Přejít na obsah

Deaktivace Start stop


nedo

Doporučené příspěvky

Ještě přidávám další informaci, kterou jsem obdržel od známého, který má jiného známého přímo ve Škodovce (a ptal se mi tam) a ten samozřejmě nedoporučuje - alternátor pak prý dobíjí víc, až baterku přebije a ta mnohem rychleji odchází (do dvou let je prý pryč), dále nez. topení (což už je zde taky zmíněný) a potom další řídící systémy. Což víceméně koresponduje s of. vyjádřením Škodovky. Ale zajímá mě, jak je to s tím alternátorem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je blbost podla mna. Predtym auta nemsli inteligentne nabijanie a neboli do 2r dorazene baterky. Nasi menilu baterku na predoslom aute po 10r. Ja na predoslych autach 2,5r-100t km a 5,5r-250t km bez vymeny.

A osobne auto stop zacinam vyuzivat na dochladzovanie auta. Isto bude vodna pumpa i elektricky pohanana po vypnuti, teda dufam, lebo predosle auta mali, no vzdy po zatazi, ked pridem do ciela zapnem A stop a necham kym same nevypne. Dnes som tak fochladzoval olej po serpentinkach zo 109 na 93. Inak a stop vypnem a fakt tym, ze je pri pake je to super dostupne a neobtazuje.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám novou baterku. 

Co jsem měřil tak baterie při intelig. dobíjení (zapojený konektor na - pólu) má po nějaké době stání napětí 12,2 - 12,3V.

A to je na Pb hrozně málo!!!!!!! 

Auto startuje, nic to nehlásí, vše ok. 

Ovšem to napětí je pro baterku hrozně malé, natož pak až přijde zima!!!

 

Co jsem měřil, tak to inteligentní dobíjení někdy nedobíjí vůbec a jindy tam rve až skoro 17V.

Takže takové ku*vítko.

Baterie tímhle podpětím nebo naopak přebíjením kdy se dělají bubliny dlouho nevydrží. 

 

Když jsem odpojil zmiňovaný konektor na - pólu tak se nabíjecí napětí trvale drží na 14,4 až 14,5V což je si myslím pro Pb ideální.

 

Moje auto jezdilo od novoty nějaký cca rok, potom stálo cca 2 měsíce a když jsem ho kupoval tak ejhle, Škoda přiznala, že na zátěžovém testu baterie špatná... Takže dali novou. 

No proč asi? 

Protože když se auto odstavilo tak baterka nebyla tím inteligentem plně nabita (určitě měla taky to co jsem měřil teď na nové 12,2V) a pak to jde rychle z kopce. 

Sulfatace, nafouknou se boky a je nenávratně poškozená...

 

Když se používá "udržovačka" kde je jen 24V trafo, jedna dioda, žárovka a dle potřeby nějaký kond tak je na výstupu při připojení na baterku a po ustálení dobíjení nějakých 14 až 14,5V. 

NIKDY s baterkou nebyl problém a vydržela okolo 10 let i víc!!! Běžně.

Nesmí to plynovat což je cca přes 14,4V u Pb baterie.

 

Starší auta která jezdí trochu delší trasy a v zimě když se třeba tolik nejezdí tak se o baterku člověk stará tak, že buď zapne udržovačku a trvale je pod zmiňovaným napětím..., nebo se baterie plně nabije a dá tam kde nemrzne tak životnost baterky je dlouhá léta. 

Proč? Žádné takové auto nemá inteligentní dobíjení!!!

 

Co teď slyším okolo tak na nových autech 3, 4, 5 let a beterka je KO.

Běžně. 

 

Čím to asi bude? 😉

 

Další věc je jaké to odpojení konektoru může mít vliv na ostatní systémy... 

To bohužel nevím. 

Je možné, že se po vypnutí motoru nebude ochlazovat turbo??? 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 5. 2021 na 16:53, csabac napsal:

A osobne auto stop zacinam vyuzivat na dochladzovanie auta. Isto bude vodna pumpa i elektricky pohanana po vypnuti, teda dufam, lebo predosle auta mali, no vzdy po zatazi, ked pridem do ciela zapnem A stop a necham kym same nevypne. Dnes som tak fochladzoval olej po serpentinkach zo 109 na 93. Inak a stop vypnem a fakt tym, ze je pri pake je to super dostupne a neobtazuje.

Tady tohle asi nechápu... takže používáš start/stop, tedy dovolíš vypnout motor tl. A s šipkou? Po zátěži mi zrovna tohle nedává smysl... co olej? Zatím nevím o tom, že by bylo auto schopno cirkulovat olej při vypnutém motoru. Obecně, i do turba.

Jinak jak se tu píše o el. vodní pumpě na dochlazení... ono to taky musí být v tom motoru namontované - obecně... nevím, kdy se to ve škodovkách objevilo, ale nedal bych ruku do ohně, že to je ve všech motorech třeba u OIII, nebo FIII. Byly facelifty, různé koncepční změny. To se týká i Scaly, pokračovatele Rapida. A mám dojem, že v Rapidech el. pumpa nebyla.

Obecně je za mě nejlepší neštvat auto na hranu a pak hned vypnout (jakékoli, klidně s atm. motorem), ale nechat ho vydechnout jízdou v limitech (parkoviště = 99% v obcích, čili v padesátce), případně vypnutí motoru provést jako poslední úkon před odchodem z auta (takové to hrabání pro mobily, peněženky; pásy...). Jasně, snadno se to řekne, když se ženu po dálnici nebo jinde a mám zastavit na benzince... tak to si asi stoupnu do lehčí fronty. Problem solved, nemusím špekulovat se SS, nemusím koumat rozdílné názory na tento postup, i ty oficiální. Stejný postup výrazně pomůže i chlazení brzd, kterým může vadit i stání na místě.

před 43 minutami, keras napsal:

Co jsem měřil tak baterie při intelig. dobíjení (zapojený konektor na - pólu) má po nějaké době stání napětí 12,2 - 12,3V.

A to je na Pb hrozně málo!!!!!!! 

Pozor na vykřičníky. Že je to málo, tos vyčetl kde? V příručce pro fanoušky (a nezbytně i samoopraváře) vozidel typu Škoda 100? Jo, ty staré časy... a dochází ti, že akumulátory, i ty nejobyčejnější (pokud ještě, se špunty), už mají maličko jinou konstrukci? trochu se děsím momentu, až začnu na svojí stovce ladit dobíjení na (současný) základní model aku, která už si řekne i o víc... btw na mojí Fabii určitě bez inteligentních fíčur jsem naměřil druhý den po jízdě 12,5V. Voltmetrem na pólech, ne přes zásuvku.

před 48 minutami, keras napsal:

Ovšem to napětí je pro baterku hrozně malé, natož pak až přijde zima!!!

Mohl by sis tu přečíst, že tahle int. fíčura se asi při míň jak +4°C automaticky deaktivuje. (vykřičník, vykřičník) To sice neřeší problém z léta podbitého auta, ale myslelo se na to.

Udržovačka nedává smysl, za prvních 20km se vybije na stejné napětí, či kapacitu, jako předtím.... klidně se dá jet po D1 bez aktivního alternátoru, jen na 44Ah 12V aku. Je to pochopitelně špatně, ale jsou metody, jak se tomu vyhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

bohužel to nevíme jistě. 


za to však pokud pojedete rychle, motor bude nahřátý a přijedete na křížovku tak SS vypne motor a kde je dohlazení okruhu? V háji. 


Jde o to kolik plusu a mínusu to má. 


Mínusy při zapojeném kabelu:
-ničení baterky která je za 6tis.!!! 
-dochlazení motoru při zaplém SS
-chcípání studeného motoru
-neustálé vzpomenutí si a mačkání tl. deaktivace SS

 

Plusy:
-možná dochlazuje turbo?
-fungování nezáv. topení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde jsem vzal info o napětí?

To se přece dočteš všude.

I 12,5 je podle mě málo. 

Když auto na týden odstavíš tak obzvlášť. 

 

Mluvíš o nové koncepci, ale je to stále kyselina syrová a olověné desky. Nic vic. 

Maximálně tam dávají kalcium kvůli menšímu odpařování destilky. 

Nic víc.! 

 

Proč se inteligentní nabíječky staví na 14,2V? 

Proč je na nich vločka na zimu kde je 14,4???

 

Edit: no jo bouchy, ale kdo na to má pořád myslet? 🤣

 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchy myslene to bolo tak, ze ak autom prides do ciele, trebars tento vikend stiavnicke vrchy a auto ma cez 100°C olej, tak ak mas aktivne SS, auto nevypne, kym olej nedochladi do urcitej nizsej teploty. Samozrejme, ze auto nevypinam po zatazi. Ale kym som vykladal batozinu, auto dochladzovalo a krasne SS sam vypol, ked uz bol optimalne s teplotou oleja.

 

Co VW vymyslel ci nevymyslel nejdem polemizovat. Neviem ako ma vodnu pumpu tento motor, no predtym v astre som mal aj elektricky pohananu vodnu pumpu pre "retardou" co vypinaju turbo motor hned a elektricky bol okruch chladenia dalej pohanany RJ. Takze auto aj po vypnuti ak bolo treba elektricky pohanal pumpu aby cirkulovala chladiaca.

 

Pevne verim, ze i tento motor ma takuto jednoduchu vec. Ale to sa da lahko zistit vramci nahradnych dielov podla vodnej pumpy.

 

Osobne auto nehrotim, no sem tam si rad zajazdim a take stiavnicke vrchy si ujst nenecham. auto ma sluzit mne, nie ja autu. Ja mu doprajem kvalitne komponenty a naplne a tiez cas na dochladenie.

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, csabac napsal:

myslene to bolo tak, ze ak autom prides do ciele, trebars tento vikend stiavnicke vrchy a auto ma cez 100°C olej, tak ak mas aktivne SS, auto nevypne, kym olej nedochladi do urcitej nizsej teploty. Samozrejme, ze auto nevypinam po zatazi. Ale kym som vykladal batozinu, auto dochladzovalo a krasne SS sam vypol, ked uz bol optimalne s teplotou oleja.

Mám opačnou zkušenost. Chcípnul klidně hned, a to na oleji bylo 109°C. Přes 110 to jde spíš výjimečně. Ale nemám Scalu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyhody su jasne, papierovo mensie emisie CO2 co je dolezite, lebo tym padom ma vyrobca vecsi zisk. 

 

Inak keby si troska hladal, vyroba bateriek prebieha stylom okatujeme to na kost kym to funguje, tj tenke separatory tenke mostiky a tenke platne olova co sa po 5r vysypu. Vyrobcovia aut zacali pouzivat start stop, tak ze vyrobcovia baterii uz nemozu to setrit coto da a museli sa vratit k hrubsim separatorom a viac olova v doskach a hustejsia mriezka, aby to baterie zvladli. Verim ze taka baterka vydrzi pri normalnom nabijani viac ako bezna lacna. Lenze ma cenu min 2nasobnu beznej baterie, tak ze ani pri 2nasobnej zivotnosti nema zmysel ju davat do auta s normálnym nabijanim. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně CO2, to mě nenapadlo 😉

Dvojnásobná cena??? 

Tahle mrcha stojí ale přes 6tis...👹

Ale teď koukám, že exide 75Ah 730A se nechá koupit za 2240,- což je super cena. Klidně bych jí do starého auta bez SS dal. 

Tahle byla origo WW ze Škodovky takže cena jak prase 🥴

 

 

Tedy když kupovat baterku tak s sebou vzít váhu 😉

 

 

Teď jsem zkoušel měřit baterku s vypojením -káblem a hle po 20km jízdy 12,8V👍

Kabel jsem vypojil včera. 

Věřím, že to ještě povyroste. 

 

Po delší době stání by měla nabitá baterka mít cca 12,6 - 12,7V

Na tuhle hodnotu jsem se dříve nikdy nedostal. 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také to tak dělám... 

Bohužel ne každý má ale tu možnost☹️

Táta má fábku s kterou nejezdí a tam je to nutnost. 

Ano Skála má silnou baterku a tam to trvá déle. 74 nebo 75 Ah u diesela. 

 

Ani nevíte jaká je to úleva nemyslet na mačkání tlačítka. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je, ne že ne... 

Životnost baterky... 

A bonus je, že nemusíš myslet na tlačítko. 

 

13V se mi tedy zdá dost málo.

Když si vezmeš běžnou dobíjecí hodnotu napětí 14,4V tak za 30km toho tam tedy moc nedošťouchlo. 

Záleží jak moc byla baterka nabitá před tím. 

Jo a chybí Ti časová osa... Popis osy. 

Takhle je to nic neříkající. 

A měřeno bylo kde??????? 

 

Zajímalo by mě jak by graf (s časovou osou) vypadal s vypojeným kablíkem.

 

Edit: Těch 15V už je zase hodně. 

Je to nad zplyňující hodnotu. 

Mě to na 1.6 tdi lezlo skoro až k 17V na svorkách... 

Z Tvého grafu lze snadno vyčíst proč tyhle SS baterky a jejich nešťastné intelig. dobijení tak fatálně zkracují životnost akumulátoru😉

 

A ještě by to chtělo změřit jaké má aku napětí v klidu, třeba po pár dnech stání. 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...