Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Tak jsem podepsal petici a jsem zvědavý zda to na dementy v Bruselu bude něco platný i když se získá petice více než 50 tisíc podpisů. Ten Brusel je zhouba Eu a to dokazuje i při řešení Covidové situace a také při očkování. Je to jako nebo i více - než diktát Moskvy a SSSR kdysi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem pod tou peticí již delší dobu podepsaný, těch tzv. ekologických  aktivistů a restriktivních metod EU, má člověk někdy již plné zuby. Pokud chce někdo zachování spalováků podpořit, tak tady má  u té petice myslím, že dobrou a oficiální možnost. 

 Přikládám odkaz na video na Youtube, o jaderné energetice v ČR,  jehož závěry, pokud by se je podařilo prosadit, by docela drtivě  dokázaly  ovlivnit energetickou politiku našeho státu a mimo jiné  určitě i vizi  a prosazování elektromobility.  Jmenuje se to  "Proč další jaderná elektrárna nedává ekonomický smysl". Je to podle mne  tedy pořádná snůška účelové demagogie  od elektropříznivce  "Electro-DAD" a jeho hosta, údajně  energetického auditora.  Pro mnohé diváky videa je to  už přespříliš, nakonec v diskusi pod videem je tak odhadem 95 % názorů proti jeho názorům a závěrům.  Příznivci zelené politiky si snad ani neuvědomují, že to není jen o penězích a  o emisích v ovzduší , ale stejně si melou stále jen to své.

Tohle video je tedy docela síla a plně to potvrzuje můj názor, že  směrování světového dění řídí, čím déle, tím více,  ideologové místo opravdových odborníků!!!!

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, stanmar napsal:

A proto říkám všem, stejně jako redakce Světa motorů, kupujte normální spalováky, dokud je ta možnost, nebudou, nebudou, nebudou........ ale u někoho je to marné, je to marné, je to marné......... Já si to svoje začínám opečovávat a vážit si ho (asi mu dám poprvé v životě nějaké jméno),  stejně jako si svého auta v minulosti velmi vážil můj otec, když musel ještě za starého režimu kupovat nové auto na poukaz, jinak neměl nárok,  Ono to tak nějak podobně  může v budoucnu i vypadat. Buď nebude na fosilní paliva nic, nebo za strašné peníze, nebo na vyjímku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně si myslím, že to "kupujte, nebudou..." stejně nepomůže. Když "stát/ekošílenci" budou chtít, tak ti zdaní benzín, napaří vyšší pojištění, zdaní ti klidně i vlastnictví, zavedou poplatek za cesty... Udělají prostě cokoliv, aby vlastnictví auta znepříjemnili tak, že sice auto bude v garáži OK, ale všechno okolo bude v prde.i. Nemusí tě taky pustit do města se spalovákem.

Je to depresivní, ale zatím vyhlídky nejsou vůbec dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si radši nechávám auta benzínová i naftová vyrobená ještě v dobré době tedy do roku 2010 a nemám na nich problémy takové jako v současné výrobě. Stačí jen si přečíst kolik problémů má současná Octavia 4 a tím i dnešní nákupy jsou již pozdě a s nevalnou výdrží vzhledem k přemíře elektroniky. U kategorie offroad je situace jestě horší a je pozdě něco kupovat, to co zbylo je v nesmyslné ceně. Takže další můj důvod dobře pečovat o ty offrady co mám.

Vzhledem k stále větší krizi díky Coroně, nemyslím že se sáhne na zdanění fosilních pohonů zde ve střední a východní Evropě, to by obyvatelé nepřekousli a kde nic není ani čert nebere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jedeme "zvesela" dál a nabírá  to čím dál větší rychlost. Celkem 9 zemí z EU požaduje právě po EU, aby již napevno stanovila datum, kdy bude zakázán prodej aut na fosilní paliva. U toho je celkem zajímavé, že jde zrovna o země, kde  průmysl v oblasti automotive není zas až tak masově rozšířený., Takže těchto států by se to až tak moc nedotklo, jako třeba u nás, na Slovensku, v Německu, tam ty sociální dopady i jen z pouhého omezení produkce, natož úplného zastavení a přechodu jen na elektromobilní výrobu by byly pravděpodobně dosti velké. 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/zeme-eu-volaji-po-celoevropskem-zakazu-aut-na-benzin-i-naftu-jejich-vycet-neprekvapi/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo auta na spalovací motory budou podle mne i nadále, ale jen na zakázku a v ceně bude samozřejmě mastná pokuta za emise. Budou to v budoucnu vyrábět a prodávat jen specializované firmy v malých počtech a bude o ně i tak lítý boj a dlouhé čekací doby. Počítám, že cena bude v řádu miliónů, nebo i desítek miliónů  za auto, takže opět tak jak před cca 120-ti a více  lety, to bude jen pro movité nadšence a fanoušky, jako byl u nás dříve velkoprůmyslník Baťa, herec Burian, špičkově placení sportovci atp.  My jako obyčejný plebs budem mít jen elektromobily a to ještě ne všichni, co by je chtěli mít. 

No já se toho vzhledem k věku již nedožiji, pro mne, coby fanouška načichlého benzínem a prostou mechanikou a nemající  rád  elektro (obecně nemám rád nic násilně vnucovaného), by to nebyly hezké časy, Mladší se tomu budou muset nějak přizpůsobit, ledaže by zase někdo udělal pořádnou revoluci v zaběhnutém systému bytí lidstva, ale ono se stejně všechno pořád opakuje. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem především zvědav, co budeme dělat my obyčejní smrtelníci se svými auty - především ti z nás, kteří ho neberou jako řadové spotřební zboží a nasypali do něj statisíce, či miliony. Rozumím (ale samozřejmě nesouhlasím) myšlence nechutného házení klacků pod nohy v podobě obrovských pokut na daních, apod., no pokud by člověk už tuto buzeraci ekonomicky nezvládl, to má v budoucnu to auto zapálit? Protože v takovém případě bude naprosto neprodejné. Vysoká vrstva bohatých by tou dobou už staré auto nechtěla a obyčejní lidé si ho nebudou moci dovolit..

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@_Denis_ Tak to už se děje s mnoha ojetinami v UK, pojistky jsou na to drahé a do EU se to moc dobře prodat nedá => cena padá strmě dolů, namátkou
https://www.autotrader.co.uk/car-details/202008172569631

vs

https://www.sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&subCategory=4&yearMin=2004&manufacturer=2&model=15

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, _Denis_ napsal:

 Vysoká vrstva bohatých by tou dobou už staré auto nechtěla a obyčejní lidé si ho nebudou moci dovolit..

Vysoká vrstva bohatých, pokud bude mít chuť a zájem  si bude nechat dělat spalováky na individuální objednávku, jak jsem psal výše a stejně s tím budou jezdit jen o víkendech a předvádět se na někde okruhu, do měst je s tím stejně nepustí. Ostatní snad jen tak na veteránských značkách a to ještě se uvažuje, že  veteráni se mají od určité doby prohlížet a hodnotit technicky jen na STK a ne jako doposavad, tzv. akreditovanými speciálními techniky pro veterány, nebo jak se jim oficiálně říká. Takže další připravovaná kudla do zad i veteránistům, i takhle uvažují  to omezovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom jak uvažuje šéfka EU Ursula von der Leyen a nejenom ona,  vypovídá zpráva cca 3,5 roku stará, ještě z doby kdy už skoro 5 let devastovala Bundeswehr, co by jeho střelená šéfka. 

 

Ministryně obrany Ursula von der Leyen (CDU) vydala pokyn, aby armáda začala testovat těhotenské oblečení. V současnosti těhotenský stejnokroj zkouší 60 dobrovolnic.

Testují nejen pohodlnost, ale i vhodnost materiálů do různých podmínek. Zdá se, že německé vojačky by se jich v reálu mohly dočkat už příští rok. Uniforma by měla být ve dvou variantách, a to do běžné služby a do polních podmínek.

V bundeswehru nyní slouží 20 tisíc žen, z nichž je nyní 400 v jiném stavu, napsal Bild.

 

Co se týče těch polních uniforem, tak se prý uvažovalo i o kombinézách pro těhotné tankistky. No napadlo by toto soudného člověka. Měl jsem za to, že těhotné ženy se stahují z těžkých pracovních pozic a polních podmínek a  přemístí se do kanceláří.  Jestli  tahle podobně uvažují vrcholní lidé v Bruselu, tak se té zdrbané elektromobilitě ani nedivím.  Ach jo, čeho se ještě od nich dočkáme???

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sliby se slibují a blázni se radují...

Pochybuji, že to budou nějaké mega slevy, stačí se podívat na dnešní ceníky automobilů se spalovacími motory. To mi stačí k tomu, abych věděl, že u nás (a nejspíše nejen v ČR) asi těžko dojde k nějaké masivní výměně vozového parku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 3. 2021 na 9:03, Karel Bůna napsal:

A mě navíc děsí, kolik lidí je schopných tomu tleskat, neboť si vůbec neuvědomují, jak velké nebezpečí nám všem hrozí. Navíc ve jménu falešné ideologie klimaalarmismu.

Elektromobily jsou prezentovány jako účinný způsob boje proti klimatickým změnám i když už výroba baterií vytváří značné množství škodlivin, které by jinak nevznikly.

Změřit emise CO2, vzniklé výrobou 1 kWh elektřiny je poměrně snadné. Lze použít třeba interaktivní ElektricityMap. Vynásobit spotřebu elektromobilu (běžný třeba 25 kWh na 100 km) těmi 428 g CO2, které vzniknou výrobou 1kWh v tuzemsku. Dostaneme se na 10700 g CO2 na 100 km, tedy 107 g CO2 na kilometr. To jsou emise se kterými už jezdí některá auta se spalovacími motory a dokonce to o 12 g překračuje těch 95 g CO2, které na kilometr požaduje Evropská komise od aut se spalovacími motory.

A to zanedbáváme přenosové ztráty. Vycházíme z toho, že 1kWh vyrobená rovná se 1kWh použitelná elektromobilem.

Sousední Polsko s vyšším podílem tepelných elektráren na uhlí limit překračuje dokonce o 68 g. Tam už je elektromobilita úplný nesmysl.

Nesmyslně nízké uzákoněné číslo ničí automobilový průmysl a není reálně dosažitelné ani s elektromobily.

Takže tlak na elektromobilitu zdůvodňovaný uhlíkovou neutralitou je velká lež.

Emisí vznikne třeba i více, jen jsou jinak rozmístěné na území státu.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 3. 2021 na 14:15, stanmar napsal:

Sliby se slibují a blázni se radují...

Pochybuji, že to budou nějaké mega slevy, stačí se podívat na dnešní ceníky automobilů se spalovacími motory. To mi stačí k tomu, abych věděl, že u nás (a nejspíše nejen v ČR) asi těžko dojde k nějaké masivní výměně vozového parku.

 

Už to vypadá jako za socíku, kdy na auta byla pořadníky.

Zkuste si někdo objednat benzínové Polo GTI.

Má výkonný motor, takže ani v emisích není na 95 g CO2 na kilometr.

Jestli ho dostanete ještě letos, můžete si vesele zavýsknout.

Nejde o to, že by ho zákazníci nechtěli nebo fabrika nedokázala vyrobit,

ale nehodí se jim do emisního mixu, který si pro letošek stanovili, aby neplatili příliš vysoké pokuty.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Tonda-B napsal:

Změřit emise CO2, vzniklé výrobou 1 kWh elektřiny je poměrně snadné. Lze použít třeba interaktivní ElektricityMap. Vynásobit spotřebu elektromobilu (běžný třeba 25 kWh na 100 km) těmi 428 g CO2, které vzniknou výrobou 1kWh v tuzemsku. Dostaneme se na 10700 g CO2 na 100 km, tedy 107 g CO2 na kilometr. To jsou emise se kterými už jezdí některá auta se spalovacími motory a dokonce to o 12 g překračuje těch 95 g CO2, které na kilometr požaduje Evropská komise od aut se spalovacími motory.

Uvažuješ emise CO2 vzniklé výrobou elektřiny (paliva) a ignoruješ emise vzniklé výrobou benzínu (nafty)??? Výroba 1 litru benzínu vyprodukuje 3150 g CO2. Při spotřebě 6 l/100 km to máme navíc dalších 189 g na km, takže ........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tato  různá čísla  a studie o emisním zatížení jednak při výrobě paliva, tj, benzínu, nafty i el. energie, tak i  při výrobě  a provozu aut, tj, na fosilní paliva i na elektřinu jsou velice rozdílná a často mi připadají  až účelově podaná. Je to jako když nějakému soudnímu znalci zadáte znalecký posudek na cokoliv. Pokud jdou proti sobě dvě protistrany, tak skoro vždycky  z toho vyjdou rozdílné posudky a rozdílná čísla, dle potřeby zadavatele a plátce.

Problematiku elektromobility sleduji již hodně dlouho a tyhle různé studie (z obou stran) a z toho vycházející čísla lítají tzv. ode zdi ke zdi a jak se to komu hodí do krámu. 

Stačí si udělat čas a pohledat třeba jen na webu. Pro mě osobně, jsou tyhle uváděné číselné hodnoty tímto pasé , pokud někdo má tu moc a prostředky aby prosadil svou, tak si to stejně prosadí, ať už politickým nátlakem, lží, manipulací s čísly, manipulací s veřejným míněním, manipulací s odbornými posudky. 

Nemám nejmenší pochyby o tom, že tak tomu bylo, je, a v budoucnu i nadále bude, i v tomto případě. Pokud si někdo myslí něco jiného, tak je to jeho věc, neberu mu to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...