyla  svoboda rozhodování a ani svoboda trhu, to by byl už jen ten diktát.......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi někteří víte, že se tady občas odkazuji, co se týče elektromobility,  na názory a závěry redaktora časopisu Svět motorů, pana Vaculíka.  Dovolím si zde dát (aniž bych se ho dopředu zeptal) celý jeho poslední příspěvek na jeho facebookovém profilu. Vzhledem k tomu, že má tento profil  a jeho příspěvky veřejně přístupné pro všechny, tak snad mě nebude za to žalovat. 

Aby bylo trochu jasno, tak podle mne, býval  pan Vaculík dříve dosti skeptický a odmítavý k elektromobilitě. V poslední době s ním mnozí  polemizujeme, že začíná obracet. No a tak nevím, jestli jsme ho k tomuto článku svým "tlakem" přiměli mi ostatní s ním diskutující, no ale spíše k té jeho současné úvaze o elektromobilitě dospěl sám. Je to delší, ale má to hlavu a patu. Mnohým současným zájemcům o elektromobil to něco může naznačit.

 

"A TEĎ ZPÁTKY NA ZEM
Dost jsem zde psal o tom, jak je elektromobil fajn, když na něj máte. Jak skvěle jezdí a že pokud můžete nabíjet doma a nejezdíte stále na dlouhé trasy, tak čas naopak ušetříte. A že když jednou za čas jedete dlouhou trasu, tak se to díky pokroku v rychlosti nabíjení a rostoucí síti ultrarychlých stanic dá snést: Zejména pokud stejně jako já nikdy neošidíte jídlo a i kdyby čert na koze jel, tak v době oběda obědváte a v době večeře večeříte.
Férové je ale také přiznat, že bych měl zatím sám velký strach těžce našetřené peníze za elektromobil vydat. V záruce na baterii 8 let či 160 000 km je vlastně řečeno všechno. Kdyby s ní opravdu nemohl být žádný problém, nemuseli by dávat prodlouženou záruku. A že dokonce i tuší, od kdy už ta rizika dost rostou, je ta záruka jen přesně taková.
Životnost lithium iontové baterky může být teoreticky velmi vysoká. Klidně 20 let a 400 000 km. Nesmíte jí však žádným způsobem ublížit. Je to ta nejnáročnější baterka na řízení nabíjení i vybíjení. Vadí jí, když ji budete moc rychle nabíjet studenou. Nebo příliš teplou. Vysoká teplota vadí obecně. To se pak životnost násobně zkracuje. Zkrátka pokud se už v nějakých elektromobilech měnila baterka, bylo to vždy proto, že řídicí elektronika někdy připustila stav, který pro ni nebyl optimální. Znalost automobilek v tomto směru se stále prohlubuje a vyvíjí. Pokud tak Dan Pribáň v diskusích rád trousí, jak je elektromobil jednodušší než spalovací auto, tak se skřípěním zubů to mohu připustit z mechanického pohledu (už jen taková baterka, chlazení i vyhřívání, třeba 100 článků v 10 modulech, jejich vodivá propojení, teplotní senzory, nově dokonce tlakové senzory kvůli včasné detekci požárně rizikových stavů, už jen stykače na těch 400V by zasloužily popis na půl facebooku), nikoliv z pohledu potřebného know how.
Abych si jako běžný český člověk mohl koupit elektromobil, potřeboval bych slyšet mnohem silnější ujištění od automobilky, že se baterce nic nestane. Že případná chyba v řízení nabíjení a vybíjení půjde vždy jen a pouze za nimi. Možná víc než záruka by se mi líbila nějaká pevně stanovená a akceptovatelná cena repasované baterky. Koncern VW už v tuto chvíli baterky opravuje výměnami modulů, když stačí nový jeden z deseti, je to za 68 000 Kč. To pro mě bohužel není akceptovatelné riziko. Snesl bych tak za 100 000 Kč celou baterku s další osmiletou zárukou. A tu záruku bych potřeboval formulovanou mnohem pregnantněji než jak je to teď. Nyní automobilky posuzují stav baterky podle hodnoty jejího zraví SOH, jejíž reportování si nastavily relativně vlídně. Vyřadíme-li notoricky průserový první Nissan Leaf, tak zatím není moc elektromobilů se zásadně sníženou kapacitou baterky. Ale docela dost těch, co se prostě už pomaleji nabíjejí. Třeba i tak, že jim to trvá o třetinu déle. A garanční technik zas jen vyčte hodnotu SOH a výměnu či opravu na záruku odmítne. Kdych si koupil nový Enyaq, jezdil s ním stále ty samé trasy a najednou jsem po obvyklé půl hodině přišel k autu, které má místo 90 procent baterku na 70 procentech a garanční technik mi začal mávat nějakým grafem o fyzikálních závislostech rychlosti nabíjení na vnějších podmínkách (sakra, vím, že jezdím furt stejně, teplota byla jako včera, od té doby je to tak furt!!!), plesknul bych jim do toho autosalonu molotova a šel sedět s pocitem dobře vykonané práce. Požaduji tedy nejdřív normovaný a homologačně i garančně závazný test nabíjecí křivky, který světe div se, a to jako technik fakt neumím pochopit, stále nemáme. U aut s aktivním vyhříváním a chlazením baterie by nebylo problém jí pomocí diagnostického programu uvést vždy do stejného stavu a pravidelně po celou dobru záruky takto ověřovat.
Současný nedostatek čipů pěkně ukazuje, jak se automobilky chovají k těm, kdo auto už koupili. Všechny cpou do výroby a pokud potřebujete na Dacii Duster světlomet, v němž je bohužel pár LED, nechají vás čekat půl roku. Zdroje na baterky vesměs ovládané Čínou budou v dohledné době ještě víc nedostatkové, než dnes čipy. A tak prostě naprosto nevěřím automobilkám, že mi rády na konci záruky vymění články v mojí ojeté baterce, aby jim pak kvůli nedostatku článků stály výrobní linky.
I pokud patříte k těm pár procentům nejschopnějších (záměrně to píšu takhle, nikoliv nejšťastnějších) a kupujete každé tři roky nový vůz, neměli byste se nám, co máme obavu ze stavu osmiletého, úplně vysmívat. Nové auto za milión si tak snadno můžete dovolit proto, že ojeté tříleté prodáte za 600 000 Kč. Ten, kdo ho od vás kupuje, si to mohl dovolit jen proto, že prodal osmileté za 300 000 Kč. Právě díky tomu, že životnost spalovacích aut v reálu násobně přesahuje nejen záruku, ale i těch projektovaných 10 let či 250 000 km, si je může dovolit tolik lidí. Pokud si automobilový průmysl chce aspoň rámcově udržet i po přechodu na elektromobilitu své objemy výroby, musí zkrátka získat pro novou technologii i důvěru těch, kdo si nové auto dovolit nemohou.
Když se mě dneska kupující nového vozu ptá, zda si má koupit elektromobil či spalovací auto, říkám mu, že teď právě je to asi jedno. Bude přibývat těch, které elektromobily svými vlastnostmi oslní a budou ochotni jít i přes rizika do ojetého. Ale bude stále také nemálo těch, kteří EV chtít nebudou a při tenčící se nabídce nových spalováků skočí po hezké ojetině.
Jakkoliv globální klimatická změna se nás moc ptát nebude, co je pro nás výhodné, lesní požár se taky srnek na nic neptá, tak nemusíte mít strach, že bych vám přestal recenzovat spalovací auta. Budu zejména pomáhat hledat taková, která jsou jednoduchá a levně opravitelná. Nyní pro SVĚT MOTORŮ připravuji článek o ojeté Hondě CR-V čtvrté generace, v níž benzinový dvoulitr je zcela nezničitelný typ R20. Přesně to auto, které už trochu slušně vypadá, je i nějak bezpečné, a přitom jeho opravy vždy budou za pár korun a ti šikovnější z vás je zvládnou i svépomocí. Pro mnohé z nás možná pečlivá údržba včas koupených spalovacích aut bude jedinou mobilitou, na kterou v dalších desetiletích dosáhneme. Takže ano, pokud se nebojíte a jste úspěšní, kupte si elektromobil. Pokud máte peněz méně a strachu víc, hledejte jednoduché a dobře vyrobené spalovací auto, dokud je čas."

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8 minutes ago, DušanV said:

Aby bylo trochu jasno, tak podle mne, býval  pan Vaculík dříve dosti skeptický a odmítavý k elektromobilitě. V poslední době s ním mnozí  polemizujeme, že začíná obracet. No a tak nevím, jestli jsme ho k tomuto článku svým "tlakem" přiměli mi ostatní s ním diskutující, no ale spíše k té jeho současné úvaze o elektromobilitě dospěl sám. Je to delší, ale má to hlavu a patu. Mnohým současným zájemcům o elektromobil to něco může naznačit.

Vaculík je takový dinosaurus za zenitem. On by byl první a zároveň i posledním, který by obhajoval nevhodnost spalovacích motorů, kdybych tady měli přechod z koňů na spalovací motory. Každý jeho text je blábol do větru, který není ničím podložený. Dvakrát jel v Tesle, jednou se vezl v Enyaqu a tím to končí. On je člověk, který chápe, jak se točí válce, nikoli jak funguje EV. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@SabizaTak uznávám, že některé jeho názory jsou na hraně a i já s nimi nesouhlasím, ale že by byl v názorech třeba na tu elektromobilitu padlý na hlavu, tak to určitě ne, nakonec má v redakci fundované, mladé kolegy co se na elektromobilitu specializují a to by se mu asi vysmáli.  Ostatně asi by nevydržel tak  dlouho být redaktorem nejprodávanějšího tisknutého motoristického periodika v ČR. O tzv. odborných automoto-periodikách na webu se nebudu  bavit, tam si dnes dokáže kdokoliv, napsat cokoliv a vydávat se třeba roky za odborného redaktora a prochází mu to, hlavně když je hodně lajků a kliků na jeho "odborné" články.  

Ale nechci ho tímto obhajovat, jestli je pro někoho dinosaurus, nebo není, u mne jeho výše zveřejněný názor má celkem logickou podstatu.....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo se dlouhodobě zajímá a hledá pořád něco o elektromobilitě, tak určitě zná dva české nadšence a youtubery, ELEKTRODAD, alias Jan Staněk a TESLACEK, alias Ondřej Bačina.  

Zde je jejich delší, společný rozhovor při testování jednoho německého   elektromobilu.....

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávám sem k přečtení odkaz na článek, z pro některé tendenčního  autofóra ( ale tak by se dal označit některými i  videopříspěvek o něco výše od ELEKTRODADA).  Mně mezi těmito dvěma protipóly zaujal ten očividný kontrast, jak se dívají  a hodnotí největší  (co do počtu vyrobených vozů), současnou automobilku světa tj. Toyotu. Zatímco  autofórum již dlouho hodnotí Toyotu jako rozumně uvažující automobilku, která se slepě netlačí jen a jen do elektromobility, tak ELEKTRODAD poukazuje na obrovské zadlužení TOYOTY (že by si vytáhnul z médií roční účetní uzávěrky?) a předpovídá ji nedobrou budoucnost, pokud bude pokračovat v dosavadní výrobní politice a nepřejde v brzké době na totální elektromobilitu. Tedy dosti odvážné tvrzení, že by pan Staněk věděl více než ostatní, nebo zde je u něj jen přání otcem myšlenky? No nevím, nějaký rok v červených číslech pro velký podnik nic nemusí znamenat, to mohou být  momentální a  nadstandartní, potřebné investice.  Čas ukáže kdo měl více pravdu a kdo na té elektromobilitě a té nepřehledné situaci v automotive  vydělá a kdo třeba zkrachuje, ať už se jedná třeba o Toyotu, FORD, GM, VW AG, Stellantis, nebo i ty Číňany...

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/casy-snadnych-prodeju-elektromobilu-skoncily-a-automobilky-to-vi-ted-jen-zpytuji-svedomi/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...