Přejít na obsah

Výměna oleje


Lukecko

Doporučené příspěvky

V manuálu k O3 FL se píše na straně 268 maximálně toto:

 

Motorový olej

 

Specifikace

 

Pokud si přejete zjistit, jaký typ motorového oleje můžete doplnit do Vašeho vozidla, obraťte se na odborný servis. Pokud nemáte tento olej k dispozici, je možné doplnit i jiné oleje. Abyste nepo-škodili motor, je možné doplnit, až do nejbližší výměny oleje, pouze jednorázově max. 0,5 l oleje následujících specifikací:
▶benzinové motory: VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA A3/ACEAB4 nebo API SN, (API SM);
▶dieselové motory: VW 507 00, ACEA C3 nebo API CJ-4.
U dieselových motorů bez filtru pevných částic je možné alternativní použití motorového oleje VW 505 01.

 

Jaksi tam nikde nevidím specifikaci oleje pro naplnění motoru při výměně. To je totiž zcela tajná strategická informace, kterou ani helpdesk Škoda auto nesděluje. Dle mého názoru olej 0W20 (VW 508 00) používá pro naplnění motoru výrobce. Pošle tak do světa auto s deklarovanými emisemi. Dále se zcela běžně používá s autorizovaném servisu 5W30 (VW 504 00). V interní dokumentaci mají povolené použití obou pro 1.5 TSI. Liší se to maximálně v délce servisního intervalu nebo vůbec. Mimochodem třeba pro motor 2.0 TDI 110 kW (kód motoru DFGA) používá autorizovaný servis olej 5W30 bez mrknutí oka.


Asi je i to trochu filozofická otázka a volba majitele vozidla, pokud někdo věří na „longlife“ kombinaci 0W20 a interval 30 000 km proč ne. 0W20 není žádná božská mana ani pro motor ani pro DPF, po 10 000 km už bude pěkně „unavený“ stejně jako 5W30. Po 15 000 km bude 0W20 mazat nedobře, a ještě dá za uši všemu plastovému a gumovému, co v motoru „najde“, protože látky proti poškození nekovových dílů jsou dávno po smrti.


Za mě 5W30 s nízkým obsahem SAPS (sulfatovaný popel, fosfor a síra), 1x v autorizováním servisu a k tomu 2x kdekoliv kde umí motorový olej vyměnit, tedy 3x za 30 000 km. Jinak řečeno výměna motorového oleje po 10 000 km nebo roce.
 

Editováno: , autor: Pavel_RB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně má 0W20 mizerný mazací film v zátěži,jak mi bylo sděleno chemiky olejáři.

Tahle dle nich "sračka" byla vyvinuta kvůli pitomečkům z EU aby výrobci měli šanc vejít se do jejich nesmyslných em. a jiných norem.

Ale kdo si myslí,že je to vynález století,a´t si jej do auta dává

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si třeba vůbec nemyslím, že je to supr vynález.Vse co je nové a podřizuje se to EU tak stojí za hov.o

Dávám Ow20 ale zkrátil jsem interval výměny na 10 tis.Mam teď najeto 20 tis a v autorizaku jsem byl na druhé výměně. To je to nejlepší co můžeš pro motor udělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LSPI bude pravděpodobně "lépe" fungovat s více tekutým olejem, kapka oleje se snadněji dostane do spalovacího prostoru. Screen shot jaký olej je pro 1.5 TSI DADA a DPCA použitelný nemohu dát nepřeje si to zaměstnance autorizáku. Jsem rád, že mi vůbec něco poslal. Ale ja jsem psal, když chcete používat 0W20 je to olej pro motor 1.5 TSI schválený VW nikdo nikoho nenutí použít 5W30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Pavel_RB napsal:

Jaksi tam nikde nevidím specifikaci oleje pro naplnění motoru při výměně. To je totiž zcela tajná strategická informace, kterou ani helpdesk Škoda auto nesděluje.

Ano, ono se totiž dneska předpokládá, že s autem jen jezdiš a za jakýkoli servis platíš, nejlépe v autorizáku. Přitom tuhle informaci ti vyhodí "Lubricant advisor" každého solidního výrobce maziv.

Btw. taky si můžeš za pár Eček projít Erwin a servisní iformace ke svému vozu si najít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, JiVi napsal:

tak ja nevim . v testu Rapida 1.0 TSi , tu sracku menili po tech cca 30 tisic km, nechali zapnuty S%S a  motor byl,  ve 100 tisich  km, v pohode ... tak kde je teda problem, podle chemiku?

Kde je problém?Problém je to,že pro ŠA je životnost motoru okolo 200.000.

Proboha zajdi si opravdu za odborníky,né za všeználky z netu a promluv si s mima a uvidíš.

Další znalí ti poví,proč jsou nyní nastaveny servisní úkony na 30.000.Vůbec to není tím,že by byl pokrok v materiálech,spíš naopak,ale je to kvůli lobby leasingovek a podobně.

Pořád mi kluci vývojáři-kamarádi z ŠA říkají,že interval je max-15.000,kdo jezdí krátké tak i míň.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V odborné literatuře není ještě popsán případ, že by někdo poškodil motor tím, že v něm vyměnil olej příliš brzy.

Opačné případy popsané jsou.

Také případ velmi choulostivého motoru 1.4 TSI u Fabie II RS, který při výměnách oleje po 8 tis. km najel 300 tis. km bez toho,

aby mu praskaly písty a měl enormní spotřebu oleje  - což je jinak pro tento motor typické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom, že motor potřebuje čerstvý olej co 15tis km nebo 1 rok snad není pochyb. Prostě vyměnit a basta. U zcela nového motoru bych klidně vyměnil olej po 10tis. Motoru to jen prospěje. Navíc, olej+filtr+práce nestojí tolik, pokud se nejede do autzorizovaného servisu. 5w30, 0w20 5L se dají sehnat do 1000 Kč.

Auto má dostat pravidelný servis dle knížky a nemusí se jezdit do autorizáku - na to je judikatura EU.

Já osobně long-life a 30tis neuznávám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, cosby napsal:

Kde je problém?Problém je to,že pro ŠA je životnost motoru okolo 200.000.

Proboha zajdi si opravdu za odborníky,né za všeználky z netu a promluv si s mima a uvidíš.

Další znalí ti poví,proč jsou nyní nastaveny servisní úkony na 30.000.Vůbec to není tím,že by byl pokrok v materiálech,spíš naopak,ale je to kvůli lobby leasingovek a podobně.

Pořád mi kluci vývojáři-kamarádi z ŠA říkají,že interval je max-15.000,kdo jezdí krátké tak i míň.

 

 

ale u me to auto konci s koncem zaruky... fakt me nezajima, co se stane po ni. Jestli je u skodovky limit najezd 40 000km / rok pri jejich 5 lete zaruce, aby to vyslo na tech tvych 200 000, tak to teda nevim. Myslim, ze plno vozu toho najede vic, behem tech 5 let. 

 

Add materialy... nechat te u tveho presvedceni, ze jsou vim dal vic  osizene ... zvlast ta 1.5 EVO ;-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Díky za tento topic a otevření očí. Já měl reálně v plánu jet skutečně až za dva roky / 30t km do autorizovaného servisu na výměnu oleje... Teď je mi jasné, že musím značně dřív. (No.. První auto, učím se, hledám a zjišťuji :-) )

Každopádně bych Vás rád poprosil o radu.. Nerad bych na obyčejnou výměnu oleje jezdil do autorizaku, kde nechám ranec, takže je i skrz záruku v pořádku, že si ten olej nechám vyměnit někde jinde a na tu pravidelnou garančku zajedu až následující rok / po dalších 15t km? (Podle toho, co přijde dřív).. aniž bych ztratil záruku?

Díky :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buchys

Na dvouletou /zákonnou/ záruku to vliv nemá, ale třeba u 8leté záruky u Hondy byla podmínka, že "veškerá předepsaná údržba bude prováděna v autorizovaném servisu". U škodovky se vždy mění i vypouštěcí šroub, tak ať zkušenější poradí, jestli se dá nebo nedá poznat, že s vypouštěcím šroubem bylo poprvé manipulováno ještě před první řádnou výměnou v autorizáku. Ale to je detail, v praxi to asi v autorizáku nikoho zajímat nebude, pokud jim to sám nerekneš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kup origo filtr VW, na vypouštěcím šroubu se mění jen to duté kovové těsnění, takže když si jednou vymenis olej sám a jednou pojedeš do autorizaku tak to nikdo nepozná Ja jezdim do autorizaku se svým olejem, filtrem a těsněním na šroub a platím 490,- kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdar, chystám se na výměnu oleje po 15t km. Díval jsem se do dílenské příručky a zjistil jsem, že po první výměně se má šroub s neztratitelným těsnícím kroužkem vyhodit a dát nový šroub s novým těsnicím kroužkem, který už tam zůstává a jen se mění těsnění.

A teď dotaz na odborníky tohoto fóra. Proč to tak ŠA má a dá se koupit ten šroub s neztratitelným kroužkem? Nerad bych pak řešil při výměně po 30t km u autorizáka, že už někdo olej měnil. Na škoda-dílech jsem našel jen šroub a těsnění zvlášt.

Ještě mě napadlo, že bych olej jen odsál, ale vypuštění spodem je jistota.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se na to chystám teď v 7tis.km a dobrej postřeh s tím šrubem,ten tam samozřejmě nechám co tam je origo a za rok pojedu do ofiko servisu jakoby na 1.servis,tak hlavně aby nic nepoznali ptž.záruku mám 5let!Ještě potřebuji ten utahovací moment,mrkněte mi prosím někdo co je v DP...bude to něco kolem 30NM

Editováno: , autor: KaZa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...