Přejít na obsah

Zvuky/hlucnost motoru


Orelm

Doporučené příspěvky

Dovolim si zalozit tema na ruzne zvukove projevy motoru 2.0TDI 110kW (v mem pripade kod DFFA s DSG, 4x4, najeto 17tkm).

Od zacatku motor posloucham a mam k nemu nektere vyhrady (diesel jsem mel i predtim, jako clovek v technickem oboru muzu byt na neco citlivejsi). Mozna ma nekdo podobne zkusenosti a budu klidnejsi (technici v servisu se povetsinou odvolavaji na zabeh atd), uvidime: 

1.) prvnich 10tkm se za studena pri polechtani plynu nad volnobeh objevovalo kovove drnceni, a to i behem pomaleho popojizdeni, viz video https://youtu.be/W_YEZKrDMUs ... nyni uz se neobjevuje

 

2.) Studeny start je porad doprovazen lehkym rachtanim u praveho predniho podbehu, u jinych modelu koncernu mluvi o olejovem cerpadlu a pry je to normalni (? 1.9TDI PD z oktavky 2005 mi to teda nikdy nedelala)

3.) Vibrace volantu pri otackach 1000-1250. Muze za to asi DSG, nicmene ve starsich vozech bylo jen slyset duneni, tady je obcas az neprijemne drzet se volantu pri jizde mestem.

4.) Nektere jizdy je motor kultivovany a nekdy hlucny (casto kolem ot. 2000+) Nemam to jak overit, ale skoro bych si tipnul ze regenerace filtru tomu pomaha, taky se mi zda ze zavisi na venkovni teplote a parkrat jsem zastavil na kafe a po opetovnem nahozeni se to treba o dost zlepsi, jindy zase zhorsi.

5.) DSG za studena v ostrych pomalych zatackach radi divne, obcas mi motor pri vyjezdu z krizovatky vytoci na D2 zbytecne vysoko a pritom motor vyrazne min tahne. Narovnani volantu pomuze s prerazenim, zvlastni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj-mám ten samý motor,stejný kod motoru a DSG. Najeto cca.7tis

1.) Nepozoruju žádné takové zvuky

2.) Po startu nic takového nepozoruju,ale je pravda,že je slyšet u pravého př.kola za běhu motoru lehlé rachtání

3.) Stejný pocit. Je to zpusobeno podtáčením motoru DSG. Jediná rada přepnout do S

4.) Nemám pocit. Určitě na to má vliv vlhkost a telplota vzduchu. Regeneraci za jízdy jsem nikdy nepostřehnul ať zvukem a nebo výkonem.

5.) Dsg řadí na muj vkus docela divně a to vytáčení mě taky sere. Jediná možnost přeřadit padlem pod volantem. Muj první automat a asi poslední. Toť moje postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky, bod 1 jsem postrehl az pri pojizdeni s otevrenym oknem. Ze zavrene kabiny slyset nebyl. Zvuk postupne vymizel a vzdy se objevoval jen prvni minutku nez se motor promazal, technik mluvil o napinacich a tlaku oleje. Regeneraci taky nepostrehnu, ale lidi na forech pisou ze se deje zhruba kazdych 400-500km coz by zhruba odpovidalo zmenam v kultivovanosti ktere vnimam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Druhy stupen je proste kratky. Ani mackani padla nepomuze, auto proste nepreradi dokud nema alespon 2000+ otacek, protoze po prerazeni by byl na trojku otackama prilis nizko. Jedina pomoc je stat motoru trochu vic na krku pak je to rychly proces, motor se nestaci rozeznit. Jenze pojizdeni v kolonach je otrava. 

 

Jinak schvalne si vsimnete, az se vam nekdy bude projev motoru v nejaky chvili celkem libit (vyrazne hladsi a tissi), ze po zastaveni na krizovatce budou volnobezne otacky k 1000. Nechapu proc je motor kultivovany jen pri regeneraci. Proc to tak nemuze byt porad. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sice Kamiq 1,6 tdi ,i tady je projev motoru někdy hodně líbivý,někdy se ale dostane do docela hrubého chodu.Nevím proč,ale regenerací to asi nebude...Když bylo auto nové,tak se takto motor projevoval vždy mezi 2000-2500 otáček,to zhruba na 8000km téměř vymizelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Jeste bych pridal par bodu:

6.) Drnceni/chrasteni (asi DSG) na stupni D3 pri nizkych otackach (do 1200, napr projeti kruhaku) a pomale akceleraci. Obcas se objevi i tesne po prerazeni z D2 na D3, kdyz se jemne dotahuju v kolone. V neutralu pri stejnych otackach zadne problemy, ani pri jinych prevodovych stupnich.

7.) Syceni z vyfuku po studenem startu. Par lidi uz se mne ptalo jestli mi neuchazi pneumatika. V servisu rekli ze je to vstrikovani adblue, ma to nejaky kompresor. Po par krizovatkach je to pryc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, reagoval bych na některé body od Orelma.

Mám 2 roky Karoq Scouta motor 2.0TDI 110kW ( kód DFF s DSG,  najeto 28tkm).

 

Od začátku motor taky poslouchám, vždy jsem měl diesel motory 

1.) prvnich 10tkm se za studena pri polechtani plynu nad volnobeh objevovalo kovove drnceni, a to i behem pomaleho popojizdeni, viz video https://youtu.be/W_YEZKrDMUs ... nyni uz se neobjevuje

- měl jsem od začátku úplně stejný problém, nenechal jsem se odbýt v servisu ŠA, tak mi nejprve vyměnili kompletní výfuk, za týden jsem tam byl znovu, tak si tam auto nechali a po několika dnech mi ho vrátili s tím, že museli udělat změnu v řídící jednotce a od té doby je vše ok.

 

5.) DSG za studena v ostrych pomalych zatackach radi divne, obcas mi motor pri vyjezdu z krizovatky vytoci na D2 zbytecne vysoko a pritom motor vyrazne min tahne. Narovnani volantu pomuze s prerazenim, zvlastni.

-já mám problém podobný, hlavně za studena z 2 na 3 a někdy i z 3 na 4 řadí neskutečně dlouho.  Celkem nemá vliv jak mám přidaný plyn. Teď jdu na garanční prohlídku, tak to bude zase zážitek se tam s nimi dohadovat co je a není normální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zvuky z přístrojové desky

https://youtu.be/wa4c4TdxDN8

https://youtu.be/3ovtFcw8kWY

dělalo to hlavně na dálnici na určité hrubosti asfaltu a drobných nerovnostech, můžu vám říct, že jsem byl nepříčetný, Pokud byste měl někdo podobný problém, nepochodíte ani s videem v servisu Škoda ani přímo v ŠA v MB. Stále mi tvrdili, že se závada neprojevila a auto mi 3x vrátili. Museli by demontovat asi přístrojovou desku a to se jim nechtělo. Nakonec pomohly fyzikální zákony a v jedné prudší zatáčce bylo slyšet, jak se něco posouvá odstředivou silou a zapadlo to někam. Na zem nic nevypadlo ale díky ŠA je závada vyřešena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to chrastění jakoby z pristrojove desky (a spis na miste spolujezdce) jsem slyšel i na mem aute 1.5l/Manual, když jsem měl nastartováno, vypnuté rádio a stál jsem. Ale nějak jsem se v tom nerejpal, bylo to zatím asi jen 2x a za jízdy to neslyším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvuky za studena od výfuku.

Dnes jsem byl na servisní prohlídce tak jsem se zeptal, jak u mého auta odstranili závadu (viz níže zvukový soubor), která se objevuje i u ostatních aut. Nakonec mi řekl přijímací technik: závada je uvedena u ŠA v TPi (nějaká jejich technická příručka závad) pod číslem 2055928/1 pod názvem "vrzavé zvuky spodní části vozu". Jakmile v kterémkoli jiném servisu zadají drnčení, rezonance atp., nenajde jim to přesně tuto závadu. Snad to někomu pomůže.

Karoq zvuk 1-AUD-20190705-WA0001.mp3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj všem, ohledně bodu 1, který uvádí Orelm. Pozoruji podobný zvuk. Vlastním sice Superba III 2,0 TDI 110kw, vyrobeno leden 2019, najeto 46tis km. Ale tento zvuk slyším hlavně v zimě po studeném startu. Když ztlumím rádio, tak mi to připadá, že ten nepříjemný zvuk vychází někde z palubní desky. Jako by mi za rádiem něco drnčelo / chrastilo. Po detajlnějším prozkoumání kovový zvuk  jde z motorového prostoru, někde z pravé strany. Loni jsem to řešil v ŠA v rámci záruky a bylo mi řečeno, že je vše v pořádku, kontrolovali rozvody a údajně tam cosi promazali (kladku? - nevím). Když je tepleji, vše je ok. Ale jakmile je kolem nuly, je to strašný. 

 

Zkusím se taky zeptat ve ŠA jestli na to není nějaká "svolávačka" jak popisuje Kubis5. 

Editováno: , autor: hrabicky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dohledal video, které jsem loni předával technikovi, když jsem zvukový projev reklamoval. Auto jsem měl v garáži, takže teplota byla kolem 5 stupňů. Když je ale kolem nuly, tak ten kovový zvuk je po ztlumení rádia slyšet i v interiéru, jako by mi něco drnčelo / chrastilo v palubce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 6 měsíců později...

Uz mel nekdo podobny zvuk v Karoqu? Je to jako by nekdo vrzal na houslich. Bohuzel jsem neprisel na to jak to vyvodit umyslne. Obcas se to objevi po rozjezdu, ale uz jsem to slysel i pri stani na semaforu. Mam posledni 2 tydny zaruky ... v servisu mi nejspis reknou, ze se zavada neprojevila, protoze nekdy jezdim cely tyden bez projevu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Díky za toto téma, už jsem myslel, že mám nějaký vadný kus, po té co jsem přešel z benzínu na 2.0 TDi. Stejný problém dle bodu 3).  Mám manuál, tak se snažím nejezdit pod 2000 ot/min. Je zajímavé, že firemní stejně stará WV Caddy se stejným motorem to nedělá a mám pocit že ten motor není tak tvrdý, více se podobá benzínu. Kdo ví proč to rezonuje jen u Karoqa. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...