Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Je to minimálně na zamyšlení, jednak zveřejněná informace o rekordním navýšení platů ve Škoda Auto a.s. a ihned ten samý den zveřejněná následná zpráva o nutném propouštění. Člověk si jen říká jak a v jaké míře toto  ovlivnila koncernem VW AG zhusta prosazovaná elektromobilita a nyní neplánovaný, menší odbyt  těchto  elektrických vozů. Samozřejmě Škodovka pořád asi nemá větší problém s odbytem svých výrobků, ale chtě , nechtě,  je to jen jedna z odnoží  koncernu, který je nyní v určitých odbytových problémech.  Připadá mi to jako nějaké Pyrhovoo vítězství pro zaměstnance Škodovky,  tj, předák Povšík z MB s pompou oznámí rekordní navýšení platů a následně skoro ihned  Škodovka oznámí nutnost propouštění.....

 

image.thumb.png.2564ff70c1a60dcf6e39166a11b28562.png

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-skoda-auto-musi-propoustet-40460086#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest242_shorts_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Pokud někomu z nás se nelíbí to, že tu budou v budoucnosti v EU jen a jen elektromobily (a věří že se to stále dá  zavčas změnit tj.  že nic není na věčné časy a nikdy jinak), tak má samozřejmě možnost to ovlivnit v letošních  eurovolbách. K tomuto tématu  přikládám odkaz na článek od novináře Milana Smutného, ve kterém mimo vlastního textu o současné EU, EK a Green dealu (text si asi mnozí , co pana Smutného znají umí představit) je podstatné to, že přináší konkrétní a podrobný přehled současných frakcí  (uskupení stran) v Europarlamentu, přehled začlenění českých europoslanců do frakcí a přehled o postoji a názoru  frakcí   ke Green dealu a i k elektromobilitě.

Případný volič se tak může celkem s přehledem rozhodnout, komu nasměřuje svůj hlas, neboť jedna věc jsou nějaké ty předvolební sliby a druhá věc, kam  a do které frakce námi zvolený europoslanec pravděpodobně zapadne. Nezapomeňme na to, že dnes až 80% v Česku přijímaných zákonů, vyhlášek, je implementováno ze zákonů aj. rozhodnutí přijímaných EU.  Mě osobně z toho vyplývá, že volby do Europarlamentu jsou  pomalu důležitější, než naše národní parlamentní volby, pokud tedy jsme stále členem EU. 

Samozřejmě, je tu i minimální možnost, že  po nových volbách se mohou frakce rozpadnout a nově přeskupit, ale pravděpodobnost takové to  změny  není zase až tak velká, frakce jsou dlouhodobě vyprofilované a jejich názory a postoje  známé.....

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-take-cesi-mohou-hojnou-ucasti-v-evropskych-volbach-zmenit-dosud-zelenou-eu-45370#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvítězí v EU racionalita, nebo nás zcela ovládne ideologie "Zelených Khmerů"? Viz. odkaz na celkem  výstižně napsaný článek.

 

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zvitezi-v-eu-racionalita-nebo-nas-zcela-ovladne-ideologie-zelenych-khmeru-45674#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

 

Zatím vítězí spíše ta zelená ideologie, aspoň v Německu to má rozjeté na celé čáře, i když i tam  většinově poslušní Němci již toho začínají mít plné zuby...

 

https://echo24.cz/a/HFKym/zpravy-svet-prosperujici-ekonomiku-klimatickych-cilu-jadra-vedec-kritizuje-zelene?

 

No, ale když tedy chceme, tak spěme dál........

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Evropská komise uvádí rok 2029 jako datum ukončení prodeje nových kotlů na fosilní paliva: „velká výhra pro lidi a planetu.“ Prosím uvědomme si, že pro EK jsou i plynové kotle na zemní plyn kotle na fosilní paliva, ostatně není to od EK nic nového viz. např. 

https://ecostandard.org/news_events/repowereu-eu-commission-hints-at-2029-as-date-to-end-sales-of-fossil-fuel-boilers-great-win-for-people-and-the-planet/

 

Neměla by EU lidem spíše pomáhat?
Vlastně už jde jen o hru o čas. Nový návrh EK totiž musí být schválen všemi členskými státy EU. Ve skutečnosti to ale vypadá, že se  EU pomocí EK snaží nařizovat další zbytečné a absurdní nesmysly, které lidem pouze ztěžují život, a které v očích běžného občana kterékoli členské země EU činí z této organizace nedůvěryhodný subjekt. Místo aby se EU snažila lidem spíše pomáhat než škodit, honí nás od čerta k ďáblu jako štvanou zvěř. Podobné nesmysly navíc snižují konkurenceschopnost členských států EU.  A to prosím ještě ani pořádně nevíme, co EK nachystala do nového tzv. balíčku Fit for 90 ?

 

https://www.ceskestavby.cz/clanky/plynove-kotle-definitivne-skonci-dalsi-bruselsky-napad-sahne-do-penezenek-mnoha-ceskych-domacnost-33060.html?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To o čem se zatím jen opatrně mluvilo, tak se ukazuje v plné nahotě, tj, že mnohé tzv. "ekologické neziskovky", které mimo jiné i odsuzují   auta na spalovací motor a propagují masovou elektromobilitu, jsou pro jejich členy vlastně jen a jen pouhé zaměstnání a pro jejich vrcholové představitele a zástupce prostředkem ke zbohatnutí....

 

Když v Česku nějaký novinář napíše pozitivní test vozu se spalovacím motorem nebo pohaní něco na elektromobilu, je fanatickými příznivci elektrických vozidel obratem nařčen z toho, že je neobjektivní, protože je „uplacený ropnou lobby“. Teď se ale ukázalo, že i ekologická organizace bojující proti dieselovým motorům nesleduje až tak ekologické zájmy jako spíš finanční zisk.

 

https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/ekologem-na-zakazku-aktiviste-zadali-50-milionu-korun-za-boj-proti-dieselovym-motorum?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znáte rčení  "Němci nedělají malé chyby..."? Aneb německá vláda kráčí k ekonomické sebevraždě?

Vzhledem k tomu, že ČR je úzce navázána na ekonomiku Německa, tak "potěš koště",  i když to bude jen z části pravda.....

 

https://svethospodarstvi.cz/komentare/nemecka-vlada-odhodlane-meruje-k-energeticke-a-ekonomicke-sebevrazde/?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes a denně a čím déle, tím více se z médií dovídáme ( už i z těch tzv. mainstreamových), že  současné hospodářské výsledky a průmysl EU, potažmo ČR není v pořádku, natož ten automobilový průmysl, hlavně v oblastech, kde se prioritně zaměřili na elektromobily. Asi si mnozí všimli, že mnohé velké automobilky propouštějí a nyní omezují výrobu čistých elektromobilů a i plug-in hybridů a zvyšují výrobu čistě spalovacích variant  a někde i mild-hybridů, ostatně i Škodovka má v určité míře tyhle tendence, o VW AG ani nemluvě.

EU pod vedením a zásluhou hlavně EK ztrácí soudnost a kontakt s realitou běžného žití  a vymýšlí stále nové a mnohdy ještě tupější restrikce a omezení pod praporem zelených zítřků. Okolní svět pomalu, ale jistě využívá toho, že evropská konkurenceschopnost klesá, ačkoliv my tady v Evropě tvrdíme, že jdeme světu příkladem a ostatní se časem stejně musí přidat. Ovšem kdy se přidají a v jakém stavu a situaci pak Evropa vůči okolnímu světu  bude, toť otázkou.....

Samozřejmě není to jen o elektromobilitě, ale tam je to pro nás fanoušky aut více vidět, např. i v tom, že ačkoliv je již pomalu dekádu elektromobilita protěžována a zvýhodňována na úkor jiných pohonů, tak dle ACEA podíl elektromobilů na celkovém vozovém parku v EU  stále činí jen 1,2 %. Stále dominují benzinová auta (50,6 %), obrovský podíl mají navzdory létům odsuzování diesely (40,1%), násobně lépe než elektromobily jsou na tom i hybridy (3,1 %), dlouhodobě skoro nenabízené vozy na LPG a CNG (2,7 %) a prakticky stejně zastoupení jako elektromobily mají dobíjecí hybridy (1,0 %).

 

PS: Pokud chcete, tak si něco o naší ekonomice poslechněte zde.....

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Prodej plně elektrických automobilů v letošním roce poroste nejpomaleji od roku 2019, odhaduje organizace BloombergNEF. Nečekané zpomalení zesiluje konkurenci a způsobilo masivní zlevňování, které má dopady dokonce i na Teslu. Akcie Tesly od začátku letošního roku oslabily už asi o 20 procent, což snížilo její tržní kapitalizaci o více než 150 miliard USD (3,5 bilionu Kč). To je více než dvojnásobek hodnoty Volkswagenu.

V roce 2025 vstoupí v Evropské unii v platnost přísnější emisní pravidla. To znamená, že automobilky budou muset prodávat více bateriových elektromobilů, jinak jim budou hrozit vysoké pokuty. Podle výpočtů agentury Bloomberg by například v případě Volkswagenu, pokud se mu nepodaří dostatečně snížit emise vozového parku, mohla pokuta činit více než dvě miliardy eur (přes 50 miliard Kč).

Pokud se evropským automobilkám nepodaří vrátit strategii do správných kolejí, hrozí, že budou ještě více zaostávat. Snaha o splnění regulačních pravidel by mohla znamenat, že budou Tesle platit více za emisní kredit, a předají jí tak čistý zisk. Možná ale ještě mají šanci.

Podle informovaných zdrojů má EU přezkoumat plány na postupné vyřazení konvenčních automobilů a výrobci už připravují koordinované lobbování krátce po červnových volbách do Evropského parlamentu. 

Odklad konce vozidel se spalovacím motorem sice může přinést oddech, ale nevyřeší problémy s konkurencí, které brzdí přechod Evropy do období elektromobilů. 

 

celý článek z ČTK  k tomuto tématu zde.........

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/bloomberg-zavahani-u-elektromobilu-meni-evropsky-automobilovy-prumysl/2482409?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1251241&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=1251241&dop_vert_id=int1&dop_req_id=RtLShyAWyWn-202402211515&dop_id=26297894

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak konečně to někdo oficiálně a nahlas řekl, tedy i ten člověk, který v médiích obhajuje dosavadní kroky naší vlády na poli politiky Green dealu  a  kdo je úzce spojen s vládou ČR. Ekonomický poradce našeho  premiéra,  pan Štěpán Křeček v TV pořadu  360 stupňů na CNN Prima News  (i když se ten pořad týkal primárně zemědělství) řekl doslovně: 

 

"Zároveň je potřeba, abychom úplně zrušili zákaz výroby aut se spalovacími motory, aby se to neposouvalo jenom na rok 2040, ale aby se prostě auta se spalovacími motory mohly vyrábět vždycky a nemá tedy existovat žádný příkaz, nebo regulace....", zde do hovoru již vstoupila moderátorka a přerušila vystoupení  pana Křečka, ale i tak se z toho dá celkem dovodit, že vysoce pravděpodobně i naše vláda pod tlakem nesmyslných nařízení a příkazů z EU, potažmo z EK a pod tlakem obrovských výdajů na Green deal  a vůbec tzv. proklimatickou politiku, bude  nucena změnit některé svoje postoje k danému tématu (spíše problému) a tlačit na EK, aby jednala jinak.

Ostatně, jak jsem psal o příspěvek výše, něco se k  tématu zákazu spalovacích aut po červnových eurovolbách již chystá, EK pravděpodobně plánuje posunutí konce zákazu spalovacích aut v EU  na rok 2040 ( ostatně to již naznačil i pan Křeček, ale objevilo se to u více zdrojů), ale výrobci automobilů tlačí spíše na něco jiného, tj. žádný zákaz, ale spíše jinak koncipovaná omezení spalováků i po tom roce 2040.

Přikládám video , kde si můžete poslechnout pana Křečka v čase 16:45 až 17:15, kde padla jeho výše citovaná věta. Mě to skoro připadá, že pan Křeček, jako by dostal  od pana premiéra přímo zadání, aby to takhle  na plnou hubu řekl jako jeho poradce,  přeci si to pan premiér nemůže sám veřejně  rozházet se svou velkou kámoškou  Ursulou von der Layenovou, která chce kandidovat opětovně na předsedkyni EK (potěš koště....). Konečně taky naše vláda přichází asi na to, že jen a jen servilní přikyvování někde v Bruselu a nic víc,  je nám nanic. Aspoň něco málo se už za ty cca 2 roky v mezinárodní politice naučili....

 

PS: Možná to tedy konečně začíná vypadat, že si jednotlivé státy EU pod tlakem trhu, firem, podnikatelů, ale i  obyčejných lidí, začínají uvědomovat, že  takhle tedy opravdu ne a že EK opravdu až nepromyšleně a ideologicko-dogmaticky  prosazuje věci, které v praxi nemohou normálně fungovat, nebo mohou snad fungovat jen za neudržitelných  a nesmyslných podmínek. Nebo, že by to všechno byla jen pouhá předvolební hra.....???

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem přehledně popsaná ukázka toho, jak "efektivně a účelově" pracuje  a jak nás řídí EK, potažmo EU. Máslo na hlavě mají k tomuto tématu a problému, jak náš bývalý, tak i současný premiér, skoro to vypadá tak, že pořádně nevěděli v  okamžik daného schvalování  Green dealu a všeho následného, která bije. Nebo je to úplně jinak? Samozřejmě po bitvě je každý generál a i já můžu být  ve svých nynějších, ale i dřívějších názorech  jen ten obyčejný "hloupý" občan , ale vrcholový politik je podle mne prvotně odpovědný svému národu, ne zájmům možná přislíbených teplých místeček někde v řídících evropských institucích...

Nebo jsou snad jak Babiš, tak i Fiala ti nejsprostší a největší političtí amatéři, co jsme kdy v premiérských křeslech u nás měli?

A dnes? Dnes se před vlastním národem jen jeden vymlouvá na druhého, stejně ostudně, hloupě a naivně, jak se vymlouvají a hádají dva nevychovaní  a přistižení spratci o to, kdo vlastně tomu sousedovi vysklil drahé okno. 

Proč to všechno zde píši? No protože nás pravděpodobně čekají  ještě podstatně horší a nesmyslnější věci, než  ty, o kterých se zde již cca 5 let bavíme.  Nezapomeňme na uvažovaný, ale vlastně ještě oficiálně ani nepojmenovaný  nový "balíček tzv. Fit-for 90", i o tom je zde přiložený článek. 

 

https://www.hrot24.cz/clanek/komentar-potrebujeme-revizi-green-dealu-misto-toho-nas-mozna-ceka-pritvrzeni?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přeci jen se začíná projevovat to, že se blíží volby do Evropského parlamentu.  Aspoň z nových vyjádření Ursuly von der Leyenové srší  sliby a pro ohlupovanou veřejnost patřičně upravené proslovy na všechny světové strany.

Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v Bruselu zdůraznila, že rozhodnutí o zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory od roku 2035, prosazené jí vedenou Evropskou komisí, bude v roce 2026 přezkoumáno. „Je velmi důležité, aby revize proběhla v roce 2026. Myslím, že se často zapomíná, že v roce 2026 bude inventura a revize tohoto rozhodnutí,“ řekla politička konzervativní CDU poté, co ohlásila kandidaturu na druhé volební období v čele Evropské komise. Že by tím myslela to pouhé přesunutí  zákazu spalovacích aut nově na rok 2040? Revize zákazu má podle von der Leyenové zajistit otevřenost technologiím a možnost volby pro spotřebitele. Průmysl by podle ní také měl mít možnost vybrat si, kam chce investovat a co považuje za mobilitu budoucnosti!

Ano průmysl bude mít údajně možnost si ještě "dodatečně vybrat", tedy ten automobilový průmysl, který v Německu Angela Merkelová před koncem svého kancléřského mandátu zhusta objížděla a  přemlouvala  a údajně i vyhrožovala (bohužel to vám dnes nikdo na kameru nepotvrdí, možná někdo až těsně před smrtí, kdy sepíše své memoáry), aby německé automobilky přecházely ve velkém co nejdříve na elektromobilitu a které takto nepřímo asi i donutila, aby elektromobilitu vzaly chtě, nechtě za své. 

Na druhou stranu předseda dosavadní frakce EPP v Evropském parlamentu slibuje, že pokud tato frakce získá v nových volbách většinu, tak se o konec zákazu spalovacích aut postará..... 

 

image.thumb.png.d5ff176e716ecde03bb9f19f2b91abf6.png image.thumb.png.c7598f873f997cda6f72767b299174de.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes to tzv. ˇ"čistě električtí hráči", tedy výrobci čistě elektromobilů, vyjma snad Tesly mají opravdu složité. Jejich kapitálová hodnota jde ke dnu, vypadá to, že primární trh se nasytil a pro ostatní zákazníky to není to pravé, ořechové.....

 

https://www.newstream.cz/zpravy-z-firem/akciova-bublina-elektromobility-splaskla-hodnota-nekterych-firem-pada-strme-dolu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, DušanV napsal:

Většinou to prý bývá  kombinace rozstříknutého benzínu z proraženého palivového vedení a jisker od nárazu, nebo od zkratu el. soustavy. No zadařilo se, málokdy je vidět tak rychlý požár hned po nárazu....

Ano, u EV je to obdobné, když se to špatně sejde, může být problém u čehokoli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdím to tady již roky, tedy to, že Evropská komise je opravdu někdy  "mimo mísu", tj. lidově řečeno pravá přední neví, co dělá levá zadní. Jak si jinak vysvětlit to, že aktuálně Evropská komise zvažuje, že by zakázala klíčovou složku baterií pro elektromobily – lithium. Komise nahlíží na lithium jako na toxický prvek ohrožující lidskou reprodukci. Je důležité zdůraznit, že lithium není pouze součástí baterií pro EV, ale také baterií pro mobilní telefony a další elektrická zařízení. Takový zákaz by mohl značně zpomalit, ne-li úplně zastavit elektromobilitu v Evropě. Navíc by tato opatření přinesla problémy pro široké spektrum odvětví – od výrobců baterií a dodavatelských firem až po těžební společnosti. Konečné rozhodnutí zatím zůstává ve fázi spekulací.

No, máme se nad uvažováním EK  už smát, či máme pořád ještě  brečet.....???

 

https://www.autozive.cz/elektromobilum-zvoni-umiracek-zakaz-lithia/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se snažil zjistit, jak přišla EK na to, že auta se spalovacími motory mají vypouštět maximálně 95 g CO2 na kilometr.

Nikde jsem k tomu žádný výpočet nenašel, žádné zdůvodnění, nic.

Neví někdo jak to vzniklo?

Nebo to byla jen nějaká romantická snaha EK najít nejhezčí číslo nižší než 100?

Že je normovaná váha osobního automobilu (kategorie M1) stanovena na 1380 kg jsem našel a že za každých 30 kg navíc nebo míň se gram přičítá nebo odečítá jsem našel taky.

Takže když někdo vyrobí auto, které váží jen 1080 kg, má limit jen 85 g CO2 na kilometr, zatímco když někdo vyrobí vehement, který váží 1980 kg, má podstatně vlídnější normu 115g CO2 na kilometr.

Snížení váhy přece velmi významně snižuje reálnou spotřebu paliva.

Tak nechápu proč jsou lehká auta sankcionována a těžká odměňována.

Chápu, díky tomu mechanismu, proč se výrobci s výrobou lehkých aut nepřetrhnou.

To jo. Ale jak to celé vzniklo a proč se to tak počítá nevím a nechápu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tou váhou mě také velmi zaujalo, avšak je třeba si uvědomit, že jde o už o starší zářez ze strany EU. Právě kvůli rostoucí hmotnosti vozidel se zvyšuje jejich spotřeba, opotřebení a v podstatě všechny provozní náklady, což vedlo k rozvoji vozidel s vyšší spotřebou – tedy paradoxně i k většímu environmentálnímu dopadu. Jak poznamenává @Pawouk , hledání logiky v této situaci může být marné. Vypadá to, že s ekologií nemá zmíněné nařízení EU nic společného, což je důvod, proč skupina VW ukončila výrobu modelů Citigo a Up! Tyto modely už nebylo možné vyrábět bez rizika sankcí.

Jen pro zajímavost co se týká Mazdy a Toyoty, ty testují spalovací motor schopný absorbovat více CO2, než kolik motor emituje. I když mají již funkční prototyp, potýkají se s problémem kapacity filtrů. Je to slibný směr, který by mohl přispět k čistšímu ovzduší, zejména když se vezme v úvahu, že moderní motory s DPF a OPF mohou významně snížit množství pevných částic ve vzduchu, a to hlavně v situacích, kdy jsou úrovně smogu vysoké. Takový doplněk jako CO2 filtr by vlastně vyřešil celý problém. 

Jediný problém vidím v tom že by nemalé procento lidí asi odmítali takový systém "živit" navíc a pravděpodobně by došlo brzy k jeho vyřazení z provozu, stejně jako je to u DPF filtru. 

Jedním z problémů je také nedostatečná informovanost veřejnosti o důvodech, proč jsou tyto technologie zavedeny. Osobně bych považoval záměrný provoz moderního common-rail (CR) dieselového motoru bez dieselového partiklového filtru (DPF) za trestný čin a ohrožení veřejnosti. A to z toho důvodu, že tomu tak v reálu opravdu je.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodej elektrických vozidel zažívá v současnosti  stagnaci po celém světě, jak dokazují přeplněné sklady neprodaných aut jak v Německu, tak v USA. Studie od JD Power o spokojenosti majitelů elektromobilů naznačuje, že situace se pravděpodobně nezlepší ani v budoucnosti. Téměř 88 % majitelů elektromobilů zvažuje návrat k nějaké formě vozidel s tradičním spalovacím motorem.

V souvislosti s tím se ani nedivím slovům Stefana Hartunga, šéfa firmy Bosch, největšího to světového dodavatele komponentů pro automobilky všeho druhu, že velký přechod na elektromobily zabere minimálně několik dekád.

"I pokud by se veškerá výroba 90 milionů aut ročně po celém světě okamžitě převedla na elektromobily, trvala by obměna celého vozového parku asi 16 let”, vypočítává Hartung. Reálně se ale nic takového neděje, spalovací motory se vyrábí dál a dál vládnou prodejům, takže i kdyby se dnes vše odehrálo podle těch nejoptimističtějších scénářů, „bude elektrifikace všech aut na celém světě trvat dvakrát tak dlouho, nejméně 30 až 35 let”. I to říká šéf Bosche s tím, že ani za takových podmínek část aut elektricky poháněná stejně nebude.

Hartung tak trvá na tom, aby spalovací vozy byly nadále k dispozici i v jeho domácím Německu, natož pak kdekoli jinde. „Nemůžete přinutit zákazníky, aby je (spalovací vozy) nepoužívali,” říká dále s tím, že kupce prostě nelze přinutit, aby si pořídili něco, co nechtějí a nevyhovuje jim. Navíc dodává, že kdyby elektrifikace dopravy měla být tak komplexní, jak si někteří politici a úředníci představují, vyžadovalo by to příchod řešení, která zatím vůbec neexistují a ani se nerýsují.

 

https://www.autojournal.cz/vetsina-majitelu-elektromobilu-zvazuje-navrat-ke-spalovacim-motorum-ukazala-studie-jd-power/

 

https://www.thepioneer.de/originals/others/articles/wir-brauchen-35-jahre-um-weltweit-alle-autos-zu-elektrifizieren

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak pro příznivce elektromobility, tak i pro ty, co mají k ní nějaké ty výhrady doporučuji nový speciál časopisu Svět motorů č. 1/2024, který nově vyšel v pondělí 4.3.2024.

Jmenuje se to "Pravdy & mýty kolem elektrických aut" . Je to kompletně jen a jen o elektromobilitě na cca 65-ti stránkách. Něco tak komplexního u nás pro širokou veřejnost asi ještě nevyšlo, i když i tady by se asi  dalo s autory částečně polemizovat. No a výsledek pro fanoušky či odpůrce elektromobility? Tak nějak napůl (ostatně co jiného se dá asi čekat?), každopádně to stojí za přečtení, redaktoři na to šli opravdu poctivě a dali si dost záležet, aby to nebyly jen pouhé řeči a rozumy  převzaté někde na facebooku, nebo někde u piva.

Silně doporučuji oběma stranám......

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blíží se konec konce spalovacích motorů, píše rakouský deník Kronen-Zeitung. Elektromobily už nejsou pro Brusel bezemisní ?

Na to já říkám, že se jednak  uvidí a pak taky blíží se volby a Ursula dělá zjevně vše pro to , aby byla opětovně zvolena. Některým lidem není radno věřit ani ten nos mezi očima a pak taky slibem prý nezarmoutíš......

 

https://echo24.cz/a/HvMvw/ekonomika-zpravy-konec-konce-spalovaci-motory-elektromobily-nejsou-brusel-bezemisni-co2?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím, nevím? Němci u Plzně odpískali svoji baterkárnu  (pardon, vznešeně se to prý nazývá gigafaktory) a údajně si vyhodnotili, že energie máme hodně drahé, pozemky nebyly vyřešeny, cena lidské práce se taktéž pořád zvyšuje, není až takový zájem o další elektromobily, atd., atd.. . To  u Bohumína asi již energie zlevnily a pozemky se již vyřešily? Investice do jiné baterkárny je ohodnocená na cca 200 miliard korun a zatím ani nemáme tucha , kolik hodlá k tomu popř. přispět naše vláda na dotaci pro investora.

Jen si tak říkám, že pokud to Ursula s obratem  a novým názorem na elektromobilitu míní aspoň trochu vážně (o čemž upřímně stále  pochybuji, ledaže by to interně slíbila za svoje znovuzvolení), tak abychom zase nepřišli s křížkem po funusu a nebyla to spíše zbytečná investice, s obrovskými dotacemi, která vyšumí do prázdna. Vzpomene si ještě dnes někdo na velkou blamáž s očekáváním  obrovské investice a velké zaměstnanosti  do výroby klasických televizních obrazovek u Hranic na Moravě? Jaké překvapení, když pak nastoupily "neočekávaně" LCD obrazovky a fabrika u Hranic roky spíše živořila.

Taky Vám připadá, že EU tak nějak začíná přešlapovat, neví kam se vlastně vydat a při tom pohybu dokolečka se snaží chytit  svůj vlastní ocas.....?

Novinář Milan Smutný opět celkem trefně glosuje současné dění v Bruselu okolo elektromobility....

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zazvonil-zvonec-a-pohadkam-o-ciste-elektromobilite-v-eu-je-konec-50719#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi všichni víme, že dnes existují nějaké ty EU emisní  limity pro nová spalovací auta, kdybych to hodně zjednodušil tak dejme tomu, že dnes platí základně nějakých těch 95 g CO2 na 100 km (nad limitem s pokutami) , samozřejmě jsou tam nějaké indexy přepočítávání dle hmotnosti aut, tak jak jsou homologovány a vyjíždí z výroby. Taktéž je nám asi známo, že od roku 2035 budou muset mít nová auta se spalovacím pohonem ten emisní limit CO2 rovný nule (pořád doufám, že se to ještě nějak změní).

Méně známo (nebo spíše jsme to již asi pozapomněli) je to, že od příštího roku tj. od 1.1.2025 ten stávající, základní limit tj. 95g CO2 bude muset být snížen o 15% a od roku 2030 o 55%. viz. odkaz:

https://eur-lex.europa.eu/CS/legal-content/summary/reduction-in-co2-emissions-of-new-passenger-cars-and-of-new-light-commercial-vehicles.html

 

Proč to všechno, pro mnohé z nás celkem známé opakuji? No protože na webu autofórum vyšel článek, který "krásně" poukazuje na to, jak se např. Volkswagen bude muset s tímto dále snižovaným  limitem emisí od toho 1.1.2025 vypořádat, no a není to pro něj asi moc povzbudivé. Aby tak jako doposud i nadále neplatil emisní pokuty, tak buď bude muset např. nakupovat tzv. emisní ústupky od TESLY (to je paskvil jedna radost!!!), nebo bude muset navýšit prodej elektromobilů v roce 2025 o cca 300.000 kusů, nebo taky může uměle stopnout  prodej spalovacích aut, nebo o ty  pokuty zvednout ceny spalováků (kdo by je pak ale kupoval, již dnes jsou ceny dost vysoko), nebo se prostě smíří s tím, že o ty pokuty mu klesne zisk.  S tím navýšením prodeje elektromobilů je to docela utopie, zvláště v dnešní době době, kdy trh s drahými a velkými elektromobily se zdá být docela nasycen.

Všechno to do sebe krásně zapadá, zvláště když si vzpomenu na to, jak jsem tady psal nedávno o tom, že velké evropské automobilky  čekají na nové, červnové  volby do europarlamentu, aby rozjely jeden velký tlak na nové unijní politiky  a novou komisi v EU. Jde samozřejmě o přežití  automobilek a taky o nás Evropany, neboť automobilový průmysl je pořád jeden z největších tahounů  ekonomiky EU. Holt, to je ten jeden z důsledků ideologického fantazírování a teoretizování unijních politiků a úředníků.....

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-je-pod-tlakem-za-rok-bude-nucen-prodat-v-eu-773-000-elektromobilu-mozna-by-mel-nastoupit-cestu-toyoty/

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu politici a úředníci EU hledají  ty pravé důvody  toho, že elektromobilita v Evropě nepokračuje plánovaným a svižným tempem  na tom správném  místě, nebo že evropské automobilky v tomto směru zatím moc nevynikají  a nemají v elektromobilech adekvátní, plánovaný  odbyt? Viz. např. to, že jeden z velkých  důvodů tohoto, je dle EK  čínské vládní  dotování  výroby elektromobilů.  Jako by sama EU nikdy nezaváděla a nepraktikovala žádný ( ať už tomu říkáme dotační, či jiný) mechanismus na podporu elektromobilů.

 

image.thumb.png.ab855d41159069d0ba627f5c49a963e6.png

 

Nebo to může být i jinak a  nedokáže si to EK  a EU  přiznat? 

 

 

image.thumb.png.b2d319448bd3a5fbdd8563d8cdabd90c.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...