Přejít na obsah

Výměna oleje


Lukecko

Doporučené příspěvky

Zdarec, byl jsem teď měnit olej u svého auta. Bohužel jsem nestihl v prosinci 15K km a měnil jsem až skoro v 18K po roce a jednom měsíci. Každopádně interval je z výroby stanovený na 30K nebo 2 roky.

 

Co mě ale překvapilo, že i při zkrácení intervalu mi v autorizáku nedali levnější olej, ale tvrdili, že pro 1.5 tsi musí použít 0w-20, stejně jako při výměně po 30K.

 

Takže pro představu odcházím s účtem na 4 850 Kč za pouhou výměnu oleje. Za 12 000 km mě to čeká znovu spolu s garanční prohlídkou. ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty zase nemusis citovat, kdyz odpovidas hned na predchozi prispevek.

 

Kazdopadne nemel jsem naladu resit nejaky neorig. servis, kde by 1.5 tsi ani nemuseli nikdy servisovat, kdyz vetsina aut s timto motorem je stale v zaruce a pravdepodobne se tak objevuji spis v autorizacich.

 

Cena ma slouzit spis pro informaci ostatnim. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9 minutes ago, sheep-master said:

No a pak to chce jet tam, kde ti automaticky nebo na žádost nalejí 5w-30


Škoda tvrdí právě něco jiného. To je hlavní zpráva, kterou jsem si ze servisu odnesl. Do 1.5 tsi podle instrukcí servisu od výrobce nepatří nic jiného než 0w-20. Nevím proč je tomu tak, ale porušovat to nebudu, když má auto záruku 5 let a motorům a jejich olejům nerozumím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lukecko, no myslím si, že máš pravdu  a sám sis odpověděl, proč Ti nedali jiný olej, než ten 0W20. Pokud se nepletu, tak do motoru 1.5 Tsi patří olej jen s firemní normou VW508.00, no a to je ten v autorizovaném servisu právě olej specifikace 0W20. Možná někde i existuje olej např. 5W30, 0W30 s normou VW 508.00, ale já o něm nevím a kdoví jestli se taková specifikace se schválenou normou VW 508.00 vyrábí a určitě ho nebudou mít v autorizáku Škodovky.  Pokud se Ti ta cena oleje nelíbila (na cenu oleje ses mohl zeptat v servise dopředu) , tak sis mohl olej s normou VW 508.00 koupit někde jinde za podstatně lepší cenu a nechat to vyměnit v neautorizáku.

Ale jestli si neměl ,jak píšeš náladu to řešit někde jinde, tak pak Ti nezbyde než se s tou cenou za olej smířit, pochybuji, že někdo poradí lepší řešení.  Jo a ty ceny olejů v autorizovaném servisu Škodovky, jsou tady celkem dosti známy a probírané napříč tématy již hodně dlouho a taktéž témata o vhodnosti VW norem pro motory vyrobené v VW AG tady najdeš.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že koncern není jednotný. Třeba v manuálu na Seat Leon je následující dovětek, ale v manuálu na Škoda Karoq už ne :)

Citovat

Použití motorového oleje podle specifikace VW 504 00 místo VW 508 00 může zvýšit spotřebu a emise CO2.

 

Dále pokud bys oslovil více servisů tak zjistíš, že ti každý nabídne něco jiného...

 

Dále dle článku na auto.cz ZDE píšou, že rodina motorů EA211 schroupne obojí a dokonce s pevným intervalem 15t km lze používat VW 502 00.

 

Takže babo raď!

 

508.00.JPG

 

auto.cz.JPG

 

karoq.jpg

Editováno: , autor: sheep-master
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možnost použití 502.00 se netýká nových motorů s GPF! Ale zaráží mě údajná nemožnost použití jiné viskozity než 0w20. Může někdo zasvěcený potvrdit, co je aktuálně pro 1.5 předepsáno?

 

Hádám to byl jen komunikační šum a servis se snažil vysvětlit, že nemůže dávat 502.00.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No motor 1.5 Tsi má filtr GPF, takže norma VW 508.00 je pro něj předepsána a Škodovka o tom nebude diskutovat. To, že  zatím v této normě je schválen jen olej specifikace 0W-20, tak je zase jiná věc. Pochybuji, že se bude dělat nějaký schválený a normovaný olej VW 508.00 s vyšší viskozitou. Tam jde určitě automobilce hlavně o tu spotřebu. Mám ale osobně vyzkoušeno, že po přechodu z tzv. řídkých olejů na vyšší viskozitu mi stoupla spotřeba o cca 0,3-0,5 l/100 km. Sám si každý  musí za sebe  říci, co  je pro něj důležitější, jestli spotřeba, nebo životnost a výdrž motoru

I servisy mají strach z emisí, takže aby je někdo nežaloval, že po výměně oleje v servisu s jinou než předepsanou specifikací neprošel na STK, tak tam nic jiného dávat nebudou.

PS: můj subjektivní soukromý názor je takový, že olej s normou VW 504.00  místo VW 508.00 bych si já tam klidně doma dával ( i když je předepsána jen VW 508.00, nebo snad né, těch tabulek je nějak moc ?) a vsadím se o celou svoji měsíční výplatu, že na emisích projdu. Lid musí být strašen a neustále v pozoru!!!!! Každý ať si dělá podle svého.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Az tou 504, zatrepes gpf filter aj ho zaplatis zo svojho? Proste ten olej musi splnat aby nedoslo k lspi, a zaroven aby nezatrepal filter popolom, kedze olej bude okolo tych ziletiek co tam dali smelo spalovany nad piestom. A nezapiect kruzky. Navyse olejove pary su spalovane tiez a ide do gpf. 

Proste zatial je olej s 508 taky ako je. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U svého auta auta mám zachovaný longlife režim. Olej měním co 10 tkm, jednou škoda servis (kvůli zápisu do virtuální servisní knížky) a jednou sám. Používám olej Castrol LL III, který je i v balení v lahvích originál škoda oleje. Olej si nosím svůj, takže výměna za pár korun.

U 1.5 TSi s GPF bych kupoval tento olej, z tohoto obchodu viz. níže a našel bych si servis, kde by s výměnou přineseného oleje neměli problém. Experimentovat s normami a zničit drahý filtr a kdo ví co ještě, to bych určitě nedělal.

 

https://pemacz.cz/zbozi/motorovy-olej-castrol-edge-fluid-titanium-ll-iv-0w-20-4l_285195 

 

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdar klubáci, dnes jsem vyměnil olej u mé O3 FL 1.5 TSI r.v.1/2020 a tady jsou mé poznatky.

Olej měl najeto 2500 km a tudíž jsem vypouštěl prvonáplň z výroby. Čekal jsem, že vypustím nazelenalou vodičku a místo toho vytekl olej, který nejevil známky zelené barvy. Tak teď nevím, jestli tam byl olej 0W-20 nebo 5W-30. ?Nový olej jsem dal od Totalu s normou 508.00 a musím říct,  že po té co jsem provedl zkušební jízdu, jsem ani nepoznal, že mám nastartovanej motor, jak se ztišil.?

A pak ještě dávám foto původního filtru od Turků. Já tam dával taky origo ale Germany.

Tak snad to bude někdo číst a pozná, co jsem tam měl za prvonáplň.

Jarda

20200220_122913.jpg

20200220_121156.jpg

20200220_223959.jpg

20200220_122948.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 1. 2020 na 19:50, atlan napsal:

Az tou 504, zatrepes gpf filter aj ho zaplatis zo svojho? Proste ten olej musi splnat aby nedoslo k lspi, a zaroven aby nezatrepal filter popolom, kedze olej bude okolo tych ziletiek co tam dali smelo spalovany nad piestom. A nezapiect kruzky.

Já pořád nerozumím, kde jste vzali informaci, že tam nepatří 504. U 1.0 TSI jsme na fóru došli k opačnému závěru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Bol som tento tyzden na prvej prehliadke po 30 000 km a dali mi na vyber 5W30 alebo 0W20. Technik ale doporucil 5W....  "Nulka"je vraj riedka ako voda :)

Dali tam teda Castrol edge 5W30 (1l za 16,50,-€) este aj ponechali v kufru zbytok v litrovom baleni na pripadne doliatie.

Pozn. Casticovy filter nemam.

Editováno: , autor: Kejsy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

možná to tu už bylo, článek na téma oleje 0W20 

https://www.auto.cz/nove-motorove-oleje-0w-20-zelene-a-ridke-jak-budou-chutnat-motorum-111485

 

měním teď poprvé po najetých 10 tisících (6 měsíců staré auto, OIII) tak uvidím jestli z toho poteče zelená anebo tam ve výrobě dávají už něco jiného.  Lít budu Castrol EDGE Titanium LL IV 0W-20, filtr kupuju originál, u něj kompromisy vzhledem k zpětné klapce dělat nechci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Originál filtr VW je až na postisk totožný s MANN W712/95. Dle dokumentace, která se mi dostala k nahlédnutí ŠA připouští olej normy VW 504.00 nebo VW 508.00, tedy 5W30, 0W20 a pravděpodobně i 0W30. Autorizované servisy požívají 5W30 od výrobce, který jim dal na sud s olejem nejlepší cenu. Pokud olej plní danou normu VW xxx.00 a nemá smysl řešit, zda je to výrobek té či oné značky, olej musel v testech splnit nároky dané normy VW a tak je pro motor v pořádku.

Obecně existuje dost olejů specifikace 5W30, které nepoškozují filtr pevných částic. Třeba Vivaro A s motorem CDTI 2.0 84 kW filtr pevných částic má a bez problému na 5W30 funguje. Podobně motor VW DFGA (2.0 TDI 110 kW) i do něj autorizovaný servis plní 5W30.

Editováno: , autor: Pavel_RB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...