Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Hm, zajímavě pojatý článek (tedy spíše viditelně účelově),  vše kolem elektromobilů je správné a smysluplné, to ostatní kolem aut na fosilní paliva je zastaralé, nemoderní, nejde to se současnou dobou. A taky jako kdyby auta se spalovacím motorem měla podle autora jednou provždycky jezdit jen na ropu a její deriváty a nic jiného ( aby tedy její zásoba probůh nedošla), takových nepřesností až manipulací je tam dost.  Spoustu výrobků, které dnes sice asi nejlaciněji  vyrábíme z ropy, taktéž umíme vyrobit z jiných surovin. I ta paliva jako je syntetický benzín, uměli již Němci vyrábět za II. světové války z uhlí, nakonec pomalu celá Jižní Amerika jezdila svého času  na palivo jako je alkohol. Těch možností z čeho dělat palivo do spalovacího motoru je hodně. A to jsem si vybral jen jednu nepřesnost z celého článku.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já se zasmál hlavně těm argumentům -

1 tichý provoz - u mého 2,0 tsi si na hluk motoru nestěžuji a ani venkovní není nic tragického

2 dynamické vlastnosti - dobře na semaforu je zrychlení bez diskuze - ale já už dávno nemám věk na to, abych byl z těch semaforů vždy první - jinak mých 206 kw je myslím také dostatečných při zrychlování

3 obsluha vozu - mám automat, takže také jen 2 pedály

4 údržba - při mém nájezdu pár let jen výměna oleje ap.+ nižší cena za normohodiny. Zřejmě je možné, že ve výsledku zaplatím o něco více za servisní úkony, jenže kdo by počítal pár tisíc za rok navíc s přihlédnutím k pořizovací ceně nového automobilu. Ostatně tam ani není uvedená částka, ono i EV musí na prohlídky.

5 dálkově ovládaná klima a topení - pravda to nemám, ale ani jsem to nechtěl - lze ovšem mít i ve vozidle se spalovacím motorem

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@stanmar viz k bodu ad2:  elektromobily mají opravdu excelentní zrychlení, ale objevují se testy, že to platí pro plně, nebo vysoce nabitou a taky správně zahřátou baterii. V jiných případech a taky při tom, kdy termomanagement baterie usoudí, že již je toho na baterii dost, nebo má něčeho málo, tak to excelentní zrychlení prostě omezí. Spalovák zrychluje stále stejně, třeba i s 1 litrem paliva v nádrži.  Neříkám, že je to pro elektromobil vyloženě špatně, ale proč by to autor článku mněl zmiňovat, ono se to do konceptu článku asi  moc nehodí.  Ono na každý bod článku se dá opětovně polemizovat, když mně to někdo zaplatí jako autorovi, tak proč ne, dá se toho klidně napsat na 2 x delší článek, na každý jeho argument se dá najít protiargument, ale samozřejmě opačně taky.

 

PS: ještě mně zaujala jeho citace a plusový argument pro elektromobily: "Zatímco palivo do vozidla se spalovacím motorem doplníte jen a pouze na čerpací stanici, akumulátor elektromobilu dobíjíte ideálně při parkování. Doma, na chatě, u obchodu, u kina, na parkovišti, v zaměstnání… kdekoli je to možné."

 

Jako kdybych nemohl mít kdekoliv na chatě, v garáži, ve sklepě, ale i přímo ve voze   kanystr s benzínem, naftou a byl odkázán vždycky jen na  čerpačku, jak se to snaží autor vnutit.

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV to PS, když jsem četl článek, tak jsem je opravdu od srdce zasmál... Hlavní nevýhoda elektroaut - musím plánovat cestu a být otrokem auta, abych vůbec dojel je podle autora vlastně výhoda, protože spalovací motor dotankuji "jen a pouze" na čerpacích stanicích (kterých je asi všude málo)... Zase se musí autorovi nechat, že mi prodloužil život aspoň o den :)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavá informace z dnešních televizních novin na ČT1, která nepotěší zaryté příznivce Green dealu.  Jihlavský dopravní podnik posílá nyní nové elektrobusy do garáží a vytahuje z nich na svoje městské linky až 15 let staré naftové autobusy. Příčina? Jednoduchá, zástupce  dopravního podniku Jihlava rovnou přiznal, že při současných cenách energií stojí 1 km jízdy u  elektrobusu 19 až 20,- Kč, u naftového autobusu je to jen 14,-Kč za kilometr. Takže chtě, nechtě, cena provozu rozhoduje.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poučné video o tom pro koho je vlastně určen Plug-in hybrid, jakou má skutečnou spotřebu (reálný test) fosilního paliva, jakou spotřebu el. energie, jestli dává smysl majiteli, nebo jen automobilce pro splnění emisních limitů a jestli se rýsuje nějaké jejich další  pokračování a rozvoj. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velice zajímavý článek, ono je potřeba domýšlet veškeré, možné souvislosti, ne plácnout pomalu striktní zákaz něčeho a skoro striktní příkaz druhého a čekat, že to nějak dopadne. To mohu v nějaké úzké skupině, jestli se to povede, nebo nepovede, ale ne plánovat a zavádět tyhle věci skoro  pro  celý svět a říkat si, však se to samo časem srovná.

 

Ono plánovaná, celosvětová elektromobilita není žádná sranda, pořád to skřípe a ne zrovna málo a to těch plánovaných milióny elektroaut pořád není.

Včera jsem projížděl německé automotive weby  a jejich místní Škodovácká fóra a zaujala mně mimo jiné informace, že elektrizované Škodovky ( nejsem si jist, jestli kromě čistých elektromobilů mysleli i hybridní řadu iV) se již nedají v roce 2022 objednávat. Krajní možnost pro dealery je ta, že by to brali již z přidělených objednávkových kvót na rok 2023, ale bylo tam řečeno, že v tom případě nemají zájemci počítat s dodáním dříve než cca za 1,5 až  2 roky od objednávky. Kromě tradičních chybějících komponent (čipy, svazky), tam naznačovali i něco o omezeném počtu baterií.

Ještě  mně zaujala informace, že  začíná haprovat uvažovaná výstavba gigatovárny na baterie u Plzně, neboť naše vojsko, které vlastní a využívá dotčené pozemky a letiště se mělo postavit proti, dále uváděli, že pro tuto továrnu není ani dostatečná kapacita vodního zdroje a taky se  nenacházejí v tomto regionu příslušné pracovní síly.

Jako perličku tam uváděli, že nejmenovaní vrcholoví manažeři VW AG, v případě přetrvávajících vysokých cen energie a nedostatku plynu v Evropě začínají uvažovat o přesunu jejich výrobních kapacit ze střední a východní Evropy (zmiňovali tam Česko, Slovensko i samotné Německo)  a to do zavedených továren VW AG v západní a jihozápadní Evropě (Holandsko, Portugalsko, Španělsko), pravděpodobně je to i v souvislosti s postupným utlumováním výroby spalovacích aut.

Jestli na tom něco bude, tak ta perspektiva automotive průmyslu u nás začíná dostávat trhliny. Ale ono se o tom již mluví roky, tedy, že zrušení výroby tradičních aut a zavádění místo toho výroby elektromobilů postihne velké počty dosavadních zaměstnanců v oboru. 

 

PS: Přidávám  kmenový odkaz, z kterého jsem vycházel a z kterého jsem přecházel na další zdroje výše popsaných informací. Konkrétní, jednotlivé  odkazy na konkrétní stránky nechť si  zájemce najde (pokud o to má skutečně zájem), mně surfování a pátrání trvalo několik hodin.

 

https://www.skodacommunity.de/forums/#skoda-forum.6

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 9. 2022 na 19:19, 15degren napsal:

Borci jste tu jak hlásná trouba Kremlu, jen váš bůh je spalovací motor.

Co ti na tom vadí, když jsi ty zase hlásná trouba Pekingu?

Čína dodává většinu surovin pro baterie a  i samotné baterie.

Tvůj bůh je zase elektromobil a závislost na Číně považuješ za lepší než na Rusku. 

Podle mne je to sice píchni jako řízni, ale budiž ti přáno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Tonda-B napsal:

Co ti na tom vadí, když jsi ty zase hlásná trouba Pekingu?

Čína dodává většinu surovin pro baterie a  i samotné baterie.

Tvůj bůh je zase elektromobil a závislost na Číně považuješ za lepší než na Rusku. 

Podle mne je to sice píchni jako řízni, ale budiž ti přáno...

 

Tak vychladni a přečti si ještě jednou co jsem napsal, protože z tvého komentáře mi vyplívá že buď neumíš číst nebo jsi lehce retardovaný a nechápeš složité věty.

 

Já to shrnu do dvou bodů abys to lépe chápal:

 

Elektromobilita není cestou.

1. Auto na spalovací pohon si brzy nekoupíš a na starý povoz se spalovacím pohonem nebudeš mít prachy.

2. Pro blebíky prostě a jednoduše osobní automobilová doprava končí. Zařezávání evropský dealerů ze strany PSA i VW jasně značí, že se evropské automobilky přeorientovávají na vozy s vysokými maržemi, které budou dostupné je pro asi 10 % obyvatel. To jsou krutá čísla a realita která se již děje, jinou cestu jim evropská unie nedala.

 

Prostě brzy skončíš nejezdíš tečka. Rozčiluj se jak chceš. Over, konec, šlus. Nikdy jsem tu nepsal že mám rád elektromobily nebo že jsem proti číně či rusku, jsou mi oba státy úplně u prdele, kdyby zítra všichni v asii nebo v americe vychcípali, tak by mi to nezvedlo ani tepovku. Ve válce jde vždy jen o prachy a business, je to hra kterému tu z nás nicek nikdo nerozumí, tak to sem vůbec netahej.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Německu na rychlonabíječkách již dráže, jak u čerpacích pump.......

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/majitele-elektromobilu-dojizdi-na-sva-rozhodnuti-provoz-auta-je-stoji-v-nemecku-o-tretinu-vic-nez-kdyby-sahli-po-benzinu/

 

A pokud by chtěl někdo vědět, jak se k dotované zelené politice staví americký ekonom, profesor Artur Laffer, tj. ekonomický poradce Ronalda Reagana, Donalda Trumpa, ale i ikony zelené politiky USA Al Goreho, tak na přiloženém videu si pustí časový úsek od 6.15 do 8.28 min. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=sWgnu5nkk58&t=1063s&ab_channel=Abybylojasno

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, 15degren napsal:

 

Tak vychladni a přečti si ještě jednou co jsem napsal, protože z tvého komentáře mi vyplívá že buď neumíš číst nebo jsi lehce retardovaný a nechápeš složité věty.

 

Já to shrnu do dvou bodů abys to lépe chápal:

 

Elektromobilita není cestou.

1. Auto na spalovací pohon si brzy nekoupíš a na starý povoz se spalovacím pohonem nebudeš mít prachy.

2. Pro blebíky prostě a jednoduše osobní automobilová doprava končí. Zařezávání evropský dealerů ze strany PSA i VW jasně značí, že se evropské automobilky přeorientovávají na vozy s vysokými maržemi, které budou dostupné je pro asi 10 % obyvatel. To jsou krutá čísla a realita která se již děje, jinou cestu jim evropská unie nedala.

 

Prostě brzy skončíš nejezdíš tečka. Rozčiluj se jak chceš. Over, konec, šlus. Nikdy jsem tu nepsal že mám rád elektromobily nebo že jsem proti číně či rusku, jsou mi oba státy úplně u prdele, kdyby zítra všichni v asii nebo v americe vychcípali, tak by mi to nezvedlo ani tepovku. Ve válce jde vždy jen o prachy a business, je to hra kterému tu z nás nicek nikdo nerozumí, tak to sem vůbec netahej.

Já to zkusím bez úvodního rozkazu a hodnocení...

 

Téma spalovací motor považuješ za žumpu a elektromobily tě nezajímají.

Smím se zdvořile zeptat jaký druh pohonu preferuješ ty osobně?

 

Ke dvěma bodům:

 

- nejsem tak neskromný, abych předstíral, že vím co nastane za 13 let, za rok, nebo třeba jen za týden.

Kdybych tu schopnost měl, nebudu bydlet v Praze ale v Delfách a za čas by mi tam patřila ta největší věštírna...

 

- možná že si nové auto se spalovacím motorem nekoupím, ale budu chtít udržovat v provozu to staré.

Na Kubě dosud udržují v provozu auta z 50. a 60. let (s pomocí dílů z Volhy a pod.), takže bych měl po jejich vzoru do roku 2100 vystaráno...

 

- Co udělá 10 % nejbohatších je sice zajímavé, ale mne víc zajímá, co udělá těch 90 % zbývajících.

Mají možnost přinést kubanizaci v dopravě do EU a dokonce jim v tom mohou pomáhat i samotné automobilky.

Renault hodlá přijmout 1200 lidí na něco, čemu říká RetroFit. Máš třeba staré Clio a oni ti vyvaří prahy, vymění blatníky a osleplé lampy, u některých aut bude možný dokonce upgrade motorů a převodovek.

 

Takže jako procházku růžovým sadem to nevidím, ale jako konec osobní dopravy pro většinu lidí také ne.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, 15degren napsal:

 

Tak vychladni a přečti si ještě jednou co jsem napsal, protože z tvého komentáře mi vyplívá že buď neumíš číst nebo jsi lehce retardovaný a nechápeš složité věty.

 

Já to shrnu do dvou bodů abys to lépe chápal:

 

Elektromobilita není cestou.

1. Auto na spalovací pohon si brzy nekoupíš a na starý povoz se spalovacím pohonem nebudeš mít prachy.

2. Pro blebíky prostě a jednoduše osobní automobilová doprava končí. Zařezávání evropský dealerů ze strany PSA i VW jasně značí, že se evropské automobilky přeorientovávají na vozy s vysokými maržemi, které budou dostupné je pro asi 10 % obyvatel. To jsou krutá čísla a realita která se již děje, jinou cestu jim evropská unie nedala.

 

Prostě brzy skončíš nejezdíš tečka. Rozčiluj se jak chceš. Over, konec, šlus. Nikdy jsem tu nepsal že mám rád elektromobily nebo že jsem proti číně či rusku, jsou mi oba státy úplně u prdele, kdyby zítra všichni v asii nebo v americe vychcípali, tak by mi to nezvedlo ani tepovku. Ve válce jde vždy jen o prachy a business, je to hra kterému tu z nás nicek nikdo nerozumí, tak to sem vůbec netahej.

Principiálně máš pravdu, ale podáváš to stylem, že lidi nasereš. Pravda se musí servírovat střídmě. 

Ale jinak samozřejmě, elektromobilitě NE. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Tonda-B napsal:

 

 

Téma spalovací motor považuješ za žumpu a elektromobily tě nezajímají.

Smím se zdvořile zeptat jaký druh pohonu preferuješ ty osobně?

 

Ke dvěma bodům:

 

- nejsem tak neskromný, abych předstíral, že vím co nastane za 13 let, za rok, nebo třeba jen za týden.

Kdybych tu schopnost měl, nebudu bydlet v Praze ale v Delfách a za čas by mi tam patřila ta největší věštírna...

 

- možná že si nové auto se spalovacím motorem nekoupím, ale budu chtít udržovat v provozu to staré.

Na Kubě dosud udržují v provozu auta z 50. a 60. let (s pomocí dílů z Volhy a pod.), takže bych měl po jejich vzoru do roku 2100 vystaráno...

 

 

Odpovím ti. EU razí politiku, Lůze auta nepatří. A proto NE evropské unii. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@stanmarEvropa  na tomto poli, možná částečně svojí vinou  zamrzla, prosazuje něco, k čemuž podle mně není až tak moc připravena a nemá k tomu nyní dobré podmínky, tzn. že se  nachází v současnosti ve  velmi nepříznivé "konstelaci hvězd". I v Číně a i v USA se svým způsobem taky  "nátlakově" prosazuje elektromobilita, ale mají tam jiné výchozí podmínky, než u nás v Evropě. Trochu to sleduji v těch USA, je tam v tomto směru o něco jiná legislativa, jiné daňové zákony a pobídky, navíc mají jiný přístup k surovinám, energiím, mají částečně příslušné zpracovatelské a výrobní závody. Podobně je tomu v určitém směru i v Číně. Evropě z toho mnohé chybí, jak říkám zamrzla a chytla velice špatnou dobu, kdy to chce za každou cenu napravit  a to nás bude stát veliké finance. Nevím jestli USA, Čína zbohatnou na úkor zchudnutí Evropy, ale vývoj se mi nejeví moc optimisticky a že by hurá prosazování elektromobility na to nemělo vůbec  žádný vliv?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak. Z Afriky se evropské státy stáhli. Životní úroveň tam klesá, stejně jako bude klesat v EU. Čína si s Afrikou servítky nebere, přistupuje k ni tak jak to Afrika potřebuje, drancuje tam co se da, zatím co EU tam vozí jídlo aby se v Africe mohli množit otroci pro Čínu a ještě k nám valí uprchlíci.

Vše co se aktuálně deje je pro Evropu opravdu ve špatný čas. Budeme rádi když tu budeme mít aspoň nějakou dostupní energii pro průmysl. Obavám se ze osobní automobilová doprava nebude hlavní problém pro Evropu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...