Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdar,

Chci se zeptat jestli už někdo řešil dodatečnou montáž tažného a popřípadě jaký typ jste použili? Jestli bajonet nebo pevné a co za tím tahate.

Protože jich je nepřeberné množství každé za jinou cenu tak mě zajímá jestli už tím někdo prošel. 

Vloženo

No jen aby nebyl úplně jiny hlavní kabelový svazek pro typ s taženým. A bylo kam připojit zasuvku... Ale pokud by to šlo bylo by to fajn.

 

Otazkou ale je pokud neco takoveho uděláš, tak jestli ti ŠA podrží zaruku. Protoze u noveho auta s taženým se dává jiný altik a dle infa i jiné chlazení?

Vloženo

Nepochopil jsi zjevne co napsal @mastibruch. Priprava pro tazne znamena mimo jine, ze jsou vyplnene prislusne kolonky ve velkem TP 17, O.1 a O.2. Pokud je nemas vyplnene, nebo je v nich 0/0 tak na tazne pro tahani privesu rovnou zapomen. Nelze v tomto pripade oficialne doinstalovat a zapsat do TP.

Resilo se to tu uz v jine sekci napr. zde:

 

Vloženo (editace)

lze, ale jen jako držák nosiče kol, jen další daň za emise. Vysvětlení najdeš tady i když je tam i pár nesmyslů :

https://www.auto.cz/tazne-zarizeni-novych-automobilu-proc-uz-nekde-s-kouli-nepochodite-128002

Editováno: , autor: ben06
  • o 3 týdny později...
Vloženo

zvláštní, tak to v případě že jsou vyplněny kolonky v TP stále lze. Jiné modely jak jsem načetl potřebují rozsáhlé úpravy. I v minulosti nikdy nebyla montáž podmíněna jiným chlazením, dobíjením či dokonce brzdama a zárukou jak tady někteří fabulují a hledají senzace. Zatím jsem na několik škodovek v rodině TZ dal vždy sám na koleně, ale u Rapida se senzory už na to nemám, nechám to taky servisu už kvůli nakódování.

Vloženo (editace)

Pěkné - předpokládám odnímatelné vertikální?

Můžu se zeptat kde a za kolik? Co všechno umí doplněná elektrika? 

Taky o dodatečné montáži uvažuji, akorát mě ještě pořád odrazuje cena :-)

Editováno: , autor: ondra.rs
Vloženo

Přesně tak po sundání není poznat že tam nějaké tažné bylo, v Ostravě u pastrňáka, elektrika odpojuje senzory a hlídání mrtvého úhlu, o ničem dalším zatím nevím a s cenou se nedivím váhal jsem měsíc jestli jo nebo dát nosič na střechu, ale tam bych nedal ekola ikdyz ta kula má taky minus že má únosné zatížení jen 75kg takže 3 kola stejně nedám. Cena 12 000 komplet.

Vloženo

Tak to je i hezká cena a elektrika se zdá být plně schopná. Mně origo řešení na rapida ocenili na 15 500 Kč, ufff. I na ten ORIS jsem se díval, je pěknej, proto se ptám.

Vloženo

mě to na rapida v AS při koupi auta taky nacenili na cca 15.000 což považuji za slušnou cenu za pevné, které preferuji.

Svislé zatížení TZ je u takových aut 75kg běžně a málo kdo si uvědomí že i samotný nosič cosi váží. Doporučuji si na registru vystavit rovnou 3. ks RZ, taky prodejci nosičů ochotně nabízí padělky což orgán nemusí skousnout a teoreticky je za to flastr jak Brno a zákaz činnosti, to jen na okraj.

Vloženo

Tak na normální nosič na normální kola to málo není když si vezmeš že kolo +- váží 15kg když přehráním a nosič ne víc jak 20 tak se vlezu do maxima

Vloženo

Mám také hodnoty zapsané v TP,ale bez přípravy na autě.Origo není problém namontovat (na 1,6 Tdi pouze elektronický vyklápěcí),ale buď podepsat,že nepožaduji montáž jiného chladiče......atd.,cena asi 22000 kč,jak by to bylo se zárukou jsem z nich jednoznačně nevypáčil,nebo komplet úprava a cena dost přes 30000 kč.Mimo autorizák,není problém namontovat cokoliv (požadavek jen homologované...),cena 10000-13000 kč,byl jsem ale znovu varován na možné problémy se zárukou.

Vloženo (editace)

Jen doplním pár upřesňujících informací. To co se na daném voze mění/dodělává při instalaci tažného zařízení, se liší dle vozů, motorizací a výbav.Takže to chce se trochu u autorizovaného prodejce informovat a netvrdit, že se vždy mění celé chlazení brzdy apod.  

Teď konkrétně ke Kamiqu a Scale. Na těchto vozech jsou dva typy zadních náprav LS1 a LS2 (ta s dvojkou je lepší :-)).

Kamiq má ve 100 % LS2 a proto je možné od začátku dodělat TZ i v případě, že vůz je bez přípravy.

Scala to má trochu složitější, v návaznosti na zvolenou výbavu dostanete buď LS2, nebo "slabší" LS1. U LS1 byla do KT28/19 v TP u příslušené kolonky 0 a tudíž není možné pro tento vůz dodělat legálně TZ. To se od 28/19 změnilo a i pro slabší nápravu to lze.

Pro CNG není domontáž možná. To co níže uvedu, se týká originálního tažného, co dostanete ve výrobě.

 

Příprava z výroby znamená následující:

Scala - náprava LS2, svazek elektrické instalace (od pojistkového boxu do kufru), mřížka chladiče (platí pro 1,0/70 kW TSI a 1,6/85 kW TDI) a

silnější baterie (závisí i na motorizaci, některé mají automaticky tu silnější) 

Kamiq - svazek elektrické instalace, mřížka chladiče a silnější baterie (viz výše)

Objednáváte tedy pouze sadu tažného zařízení (bavím se o originálním řešení)

Bez přípravy doděláváte následující:

Scala - svazek elektrické instalace, do KT 20/2019 odjišťovací kabel, mřížka chladiče (platí pro 1,0/70 kW TSI a 1,6/85 kW TDI)

Kamiq - svazek elektrické instalace, mřížka chladiče (platí pro 1,0/70 kW TSI a 1,6/85 kW TDI)

 

Ke všemu výše uvedenému se objednává samozřejmě samotné tažné zařízení, které obsahuje ještě další drobnosti nutné k instalaci (řídící jednotka, šrouby, spínač, krytka spínače atd.)

Jak vidíte, tak není nutné měnit například baterii, chladič apod.

 

Snad to trochu pomůže se zorientovat, nicméně pořád je nutné si to zjistit u autorizovaného prodejce ŠA, protože výše uvedené se může v průběhu výroby změnit :-). Pokud máte možnost, tak doporučuji řešit vždy alespoň přípravou, protože si tím ušetříte peníze a hlavně vám nikdo nemusí rozdělávat obložení až k pojistkovému boxu. Zároveň bych doporučoval odzkoušené originální řešení, protože pak nedochází např. ke kontaktu železa s nárazníkem, jak je vidět výše na fotce. A pokud by se stalo něco s elektrikou ve voze, tak těžko říct, jak by to potom bylo se zárukou ;-). Snad jsem na nic nezapomněl...

 

 

Editováno: , autor: Michi07
Vloženo

Šel jsem schválně do dvou autorizovaných servisů,kde mi zdělili nezávisle na sobě, informace z mého příspěvku výše.Moje původní představa byla právě podle Vás-pouze mřížka chladiče...krytka spínače.....Tyto informace jsem získal na Škoda eshopu a jako argument jsem měl v servisu i čísla dílů,které je při nákupu TZ z obchodu nutno dokoupit.Tak nevím,co s tím,kde Vy jste čerpal informace...

Vloženo

Aha takže tady je pár zajímavých informací které kdyby tu byli dřív byl bych klidnější, ale i tak jsem rád chci se zeptat jiná mřížka chladiče ? Jako že má větší otvory pro přívod vzduchu, je to něco bez čeho se dá žít nebo to mám ležet do škody objednat? A ano styk tažného s nárazníkem je nešťastný, ale vzhledem k tomu že tam mám kouli jen asi 7x do roka tak mě to neštve.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...