Přejít na obsah

100 oktanový benzín


roman7971

Doporučené příspěvky

Číst manuály dnes není moderní, hlavně od té doby, co jsou snadno dostupné a ke stažení na webu ŠA... To raději zaplácám forum zbytečnými dotazy, které si dotyčný může zodpovědět sám. Viz manuál: Provozní pokyny => Kontrola a doplňování => Pohonné hmoty => Bezolovnatý benzín.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 26. 4. 2020 na 19:33, roman7971 napsal:

Zdravím, chci se zeptat je možné do rapida, 1.0 TSI, 81kW taknovat i 100 oktanový benzín? 

 

Děkuji

Ahoj, pokud Ti nevadí cena, tak z toho budeš mít jen benefity. 100oct. benzín zpravidla(neplatí vždy přesně) neobsahuje řepku pana zloděje Babiše, který ji tam pořád dává, byť v EU už se několik let dávat nemusí! ANO si totiž prosadilo, že u nás se přidávat řepka bude, ať žije Agrofert! :-) :-) Ta řepka totiž rychleji degraduje složení a konzistenci benzínu a dělá neplechu.

Ale to hlavní je octanové číslo, které neznamená, že více hoří :-), ale viz. definice

                Vyjadřuje odolnost paliva ve směsi se vzduchem proti samozápalu (který se projevuje jako tzv. „klepání“) při kompresi ve válci motoru.

... a to je moc dobrá věc, protože se tím nejen šetří motor, ale také dochází ke zvýšení "práce" motoru za jednotku času. Takže sice nebudeš mít větší maximální výkon motoru, ale dostaneš více práce(energie) z litru benzínu. U mě se to projevuje nižší spotřebou o 0,3-0,5l, ale např. v motoru HTP to bylo klidně o 0,7l dlouhodobě. Jezdím 15 let Třinec-Ostrava, tak snad už odfiltruji počasí, roční období atd..

 

Za mě teda platí, že dražší benzín 100oct vyjde na podobné peníze jako horší 95oct, protože budeš mít nepatrně menší spotřebu. U starších atmosférických motorů se mi líbí také celkové zklidnění motoru, ale to je hrozně subjektivní hodnocení a neměřil jsem to :-)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snížení spotřeby o 0,7 l samozřejmě není pravda. Stejně jako to, že do benzínu se přidává řepka. Řepka, resp. metylester řepkového oleje (MEŘO), se přidává do nafty. Do benzínu se přidává etanol, třeba z cukrovky. Ale jinak je pravda, že naši pos*anci v čele s ANO to mohli ukončit a neukončili. A také je pravda, že přidávat to tam nepřináší žádné výhody, zato spoustu nevýhod. V případě benzínu asi hlavně to, že z etanolu se uvolňuje voda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, abusklibi napsal:

že z etanolu se uvolňuje voda.

Naopak. Ethanol je hydroskopický = váže vodu. viz technický list Velfobin, přípravek na odstranění vody z nádrže, obsahuje > 90 % ethanolu. https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwj7-ZP98PnpAhVJM-wKHR8gBDYQFjABegQIAxAB&url=http%3A%2F%2Fwww.osman.cz%2Fimages%2FDownload%2Fredidla%2FVelvana%2FVelfobin%2FBezpe%25C4%258Dnostn%25C3%25AD-list.pdf&usg=AOvVaw34kmt_XXNlc5KBuAMmUXQH

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na „vině" je zejména katalyzátor vozidla urychlující chemické reakce a rozklad zplodin vzniklých při běhu spalovacího motoru. Produkty této reakce jsou oxid uhličitý a právě i vodní pára.

Trochu páry vyprodukuje při práci i motor bez katalyzátoru, ovšem její množství je nižší. Tak či tak se vytvořená pára dostává do výfukového systému.

Jenže jelikož je výfuk dlouhá kovová trubka, táhnoucí se od motoru až na konec vozu, její zahřátí pochopitelně nějakou dobu trvá. Vodní pára proto při průchodu studeným výfukem kondenzuje a zkondenzovaná voda se následně drží v koncovém tlumiči, odkud vykapává ven. Teprve když se výfuk kompletně prohřeje, pára přestane kondenzovat.

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Trochu zareaguji na tento starší příspěvek.

Já jsem už bohužel 2x omylem tankoval u Shell na místo klasického Shell FuelSafe 95E5 jejich V-Pover Racing 100, a musel jsem tahat bezmála 30 litrů toho 100 oktanoného benzínu hadičkou ven, a dolít pak 33 litry klasické 95, protože to nejelo ! Jen to střílelo a cukalo a skoro nestartovalo, chcípalo to... šílené. Po zředění už to pak jelo zase jak má :-D
Scénář se konal u obou přestřelů na Shell. Takže moje Fabia 40kW 1.2HTP těch 100 oktanů nezkousne :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Vážení, premiové benzíny, tedy všechny 100oktanové a většina 98oktanových nepoužívá bioetanol, ale ETBE, který se z bioetanolu vyrábí, ale má stejnou energii hoření (výhřevnost) jako samotný benzín a neškodí pryžovým a plastovým součástem palivového traktu. Kromě toho je plný aditiv s protikorozní, čistící, mazací a stabilizační funkcí. Proto na tyto benzíny jede auto po několika nádržích lépe, protože motor pracuje s nižšími třecími ztrátami, bez úsad z karbonu a s vyšší výhřevností. Kdo nechce platit za prémiová paliiva, může dolévat VIF benzín či VIF diesel, každý tam, kam patří, cena za dávku je asi 0,5 Kč optotí 2-4 Kč za prémiové benzíny. Jenže pokud dáte VCIF do benzínu E10, pořát tam máte ten nevýhřevný bioetanol a spotřeba se zákonitě zvýší s rizikem poškození pryžových a plastových prvků palivového traktu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 4. 2023 na 17:09, 82dan82 napsal:

Trochu zareaguji na tento starší příspěvek.

Já jsem už bohužel 2x omylem tankoval u Shell na místo klasického Shell FuelSafe 95E5 jejich V-Pover Racing 100, a musel jsem tahat bezmála 30 litrů toho 100 oktanoného benzínu hadičkou ven, a dolít pak 33 litry klasické 95, protože to nejelo ! Jen to střílelo a cukalo a skoro nestartovalo, chcípalo to... šílené. Po zředění už to pak jelo zase jak má 😄
Scénář se konal u obou přestřelů na Shell. Takže moje Fabia 40kW 1.2HTP těch 100 oktanů nezkousne 🙂

Polož si otázku, kolik karbonu V-Power 100 Shellu uvolnilo tak, že to ucpalo filtr či expanze protekla mezi orvanýmí pístními kroužky. U Udržovaných motorů tohle nemůže nastat, pokud se ovšem za V-Power 100 neprodává něco jiného nebo člověk do benzíňáku nanatočí omylem prémiovou naftu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, petr164 napsal:

Polož si otázku, kolik karbonu V-Power 100 Shellu uvolnilo tak, že to ucpalo filtr či expanze protekla mezi orvanýmí pístními kroužky. U Udržovaných motorů tohle nemůže nastat, pokud se ovšem za V-Power 100 neprodává něco jiného nebo člověk do benzíňáku nanatočí omylem prémiovou naftu.

Nafta do benzinu natankovat nelze, pokud teda nepouzijes nejakou redukci na pistol, benzin do nafty vsak neni problem. 🤓

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...