Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Jsem překvapený. Posledních 10-15 let se o radikální změně a chování společnosti vůči planetě dost mluví. Pořád mi vrtalo hlavou jak to chtějí udělat bez toho aby to nezruinovalo ekonomiku. Resp. já osobně vidím problém v enormní spotřebě všeho ... sám jsem marnotratný a kupuji si nové věci jen protože chci a můžu a staré vyhodím. To že mají koule zkusit to prosadit mě překvapilo, já čekal že těch posledních 100-150 let téhle planetky si ještě naplno užijeme 😁. Každopádně to pro všechny bude hodně tvrdá rána. Otázkou je jestli nic nedělat by brzy nebylo ještě horší ? Těžko říct. Já to nevím určitě.

Co mě popravdě zaujalo ještě víc, že Čína má v plánu uhlíkovou neutralitu na rok 2060. Tzn. o 5 let po Evropě. Na Čínu hodně odvážné. Podle všeho to myslí opravdu vážně a chtějí být světový leader už naprosto ve všem. Čistě technologie budou teď generovat asi obrovský zisk a asi v tom vidí priložitost zvednout pruduktivitu práce a přerod z montovny na technologický gigant.

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ono když se nad tím článkem člověk zamyslí,dost je tam pravdy.Bylo by dobré nalít si čistého vína a říct,jak je el.auto opravdu ekologické.

Elekttřina se nějak vyrobit musí a solární panely,vítr atd tu spotřebu nepokryjí snad ani z 5%.Takže spočítat emise elektráren,popř.spotřebu uranu a pak-kam s ním-dopady atd.

pořád se jen mluví o bezemisních aut,ale ani jeden z těch strejdů z Bruselu není schopen rozvinout debatu na tohle téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náhodou jsem narazil na tohle téma, tak také přispěju svým názorem.

Před desítkami let už byly nějaké snahy o elektromobilitu, a možná snad i s dobrými výsledky. Ale neujalo se, protože bylo ropné lobby. Dnes se karta obrátila a máme zase elektro lobby. Vůbec nejde o ekologii. Jen o bysnys. Jen o to kdo se dokáže lépe prosadit na trhu.

A ekopřicmrndávači tomu jen hrají do karet, přesto, že o ekologii vůbec nejde a ekošílenství vůbec není ekologické.

Dívám se na dokumenty na ZOOMu. O vesmíru, o jeho vzniku, existenci a neodvratnému zániku naší Země. Za miliony let. Je to tak křehká souhra náhod, že vůbec existuje tato planeta a život na ní. A člověk na to vše má moc malý vliv. Příroda si do ničeho moc kecat nedá. Podívejme se na tornádo, na JM, zavinil to člověk? Člověk snad ovlivnil cestu, kudy se hnalo. Je vidět, že je přitahovala rozpálená obydlí. Ale samotný vznik tornáda si příroda zinscenovala sama.

 

Jak se podílel brontosaurus, na tom že vyhynul? Mohl své vyhynutí nějak ovlivnit? Udělal něco špatně? Choval se snad neekologicky?

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se o tom od stolu hezky rozhoduje, co na tom že to nemusí být ta nejlepší cesta. Vždyť za to ti, jenž o tom rozhodují stejně neponesou následky. 

A když se nedejbože zjistí, že elektromobilita planetu nezachrání, což je vzhledem k procentuální velikosti zátěže automobilů vůči okolí i očekávatelné bude pozdě. 

No do roku 2035 máme mi staromilci ještě jakousi možnost výběru, pak už s námi stejně zametou. Holt nám na spalováky začnou nasazovat zvyšující daně, aby nás přesvědčili. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky zajímavý článek. Jen nemohu přijít na myšlenkové pochody některých členů fóra, kteří rozdávají negativní hodnocení jen při  pouhém zveřejnění odkazů na tyto články. Takže nevím jestli jsme se provinili tím, že jsme si dovolili zde dát odkazy, které nejsou v souladu s jejich názorem, nebo je to jinak? Stačí zde dát odkaz na článek a ani nemusíte k tomu připojit žádný komentář a bum, už je tam negativní hodnocení.

  • Pozitivní 7
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem si toho všimnul, no ono je asi jednodušší dát mínus, než obhajovat svůj názor. 

Navíc pokud bude mít protistrana rozumné argumenty, nevidím důvod proč by je zde nemohli prezentovat. 

Zřejmě nás zatratili, anebo je tu ještě varianta že nemají nic co by sami dokázali obhájit. 

No to se musí každý rozhodnout sám nakolik si stojí za svým názorem. 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já věřím že ano. Necháme se překvapit. Už teď se dá koupit použitelný elektromobil pro menší rodinu za mega i škodovka má vyrábět něco menšího. Pokud to bude mít tak 70 baterii, začínat to na 6 stovkách nebránil bych se.

 

Teď jde např. P2008 ale jen 50kWh baterie, AC nabíjení 11kW

https://skladovevozy.peugeot.cz/nove-vozy/pdf/55297

 

pak je tu klasika Kona 64 baterie, nabíjení jen 7,2kW

https://vozy.hyundai.cz/skladove/kona-electric/49313

 

vývoj jde tak rychle dopředu, že se mohou baterie zlevnit nebo zdražit, nové složení baterií …. https://m.vtm.zive.cz/svet-zaspal-v-cine-za-mesic-koupite-auto-s-grafenovou-baterii-a-dojezdem-1-000-km-nabije-se-za-8-minut/a-211620

Na dům bych dal panely, bude to sloužit i pro dům, po Praze není problém nabíjet

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, použitelný elektromobil pro menší rodinu za mega, to je fakt trefa do černého........., teď nevím jestli je to myšleno vážně, nebo je to jen humorná vsuvka v textu. Pokud nepřijde nějaká převratná a lacinější  technologie výroby baterií, s použitím jiných materiálů, než ty které se tam v současnosti cpou a které budou s nedostatkem těchto surovin  čím dál dražší a vzácnější , tak osobně předpovídám, že ceny elektromobilů dolů nepůjdou. Pochybuji že za nějaký ten rok koupíme třeba Enyaq laciněji, spíše bude čím dále dražší a dražší, tedy pokud to třeba nebude dotovat výrobci např. přímo EU apod. Vše je možné, trh elektromobilitou je pokřivený až hrůza., žádné letité a zavedené ekonomickohospodářské principy  již 100% neplatí. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím i těch 600 tisíc by bylo pro spoustu lidí nedostupných. O milionu ani nemluvě. A to bych ten milion stejně raději dal za auto ze spalovacím motorem, než to zatrhnou úplně.

Tak si já tedy automobilovou budoucnost nepředstavuji.

Aby nebyla mýlka, proti elektromobilům jako takovým nic nemám.

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně, mám sice trochu jiný názor, ale vlastně se shodneme. Elektromobil na takové to běžné dojíždění si dovedu představit vlastnit, ale milion nebo 600tis je prostě moc a za to raději volit jinak za mě. Ale oni nás stejně donutí, né že by elektro nějak zlevnilo, ale spalovací budou tak drahé, že už to pak bude jedno (kde jsou ty doby kdy stál Golf se slušnou výbavou jako je BT, auto AC, okna v elektrice, LA a BSD kolem 380tis s nějakou tou slevou...).

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uhlí končí, benzín a naftu v autech údajně nechceme, zemní plyn je dle EU taky fosilní palivo, vítr u nás pořád nefučí, soláry to v zimě neutáhnou, naše vlády údajně zaspali v budování nových jaderných bloků a alternativních, tzv. čistých zdrojů energie a ještě k tomu přebudováváme dopravní prostředky na elektromobilitu!!!

Vidím to tak, že pokud náš stát nebude pro občany dotovat, čili regulovat koncovou cenu el. energie, pravděpodobně  za cenu dalšího zvyšování  obrovského státního dluhu, tak v budoucnu se z cen energií všichni pose.....me!!! Jen doufám, že zelení aktivisté nebudou mít na tu elektřinu nějakou slevu ( tak jak měli různé výhody i přitakávači minulého režimu) , ale zaplatí si stejně, aby taky na vlastní peněžence poznali k čemu nás dotáhli. 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/uhli-konci-uz-za-ctyri-roky-muze-chybet-elektrina-171795#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=8BRLIixOtsz-202108110457&dop_id=171795&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šéf VW AG Herbert Diess je ohledně elektromobility možná tak trochu schizofrenik. Před 2-3  lety elektromobilita byla u něj nutné zlo, nedávno  otočil o 180 stupňů, no  a v současnosti mu není po chuti připravovaný zákaz spalovacích motorů. Elektromobily s velkou pravděpodobností zlevňovat nebudou, tak spíše prosazuje radikální zdražení fosilních paliv i když jen tento druh paliva a k tomu příslušná auta mu dělají ještě nějaké ty zisky. Samozřejmě za tím vším je byznys a tak se snaží s koncernem proplouvat jak se dá, nakonec z článku posuďte sami.

 

 https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/sef-volkswagenu-diess-elektromobily-neni-nutne-zlevnovat-stacilo-by-zdrazit-naftu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilita, to nejsou jen osobní auta, ale i prostředky hromadné dopravy. Navzdory "Klimatickému plánu hl.m. Prahy 2030" si chce  DPP pořídit 253 nových dieselových autobusů. Mají prý být nakoupeny  jako  pojistka v případě pozdržení tzv. elektrifikačních projektů (zajímavá rétorika), nebo na adekvátní reakci v případě nečekaných událostí (že by případný blackout?). Vypadá to, že i vedení našeho hlavního města si není až tak absolutně jisto naplánovanou elektromobilitou nebo třeba i budoucí stabilitou dodávek el. energie!

 

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/elektrifikace-dopravni-podnik-praha-elektrobus-diesel.A210810_111045_praha-zpravy_lisv?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyhlídky fanoušků elektromobility nemusí být zase až tak moc růžové.  Podstatné k tomu  si řekne předpokládaná, stoupající cena elektřiny.  No a o tom, že ceny stávajících baterií se současnou technologií  rozhodně klesat nebudou, spíše naopak, jsem již taktéž napsal něco výše. 

 

https://www.testyojetin.cz/ekonomika/konec-nafty-a-benzinu-elektrina-prudce-zdrazuje-jezdit-elektromobilem-vyjde-pekne-draho

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Copak EU nám řidičům a majitelům aut na fosilní paliva chystá nového? Obyčejní lidé zatím nové elektromobily zas až tak moc nekupují. Spíše se stále více a to i zemích zaslíbených elektromobilitě,  rozmáhá kupování ojetých aut a tak se přímo nabízí otázka o možnostech, jak tento trend a přirozené chování trhu zvrátit.  Že by EU na nás, co by majitele tzv.   neekologických aut zase něco chystala? Přiložený článek, je tak trochu hypotetický, ale k realitě pravděpodobně zase až tak dalece nebude. 

 

https://www.autojournal.cz/eu-zautoci-na-ojetiny-jejich-uprednostnovani-pred-elektromobily-je-problem/

 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 7. 2021 na 19:21, Malarkey napsal:

Resp. já osobně vidím problém v enormní spotřebě všeho ... sám jsem marnotratný a kupuji si nové věci jen protože chci a můžu a staré vyhodím

Přitom prodej funkčních, ale starších věcí v bazaru, nebo aspoň ekologická likvidace vhozením do správného kontejneru (předpokládám s elektronikou) je imho naprosto OK, dostačující cesta, jak zpomalit drancování zdrojů. Jasné, u ropných produktů to jde hůř. Likvidace bude vždy něco stát (ostatně proto platíme stokoruny za velké spotřebiče při jejich pořízení).

 

V 23. 7. 2021 na 19:54, cosby napsal:

pořád se jen mluví o bezemisních aut,

Já se stále divím, že tuhle žalovatelnou lež ještě někdo nezažaloval. Komické to bylo už na trojebusech, pak začalo přituhovat a objevovat se na EV z veřejných peněz (veřejné firmy, instituce, represivní složky) a teď už je to v letácích na prodej EV.

 

Ještě poznámka: Tak jako naštěstí odezněla éra mikromotorů zvících velikosti ručního mixéru, špatně vybavených aut za přemrštěnou cenu (příplatty za každý prd, včetně posilovače řízení, ABS, ESP, klimy, rádia, el. oken,...), tak snad odezní toto šílenství. Zatímco však tehdy člověku volant posiloval paže, tak nyní může dojít na kolaps el. sítě, nebo na narušeí dodavatelsvko-odběratelských vztahů (termín jak z toku 1980...) - wait :D

Pozn. k pozn. - kdo chce mikromotor, nebo švihadla v OIII, mít je samozřejmě může.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...